Als je kon kiezen...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Als je kon kiezen...

Berichtdoor Mortlach » 29 jan 2011 11:56

In wat pb-verkeer kwam er een vraag in me op:

Stel* dat je je plek in de hemel kon opgeven en dat dan 2 of 10 of 100 mensen, het aantal is niet zo belangrijk, die anders niet naar de hemel zouden gaan, dat wél zouden doen, zou je dat dan doen? En laat je dan met je ziel gebeuren wat je gelooft dat er dan gebeurt?

*Even geen mitsen en maaren en 'zo werkt het niet', dat weet ik wel.

Ik merk soms namelijk een nogal sterke focus op het naar de hemel willen, op zich niet zo heel vreemd als je daar in gelooft, maar soms lijkt het dat al het andere daaraan ondergeschikt wordt gemaakt.

In de boeddhistische overleveringen heb je de Bodhisatva's, mensen die het Boeddha-schap hebben bereikt, maar hun overgang naar nirvana uitstellen ten behoeve van alle wezens die nog niet zijn verlicht. Ik kan me eigenlijk niet bedenken of dat concept in het christendom ook voorkomt. Misschien omdat de ideeën over het leven na de dood dusdanig verschillen dat ze er daarom niet zijn.

Maar goed, wat zou jij kiezen, en waarom?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2011 12:05

Mortlach schreef:In wat pb-verkeer kwam er een vraag in me op:

Stel* dat je je plek in de hemel kon opgeven en dat dan 2 of 10 of 100 mensen, het aantal is niet zo belangrijk, die anders niet naar de hemel zouden gaan, dat wél zouden doen, zou je dat dan doen? En laat je dan met je ziel gebeuren wat je gelooft dat er dan gebeurt?

Nee.
Ik geloof dat er eeuwig leven is voor de mensen die geloven en goed doen en eeuwige duisternis zoals narcose voor hen die dat niet doen.
Ik merk soms namelijk een nogal sterke focus op het naar de hemel willen, op zich niet zo heel vreemd als je daar in gelooft, maar soms lijkt het dat al het andere daaraan ondergeschikt wordt gemaakt.

De een focust op het materiële en de ander op het geestelijke en ik wil heel graag het eeuwige leven, daarom ben ik gelovig.
In de boeddhistische overleveringen heb je de Bodhisatva's, mensen die het Boeddha-schap hebben bereikt, maar hun overgang naar nirvana uitstellen ten behoeve van alle wezens die nog niet zijn verlicht. Ik kan me eigenlijk niet bedenken of dat concept in het christendom ook voorkomt. Misschien omdat de ideeën over het leven na de dood dusdanig verschillen dat ze er daarom niet zijn.

Christus verlaagde zich tot materie om de mensheid van dienst te zijn, dus ik denk wel dat er enige raakvlakken zijn.
Maar goed, wat zou jij kiezen, en waarom?

Wat ik heb gekozen is op zoek gaan naar de waarheid en niets dan de waarheid en zo kwam ik bij het christendom uit. Ik was daarvoor overtuigd atheïst en ben eigenlijk gaandeweg bekeerd doordat ik wel nieuwsgierig was naar de Bijbel en voor mezelf wilde uitsluiten of het hardnekkige leugens waren of toch waarheid.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 15:07

mohamed schreef:
Mortlach schreef:In wat pb-verkeer kwam er een vraag in me op:

Stel* dat je je plek in de hemel kon opgeven en dat dan 2 of 10 of 100 mensen, het aantal is niet zo belangrijk, die anders niet naar de hemel zouden gaan, dat wél zouden doen, zou je dat dan doen? En laat je dan met je ziel gebeuren wat je gelooft dat er dan gebeurt?

Nee.
Ik geloof dat er eeuwig leven is voor de mensen die geloven en goed doen en eeuwige duisternis zoals narcose voor hen die dat niet doen.
Ik merk soms namelijk een nogal sterke focus op het naar de hemel willen, op zich niet zo heel vreemd als je daar in gelooft, maar soms lijkt het dat al het andere daaraan ondergeschikt wordt gemaakt.

De een focust op het materiële en de ander op het geestelijke en ik wil heel graag het eeuwige leven, daarom ben ik gelovig.
[[/color]

In de boeddhistische overleveringen heb je de Bodhisatva's, mensen die het Boeddha-schap hebben bereikt, maar hun overgang naar nirvana uitstellen ten behoeve van alle wezens die nog niet zijn verlicht. Ik kan me eigenlijk niet bedenken of dat concept in het christendom ook voorkomt. Misschien omdat de ideeën over het leven na de dood dusdanig verschillen dat ze er daarom niet zijn.

Christus verlaagde zich tot materie om de mensheid van dienst te zijn, dus ik denk wel dat er enige raakvlakken zijn.
Maar goed, wat zou jij kiezen, en waarom?

Wat ik heb gekozen is op zoek gaan naar de waarheid en niets dan de waarheid en zo kwam ik bij het christendom uit. Ik was daarvoor overtuigd atheïst en ben eigenlijk gaandeweg bekeerd doordat ik wel nieuwsgierig was naar de Bijbel en voor mezelf wilde uitsluiten of het hardnekkige leugens waren of toch waarheid.[/quote]
Alleen door Jezus Christus is er eeuwig Leven.
Vervloekt is een ieder, die via slinkse wegen tracht een ander z.g. evangelie uit te dragen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor Mortlach » 29 jan 2011 17:00

discipel2011 schreef:Alleen door Jezus Christus is er eeuwig Leven.
Vervloekt is een ieder, die via slinkse wegen tracht een ander z.g. evangelie uit te dragen


Discipel2011, je kunt de boom in met je fundamentalistische gezwam. Ik wil je bij deze vragen niet meer te reageren op topics die ik begin, en ik hoop dat je dat verzoek respecteert.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor Pasker » 29 jan 2011 17:49

Mortlach:
Ik merk soms namelijk een nogal sterke focus op het naar de hemel willen, op zich niet zo heel vreemd als je daar in gelooft, maar soms lijkt het dat al het andere daaraan ondergeschikt wordt gemaakt.

Gelukkig kunnen we kiezen en mijn voorkeur gaat uit naar een leven op deze aarde volgens de schepping van God. Want God heeft deze aarde ter bewoning geschapen voor de mens en als mens van deze aarde voel ik mij hier op thuis.
Voor mij dus geen hiernamaals maar een hiernanogmaals.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 17:57

Vreemdeling en bijwoners op deze aarde als christenen en deze aarde zal door vuur vergaan om plaats te maken voor de nieuwe aarde waarin en waarop alleen gerechtigheid is en woont...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor schaapje » 29 jan 2011 18:09

discipel2011 schreef:Vreemdeling en bijwoners op deze aarde als christenen en deze aarde zal door vuur vergaan om plaats te maken voor de nieuwe aarde waarin en waarop alleen gerechtigheid is en woont...


Geeft nou eens antwoord op de vraag die gesteld is...nl zou jij je leven geven
om anderen te redden.....denk het niet, jij bent meer bezig mensen te vervloeken
en het liefst wens je iedereen de hel toe.
Ik begin me te schamen voor jou, en krijg ernstige twijfel wat voor geest er in
jou woont.
Liefde voor mensen heb je in ieder geval niet gezien je uitlatingen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor schaapje » 29 jan 2011 18:38

Mortlach schreef:In wat pb-verkeer kwam er een vraag in me op:

Stel* dat je je plek in de hemel kon opgeven en dat dan 2 of 10 of 100 mensen, het aantal is niet zo belangrijk, die anders niet naar de hemel zouden gaan, dat wél zouden doen, zou je dat dan doen? En laat je dan met je ziel gebeuren wat je gelooft dat er dan gebeurt?

*Even geen mitsen en maaren en 'zo werkt het niet', dat weet ik wel.

Ik merk soms namelijk een nogal sterke focus op het naar de hemel willen, op zich niet zo heel vreemd als je daar in gelooft, maar soms lijkt het dat al het andere daaraan ondergeschikt wordt gemaakt.

In de boeddhistische overleveringen heb je de Bodhisatva's, mensen die het Boeddha-schap hebben bereikt, maar hun overgang naar nirvana uitstellen ten behoeve van alle wezens die nog niet zijn verlicht. Ik kan me eigenlijk niet bedenken of dat concept in het christendom ook voorkomt. Misschien omdat de ideeën over het leven na de dood dusdanig verschillen dat ze er daarom niet zijn.

Maar goed, wat zou jij kiezen, en waarom?



Een hele moeilijke vraag, omdat je je plaats in de hemel niet op kan geven, want daar
gaat de Here God over. Zelf zou ik me kunnen voorstellen of ik de lichamelijke dood
zou willen, om b.v. 100 mensen te redden, als ik het zeker zou weten dat die anderen
tot bekering zouden komen, zeg ik ja
Maar dat is makkelijk gezegd...zo...achter mijn toetsenbord
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 18:42

Paulus en Mozes waren je hier in al voor maar God zal dit "gebed" niet kunnen verhoren, omdat de christen(het kind van God) dan verloren zou kunnen gaan en dan is God "onbetrouwbaar" en verloochent Hij Zichzelf...

mohamed

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2011 19:58

discipel2011 schreef:Vervloekt is een ieder, die via slinkse wegen tracht een ander z.g. evangelie uit te dragen[/b]

Kijk uit wie je vervloekt (Mar 7,10) en bedenk je dat voor Jezus niemand te min was om mee te zitten.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 20:21

mohamed schreef:
discipel2011 schreef:Vervloekt is een ieder, die via slinkse wegen tracht een ander z.g. evangelie uit te dragen[/b]

Kijk uit wie je vervloekt (Mar 7,10) en bedenk je dat voor Jezus niemand te min was om mee te zitten.


Ik vervloek niemand, die God niet vloekt, maar Die De Schrift vervloekt, vervloek ik dus ook, want ik ga niet tegen God en Zijn Woord in....

mohamed

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2011 20:41

discipel2011 schreef:
mohamed schreef:
discipel2011 schreef:Vervloekt is een ieder, die via slinkse wegen tracht een ander z.g. evangelie uit te dragen[/b]

Kijk uit wie je vervloekt (Mar 7,10) en bedenk je dat voor Jezus niemand te min was om mee te zitten.


Ik vervloek niemand, die God niet vloekt, maar Die De Schrift vervloekt, vervloek ik dus ook, want ik ga niet tegen God en Zijn Woord in....

Echt, jij hebt geen idee waar je over praat, maar ik houd je in de smiezen, denk daar goed aan!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor Optimatus » 29 jan 2011 21:02

discipel2011 schreef:Vreemdeling en bijwoners op deze aarde als christenen en deze aarde zal door vuur vergaan om plaats te maken voor de nieuwe aarde waarin en waarop alleen gerechtigheid is en woont...


Volgens mij was jou verzocht te zwijgen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 21:03

Och och och

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Als je kon kiezen...

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 21:04

Optimatus schreef:
discipel2011 schreef:Vreemdeling en bijwoners op deze aarde als christenen en deze aarde zal door vuur vergaan om plaats te maken voor de nieuwe aarde waarin en waarop alleen gerechtigheid is en woont...


Volgens mij was jou verzocht te zwijgen.



Ik zwijg niet, zolang jij spreekt en je medebroeders...en medezusters...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten