Twee evangeliën?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 09:53

Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.


Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor Pasker » 20 feb 2011 16:26

discipel2011 schreef:Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.


Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..

Moet dit topic ook op slot @discipel2011? Ben jij de enige "rechtvaardige" en zijn wij allemaal zondaars?

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 22 feb 2011 21:19

discipel2011 schreef:Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.


Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..

Legt u dan deze tekst eens uit.Paulus schreef in 2 Kornthe 5.1:
'Één voor allen gestorven. Dus zijn allen gestorven'
Gaat dit over de dood van de mens Jezus? En zijn dan alle mensen gelijk mét Hem de lichamelijke dood gestorven?
U begrijpt het 'sterven' van de Christus als Gods Geest niet! Is ook niet gemakkelijk te begrijpen. Misschien kunnen we er ons iets van voorstellen, als we overdenken, dat Gods eeuwige Geest, in een vlees komt aan dat der zonde gelijk, zoals Paulus dit schreef in Romeinen 8.3, waar staat:
'God zond zijn Zoon(zijn Geest) in een vlees(in Jezus)aan dat der zonde gelijk
Zonde zonder n is een toestand van onvolmaaktheid! En hierin kwam de Eeuwige Geest, die Zich moest onderwerpen aan de beperktheid van ons vleselijk lichaam. De Schrift noemt dit een doodstoestand. U heeft kennelijk nog geen idee, dat het in de Bijbel eigenlijk alleen om die geestelijke dood gaat! Jezus zei toch tegen zijn hoorders, dat wie in Hem gelooft, die Hem gezonden heeft, namelijk Gods Geest, die is uit de dood overgegaan in het LEVEN! Dus een opstanding, die plaats moet vinden, vóórdat de lichamelijke dood intreedt.
Dat u het niet eens bent met mij, neem ik u niet kwalijk, maar toon dan uit de Bijbel aan, dat ik een onjuiste uitleg geef.

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 23 feb 2011 09:49

P. Strootman schreef:
discipel2011 schreef:Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.


Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..

Legt u dan deze tekst eens uit.Paulus schreef in 2 Kornthe 5.1:
'Één voor allen gestorven. Dus zijn allen gestorven'
Gaat dit over de dood van de mens Jezus? En zijn dan alle mensen gelijk mét Hem de lichamelijke dood gestorven?
U begrijpt het 'sterven' van de Christus als Gods Geest niet! Is ook niet gemakkelijk te begrijpen. Misschien kunnen we er ons iets van voorstellen, als we overdenken, dat Gods eeuwige Geest, in een vlees komt aan dat der zonde gelijk, zoals Paulus dit schreef in Romeinen 8.3, waar staat:
'God zond zijn Zoon(zijn Geest) in een vlees(in Jezus)aan dat der zonde gelijk
Zonde zonder n is een toestand van onvolmaaktheid! En hierin kwam de Eeuwige Geest, die Zich moest onderwerpen aan de beperktheid van ons vleselijk lichaam. De Schrift noemt dit een doodstoestand. U heeft kennelijk nog geen idee, dat het in de Bijbel eigenlijk alleen om die geestelijke dood gaat! Jezus zei toch tegen zijn hoorders, dat wie in Hem gelooft, die Hem gezonden heeft, namelijk Gods Geest, die is uit de dood overgegaan in het LEVEN! Dus een opstanding, die plaats moet vinden, vóórdat de lichamelijke dood intreedt.
Dat u het niet eens bent met mij, neem ik u niet kwalijk, maar toon dan uit de Bijbel aan, dat ik een onjuiste uitleg geef.

Ik denk als u er even bij vermeld had dat de Geest van God dood was en levend is geworden (Openbaring 1,18) discipel2011 niet op zijn achterste poten zou staan.

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 23 feb 2011 10:28

mohamed schreef:
P. Strootman schreef:
discipel2011 schreef:Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.


Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..

Legt u dan deze tekst eens uit.Paulus schreef in 2 Kornthe 5.1:
'Één voor allen gestorven. Dus zijn allen gestorven'
Gaat dit over de dood van de mens Jezus? En zijn dan alle mensen gelijk mét Hem de lichamelijke dood gestorven?
U begrijpt het 'sterven' van de Christus als Gods Geest niet! Is ook niet gemakkelijk te begrijpen. Misschien kunnen we er ons iets van voorstellen, als we overdenken, dat Gods eeuwige Geest, in een vlees komt aan dat der zonde gelijk, zoals Paulus dit schreef in Romeinen 8.3, waar staat:
'God zond zijn Zoon(zijn Geest) in een vlees(in Jezus)aan dat der zonde gelijk
Zonde zonder n is een toestand van onvolmaaktheid! En hierin kwam de Eeuwige Geest, die Zich moest onderwerpen aan de beperktheid van ons vleselijk lichaam. De Schrift noemt dit een doodstoestand. U heeft kennelijk nog geen idee, dat het in de Bijbel eigenlijk alleen om die geestelijke dood gaat! Jezus zei toch tegen zijn hoorders, dat wie in Hem gelooft, die Hem gezonden heeft, namelijk Gods Geest, die is uit de dood overgegaan in het LEVEN! Dus een opstanding, die plaats moet vinden, vóórdat de lichamelijke dood intreedt.
Dat u het niet eens bent met mij, neem ik u niet kwalijk, maar toon dan uit de Bijbel aan, dat ik een onjuiste uitleg geef.

Ik denk als u er even bij vermeld had dat de Geest van God dood was en levend is geworden (Openbaring 1,18) discipel2011 niet op zijn achterste poten zou staan.

Inderdaad, dat is juist,mohamed! Dat Hij weer opgewekt is, staat in 1 Korinthe 15.20, dat ik al aangehaald hebt, want Paulus schreef daar:
'Maar nu, Christus is opgewekt, als eersteling van hen, die ontslapen zijn'
Het is ook moeilijk te ontdekken, want Paulus schreef in de eerste 12 verzen van dit hoofdstuk over de opwekking van de mens Jezus. Ná deze verzen, gebruikte hij de naam 'Jezus' niet meer, maar heeft hij het uitsluitend over de opwekking van Christus als Gods Geest. De lezers moeten dit echter zélf ontdekken! Je kunt dit alleen ontdekken, als je diep over deze tekst nadenk, want ik schreef al eerder, dat, als Paulus in deze teks de mens Jezus bedoeld zou hebben, zouden we moeten geloven, dat alle mensen tegelijk met Jezus ontslapen, ofwel de lichamelijke dood gestorven zijn. En ook tegelijk met Hem weer uit de lichamelijke dood opgewekt. Zoals je weet, gaat het in de Bijbel eigenlijk alleen over de geestelijke dood en over de geestelijke opstanding!

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor marin » 23 feb 2011 11:25

Het leven van Christus is de norm

Christus is de personificatie van de wet.
Zijn leven was een openbaring van de gerechtigheid en de volmaaktheid van de wet in menselijk vlees. Alle mensen zullen beoordeeld worden naar de maatstaf van hun zondeloze leven, gelijk geschreven staat:
"...ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Jezus Christus." (Rom. 2:16)

Het criterium is altijd hetzelfde

De voorwaarde voor eeuwig leven is nog steeds dezelfde als toen onze stamhouders in het paradijs verbleven en nog niet gevallen waren.
Volkomen gehoorzaamheid aan Gods wet en volmaakte rechtvaardigheid.
De Here eist nu niet minder van de ziel dan wat hij van Adam eiste in het paradijs voordat hij viel; namelijk volmaakte gehoorzaamheid en onbezoedelde gerechtigheid.
De eis van God in het verbond der genade is precies dezelfde als de eis die hij stelde in het paradijs.
Overeenstemming met zijn wet die heilig, rechtvaardig en goed is.
Hoewel alle volken zullen moeten aantreden om door God geoordeeld te worden, toch zal Hij de zaak van iedere individuele persoon zo nauwkeurig en grondig mogelijk onderzoeken alsof er geen ander wezen op aarde zou zijn.
Iedereen moet getoetst worden en zonder vlek, smet of rimpel bevonden worden.

Christus is geworden tot onze volmaaktheid.

Christus nam de menselijke natuur aan.

Daar nu de kinderen aan bloed en vlees deel hebben, heeft ook Hij op gelijke wijze daaraan deel gekregen, opdat Hij door zijn dood hem, die de macht over de dood had, de duivel, zou onttronen,... (Hebr. 2:14)

De menselijke natuur is in Christus geworden tot gerechtigheid Gods.

Hem, die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid Gods in Hem. (2 Kor. 5:21)

De menselijke natuur in Christus is met God verzoend.

Maar thans in Christus Jezus zijt gij, die eertijds veraf waart, dichtbij gekomen door het bloed van Christus. Want Hij is onze vrede, die de twee één heeft gemaakt en de tussenmuur, die scheiding maakte, de vijandschap, weggebroken heeft, doordat Hij in zijn vlees de wet der geboden, in inzettingen bestaande, buiten werking gesteld heeft, om Zichzelf, vrede makende, de twee tot één nieuwe mens te scheppen, en de twee, tot één lichaam verbonden, weder met God te verzoenen door het kruis, waaraan Hij de vijandschap gedood heeft. (Efez. 2:13-16)

De oude mens, ofwel de zondige natuur, is vernietigd in Christus.

"...dit weten wij immers, dat onze oude mens medegekruisigd is, opdat aan het lichaam der zonde zijn kracht zou ontnomen worden en wij niet langer slaven der zonde zouden zijn;….. ".(Rom. 6:6)
".….. en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is. Ook u, die eertijds vervreemd en vijandig gezind waart blijkens uw boze werken, heeft Hij thans weder verzoend, in het lichaam zijns vlezes, door de dood, om u heilig en onbesmet en onberispelijk vóór Zich te stellen,..." (Kol. 1:20-22)

De menselijke natuur is vergeven en gereinigd in Christus

"Deze, de afstraling zijner heerlijkheid en de afdruk van zijn wezen, die alle dingen draagt door het woord zijner kracht, heeft, na de reiniging der zonden tot stand gebracht te hebben, Zich gezet aan de rechterhand van de majesteit in den hoge,..." (Hebr. 1:3)
"Hij heeft ons verlost uit de macht der duisternis en overgebracht in het Koninkrijk van de Zoon zijner liefde, in wie wij de verlossing hebben, de vergeving der zonden." (Kol. 1:13-14)

De menselijke natuur is vervolmaakt in Christus

"...en gij hebt de volheid verkregen in Hem,... " (Kol. 2:10)
De Statenvertaling zegt hier: ".......en gij zijt in Hem volmaakt,.."
De mensheid is gerechtvaardigd, hersteld en verlost in Christus
"Derhalve, gelijk het door één daad van overtreding voor alle mensen tot veroordeling gekomen is, zo komt het ook door één daad van gerechtigheid voor alle mensen tot rechtvaardiging ten leven." (Rom. 5:18)
"...en dat niet met het bloed van bokken en kalveren, maar met zijn eigen bloed, eens voor altijd binnengegaan in het heiligdom, waardoor Hij een eeuwige verlossing verwierf." (Hebr. 9:12)

Christus is onze gerechtigheid.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 23 feb 2011 18:02

P. Strootman schreef:Inderdaad, dat is juist,mohamed! Dat Hij weer opgewekt is, staat in 1 Korinthe 15.20, dat ik al aangehaald hebt, want Paulus schreef daar:
'Maar nu, Christus is opgewekt, als eersteling van hen, die ontslapen zijn'
Het is ook moeilijk te ontdekken, want Paulus schreef in de eerste 12 verzen van dit hoofdstuk over de opwekking van de mens Jezus. Ná deze verzen, gebruikte hij de naam 'Jezus' niet meer, maar heeft hij het uitsluitend over de opwekking van Christus als Gods Geest. De lezers moeten dit echter zélf ontdekken! Je kunt dit alleen ontdekken, als je diep over deze tekst nadenk, want ik schreef al eerder, dat, als Paulus in deze teks de mens Jezus bedoeld zou hebben, zouden we moeten geloven, dat alle mensen tegelijk met Jezus ontslapen, ofwel de lichamelijke dood gestorven zijn. En ook tegelijk met Hem weer uit de lichamelijke dood opgewekt. Zoals je weet, gaat het in de Bijbel eigenlijk alleen over de geestelijke dood en over de geestelijke opstanding!

Dat vind ik er nou net zo mooi aan, wie de fysieke opstanding loochent die moet ook bekennen dat Thomas niet tot geloof is gekomen!

Berjan

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor Berjan » 24 feb 2011 10:45

Mohamed,

je moet niet alles letterlijk nemen wat er geschreven staat. Johannes is pas in 100 of verder na Christus geschreven. Toen waren er al vele gemeenten die allemaal iets anders geloofden. Zo waren er ook al Thomas gelovigen. De orthodoxe clan (wat toen een van de minderheden was) is verantwoordelijk voor het Johannes evangelie (merk hierbij ook op dat pas na 200 de evangelieen een naam kregen van wie ze geschreven had) en heeft hiermee de Thomas gemeente een hak willen zetten.

In die tijd waren er ook al mensen die niet in de fysieke opstanding geloofden, en zo sloegen ze twee vliegen in een klap.

Want wat is nou eenvoudiger dan een evangelie schrijven en Jezus dingen laten zeggen en doen? Het woord is immers maar dood, en zal niet protesteren als je de waarheid niet schrijft?

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2011 11:59

Berjan schreef:Mohamed,

je moet niet alles letterlijk nemen wat er geschreven staat. Johannes is pas in 100 of verder na Christus geschreven. Toen waren er al vele gemeenten die allemaal iets anders geloofden. Zo waren er ook al Thomas gelovigen. De orthodoxe clan (wat toen een van de minderheden was) is verantwoordelijk voor het Johannes evangelie (merk hierbij ook op dat pas na 200 de evangelieen een naam kregen van wie ze geschreven had) en heeft hiermee de Thomas gemeente een hak willen zetten.

In die tijd waren er ook al mensen die niet in de fysieke opstanding geloofden, en zo sloegen ze twee vliegen in een klap.

Want wat is nou eenvoudiger dan een evangelie schrijven en Jezus dingen laten zeggen en doen? Het woord is immers maar dood, en zal niet protesteren als je de waarheid niet schrijft?

Zelfs Jehovah's getuigen durven niet te beweren dat het Johannes evangelie een vervalsing is en zij geloven net als jij niet in de fysieke opstanding. Allemaal leuk en aardig, maar het is een joods concept waar over geprofeteerd is door David (Ps 16,10) en ook Salomo (Spr 23,14) heeft het voorzegd. Dit betrok Petrus bij monde van de Heilige Geest op Christus (Hand 2,31) en als je dat ontkent ben je zeer link bezig, want dan laster je de Heilige Geest, hetgeen niet vergeven wordt.

Mat 12,31
Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden; maar de lastering tegen de Geest zal de mensen niet vergeven worden.

Voor jou wellicht niet te snappen, maar dit geloof ik echt en het is voor mij persoonlijk al moeilijk genoeg om daar aan te voldoen.

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 24 feb 2011 12:11

mohamed schreef:
P. Strootman schreef:Inderdaad, dat is juist,mohamed! Dat Hij weer opgewekt is, staat in 1 Korinthe 15.20, dat ik al aangehaald hebt, want Paulus schreef daar:
'Maar nu, Christus is opgewekt, als eersteling van hen, die ontslapen zijn'
Het is ook moeilijk te ontdekken, want Paulus schreef in de eerste 12 verzen van dit hoofdstuk over de opwekking van de mens Jezus. Ná deze verzen, gebruikte hij de naam 'Jezus' niet meer, maar heeft hij het uitsluitend over de opwekking van Christus als Gods Geest. De lezers moeten dit echter zélf ontdekken! Je kunt dit alleen ontdekken, als je diep over deze tekst nadenk, want ik schreef al eerder, dat, als Paulus in deze teks de mens Jezus bedoeld zou hebben, zouden we moeten geloven, dat alle mensen tegelijk met Jezus ontslapen, ofwel de lichamelijke dood gestorven zijn. En ook tegelijk met Hem weer uit de lichamelijke dood opgewekt. Zoals je weet, gaat het in de Bijbel eigenlijk alleen over de geestelijke dood en over de geestelijke opstanding!

Dat vind ik er nou net zo mooi aan, wie de fysieke opstanding loochent die moet ook bekennen dat Thomas niet tot geloof is gekomen!

Het verhaal van de fysieke opstanding van Jezus heeft metaforische betekenis voor de opstanding van de Christus als Gods Geest. Waarom is dit verhaal niet aan ons, heidenen, geschreven?Het is voor ons, heidenen, zonder betekenis! En waarom gebruikte Paulus de naam Jezus in 1 Korinthe 15, ná het 12de vers helemaal niet meer? Of geloof je dat de lichamelijke opstanding van Jezus exemplarische betekenis heeft voor een lichamelijke opstanding van alle mensen? Er is eigenlijk geen lichamelijke opstanding, want God is geen God van doden, maar van levenden. Voor Hem leven zij allen. Paulus schreef ook nog och:
'Maar ook al vervalt de uiterlijke mens, nochthans wordt de innerlijke van dag tot dag vernieuwd'
E is dus géén onderbreking! In de Bijbel gaat het eigenlijk alleen over de geestelijke dood en over de geestelijke opstanding!
Laatst gewijzigd door P. Strootman op 24 feb 2011 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2011 12:28

P. Strootman schreef:Het verhaal van de fysieke opstanding van Jezus, is heeft metaforische betekenis voor de opstanding van de Christus als Gods Geest. Waarom is dit verhaal niet aan ons, heidenen, geschreven?Het is voor ons, heidenen, zonder betekenis!

Tja, ik ben het met u eens dat de armen van geest zalig zijn (Mat 5,3) maar als u stelt dat iets niet voor mij bestemd is, dan maakt u me des te nieuwsgieriger! Vele zaken die niet voor mij bestemd schenen bleken me in de praktijk nou net als gegoten te zitten. Noem het de brullende leeuw in mij, dan noem ik het de naïviteit in u!

Het OT is maar gedeeltelijk aan joden geschreven, want tot aan de zoon van Jakob toe was niemand een jood.

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 25 feb 2011 10:29

mohamed schreef:
P. Strootman schreef:Het verhaal van de fysieke opstanding van Jezus, is heeft metaforische betekenis voor de opstanding van de Christus als Gods Geest. Waarom is dit verhaal niet aan ons, heidenen, geschreven?Het is voor ons, heidenen, zonder betekenis!

Tja, ik ben het met u eens dat de armen van geest zalig zijn (Mat 5,3) maar als u stelt dat iets niet voor mij bestemd is, dan maakt u me des te nieuwsgieriger! Vele zaken die niet voor mij bestemd schenen bleken me in de praktijk nou net als gegoten te zitten. Noem het de brullende leeuw in mij, dan noem ik het de naïviteit in u!

Het OT is maar gedeeltelijk aan joden geschreven, want tot aan de zoon van Jakob toe was niemand een jood.

mohamed: Waarom staat het verhaal van de opstanding van Jezus in een strikt besloten evangelie? Het is immers helemaal niet aan ons, niet-joden, gericht, maar aan besnedenen.

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2011 11:18

P. Strootman schreef:
mohamed schreef:
P. Strootman schreef:Het verhaal van de fysieke opstanding van Jezus, is heeft metaforische betekenis voor de opstanding van de Christus als Gods Geest. Waarom is dit verhaal niet aan ons, heidenen, geschreven?Het is voor ons, heidenen, zonder betekenis!

Tja, ik ben het met u eens dat de armen van geest zalig zijn (Mat 5,3) maar als u stelt dat iets niet voor mij bestemd is, dan maakt u me des te nieuwsgieriger! Vele zaken die niet voor mij bestemd schenen bleken me in de praktijk nou net als gegoten te zitten. Noem het de brullende leeuw in mij, dan noem ik het de naïviteit in u!

Het OT is maar gedeeltelijk aan joden geschreven, want tot aan de zoon van Jakob toe was niemand een jood.

mohamed: Waarom staat het verhaal van de opstanding van Jezus in een strikt besloten evangelie? Het is immers helemaal niet aan ons, niet-joden, gericht, maar aan besnedenen.

Strikt besloten? Heeft u misschien de laatste tweeduizend jaar liggen slapen?
Waarom wordt de Geest van God dan de wortel Davids genoemd (Op 5,5) en de leeuw van Juda? Geef me daar nu eens antwoord op!

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 25 feb 2011 15:06

mohamed,
Het boek Openbaring is een puur Joods boek!

mohamed

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2011 20:33

P. Strootman schreef:mohamed,
Het boek Openbaring is een puur Joods boek!

Onzin.

'Schrijf aan de engel der gemeente van Éfeze: Dit zegt Hij, Die de zeven sterren in Zijn rechter hand houdt, Die in het midden van de zeven gouden kandelaren wandelt' (Op 2,1)

Efeze was een belangrijke handelsstad. De gemeente is volgens Handelingen 19:1-12 door Paulus gesticht en we weten dat hij de apostel van de heidenen was.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten