Wat is een Geestelijk Christen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is een Geestelijk Christen

Berichtdoor Pasker » 01 jan 2011 17:58

schaapje:
Ik zal eerlijk zijn, ik heb er spijt van dat ik deze topic heb gemaakt.
Was hier veel te impulsief mee, zie ook dat het nergens op slaat.

Ben ik niet met je eens want jij zet de mens aan het denken, misschien niet allemaal dan toch wel een enkeling.

Maar heb nare ervaringen met christenen die echt veel van Gods woord afweten,
maar in hen persoonlijk leven totaal geen liefde uitstralen, en geen enkele interesse
tonen voor anderen, maar wel altijd met het vingertje klaar staan,

Heb de zelfde nare ervaringen mogen ondervinden maar, , , ware "Christenen" kunnen we alléén zijn in woord èn daad.

Voor mij natuurlijk grote lessen hoe ik daarmee om moest gaan.

Als je het zo mag zien dan is de Geest inderdaad werkzaam.

Ongeestelijk christenen bestaan niet zei jij, er heb er lang over nagedacht
en zie dat je gelijk hebt, vanuit God's ogen gezien, want we hebben allemaal
dezelfde Geest ontvangen.

Inderdaad hebben we allemaal de "macht" ontvangen om "kinderen van God" te wòrden.

Pasker bedankt ik heb mijn les geleerd.

Ik kan jou niks leren schaapje,en als ik iets mocht zeggen waar jij iets aan zou hebben dan is dat niet van mij maar van de Geest die in jou èn in mij werkzaam is.
Denk ook aan de volgende tekst over die 99 schapen die geen bekering nodig hebben:
Luc 15,7 Ik zeg u, dat er alzo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar, die zich bekeert, meer dan over negenennegentig rechtvaardigen, die geen bekering nodig hebben.


Groet

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wat is een Geestelijk Christen

Berichtdoor schaapje » 01 jan 2011 19:19

@pasker

Zo zie je maar hoe we elkaar nodig hebben, om tot andere gedachten te komen.

En dan nog wel zonder nare opmerkingen hè ... ::))

Bedankt voor je opbouwende woorden.

groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

hazelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 mei 2010 16:55

Re: Wat is een Geestelijk Christen

Berichtdoor hazelaar » 05 jan 2011 16:41

@schaapje,

Hartelijk dank dat je dit topic geopend hebt!. Het zet mij in ieder geval aan het nadenken. Het is idd erg makkelijk om elkaar met de bijbel om de oren te slaan zonder enkele liefde en misschien ook wel heel erg dwalend door bepaalde gedeeltes totaal uit de context te rukken. Bij deze wil ik een ieder mijn excuses aanbieden die zich op enigerlei wijze gekwetst heeft gevoeld door een reactie mijnerzijds.

"blijft met het probleem zitten dat als er iets gemeld wordt wat lijnrecht tegen de bijbel in gaat, dit een zekere felheid in mij oproept omdat God hiermee oneer wordt aangedaan!"
Jezus zei tot hem: Ik ben de weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Wat is een Geestelijk Christen

Berichtdoor Horeb » 05 jan 2011 18:44

hazelaar schreef:@schaapje,

Hartelijk dank dat je dit topic geopend hebt!. Het zet mij in ieder geval aan het nadenken. Het is idd erg makkelijk om elkaar met de bijbel om de oren te slaan zonder enkele liefde en misschien ook wel heel erg dwalend door bepaalde gedeeltes totaal uit de context te rukken. Bij deze wil ik een ieder mijn excuses aanbieden die zich op enigerlei wijze gekwetst heeft gevoeld door een reactie mijnerzijds.

"blijft met het probleem zitten dat als er iets gemeld wordt wat lijnrecht tegen de bijbel in gaat, dit een zekere felheid in mij oproept omdat God hiermee oneer wordt aangedaan!"


ik kan me wel vinden in je reactie Hazelaar. ik sluit me er bij aan.
wat dat laatste betreft........dat kom je helaas nogal eens tegen. het gaat dan niet over interpretatie verschillen of over ligging en inzicht.....maar over zaken die echt niet kunnen. juist ook op een forum als dit.

ik kan daar ook echt niet tegen, en ik geloof dat het "liefdeloos" is als je hier niet tegen ageerd. alles kan tenslotte niet met de mantel der liefde worden bedekt. ook Jezus zelf deed dat beslist niet......evenals de apostelen.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wat is een Geestelijk Christen

Berichtdoor schaapje » 05 jan 2011 20:08

Hallo Horeb en Hazelaar,

Natuurlijk is er niets op tegen om eens een keer fel te reageren op elkaar, maar het moet toch
eens een keer op houden als je merkt dat de ander je echt niet (wil) horen.
Bij sommige personen krijg je de indruk dat ze alleen maar op strijd uit zijn.

En, als dat wat ze beweren, tegen het woord van de Bijbel ingaat, zit ik me soms
plaatsvervangend te schamen. Dan zijn ze overtuigd van eigen inzichten dat
tegenargumentatie totaal geen zin heeft. Maar dan hoeft het toch niet zo zijn om
ze dan maar af te katten en te veroordelen.

Ik ben dankbaar voor onze Machtige geweldige Here God, dat Hij hier boven
staat. Weet wat in alle harten aanwezig is, en wie weet kijkt Hij medelijdend op
ons neer. Maar dit laatste is mijn invulling, tis een beetje zoals ik naar mijn kinderen
kijk...als ze ruzie maken...welles...nietes... :lol:

met vriendelijke groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten