Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
discipel2011 schreef:Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.
Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..
discipel2011 schreef:Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.
Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..
P. Strootman schreef:discipel2011 schreef:Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.
Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..
Legt u dan deze tekst eens uit.Paulus schreef in 2 Kornthe 5.1:
'Één voor allen gestorven. Dus zijn allen gestorven'
Gaat dit over de dood van de mens Jezus? En zijn dan alle mensen gelijk mét Hem de lichamelijke dood gestorven?
U begrijpt het 'sterven' van de Christus als Gods Geest niet! Is ook niet gemakkelijk te begrijpen. Misschien kunnen we er ons iets van voorstellen, als we overdenken, dat Gods eeuwige Geest, in een vlees komt aan dat der zonde gelijk, zoals Paulus dit schreef in Romeinen 8.3, waar staat:
'God zond zijn Zoon(zijn Geest) in een vlees(in Jezus)aan dat der zonde gelijk
Zonde zonder n is een toestand van onvolmaaktheid! En hierin kwam de Eeuwige Geest, die Zich moest onderwerpen aan de beperktheid van ons vleselijk lichaam. De Schrift noemt dit een doodstoestand. U heeft kennelijk nog geen idee, dat het in de Bijbel eigenlijk alleen om die geestelijke dood gaat! Jezus zei toch tegen zijn hoorders, dat wie in Hem gelooft, die Hem gezonden heeft, namelijk Gods Geest, die is uit de dood overgegaan in het LEVEN! Dus een opstanding, die plaats moet vinden, vóórdat de lichamelijke dood intreedt.
Dat u het niet eens bent met mij, neem ik u niet kwalijk, maar toon dan uit de Bijbel aan, dat ik een onjuiste uitleg geef.
mohamed schreef:P. Strootman schreef:discipel2011 schreef:Hoe kom je toch aan zo'n beperking? Gods Geest is gestorven, ofwel gekruisigd in de Adamitische mensheid. Dus in ieder mens.
Modedator grijp hier toch ook in, want deze forumdeelnemer verkondigt zeer listig de dwaalleer, nu o.a. dat de Geest van God is gestorven, een lastering van de Heilige Geest!!!, ook al is het veel ' "onwetenheid" het geeft een onjuist beeld van God, Jezus Christus en de Heilige Geest! en is gevaarlijk en misleidend voor zoekenden en mosterdzaadjes op dit forum..
Legt u dan deze tekst eens uit.Paulus schreef in 2 Kornthe 5.1:
'Één voor allen gestorven. Dus zijn allen gestorven'
Gaat dit over de dood van de mens Jezus? En zijn dan alle mensen gelijk mét Hem de lichamelijke dood gestorven?
U begrijpt het 'sterven' van de Christus als Gods Geest niet! Is ook niet gemakkelijk te begrijpen. Misschien kunnen we er ons iets van voorstellen, als we overdenken, dat Gods eeuwige Geest, in een vlees komt aan dat der zonde gelijk, zoals Paulus dit schreef in Romeinen 8.3, waar staat:
'God zond zijn Zoon(zijn Geest) in een vlees(in Jezus)aan dat der zonde gelijk
Zonde zonder n is een toestand van onvolmaaktheid! En hierin kwam de Eeuwige Geest, die Zich moest onderwerpen aan de beperktheid van ons vleselijk lichaam. De Schrift noemt dit een doodstoestand. U heeft kennelijk nog geen idee, dat het in de Bijbel eigenlijk alleen om die geestelijke dood gaat! Jezus zei toch tegen zijn hoorders, dat wie in Hem gelooft, die Hem gezonden heeft, namelijk Gods Geest, die is uit de dood overgegaan in het LEVEN! Dus een opstanding, die plaats moet vinden, vóórdat de lichamelijke dood intreedt.
Dat u het niet eens bent met mij, neem ik u niet kwalijk, maar toon dan uit de Bijbel aan, dat ik een onjuiste uitleg geef.
Ik denk als u er even bij vermeld had dat de Geest van God dood was en levend is geworden (Openbaring 1,18) discipel2011 niet op zijn achterste poten zou staan.
P. Strootman schreef:Inderdaad, dat is juist,mohamed! Dat Hij weer opgewekt is, staat in 1 Korinthe 15.20, dat ik al aangehaald hebt, want Paulus schreef daar:
'Maar nu, Christus is opgewekt, als eersteling van hen, die ontslapen zijn'
Het is ook moeilijk te ontdekken, want Paulus schreef in de eerste 12 verzen van dit hoofdstuk over de opwekking van de mens Jezus. Ná deze verzen, gebruikte hij de naam 'Jezus' niet meer, maar heeft hij het uitsluitend over de opwekking van Christus als Gods Geest. De lezers moeten dit echter zélf ontdekken! Je kunt dit alleen ontdekken, als je diep over deze tekst nadenk, want ik schreef al eerder, dat, als Paulus in deze teks de mens Jezus bedoeld zou hebben, zouden we moeten geloven, dat alle mensen tegelijk met Jezus ontslapen, ofwel de lichamelijke dood gestorven zijn. En ook tegelijk met Hem weer uit de lichamelijke dood opgewekt. Zoals je weet, gaat het in de Bijbel eigenlijk alleen over de geestelijke dood en over de geestelijke opstanding!
Berjan schreef:Mohamed,
je moet niet alles letterlijk nemen wat er geschreven staat. Johannes is pas in 100 of verder na Christus geschreven. Toen waren er al vele gemeenten die allemaal iets anders geloofden. Zo waren er ook al Thomas gelovigen. De orthodoxe clan (wat toen een van de minderheden was) is verantwoordelijk voor het Johannes evangelie (merk hierbij ook op dat pas na 200 de evangelieen een naam kregen van wie ze geschreven had) en heeft hiermee de Thomas gemeente een hak willen zetten.
In die tijd waren er ook al mensen die niet in de fysieke opstanding geloofden, en zo sloegen ze twee vliegen in een klap.
Want wat is nou eenvoudiger dan een evangelie schrijven en Jezus dingen laten zeggen en doen? Het woord is immers maar dood, en zal niet protesteren als je de waarheid niet schrijft?
mohamed schreef:P. Strootman schreef:Inderdaad, dat is juist,mohamed! Dat Hij weer opgewekt is, staat in 1 Korinthe 15.20, dat ik al aangehaald hebt, want Paulus schreef daar:
'Maar nu, Christus is opgewekt, als eersteling van hen, die ontslapen zijn'
Het is ook moeilijk te ontdekken, want Paulus schreef in de eerste 12 verzen van dit hoofdstuk over de opwekking van de mens Jezus. Ná deze verzen, gebruikte hij de naam 'Jezus' niet meer, maar heeft hij het uitsluitend over de opwekking van Christus als Gods Geest. De lezers moeten dit echter zélf ontdekken! Je kunt dit alleen ontdekken, als je diep over deze tekst nadenk, want ik schreef al eerder, dat, als Paulus in deze teks de mens Jezus bedoeld zou hebben, zouden we moeten geloven, dat alle mensen tegelijk met Jezus ontslapen, ofwel de lichamelijke dood gestorven zijn. En ook tegelijk met Hem weer uit de lichamelijke dood opgewekt. Zoals je weet, gaat het in de Bijbel eigenlijk alleen over de geestelijke dood en over de geestelijke opstanding!
Dat vind ik er nou net zo mooi aan, wie de fysieke opstanding loochent die moet ook bekennen dat Thomas niet tot geloof is gekomen!
P. Strootman schreef:Het verhaal van de fysieke opstanding van Jezus, is heeft metaforische betekenis voor de opstanding van de Christus als Gods Geest. Waarom is dit verhaal niet aan ons, heidenen, geschreven?Het is voor ons, heidenen, zonder betekenis!
mohamed schreef:P. Strootman schreef:Het verhaal van de fysieke opstanding van Jezus, is heeft metaforische betekenis voor de opstanding van de Christus als Gods Geest. Waarom is dit verhaal niet aan ons, heidenen, geschreven?Het is voor ons, heidenen, zonder betekenis!
Tja, ik ben het met u eens dat de armen van geest zalig zijn (Mat 5,3) maar als u stelt dat iets niet voor mij bestemd is, dan maakt u me des te nieuwsgieriger! Vele zaken die niet voor mij bestemd schenen bleken me in de praktijk nou net als gegoten te zitten. Noem het de brullende leeuw in mij, dan noem ik het de naïviteit in u!
Het OT is maar gedeeltelijk aan joden geschreven, want tot aan de zoon van Jakob toe was niemand een jood.
P. Strootman schreef:mohamed schreef:P. Strootman schreef:Het verhaal van de fysieke opstanding van Jezus, is heeft metaforische betekenis voor de opstanding van de Christus als Gods Geest. Waarom is dit verhaal niet aan ons, heidenen, geschreven?Het is voor ons, heidenen, zonder betekenis!
Tja, ik ben het met u eens dat de armen van geest zalig zijn (Mat 5,3) maar als u stelt dat iets niet voor mij bestemd is, dan maakt u me des te nieuwsgieriger! Vele zaken die niet voor mij bestemd schenen bleken me in de praktijk nou net als gegoten te zitten. Noem het de brullende leeuw in mij, dan noem ik het de naïviteit in u!
Het OT is maar gedeeltelijk aan joden geschreven, want tot aan de zoon van Jakob toe was niemand een jood.
mohamed: Waarom staat het verhaal van de opstanding van Jezus in een strikt besloten evangelie? Het is immers helemaal niet aan ons, niet-joden, gericht, maar aan besnedenen.
P. Strootman schreef:mohamed,
Het boek Openbaring is een puur Joods boek!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten