geloven als een kind

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Berjan

Re: geloven als een kind

Berichtdoor Berjan » 06 feb 2011 21:59

Die is zeker grappig ja :mrgreen:

Kleine kinderen en hun geloof, mooie dingen in het leven


Toen ik klein was, moesten we altijd een psalm oefenen op school en die werd dan vaak gezongen in de kerk. Als dat niet het geval was, moest ik altijd janken :lol:

Tot ik eens naar de dominee ben gegaan, en gevraagd heb of de die psalm gingen zingen en dat mocht.

Ik was een jaar of zes toen, denk ik

Dat is uiteraard je goed recht, het sloot blijkbaar niet aan bij je verwachtingen en karakter zoals het dat wel bij mij deed. Ik hoop alleen dat je kunt inzien, of wilt aannemen, dat de gedachten die Boeddhisme voor sommige mensen wél waardevol maken niet dezelfde gedachten zijn op basis waarvan jij het hebt afgewezen. Als het 'allemaal voor niets' zou zijn, (op de manier waarop jij het waarschijnlijk bedoelt) zou niemand het aanhangen. Men hangt het wél aan, dus is het niet allemaal voor niets.


Is Nirwana bij alle boeddhistische stromingen hetzelfde? Want van het Tibetaans Boeddhisme ken ik het wel, maar dat is weer heel anders dan de andere stromingen, of niet?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geloven als een kind

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2011 23:12

Berjan schreef:Is Nirwana bij alle boeddhistische stromingen hetzelfde? Want van het Tibetaans Boeddhisme ken ik het wel, maar dat is weer heel anders dan de andere stromingen, of niet?


De stromingen van het Boeddhisme zijn net zo wijdverspreid, verschillend en toch overeenkomstig als die van het christendom.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten