2 verschillende satans?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor Faramir » 26 jan 2011 17:39

discipel2011 schreef:
haring schreef:
discipel2011 schreef:Er is 1 satan, maar zijn naam is ook Legio, dus hij vertoont zich in vele vormen en uitingen...
Christus heeft over hem getriomfeerd op Golgotha en Hij is gekomen om de werken van satan te verbreken..


Waarom staat er dan in het boek van Job dat satan een hemel bewoner is??


Satan(duivel) was (nog) in de hemelse gewesten totdat Christus over Hem heeft getriomfeerd op Golgotha.
Toen is hij op de aarde geworpen met al zijn engelen en heeft nog een resttijd onder de toelating van God, zoals ook de mens een resttijd heeft ontvangen om zich te bekeren tot de Christus...

Dat is een wel heel bijzondere visie moet ik zeggen. Een die ik nog niet eerder heb gehoord.

Christus heeft op Galgota satan overwonnen en op dat moment is satan met zijn gevolg op de aarde geworpen.
In de visie die ik ken heeft de aartsengel Michael daarin een rol en is dat al lang en breed gebeurd voordat Christus gekruisigd werd en de dood overwon.

Zou je je visie iets verder willen uitschrijven voor mij?

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor haring » 26 jan 2011 17:53

schelpje3 schreef:Haring: lees de Bijbel, dan weet je niet wat God denkt, maar wat hij gesproken en bevolen heeft !


Hoe weet je zeker dat wat in de bijbel staat waar is? Sommige mensen zeggen namelijk dat de koran het woord van God is.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor haring » 26 jan 2011 17:56

discipel2011 schreef:Satan(duivel) was (nog) in de hemelse gewesten totdat Christus over Hem heeft getriomfeerd op Golgotha. Toen is hij op de aarde geworpen met al zijn engelen en heeft nog een resttijd onder de toelating van God, zoals ook de mens een resttijd heeft ontvangen om zich te bekeren tot de Christus...


Waar staat dit in de bijbel??
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor schelpje3 » 26 jan 2011 17:58

haring schreef:
schelpje3 schreef:Haring: lees de Bijbel, dan weet je niet wat God denkt, maar wat hij gesproken en bevolen heeft !


Hoe weet je zeker dat wat in de bijbel staat waar is? Sommige mensen zeggen namelijk dat de koran het woord van God is.

De moslims ja, maar dan zit je op het verkeerde forum :mrgreen:
De koran is het woord van Allah trouwens ! Een dwaalleer.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor haring » 26 jan 2011 18:00

schelpje3 schreef:De moslims ja, maar dan zit je op het verkeerde forum :mrgreen:
De koran is het woord van Allah trouwens ! Een dwaalleer.


Hoe weet je dat zo zeker dan?? Misschien is het wel waar en is het christendom wel een dwaalleer.
*onderschrift verwijderd door moderator*

mohamed

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor mohamed » 27 jan 2011 11:08

haring schreef:
schelpje3 schreef:De moslims ja, maar dan zit je op het verkeerde forum :mrgreen:
De koran is het woord van Allah trouwens ! Een dwaalleer.


Hoe weet je dat zo zeker dan?? Misschien is het wel waar en is het christendom wel een dwaalleer.

In het christendom zijn absoluut leringen te vinden waar we onze vraagtekens bij kunnen zetten. Denk aan goede vrijdag, indien Christus op een vrijdag gekruisigd is, wat was er dan goed aan? We lezen dat het een duistere dag was (Mat 27,45) doch nergens staat dat het een goede dag was noch dat hij op een vrijdag gekruisigd werd.

Jezus is opgestaan op de eerste dag van de week, daar is de Bijbel zeer duidelijk over en indien hij op een vrijdag gekruisigd zou zijn geweest, dan was hij niet drie dagen en drie nachten in het graf (Mat 12,40) maar twee nachten en een dag.

knor183
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 okt 2003 06:22
Contacteer:

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor knor183 » 27 jan 2011 16:43

haring schreef:
schelpje3 schreef:De moslims ja, maar dan zit je op het verkeerde forum :mrgreen:
De koran is het woord van Allah trouwens ! Een dwaalleer.


Hoe weet je dat zo zeker dan?? Misschien is het wel waar en is het christendom wel een dwaalleer.


Beste Haring

Lees het boek van Tim Keller - In alle redelijkheid.
Daarin staat (wel met moeilijke woorden) dat het christendom de enige ware godsdienst is.
Ook het boek: "wetenschap en de Bijbel" helpt je hierbij.
En op internet zijn veel webpagina's te vinden waarin de archeologie ook de verhalen in de Bijbel bevestigen.
Dit alles heeft mij overtuigd van de waarheid van het christendom.
Hou je zoektocht vol! Bid maar tot God! Je komt bij God uit. (de enige echte!)
Succes!
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Berjan

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor Berjan » 27 jan 2011 17:19

Het zit hem in het feit dat de satan de tegenstander van de Vader is en de duivel de tegenstander van de Zoon. De joden erkennen niet dat Jezus de Zoon is, dus erkennen ze evenmin het bestaan van zijn vijand. Immers, yin kan niet bestaan zonder yang, dus ontkennen ze yin en yang beide zodat geen van hen bestaan.

Zo eenvoudig ligt het naar mijn idee en wat satan precies is laat ik voor het gemak nu even totaal buiten beschouwing!


Eerst begreep ik je niet Mohamed, in een ander topic maar nu begrijp ik je.

Alleen deel ik je mening niet. De Joden zagen in satan de tegenstander van de mens, en niet van God. Kijk maar naar Job (een van de oudste, zo niet HET oudste boek van de Joden) waarin God de baas is van satan.

En naar mijn mening draai je de zaken om, ten nadele van de Joden. De Joden waren het eerst, en zij geloofden niet in iets als de duivel. Moeten ze dan nu wel geloven in de duivel, die het verzinsel van de christenen is? Overgenomen van bepaalde Romeinse godsdiensten?

Lees het boek van Tim Keller - In alle redelijkheid.
Daarin staat (wel met moeilijke woorden) dat het christendom de enige ware godsdienst is.
Ook het boek: "wetenschap en de Bijbel" helpt je hierbij.
En op internet zijn veel webpagina's te vinden waarin de archeologie ook de verhalen in de Bijbel bevestigen.
Dit alles heeft mij overtuigd van de waarheid van het christendom.
Hou je zoektocht vol! Bid maar tot God! Je komt bij God uit. (de enige echte!)
Succes!


Ach, we pakken de wetenschap erbij om het Christendom aan te tonen als de WARE godsdienst? Ik durf te wedden dat er in de wetenschap vele andere geluiden te horen zijn. Ook over de archeologie. Er zijn zeker Christenen die archeoloog zijn. Wat zij doen is met de Bijbel in de hand, op zoek naar bewijzen voor de bijbel. Dat er dan honderd feiten zijn die niet stroken met de Bijbel, wuiven ze snel weg.

Het ligt er gewoon aan waar je gaat zoeken. Op christelijke sites zul je andere dingen lezen dan bij de objectieve mensen.

En denk je dat Moslims geen bewijzen hebben, voor de waarheid van de Koran?

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor haring » 27 jan 2011 20:28

knor183 schreef:Hoe weet je dat zo zeker dan?? Misschien is het wel waar en is het christendom wel een dwaalleer.

Beste Haring

Lees het boek van Tim Keller - In alle redelijkheid.
Daarin staat (wel met moeilijke woorden) dat het christendom de enige ware godsdienst is.
Ook het boek: "wetenschap en de Bijbel" helpt je hierbij.
En op internet zijn veel webpagina's te vinden waarin de archeologie ook de verhalen in de Bijbel bevestigen.
Dit alles heeft mij overtuigd van de waarheid van het christendom.
Hou je zoektocht vol! Bid maar tot God! Je komt bij God uit. (de enige echte!)
Succes!



Wij van Wc eend raden Wc eend aan. Wat ik wil zeggen is, het ware geloof is nooit objectief vast te stellen.
*onderschrift verwijderd door moderator*

mohamed

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor mohamed » 27 jan 2011 20:44

Berjan schreef:
Het zit hem in het feit dat de satan de tegenstander van de Vader is en de duivel de tegenstander van de Zoon. De joden erkennen niet dat Jezus de Zoon is, dus erkennen ze evenmin het bestaan van zijn vijand. Immers, yin kan niet bestaan zonder yang, dus ontkennen ze yin en yang beide zodat geen van hen bestaan.

Zo eenvoudig ligt het naar mijn idee en wat satan precies is laat ik voor het gemak nu even totaal buiten beschouwing!


Eerst begreep ik je niet Mohamed, in een ander topic maar nu begrijp ik je.

Alleen deel ik je mening niet. De Joden zagen in satan de tegenstander van de mens, en niet van God. Kijk maar naar Job (een van de oudste, zo niet HET oudste boek van de Joden) waarin God de baas is van satan.

Dat is een terechte nuance, de volgende omschrijving dekt de lading beter: de satan bemoeilijkte het de mens om tot de Vader te komen en de duivel bemoeilijkte het de mens om tot de Zoon te komen.
En naar mijn mening draai je de zaken om, ten nadele van de Joden. De Joden waren het eerst, en zij geloofden niet in iets als de duivel. Moeten ze dan nu wel geloven in de duivel, die het verzinsel van de christenen is? Overgenomen van bepaalde Romeinse godsdiensten?

Dat zeggen ze nu ja, maar als je het NT leest zie dat de Farizeeërs wel degelijk in de duivel geloofden! Immers zij zeiden dat Jezus bezeten was door Beëlzebul (Mat 12,24) de overste van de duivelen.
De overste van de duivelen is de belangrijkste duivel zou men denken, wat het des te opvallender maakt dat wij niets over hem lezen in het OT. De Joden van tegenwoordig geloven niet in Beelzebul omdat hij tussen de mens en de Zoon instaat, maar de Farizeeërs deden dat wel degelijk!

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 20:50

haring schreef:
schelpje3 schreef:Haring: lees de Bijbel, dan weet je niet wat God denkt, maar wat hij gesproken en bevolen heeft !


Hoe weet je zeker dat wat in de bijbel staat waar is? Sommige mensen zeggen namelijk dat de koran het woord van God is.


Geen enkel Boek, religie of filosofie, laat een onschuldige sterven voor vijanden en geeft hen daarbij ook nog eeuwig leven.
In geen enkele religie is er sprake van een Gekruisigde, Begravene, Opgestane en Opgevaren Heere Jezus Christus.
Dat is het unieke van De God en Vader van Christus, mijn Vader en Jezus het Lam van God
Genade kennen religies niet, maar men moet het allemaal zelf doen tegenover een heilig en ver verwijderde God, zo niet in het christen-geloof.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 21:28

Goed gezegd discipel
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 22:06

JEZUS CHRISTUS leeft en Mohammed is dood, boeddha is dood, allah is dood en spreekt niet,
alle goden zijn afgoden en dood.
Jezus leeft en spreekt levende woorden en schenkt leven aan dode zondaars en zo heb je uit genade eeuwig leven.
Dit geschenk als achterhaald en tijdgebonden in ongeloof afwijzen, maakt God toornig, want Zijn eigen Zoon, Zijn Bloed vervangen door andere offers is Hem tot een Leugenaar maken...

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor haring » 27 jan 2011 22:18

discipel2011 schreef:
haring schreef:
schelpje3 schreef:Haring: lees de Bijbel, dan weet je niet wat God denkt, maar wat hij gesproken en bevolen heeft !


Hoe weet je zeker dat wat in de bijbel staat waar is? Sommige mensen zeggen namelijk dat de koran het woord van God is.


Geen enkel Boek, religie of filosofie, laat een onschuldige sterven voor vijanden en geeft hen daarbij ook nog eeuwig leven.
In geen enkele religie is er sprake van een Gekruisigde, Begravene, Opgestane en Opgevaren Heere Jezus Christus.
Dat is het unieke van De God en Vader van Christus, mijn Vader en Jezus het Lam van God
Genade kennen religies niet, maar men moet het allemaal zelf doen tegenover een heilig en ver verwijderde God, zo niet in het christen-geloof.


Dat bewijst geen fluit. Hier mee toon je niet aan dat het ook echt waar is. Het is niet eens historisch vastgesteld of Jezus überhaupt wel heeft bestaan.

Maar ik kan het ook omdraaien. Het christendom is de enige religie die een onschuldige laat sterven voor de ""fouten"" van een ander. Wat een enorm wrede God is dat zeg.

discipel2011 schreef:JEZUS CHRISTUS leeft en Mohammed is dood, boeddha is dood, allah is dood en spreekt niet,
alle goden zijn afgoden en dood.

Jezus leeft en spreekt levende woorden en schenkt leven aan dode zondaars en zo heb je uit genade eeuwig leven.
Dit geschenk als achterhaald en tijdgebonden in ongeloof afwijzen, maakt God toornig, want Zijn eigen Zoon, Zijn Bloed vervangen door andere offers is Hem tot een Leugenaar maken...


Lezen is moeilijk he. Het is niet objectief vast te stellen welk geloof het juiste is. Hoe weet jij zeker dat Jezus wel leeft? Jij kan dat nooit bewijzen.

Maar goed, we dwalen af. Laten we het weer over satan hebben.
*onderschrift verwijderd door moderator*

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: 2 verschillende satans?

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 22:28

Satan houdt zich nog op in allerlei godsdiensten en houdt de mensheid als de valse profeet en het beest, gevangen in afgodendienst, rituelen en offerdiensten, re-incarnatie, gnostiek, yoga, satanisme.
Jezus is Koning en satan is verslagen en kronkelt op deze aarde, die zijn grondgebied is totdat hij eeuwig gecremeerd wordt...Hallelujah, Koning Jezus, zalig, die Hem kent...hij en zij deelt in Zijn Overwinning


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten