Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 15:35

Riska schreef:Schelpje, er zijn mensen die er totaal anders over denken.
Jij veroordeelt dat als ongehoorzaamheid.
Jij legt momenteel jouw wijze van geloven dwingend op aan mensen die het ietsje anders zien.

Ik dwing niemand. Ik geef mijn mening zoals de andere forummers dit ook doen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 15:40

Cicero schreef:@schelpje3 wat betreft de historische betekenis van de Bijbel - géén vrouwelijke ambtsdragers - heb je in elk geval wat betreft Paulus helemaal gelijk.

Stel nu eens, dat je een vriend of familielid hebt, die slaaf is. De slaaf en zijn eigenaar zijn beiden christelijk. De slaaf zegt nu: "Mijn eigenaar en ik zijn broeders, dus hij is mijn gelijke, dus ik verwacht dat ik niet meer per se op zijn wenken hoeft te rennen!" Zou je hem dan niet ernstig waarschuwen dat de slaaf juist een betere slaaf moet zijn in plaats van geringschattend over zijn heer te spreken? (Zie 1 Tim. 6:1-2)

Ja, dus ??
Wil jij mij betichten dat ik geringschattend over mijn Heere zou spreken ?

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3401
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor Cicero » 03 mar 2011 15:46

Nee joh :)

Mijn vraag is of je slavernij (dat in sommige delen van de wereld nog steeds voorkomt) goed zou keuren en tegen de slaaf zou zeggen: goed zo, doe nog maar beter je best nu je christelijk bent.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 15:50

Cicero schreef:Nee joh :)

Mijn vraag is of je slavernij (dat in sommige delen van de wereld nog steeds voorkomt) goed zou keuren en tegen de slaaf zou zeggen: goed zo, doe nog maar beter je best nu je christelijk bent.

Gelukkig begreep ik je dan verkeerd #-o
Sja, nu vraag je van mij een oordeel over iets waar ik weinig echte weet van heb. Natuurlijk kan ik me enigszins inbeelden wat het betekent slaaf te zijn. Ik ben zelf nogal gehecht aan mijn "vrijheid" .
Ik neig JA te zeggen, want je mag ervan uitgaan dat je de plaats krijgt die God je toebedeelt (?) Dat kan tegenstrijdig zijn, maar kijk eens naar Mozes !
Soms gaat de Heere kromme wegen om recht te doen. Althans, zo zien wij dat.
Weest getrouw in het kleine ! Een goede spreuk die ik dagelijks probeer toe te passen. Ook in het kleine wat niemand ziet, kunnen wij de Heere dienen.
Dus: mijn antwoord is licht aarzelend: JA :D

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor Race406 » 03 mar 2011 15:55

schelpje3 schreef:
Riska schreef:Ik denk dat het het enige is geweest wat je kon doen: naar die crematie gaan. Ook over crematie wordt in christelijke kringen verschillend gedacht en dit is niets dat God loochent of. anders gezegd: het is geen vloek.
Ik denk dat je christelijker hebt gehandeld door wél te gaan - ook als het zweet je op de rug stond - dan dat je niet was gegaan.

Nee ? :shock:
Crematie gaat wat mij betreft tegen de Bijbel in. In de Bijbel wordt iedereen begraven en de heidenen verbrand. Waar willen wij bij horen ?
Wat zei Jakob: en DAAR heb ik Lea begraven !
De Heere Jezus werd begraven, zou dat niet onze leidraad moeten zijn ?


De redenatie van Schelpje kan ik wel volgen.
Hoewel ik het bij crematies ook een kouwe bedoening vind.
*Smakeloze modus aan*
Een kouwe bedoening bij een oven? :shock:
*Smakeloze modus uit/*

Maar ik ga wel. Ik ga niet omdat er gecremeerd wordt, ik ga om de nabestaanden bij te staan in hun afscheid. En als dat bekenden zijn dan heb ik in mijn ogen geen keus.
God rekent je echt niet af op het feit dat je naar een crematie van iemand bent geweest. Al kan ik me wel voorstellen dat mensen er zoveel moeite mee hebben dat ze niet gaan. Ik maak een andere afweging, maar wat mij betreft even goede vrienden! :D
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 15:58

Race406 schreef:
schelpje3 schreef:
Riska schreef:Ik denk dat het het enige is geweest wat je kon doen: naar die crematie gaan. Ook over crematie wordt in christelijke kringen verschillend gedacht en dit is niets dat God loochent of. anders gezegd: het is geen vloek.
Ik denk dat je christelijker hebt gehandeld door wél te gaan - ook als het zweet je op de rug stond - dan dat je niet was gegaan.

Nee ? :shock:
Crematie gaat wat mij betreft tegen de Bijbel in. In de Bijbel wordt iedereen begraven en de heidenen verbrand. Waar willen wij bij horen ?
Wat zei Jakob: en DAAR heb ik Lea begraven !
De Heere Jezus werd begraven, zou dat niet onze leidraad moeten zijn ?


De redenatie van Schelpje kan ik wel volgen.
Hoewel ik het bij crematies ook een kouwe bedoening vind.
*Smakeloze modus aan*
Een kouwe bedoening bij een oven? :shock:
*Smakeloze modus uit/*

Maar ik ga wel. Ik ga niet omdat er gecremeerd wordt, ik ga om de nabestaanden bij te staan in hun afscheid. En als dat bekenden zijn dan heb ik in mijn ogen geen keus.
God rekent je echt niet af op het feit dat je naar een crematie van iemand bent geweest. Al kan ik me wel voorstellen dat mensen er zoveel moeite mee hebben dat ze niet gaan. Ik maak een andere afweging, maar wat mij betreft even goede vrienden! :D

Beste Race: God rekent je niet af omdat je een keer in de bios geweest ben, een keer per ongeluk gevloekt hebt, bij die crematie geweest ben.
Zo redeneren wij mensen. Ach, wat geeft dat nou, dat ene keertje.
Zo redeneerde de slang !
Probeer in het rechte spoor te blijven, dat kan vriendschap kosten.
Wie zijn vriend boven Mij stelt, is Mij niet waardig !

Riska

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor Riska » 03 mar 2011 16:00

Schelpje schreef:Gelukkig begreep ik je dan verkeerd #-o
Sja, nu vraag je van mij een oordeel over iets waar ik weinig echte weet van heb. Natuurlijk kan ik me enigszins inbeelden wat het betekent slaaf te zijn. Ik ben zelf nogal gehecht aan mijn "vrijheid" .
Ik neig JA te zeggen, want je mag ervan uitgaan dat je de plaats krijgt die God je toebedeelt (?) Dat kan tegenstrijdig zijn, maar kijk eens naar Mozes !
Soms gaat de Heere kromme wegen om recht te doen. Althans, zo zien wij dat.
Weest getrouw in het kleine ! Een goede spreuk die ik dagelijks probeer toe te passen. Ook in het kleine wat niemand ziet, kunnen wij de Heere dienen.
Dus: mijn antwoord is licht aarzelend: JA :D

Waarmee je precies doet wat men ook in de tijd van de slavernij deed: op grond van Gods Woord slaven houden. En laat ik je dit zeggen: ik ervaar dat als een grotere vloek dan de groste die je zoms hoort: het is het misbruiken van Gods woord in optima forma.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 16:04

Riska schreef:
Schelpje schreef:Gelukkig begreep ik je dan verkeerd #-o
Sja, nu vraag je van mij een oordeel over iets waar ik weinig echte weet van heb. Natuurlijk kan ik me enigszins inbeelden wat het betekent slaaf te zijn. Ik ben zelf nogal gehecht aan mijn "vrijheid" .
Ik neig JA te zeggen, want je mag ervan uitgaan dat je de plaats krijgt die God je toebedeelt (?) Dat kan tegenstrijdig zijn, maar kijk eens naar Mozes !
Soms gaat de Heere kromme wegen om recht te doen. Althans, zo zien wij dat.
Weest getrouw in het kleine ! Een goede spreuk die ik dagelijks probeer toe te passen. Ook in het kleine wat niemand ziet, kunnen wij de Heere dienen.
Dus: mijn antwoord is licht aarzelend: JA :D

Waarmee je precies doet wat men ook in de tijd van de slavernij deed: op grond van Gods Woord slaven houden. En laat ik je dit zeggen: ik ervaar dat als een grotere vloek dan de groste die je zoms hoort: het is het misbruiken van Gods woord in optima forma.

Nou ja zeg, wat is dat nou voor een conclusie :-&
Je probeert mij op een letter te pakken. Maar doe maar hoor, iedereen kan lezen wat ik gezegd heb en hopelijk ook zo bedoeld heb, VANUIT DE SLAAF GEZIEN.
Op de plaats waar je gesteld wordt en niet op de plaats waar je GEKOCHT wordt.
Degenen die slaven houden, worden door mij veroordeeld, maar aan mij werd gevraagd wat ik tegen de slaaf zou zeggen en NIET tegen zijn baas.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor Race406 » 03 mar 2011 16:06

schelpje3 schreef:Fijne vriend ben jij :D


Dank u, dank u! |:)|

schelpje3 schreef:Ik laat je even schrikken. Je bent pas een ECHTE vriend als je je vrienden wil behoeden voor misstappen. Als je gelooft dat een vrouwelijke ambtsdrager onbijbels is, hoor je daar niet in in te stemmen.
Vrienden kunnen op deze manier alles van je vragen, want daar zijn we vrienden voor, toch ?
Ik dacht het niet.
Ik heb eens bij een bijeenkomst van een evangelist gezeten, ik kampeerde op een bekende relicamping en dacht, ik ga vanavond naar de tent. Sommige forummers vallen nu van hun stoel :mrgreen:
De evangelist sprak boeiend. Ik heb ademloos geluisterd. Hij zei o.a.: als er verderop in de straat een gat in het wegdek is geslagen, er staat geen hek omheen, want het gat is groot en iedereen kan het toch zien ? Dus ik waarschuw mijn vriend niet. Laat hem er zelf achter komen, hij is tenslotte niet blind.
Maar ik hoor de volgende dag dat hij erin gevallen en zelfs verdronken is ! Wiens schuld is dat dan ? Hij zweeg. Hij had er echt talent voor. Sommige van jullie zullen zeggen, zijn eigen schuld natuurlijk, moetie beter opletten. Nee, van de gemeente, die had er een hek omheen moeten zetten.
Nee, het is MIJN schuld. Ik had hem moeten waarschuwen, en zelfs als hij niet naar mij wilde luisteren, desnoods meelopen om hem op het gevaar van het gat te wijzen.
Nou, zo is het nu ook met ons. Wij moeten elkaar ernstig waarschuwen voor de eeuwige verdoemenis.
En het was dan "maar" evangelisch, ik zeg het bewust zo, maar wat was deze man scherp en afsnijdend. Want ook hij waarschuwde voor vroomheid, eigengemaakte godsdienst.
Het is al jaren geleden, maar ik heb het zo goed onthouden !


Ik heb al gezegd dat we het er regelmatig over hebben gehad met elkaar. En ook dat ik de Bijbel zo lees dat ik toch wat vraagtekens heb bij vrouwelijke ambtsdragers (of is het ambtsdraagSTers? :-k ). Maar anderen lezen de Bijbel wat anders. Net zoals jij de Bijbel op sommige punten zeer waarschijnlijk anders leest dan iemand van de GGiN (om maar eens wat te noemen).
En jij veroordeelt die mensen niet, ik veroordeel mijn vrienden niet als ze anders denken op dit punt.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 16:10

Race406 schreef:
schelpje3 schreef:Fijne vriend ben jij :D


Dank u, dank u! |:)|

schelpje3 schreef:Ik laat je even schrikken. Je bent pas een ECHTE vriend als je je vrienden wil behoeden voor misstappen. Als je gelooft dat een vrouwelijke ambtsdrager onbijbels is, hoor je daar niet in in te stemmen.
Vrienden kunnen op deze manier alles van je vragen, want daar zijn we vrienden voor, toch ?
Ik dacht het niet.
Ik heb eens bij een bijeenkomst van een evangelist gezeten, ik kampeerde op een bekende relicamping en dacht, ik ga vanavond naar de tent. Sommige forummers vallen nu van hun stoel :mrgreen:
De evangelist sprak boeiend. Ik heb ademloos geluisterd. Hij zei o.a.: als er verderop in de straat een gat in het wegdek is geslagen, er staat geen hek omheen, want het gat is groot en iedereen kan het toch zien ? Dus ik waarschuw mijn vriend niet. Laat hem er zelf achter komen, hij is tenslotte niet blind.
Maar ik hoor de volgende dag dat hij erin gevallen en zelfs verdronken is ! Wiens schuld is dat dan ? Hij zweeg. Hij had er echt talent voor. Sommige van jullie zullen zeggen, zijn eigen schuld natuurlijk, moetie beter opletten. Nee, van de gemeente, die had er een hek omheen moeten zetten.
Nee, het is MIJN schuld. Ik had hem moeten waarschuwen, en zelfs als hij niet naar mij wilde luisteren, desnoods meelopen om hem op het gevaar van het gat te wijzen.
Nou, zo is het nu ook met ons. Wij moeten elkaar ernstig waarschuwen voor de eeuwige verdoemenis.
En het was dan "maar" evangelisch, ik zeg het bewust zo, maar wat was deze man scherp en afsnijdend. Want ook hij waarschuwde voor vroomheid, eigengemaakte godsdienst.
Het is al jaren geleden, maar ik heb het zo goed onthouden !


Ik heb al gezegd dat we het er regelmatig over hebben gehad met elkaar. En ook dat ik de Bijbel zo lees dat ik toch wat vraagtekens heb bij vrouwelijke ambtsdragers (of is het ambtsdraagSTers? :-k ). Maar anderen lezen de Bijbel wat anders. Net zoals jij de Bijbel op sommige punten zeer waarschijnlijk anders leest dan iemand van de GGiN (om maar eens wat te noemen).
En jij veroordeelt die mensen niet, ik veroordeel mijn vrienden niet als ze anders denken op dit punt.

Nee geweldig dus. Idd, fijne vriend omhelzing-smile
Maarrrrr, toch blijf ik erbij dat jij nooit je principe moet verloochenen, omwille van vriendschap.
Nu andersom:
jouw vriend wordt ambtsdrager in de oud ger gem helemaal buitenverband, uitgetreden.
Ga je daarheen ? Zo ja, jij past je dus aan door in donker c.q. zwart gekleed kostuum te verschijnen, je vrouw/vriendin aldus aangepast met sobere kleding en hoed op.
Of zeg je: ja daag, ik ga erheen, maar zoals ik ben. Dus spijkerbroek, bloesje, sneakers, vriendin een kort rokje, geen hoedje, maar alla, sjaaltje dan omgeknoopt.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor Race406 » 03 mar 2011 16:13

schelpje3 schreef:Beste Race: God rekent je niet af omdat je een keer in de bios geweest ben, een keer per ongeluk gevloekt hebt, bij die crematie geweest ben.
Zo redeneren wij mensen. Ach, wat geeft dat nou, dat ene keertje.
Zo redeneerde de slang !
Probeer in het rechte spoor te blijven, dat kan vriendschap kosten.
Wie zijn vriend boven Mij stelt, is Mij niet waardig !


Ik zie dat toch echt anders.
Als een vriend(in) van mij mij zou willen afhouden van het naar de kerk gaan o.i.d., en je voelt dat je meegetrokken wordt, DAN gaat inderdaad op wat jij zegt.
Waar de (overigens interessante :D ) discussie over gaat is niet of ik bij God vandaan wordt getrokken.
Trouwens: Ze wordt bevestigd door een vriend van haar, die heel behoudend preekt, heel duidelijk de 2 wegen...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 16:16

Race406 schreef:
schelpje3 schreef:Beste Race: God rekent je niet af omdat je een keer in de bios geweest ben, een keer per ongeluk gevloekt hebt, bij die crematie geweest ben.
Zo redeneren wij mensen. Ach, wat geeft dat nou, dat ene keertje.
Zo redeneerde de slang !
Probeer in het rechte spoor te blijven, dat kan vriendschap kosten.
Wie zijn vriend boven Mij stelt, is Mij niet waardig !


Ik zie dat toch echt anders.
Als een vriend(in) van mij mij zou willen afhouden van het naar de kerk gaan o.i.d., en je voelt dat je meegetrokken wordt, DAN gaat inderdaad op wat jij zegt.
Waar de (overigens interessante :D ) discussie over gaat is niet of ik bij God vandaan wordt getrokken.
Trouwens: Ze wordt bevestigd door een vriend van haar, die heel behoudend preekt, heel duidelijk de 2 wegen...

:shock:
Ik weet niet wat jij behoudend vind ? :D
Dus: als een vriend jou meeneemt naar EEN kerk, ook al is dat een dwaalleer (!) lijkt het erop of hij jou niet bij God vandaan wil trekken, maar toch is dat wel zo.
Je hebt zelfs kerken waar ze satan aanbidden ! Dus.... :(

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor Race406 » 03 mar 2011 16:23

schelpje3 schreef:Nee geweldig dus. Idd, fijne vriend omhelzing-smile
Maarrrrr, toch blijf ik erbij dat jij nooit je principe moet verloochenen, omwille van vriendschap.
Nu andersom:
jouw vriend wordt ambtsdrager in de oud ger gem helemaal buitenverband, uitgetreden.
Ga je daarheen ? Zo ja, jij past je dus aan door in donker c.q. zwart gekleed kostuum te verschijnen, je vrouw/vriendin aldus aangepast met sobere kleding en hoed op.
Of zeg je: ja daag, ik ga erheen, maar zoals ik ben. Dus spijkerbroek, bloesje, sneakers, vriendin een kort rokje, geen hoedje, maar alla, sjaaltje dan omgeknoopt.

Ik zou erheen gaan, net zoals ik naar de bevestiging van onze vriendin ga.
En inderdaad zou ik mijn donkerblauwe of grijze pak aantrekken. Mijn vrouw zou ook een langere rok aantrekken en een hoed opzetten. Zonder hoed wordt je er namelijk uitgezet bij veel kerken... :-(
En in een spijkerbroek naar de kerk gaan doe ik sowieso al niet. Daar ben ik dan toch iets te behoudend voor of zoiets.. :mrgreen:
En ja, als ik me aanpas door naar "linkse" diensten te gaan, pas ik me ook aan door naar "rechtse" diensten te gaan.
Trouwens: Links en rechts is in dit geval zo subjectief als wat..
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor Race406 » 03 mar 2011 16:24

schelpje3 schreef:
Race406 schreef:
schelpje3 schreef:Beste Race: God rekent je niet af omdat je een keer in de bios geweest ben, een keer per ongeluk gevloekt hebt, bij die crematie geweest ben.
Zo redeneren wij mensen. Ach, wat geeft dat nou, dat ene keertje.
Zo redeneerde de slang !
Probeer in het rechte spoor te blijven, dat kan vriendschap kosten.
Wie zijn vriend boven Mij stelt, is Mij niet waardig !


Ik zie dat toch echt anders.
Als een vriend(in) van mij mij zou willen afhouden van het naar de kerk gaan o.i.d., en je voelt dat je meegetrokken wordt, DAN gaat inderdaad op wat jij zegt.
Waar de (overigens interessante :D ) discussie over gaat is niet of ik bij God vandaan wordt getrokken.
Trouwens: Ze wordt bevestigd door een vriend van haar, die heel behoudend preekt, heel duidelijk de 2 wegen...

:shock:
Ik weet niet wat jij behoudend vind ? :D
Dus: als een vriend jou meeneemt naar EEN kerk, ook al is dat een dwaalleer (!) lijkt het erop of hij jou niet bij God vandaan wil trekken, maar toch is dat wel zo.
Je hebt zelfs kerken waar ze satan aanbidden ! Dus.... :(


De vergelijking van satanskerk en gewone kerk vind ik wel erg ver gaan.... :?:
Tussen haakjes: Het wordt al aardig een CG discussie... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 16:35

Race406 schreef:
schelpje3 schreef:Nee geweldig dus. Idd, fijne vriend omhelzing-smile
Maarrrrr, toch blijf ik erbij dat jij nooit je principe moet verloochenen, omwille van vriendschap.
Nu andersom:
jouw vriend wordt ambtsdrager in de oud ger gem helemaal buitenverband, uitgetreden.
Ga je daarheen ? Zo ja, jij past je dus aan door in donker c.q. zwart gekleed kostuum te verschijnen, je vrouw/vriendin aldus aangepast met sobere kleding en hoed op.
Of zeg je: ja daag, ik ga erheen, maar zoals ik ben. Dus spijkerbroek, bloesje, sneakers, vriendin een kort rokje, geen hoedje, maar alla, sjaaltje dan omgeknoopt.

Ik zou erheen gaan, net zoals ik naar de bevestiging van onze vriendin ga.
En inderdaad zou ik mijn donkerblauwe of grijze pak aantrekken. Mijn vrouw zou ook een langere rok aantrekken en een hoed opzetten. Zonder hoed wordt je er namelijk uitgezet bij veel kerken... :-(
En in een spijkerbroek naar de kerk gaan doe ik sowieso al niet. Daar ben ik dan toch iets te behoudend voor of zoiets.. :mrgreen:
En ja, als ik me aanpas door naar "linkse" diensten te gaan, pas ik me ook aan door naar "rechtse" diensten te gaan.
Trouwens: Links en rechts is in dit geval zo subjectief als wat..

[-X Zonder hoed word je er niet uitgezet. Het is mij ook wel eens overkomen :oops:
Ik was nog jong, misschien excuus. Maar je wordt vriendelijk doch dringend verzocht om....
Maar het siert je dat je zowel ter linker als ter rechterzijde wilt aanpassen d:)b
Komt meteen de volgende vraag: doe jij dat ook dus ?
Ja hoor, of course. Tenzij.....


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten