Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor discipel2011 » 26 jan 2011 17:24

Wie sterft, voordat hij(zij) sterft, zal niet sterven als hij(zij) sterft...

Ik wil duidelijk aangeven of een ieder werkelijk gestorven is met Christus en opgewekt en dat blijkt dan uit de praktijk of dat men nog leeft in zijn oude bestaan vanuit eigen mogelijkheden en eigen godsdienst. Nu gestorven of later de eeuwige dood sterven.
Dood of levend ...daar moet vandaag duidelijkheid over zijn voor een ieder persoonlijk...
Dood door eigen misdaden en ongehoorzaamheid aan God en Christus en leven door het geloof
of nog dood in ongeloof... en daarin volharden.. het Kruis van Christus een Rots van behoud of De Rots der ergernis..
Laatst gewijzigd door discipel2011 op 27 jan 2011 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Nu sterven is eeuwig leven...

Berichtdoor Bastiaan30 » 26 jan 2011 18:04

discipel2011 schreef:Wie sterft, voordat hij(zij) sterft, zal niet sterven als hij(zij) sterft...

dat is waar, ja.
Helemaal mee eens.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Nu sterven is eeuwig leven...

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jan 2011 19:39

Discipel, ik ben het (voor zover ik het kan bedenken) voor de eerste keer helemaal met je openingspost eens.

Voor de niet-begrijpers:
Het is een compacte weergave van het feit dat je, wanneer je in dit leven je leven aan God verliest (anders gezegd: je sterft aan jezelf om te leven met/uit Hem), de dood geen afrekening meer is, maar het begin van het volmaakte leven met God in de Hemel/op de nieuwe aarde.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Nu sterven is eeuwig leven...

Berichtdoor discipel2011 » 26 jan 2011 20:17

JeeWee schreef:Discipel, misschien is het goed om jezelf eens af te vragen of je dat spotten niet zelf uitlokt.
Lees je openingspost nou nog eens door: je zet simpelweg iets neer waar iedereen het hier mee eens zal zijn.

Dat zou hetzelfde zijn als ik een topic zou openen met alleen de zin 'als de zon onder gaat, wordt get donker'.

Ik heb inmiddes begrepen dat je graag je geursporen nalaat, maar zoals je dat nu doet werkt het averechts.
En ook daar ben je verantwoordelijk voor.

Kennelijk begrijpt niet iedereen de zin van dit onderwerp en dan gaat men spotten.
Ook Jezus; woorden werden vaak bespot en verkeerd uitgelegd, ja zelfs daardoor kwam Hij mede aan het kruis.
Dus wat ik zaai zal ik oogsten, geloof of ongeloof, net zoals Jezus sprak.
En als ik zondig en de zonde praktiseer zal ik oogsten wat ik gezaaid heb, vleselijk doen en laten of geestelijk doen en laten..

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 08:30

De doden zullen horen de Stem van de Zoon van God, en die Hem gehoord hebben, zullen leven..
Wie zijn de doden, die hier bedoeld worden en wat zijn de consequenties van het horen en/of het niet horen naar deze Stem?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 12:42

discipel2011 schreef:De doden zullen horen de Stem van de Zoon van God, en die Hem gehoord hebben, zullen leven..
Wie zijn de doden, die hier bedoeld worden en wat zijn de consequenties van het horen en/of het niet horen naar deze Stem?


Hallo discipel,

Ik hoop dat je nog wil reageren op mij (als je zus) :D ik begrijp dat je hier boven de genoemde
doden ziet als gelovigen die luisteren naar de stem van Hem.
Maar ik zou willen weten welke tekst uit de bijbel heb je hiervoor gebruikt?

m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor blijblij » 27 jan 2011 13:47

discipel2011 schreef:Wie sterft, voordat hij(zij) sterft, zal niet sterven als hij(zij) sterft...

Ik wil duidelijk aangeven of een ieder werkelijk gestorven is met Christus en opgewekt en dat blijkt dan uit de praktijk of dat men nog leeft in zijn oude bestaan vanuit eigen mogelijkheden en eigen godsdienst. Nu gestorven of later de eeuwige dood sterven.
Dood of levend ...daar moet vandaag duidelijkheid over zijn voor een ieder persoonlijk...
Dood door eigen misdaden en ongehoorzaamheid aan God en Christus en leven door het geloof
of nog dood in ongeloof... en daarin volharden.. het Kruis van Christus een Rots van behoud of De Rots der ergernis..


Kun je misschien met iets meer leestekens werken? leest wat makkelijker!

Inhoudelijk: ben benieuwd hoe dat, als je dus gestorven en opgewekt ben in Christus, de praktijk van je leven hier op aarde eruit ziet.
Ik maak graag vol op gebruik van mijn eigen mogelijkheden (talenten door God gegeven?), die zijn mij geboden om het geloof handen en voeten te geven in deze
wereld.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor Pasker » 27 jan 2011 15:46

Leven naar de Geest of leven naar het vlees?


Het verschil tussen vleselijke verlangens of geestelijke verlangens. De Heilige Geest die in ons is zal moeten heersen over onze zondige wereldse vleselijke verlangens.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 17:00

Pasker schreef:
Leven naar de Geest of leven naar het vlees?


Het verschil tussen vleselijke verlangens of geestelijke verlangens. De Heilige Geest die in ons is zal moeten heersen over onze zondige wereldse vleselijke verlangens.



Heb je daar een tekst van uit de bijbel, ik dacht dat de Heilige Geest ons nooit zal dwingen,

of over ons wil heersen.

Maar ik kan het mis hebben
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor blijblij » 27 jan 2011 18:28

om wat voor soort concrete "wereldse" verlangens gaat het dan?

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor Pasker » 28 jan 2011 00:37

schaapje schreef:
Pasker schreef:
Leven naar de Geest of leven naar het vlees?


Het verschil tussen vleselijke verlangens of geestelijke verlangens. De Heilige Geest die in ons is zal moeten heersen over onze zondige wereldse vleselijke verlangens.



Heb je daar een tekst van uit de bijbel, ik dacht dat de Heilige Geest ons nooit zal dwingen,

of over ons wil heersen.

Maar ik kan het mis hebben

Dat heb je dan mis want de zonde is veroordeeld in het vlees. Vleselijke verlangens zij dus verlangens naar de lichamelijke zonden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor schaapje » 28 jan 2011 07:27

@Pasker,

De zonde is veroordeeld in het vlees, maar jij zegt dat de Geest van God over ons wil heersen.

Mijn vraag waar staat dat in de Bijbel, omdat ik denk dat God niet over ons wil heersen
maar ons wil leiden.

Begin nou niet gelijk te zeggen dat ik het mis heb, maar geef eens antwoord op mijn
vraag. ... misschien kan je me overtuigen met een tekst uit de Bijbel
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nu sterven is eeuwig leven...

Berichtdoor JeeWee » 28 jan 2011 07:32

discipel2011 schreef:Ook Jezus; woorden werden vaak bespot en verkeerd uitgelegd, ja zelfs daardoor kwam Hij mede aan het kruis.
Dus wat ik zaai zal ik oogsten, geloof of ongeloof, net zoals Jezus sprak.

je bent vervaarlijk gevaarlijk bezig.
Het lijkt er op dat je je zelf als gezondene gaat zien die Refowebbers tot bekering moet brengen.
Zaaien is onze opdracht.
Van de rest moet je afblijven
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor discipel2011 » 28 jan 2011 12:05

Wederleg en bestraf in alle ernst, want er zal een tijd zijn dat....enz.
Timotheus ook anno 2011.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leven naar de Geest of leven naar het vlees?

Berichtdoor schaapje » 28 jan 2011 14:38

discipel2011 schreef:Wederleg en bestraf in alle ernst, want er zal een tijd zijn dat....enz.
Timotheus ook anno 2011.


Sta jij dan aan het hoofd van een gemeente? deze dingen bestraffen en wederleggen
zijn er om binnen een gemeente geen dwaallering toe te laten.

Jij gaat van topic naar topic om ieder die maar ietsverkeerds zegt te bestraffen, dat slaat
nergens op, er is ook bijna niemand die je serieus neemt.

Ik zou zo graag iets opbouwend willen zien van jou, b.v. de volmaakte liefde is
lankmoedig
goedertieren
zij is niet afgunstig
praalt niet
is niet opgeblazen
kwetst niemands gevoel
zoekt zichzelf niet
wordt niet verbitterd
rekent het kwade niet toe
Zij is niet blij over ongerechtigheid, maar zij is blij met de waarheid,
alles bedekt zij, alles gelooft zij

Discipel als je deze liefde niet hebt, ben je schallend koper of een rinkelend cimbaal.
Als je die liefde had, dan zou je toon heel anders zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten