Twee evangeliën?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 28 feb 2011 19:41

Berjan schreef:Mohamed,

waarom denk je dat Jehova de enige god is?

Was dat niet het sprookje van ALLE volkeren rondom Israël? Dat ze de enige god dienden en de rest maar afgoden? Dat hun god de oorlogen won voor die volkeren? Dat was het zeker! Waarom zou Israël dan wel een echte god dienen, en die andere volkeren niet? Kun je dat uitleggen zonder de Joden te verheffen boven de andere volkeren? Dat kun je niet. De Joden hebben het enkel van die anderen volkeren overgenomen.

Paulus daarentegen was een hellenistische Jood. Tarsus was de culturele hoofdstad. Men kwam daar bijeen, van Boeddhistische missionarissen, tot Griekse Filosofen tot Joodse Mystici. In deze stad had de mythrascultus zijn hoofdkwartier (om het maar zo te noemen). Paulus was dus gehelleniseerd als de pest.

Het enige wat hij wilde was de Joden wegleiden bij hun stamgod, dat zij de enige god (de grote onbekende, waar geen mens ooit maar iets over KON vertellen zoals Plato leerde, zoals de mysteriegodsdiensten leerden, zoals de Oosterse godsdiensten leren) moesten gaan dienen. Daarom wilde hij de wetten gedeeltelijk afschaffen. Die waren even goed geweest, om het volk bijeen te houden, maar nu er een nieuw tijdperk zou ontstaan hoefde dat niet meer.

En lees anders Deut 32:5-12 maar.

8 Toen de Allerhoogste aan de volken de erfenis uitdeelde, toen Hij Adams kinderen vaneen scheidde, heeft Hij de landpalen der volken gesteld naar het getal der kinderen Israëls.

9 Want des HEEREN deel is Zijn volk, Jakob is het snoer Zijner erve.

10 Hij vond hem in een land der woestijn, en in een woeste huilende wildernis; Hij voerde hem rondom, Hij onderwees hem, Hij bewaarde hem als Zijn oogappel.

11 Gelijk een arend zijn nest opwekt, over zijn jongen zweeft, zijn vleugelen uitbreidt, ze neemt en ze draagt op zijn vlerken;

12 Zo leidde hem de HEERE alleen, en er was geen vreemd god met hem.

13 Hij deed hem rijden op de hoogten der aarde, dat hij at de inkomsten des velds; en Hij deed hem honig zuigen uit de steenrots, en olie uit den kei der rots;


Jakob was het deel van de Heer (Jehova) en zijn erfenis. Die ze kregen van de ALLERHOOGSTE. Jehova VOND hem in een land in de woestijn.

Moet het nog duidelijk worden? Moet het in de sterren geschreven staan, voor mensen dit gaan beseffen?

Het is een mooi verhaal voor het slapen gaan, maar helaas te ver van mijn bed. Laten we het er op houden dat ik een Jood verhef boven alle andere mensen die heeft gezegd dat God een is .

Berjan

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor Berjan » 28 feb 2011 19:44

O, we krijgen de afleidingsmanoeuvre weer =D>

Soms je geschiedenis kennen en leren, wil nog weleens helpen met het begrijpen van bepaalde zaken...

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 01 mar 2011 17:26

mohamed schreef:
Evenals Paulus geloof ik het volgende:
1 Kor 8,4
Aangaande dan het eten van de dingen, die aan de afgoden geofferd zijn, wij weten, dat een afgod niets is in de wereld, en dat er geen andere God is dan één.
Kortom, de God van Israel is ook mijn God, want er is geen andere God dan één. Wat steeds maar weer blijkt is dat u niet het flauwste benul hebt wat er in de Bijbel bedoeld wordt met Israël en dat is an sich niet zo erg, maar u wilt ook niks van mij of van wie dan ook aannemen. De enige naar wie u wilt luisteren is Paulus, maar dan ook alleen nog als het u uitkomt.
2 Kor 13,1
Dit is de derde maal, dat ik tot u kom; in de mond van twee of drie getuigen zal alle woord bestaan.
Paulus was alleen, dus doet u er goed aan om te kijken of een van de andere apostelen zijn boodschap ondersteunt, zodat zijn woord bestaat.

Er is slechts één geloof, mohamed, waardoor de mens gerechtvaardigd wordt en dat is door het geloof in Christus Jezus! Dus ook niet door het geloof in 'een God' búiten jezelf, bijvoorbeeld de God van Israel! 'Gij gelooft in God?' zegt de Schrift: 'Gij doet wel maar de duivelen geloven ook en zij sidderen! Het geloof in Christus Jezus wil immers zeggen, dat je dan gelooft, dat God in je woont, want God is Geest. Dan maakte het zelfs niets uit, of ik nog niet het nauwste benul heb van wat er allemaal met Israel bedoeld wordt.
Paulus verkondigt een universeel evangelie, en laat de Bijbel wat het overige betreft onbesproken. Daar kunnen we gewoon niet omheen. Nee, Paulus' evangelie werd niet door de ander apostelen ondersteund, want zij behoorden tot het joodse volk, waarvoor het evangelie der Besnijdenis gold. Petrus en Paulus spraken dan ook af, dat Petrus het evangelie der Besnijdenis onder de besnedenen zou verkondigen, gelijk Paulus dat der Voorhuid onder de heidenen. Christenen hebben over het algemeen veel meer aandacht voor een evangelie, dat helemaal niet voor hun bestemd is. Joh, mohamed, het gaat er toch niet om om elkaar te beschuldigen van ongeloof, maar om het feit, dat jij eigenlijk bezig bent met je steeds maar weer te beroepen op een evangelie, dat absoluut niet voor ons,heidenen, bestemd is. Wat moeten we nu in, bijvoorbeeld, de Oosterse godsdiensten met 'een David' aanvangen of met 'een Jezus'? Zij geloofden allang vóórdat het christendom ontstond, dat er één Geest is, die al zijn volgelingen naar het Licht zal voeren. Zij waren net zoals zij, die in Johannes 1.11 en 12, zonder dat zij Jezus ooit gekend hadden, geloofden, dat God hun zélf macht gegeven had, om zonen Gods te worden, hun die in zijn Naam geloofden.En die dus niet uit bloed, noch uit de wil van des mans, maar uit God geboren zijn. Wie werkelijk gelooft, dat Gods Geest in hem woont, die is uit God geboren! Hierop wees de Here God al in Deuteronomium 30, waar Hij tegen het volk Israel zei, dat zij niet naar de hemel op hoefden te klimmen, of naar de overkant der zee hoefden te gaan, maar dat het woord in hen was, om het te volbrengen. En dit woord heeft dezelfde betekenis als woord (Logos) in Johannes 1.1.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor Pasker » 01 mar 2011 17:40

Strootman:
Er is slechts één geloof, mohamed, waardoor de mens gerechtvaardigd wordt en dat is door het geloof in Christus Jezus!

Volgens mij IS de mens al gerechtvaardigd, louter en alléén uit genade van God, als we tenminste GELOVEN dat de Geest van Christus IN ons is.
"Genade" kunnen we namelijk niet verdienen, zelfs niet door er heel sterk in te geloven al denken sommigen van wel.

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2011 20:10

P. Strootman schreef:Zij waren net zoals zij, die in Johannes 1.11 en 12, zonder dat zij Jezus ooit gekend hadden, geloofden, dat God hun zélf macht gegeven had, om zonen Gods te worden, hun die in zijn Naam geloofden.En die dus niet uit bloed, noch uit de wil van des mans, maar uit God geboren zijn.

Wat schreef Paulus?

'Die God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods' (Rom 3,25)

'In Wie wij hebben de verlossing door Zijn bloed, namelijk de vergeving der misdaden, naar de rijkdom van Zijn genade' (Ef 1,7)

'Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus.' (Ef 2,13)

Waarom laat u de Bijbel niet voor wat het is? Het is immers toch maar een boek wat voor 90% aan joden gericht is en dan nog gecorrumpeerd ook door de vertalers die er hun eigen draai aan gegeven hebben. Laat het toch met rust want u leest toch niet wat er staat.

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2011 20:11

Pasker schreef:Strootman:
Er is slechts één geloof, mohamed, waardoor de mens gerechtvaardigd wordt en dat is door het geloof in Christus Jezus!

Volgens mij IS de mens al gerechtvaardigd, louter en alléén uit genade van God, als we tenminste GELOVEN dat de Geest van Christus IN ons is.
"Genade" kunnen we namelijk niet verdienen, zelfs niet door er heel sterk in te geloven al denken sommigen van wel.

Geloof is een gift, dus wat je moet zeggen is dat tenzij het je gegeven is.

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 01 mar 2011 21:51

mohamed,
Ik hoop je morgen te antwoorden. Denk hier alvast hierover na: Als Paulus in Galaten 4,4-7 schrijft, dat de uit een vrouw geboren Zoon van God (Jezus),het volk dat onder de wet was (Israel)vrijkocht, kan hij op een andere plaats onmogelijk zeggen, dat wij, heidenen, wél vrijgekocht zijn door zijn bloed! Bestudeer je teksten nog maar eens?

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2011 21:55

P. Strootman schreef:mohamed,
Ik hoop je morgen te antwoorden. Denk hier alvast hierover na: Als Paulus in Galaten 4,4-7 schrijft, dat de uit een vrouw geboren Zoon van God (Jezus),het volk dat onder de wet was (Israel)vrijkocht, kan hij op een andere plaats onmogelijk zeggen, dat wij, heidenen, wél vrijgekocht zijn door zijn bloed! Bestudeer je teksten nog maar eens?

Morgen hoop ik maar al te gaarne uw antwoord te lezen en als u mij kunt overtuigen dat Éfeze 2,13 niet over de heidenen gaat trakteer ik u op koffie met gebak!

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 02 mar 2011 11:32

mohamed schreef:
P. Strootman schreef:mohamed,
Ik hoop je morgen te antwoorden. Denk hier alvast hierover na: Als Paulus in Galaten 4,4-7 schrijft, dat de uit een vrouw geboren Zoon van God (Jezus),het volk dat onder de wet was (Israel)vrijkocht, kan hij op een andere plaats onmogelijk zeggen, dat wij, heidenen, wél vrijgekocht zijn door zijn bloed! Bestudeer je teksten nog maar eens?

Morgen hoop ik maar al te gaarne uw antwoord te lezen en als u mij kunt overtuigen dat Éfeze 2,13 niet over de heidenen gaat trakteer ik u op koffie met gebak!

Dan reken ik op koffie en gebak!
Paulus schreef in Efeze 2.13:
'Maar thans, in Christus Jezus zijt gij, die eerstijds veraf waart, dichtbij gekomen door het bloed van Christus'
Dat betekent dus, dat we door de Geest, die nu in ons woont, dichtbij gekomen zijn.
Ofwel, in Christus Jezus dichtbij komen, betekent, dat wij, doordat God de Geest, die in Jezus was, nu ook IN onze (heidenen) harten uitgezonden heeft. Het dichtbij gekomen zijn betekent, dat de Geest van God, die al in het volk Israel woonde, nu ook in ons (heidenen) woont. En dit, dank zij het offer van Jezus' lichaam voor het volk, dat onder de wet was, dus (uitsluitend het volk Israel). Nogmaals, Jezus offerde zijn lichaam alleen voor zijn volk en daar móeten wij, heidenen. afblijven!! Bovendien 'staat' het 'bloed' in de bijbel ook voor 'leven'
Een Geest kan immers niet bloeden! Nee, beste mohamed, je 'haalt de Bijbelse Waarheid overhoop',als je denkt, dat de mensJezus, die zelfs niet voor de wereld bad (Joh.17.9) zijn lichaam ook voor ons, heidenen, offerde. En ook zei Jezus Zélf, dat de Zoon des mensen (Jezus als puur menselijk schepsel) zijn leven zou geven als losprijsvoor velen. Dat is ontwijfelbaar het volk, waaruit Hij geboren werd. Paulus, daarentegen, schreef, dat Christus Jezus zijn leven zou geven als losprijs voor allen. Bovendien, mohamed, hoe zou Paulus ons ooit aan kunnen raden, om de Christus niet meer naar het vlees (als Jezus) te kennnen en dan op en andere plaats te schrijven, dat Hij voor ons gestorven is?
En dan toch al: Hoe heeft men ooit kunnen 'verzinnen' dat als je nog maar gelooft, dat de mens Jezus voor je gestorven is, zélf vrij uit gaat? Dan maken we God tot een Leugenaar, want in Efzechiel 18 kunnen we lezen:
'De rechtvaardiheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze, zal alleen rusten op hemzelf'

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 11:54

P. Strootman schreef:
mohamed schreef:
P. Strootman schreef:mohamed,
Ik hoop je morgen te antwoorden. Denk hier alvast hierover na: Als Paulus in Galaten 4,4-7 schrijft, dat de uit een vrouw geboren Zoon van God (Jezus),het volk dat onder de wet was (Israel)vrijkocht, kan hij op een andere plaats onmogelijk zeggen, dat wij, heidenen, wél vrijgekocht zijn door zijn bloed! Bestudeer je teksten nog maar eens?

Morgen hoop ik maar al te gaarne uw antwoord te lezen en als u mij kunt overtuigen dat Éfeze 2,13 niet over de heidenen gaat trakteer ik u op koffie met gebak!

Dan reken ik op koffie en gebak!
Paulus schreef in Efeze 2.13:
'Maar thans, in Christus Jezus zijt gij, die eerstijds veraf waart, dichtbij gekomen door het bloed van Christus'
Dat betekent dus, dat we door de Geest, die nu in ons woont, dichtbij gekomen zijn.
Ofwel, in Christus Jezus dichtbij komen, betekent, dat wij, doordat God de Geest, die in Jezus was, nu ook IN onze (heidenen) harten uitgezonden heeft. Het dichtbij gekomen zijn betekent, dat de Geest van God, die al in het volk Israel woonde, nu ook in ons (heidenen) woont. En dit, dank zij het offer van Jezus' lichaam voor het volk, dat onder de wet was, dus (uitsluitend het volk Israel). Nogmaals, Jezus offerde zijn lichaam alleen voor zijn volk en daar móeten wij, heidenen. afblijven!! Bovendien 'staat' het 'bloed' in de bijbel ook voor 'leven'
Een Geest kan immers niet bloeden! Nee, beste mohamed, je 'haalt de Bijbelse Waarheid overhoop',als je denkt, dat de mensJezus, die zelfs niet voor de wereld bad (Joh.17.9) zijn lichaam ook voor ons, heidenen, offerde. En ook zei Jezus Zélf, dat de Zoon des mensen (Jezus als puur menselijk schepsel) zijn leven zou geven als losprijsvoor velen. Dat is ontwijfelbaar het volk, waaruit Hij geboren werd. Paulus, daarentegen, schreef, dat Christus Jezus zijn leven zou geven als losprijs voor allen. Bovendien, mohamed, hoe zou Paulus ons ooit aan kunnen raden, om de Christus niet meer naar het vlees (als Jezus) te kennnen en dan op en andere plaats te schrijven, dat Hij voor ons gestorven is?
En dan toch al: Hoe heeft men ooit kunnen 'verzinnen' dat als je nog maar gelooft, dat de mens Jezus voor je gestorven is, zélf vrij uit gaat? Dan maken we God tot een Leugenaar, want in Efzechiel 18 kunnen we lezen:
'De rechtvaardiheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze, zal alleen rusten op hemzelf'

Akkoord, tot zover kan ik nog met u meegaan.

Afbeelding
Geestelijke koffie met gebak!

Echter u vergist zich door te denken dat de Geest van Christus niet de God van Israel is, want onderscheidt diezelfde Paulus vleselijk Israel niet eveneens van het geestelijke (1 Kor 10,18) Israel? En schreef diezelfde Paulus ook niet:

Heb 13,8
Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in eeuwigheid.

Jezus Christus is de het vleesgeworden Woord, de Geest van God en de God van Israel naar de Geest. Het hele OT gaat over GEESTELIJK ISRAËL want Abraham werd niet rechtvaardig bevonden uit de besnijdenis, maar toen hij nog in de voorhuid was! Zowel joden als heidenen zijn nakomelingen van Abraham en dienen hem te volgen in het geloof wat hij had toen hij nog in de voorhuid was! Realiseert u zich dat a.u.b. zeer wel!

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 02 mar 2011 15:40

mohamed schreef:
Echter u vergist zich door te denken dat de Geest van Christus niet de God van Israel is, want onderscheidt diezelfde Paulus vleselijk Israel niet eveneens van het geestelijke (1 Kor 10,18) Israel? En schreef diezelfde Paulus ook niet:
Heb 13,8
Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in eeuwigheid.

Waarom ga je zo slecht in op wat ik schrijf? Waarom verklaar je het verschil niet tussen de Zoon des mensen, die zijn leven zou geven voor velen, en Paulus, die schreef dat Christus Jezus zijn leven zou geven voor allen?
En welke 'Jezus Christus' is dan in ons. Man, je bent zélf een Jezus Christus, namelijk een mens, waarin de Christus per definitie woont! En dat bedoelde de schrijver in de Hebreeenbrief. Paulus verkondigde óók een Jezus Christus, maar volstrekt niet 'Jezus van Nazareth' die nóóit bestaan heeft? Hij had het ook niet van een mens ontvangen, schreef hij, maar door openbaring van 'Jezus Christus' En nee, nogmaals, volstrekt geen openbarig van 'Jezus van Nazareth', maar van de mens als zodanig. Ieder mens is een Jezus Christus. Wij , niet-joden, hebben helemaal niets met Jezus van Nazareth van doen. Waar haal je het vandaan??
Overigens, de brief aan de Hebreeen, is niet door Paulus geschreven!
Jezus Christus is de het vleesgeworden Woord

Ieder mens is een vleesgeworden Woord! Ja, alle dingen zijn door het Woord geworden. Mocht je soms denken, dat de Logos de mens Jezus was, dan vergis je je ten zeerste! Het woord 'logos' komt strikt overeen met het Hebreeuwse woord 'dabar' dat o.a. voorkomt in Deut. 30. 14 waar staat:
'Maar dit woord (dabar) is zeer dicht bij u, in uw mond en in uw hart, om het te volbrengen'
Let er wel op, we zullen het dus zelfmoeten volbrengen, mohamed! We hebben de Geest ontvangen en daarmee zullen we ons eigen behoud moeten bewerken. Nogmaals, het is absoluut fout, om de Logos voor de mens Jezus aan te zien! De Bijbelse Logos, komt overeen met de Boeddha van de Boeddhisten en het Tao van de Chinesche godsdienst.
En lees het nu zelf eens na: Er wordt in Johannes 1.12 en 13 gezegd, dat er gelovigen waren, die geloofden, dat zij zélf macht van God hadden gekregen, om zonen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloofden. Van Jezus was toen nog geen sprake! Het is pas in vers 29, op een raadselachtige andere dag, dat Johannes, Jezus op zich zag toekomen. Maar zelfs in vers 26 staat nog, dat niemand van Jezus wist. En in vers 31, dat Johannes ook nog niet van hem wist. En in vers 33, dat Johannes Jezus nog niet kende. Je gelooft toch zeker niet, dat je eerst Jezus moet kennen, om behouden te worden? Anders beperkt je Gods Heilswerk op een ontoelaatbare wijze!
de Geest van God en de God van Israel naar de Geest. Het hele OT gaat over GEESTELIJK ISRAËL want Abraham werd niet rechtvaardig bevonden uit de besnijdenis, maar toen hij nog in de voorhuid was! Zowel joden als heidenen zijn nakomelingen van Abraham en dienen hem te volgen in het geloof wat hij had toen hij nog in de voorhuid was! Realiseert u zich dat a.u.b. zeer wel!

Als je dit zélf al ziet (en terecht), wat doe je dan in vredesnaam het evangelie der Besnijdenis? En wat doe je dan bij de Dienaar van Besnedenen, Jezus? Hoe kom je er allemaal bij? Het gaat juist om één geloof, mohamed, en daar kun je nooit omheen. Alleen door dit geloof wordt de mens gerechtvaardigd, namelijk, het geloof, dat de Geest, die in Jezus woonde, óók in jezelf woont. Verder heeft de mens niets nodig! Of hij nu ooit wél of niet van Jezus gehoord heeft! Laat het evangelie voor anderen nu eens eindelijk rusten! Waarom wil je niet naar Paulus luisteren, die schreef dat God zijn Zoon (zijn Geest) in Paulus geopenbaard had, opdat hij Hem, die Geest, Gods eniggeboren Zoon onder ons, heidenen, zou gaan verkondigen. Van die eniggeboren Zoon, Gods Geest, is ook sprake in Johannes 3.16, het: Alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn Eniggeboren Zoon (zijn Geest)gezonden heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe'
En jij zoekt steeds je toevlucht tot Iemand, die Zélf zei, dat Hij niet tot jou of mij gezonden werd! Maar ja, toen Jezus eens in een heidens land was,wilde Hij niet, dat iemand het wist, maar Hij kón niet verborgen blijven (Marcus 7.24). Verwacht jij het dan tóch nog van Jezus? Het ware zelfs beter geweest, zie je wel, dat Jezus niet in het verhaal was voorgekomen, maar Hij kon nu eenmaal niet veborgen blijven. Wat hebben de evangelieschrijvers het ged geraden, er zou enorm veel 'misbruik' van Jezus gemaakt worden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor Pasker » 02 mar 2011 17:45

mohamed schreef:
Pasker schreef:Strootman:
Er is slechts één geloof, mohamed, waardoor de mens gerechtvaardigd wordt en dat is door het geloof in Christus Jezus!

Volgens mij IS de mens al gerechtvaardigd, louter en alléén uit genade van God, als we tenminste GELOVEN dat de Geest van Christus IN ons is.
"Genade" kunnen we namelijk niet verdienen, zelfs niet door er heel sterk in te geloven al denken sommigen van wel.

Geloof is een gift, dus wat je moet zeggen is dat tenzij het je gegeven is.

Kunnen we tenminste iemand de schuld geven.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor schelpje3 » 02 mar 2011 17:49

mohamed schreef:
P. Strootman schreef:mohamed,
Ik hoop je morgen te antwoorden. Denk hier alvast hierover na: Als Paulus in Galaten 4,4-7 schrijft, dat de uit een vrouw geboren Zoon van God (Jezus),het volk dat onder de wet was (Israel)vrijkocht, kan hij op een andere plaats onmogelijk zeggen, dat wij, heidenen, wél vrijgekocht zijn door zijn bloed! Bestudeer je teksten nog maar eens?

Morgen hoop ik maar al te gaarne uw antwoord te lezen en als u mij kunt overtuigen dat Éfeze 2,13 niet over de heidenen gaat trakteer ik u op koffie met gebak!

Dan reken ik op koffie en gebak!
Paulus schreef in Efeze 2.13:
'Maar thans, in Christus Jezus zijt gij, die eerstijds veraf waart, dichtbij gekomen door het bloed van Christus'
Dat betekent dus, dat we door de Geest, die nu in ons woont, dichtbij gekomen zijn.
Ofwel, in Christus Jezus dichtbij komen, betekent, dat wij, doordat God de Geest, die in Jezus was, nu ook IN onze (heidenen) harten uitgezonden heeft. Het dichtbij gekomen zijn betekent, dat de Geest van God, die al in het volk Israel woonde, nu ook in ons (heidenen) woont. En dit, dank zij het offer van Jezus' lichaam voor het volk, dat onder de wet was, dus (uitsluitend het volk Israel). Nogmaals, Jezus offerde zijn lichaam alleen voor zijn volk en daar móeten wij, heidenen. afblijven!! Bovendien 'staat' het 'bloed' in de bijbel ook voor 'leven'
Een Geest kan immers niet bloeden! Nee, beste mohamed, je 'haalt de Bijbelse Waarheid overhoop',als je denkt, dat de mensJezus, die zelfs niet voor de wereld bad (Joh.17.9) zijn lichaam ook voor ons, heidenen, offerde. En ook zei Jezus Zélf, dat de Zoon des mensen (Jezus als puur menselijk schepsel) zijn leven zou geven als losprijsvoor velen. Dat is ontwijfelbaar het volk, waaruit Hij geboren werd. Paulus, daarentegen, schreef, dat Christus Jezus zijn leven zou geven als losprijs voor allen. Bovendien, mohamed, hoe zou Paulus ons ooit aan kunnen raden, om de Christus niet meer naar het vlees (als Jezus) te kennnen en dan op en andere plaats te schrijven, dat Hij voor ons gestorven is?
En dan toch al: Hoe heeft men ooit kunnen 'verzinnen' dat als je nog maar gelooft, dat de mens Jezus voor je gestorven is, zélf vrij uit gaat? Dan maken we God tot een Leugenaar, want in Efzechiel 18 kunnen we lezen:
'De rechtvaardiheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze, zal alleen rusten op hemzelf'[/quote]
Akkoord, tot zover kan ik nog met u meegaan.

Afbeelding
Geestelijke koffie met gebak!

Echter u vergist zich door te denken dat de Geest van Christus niet de God van Israel is, want onderscheidt diezelfde Paulus vleselijk Israel niet eveneens van het geestelijke (1 Kor 10,18) Israel? En schreef diezelfde Paulus ook niet:

Heb 13,8
Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in eeuwigheid.

Jezus Christus is de het vleesgeworden Woord, de Geest van God en de God van Israel naar de Geest. Het hele OT gaat over GEESTELIJK ISRAËL want Abraham werd niet rechtvaardig bevonden uit de besnijdenis, maar toen hij nog in de voorhuid was! Zowel joden als heidenen zijn nakomelingen van Abraham en dienen hem te volgen in het geloof wat hij had toen hij nog in de voorhuid was! Realiseert u zich dat a.u.b. zeer wel![/quote]


Ik zou feestelijk bedanken als ik Strootman was, wat een fabrieksmatig gefabriceerde appelpunt. Waar zijn mn rennies :-oo

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 18:19

schelpje3 schreef:Ik zou feestelijk bedanken als ik Strootman was, wat een fabrieksmatig gefabriceerde appelpunt. Waar zijn mn rennies :-oo

Ja en als een kat een koe was kon je hem melken, maar jij krijgt helemaal geen gebak!

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 02 mar 2011 19:57

mohamed schreef:
Jezus Christus is de het vleesgeworden Woord, de Geest van God en de God van Israel naar de Geest. Het hele OT gaat over GEESTELIJK ISRAËL want Abraham werd niet rechtvaardig bevonden uit de besnijdenis, maar toen hij nog in de voorhuid was! Zowel joden als heidenen zijn nakomelingen van Abraham en dienen hem te volgen in het geloof wat hij had toen hij nog in de voorhuid was! Realiseert u zich dat a.u.b. zeer wel!

Ja, dat ben ik deze keer volkomen met je eens, maar jij gaat juist telkens terug naar het evangelie der Besnijdenis. Want Jezus wás een Dienaar van Besnenen. Zie je dat nu niet, of wil je het niet zien? Werkelijk, je gaat steeds terug naar een evangelie, waarmee wij niets mee te maken hebben. Alleen kunnen we de mens Jezus zien als hét Voorbeeld van de ware Zoon van God, aan wiens Beeld wij gelijkvormig moeten worden. Tóch denk ik, dat je teveel naar een evangelie gaat, waarin de mens alléén gerechtvaardigd kan worden uit werken der wet! Nu heb je een terecht antwoord gegeven, waar je jezelf juist niet aan houdt!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 90 gasten