'Eeuwig', is dat niet een beetje lang?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: 'Eeuwig', is dat niet een beetje lang?

Berichtdoor Cathy » 17 nov 2010 15:08

Mortlach schreef:Aan de andere kant is het (ik druk me even oneerbiedig uit, excuses daarvoor), worden tot een eeuwig God-loofmachientje ook niet erg aantrekkelijk.

Hoe herkenbaar. Dat eeuwige zingen trok mij ook nooit zo. Ik hoop dat God een groot orkest heeft. :-({|= :D
Nu serieus; ik denk dat je God dan al looft door je zijn. Als Hij je hier op aarde heeft weten te vormen naar Zijn bedoeling ben je een volmaakt mens waarin Hij plezier heeft.
Eens hoorde ik een jongeman zeggen: 'wie weet krijgen we in het hiernamaals wel de opdracht om Mars te gaan ontginnen'. Misschien is het wel de aarde opnieuw. Dat lijkt mij prachtig! Met z'n allen ertegen aan, en ieder met zijn eigen talenten en vaardigheden en dan zonder haat, nijd, jalouzie, corruptie, machtswellust en -misbruik, uitbuiting, egoisme...noem maar op.
Yes, I have a dream too... :)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 'Eeuwig', is dat niet een beetje lang?

Berichtdoor schelpje3 » 17 nov 2010 15:38

Cathy schreef:
Mortlach schreef:Aan de andere kant is het (ik druk me even oneerbiedig uit, excuses daarvoor), worden tot een eeuwig God-loofmachientje ook niet erg aantrekkelijk.

Hoe herkenbaar. Dat eeuwige zingen trok mij ook nooit zo. Ik hoop dat God een groot orkest heeft. :-({|= :D
Nu serieus; ik denk dat je God dan al looft door je zijn. Als Hij je hier op aarde heeft weten te vormen naar Zijn bedoeling ben je een volmaakt mens waarin Hij plezier heeft.
Eens hoorde ik een jongeman zeggen: 'wie weet krijgen we in het hiernamaals wel de opdracht om Mars te gaan ontginnen'. Misschien is het wel de aarde opnieuw. Dat lijkt mij prachtig! Met z'n allen ertegen aan, en ieder met zijn eigen talenten en vaardigheden en dan zonder haat, nijd, jalouzie, corruptie, machtswellust en -misbruik, uitbuiting, egoisme...noem maar op.
Yes, I have a dream too... :)

Rare dromen heb jij :-&
In het hiernamaals zijn geen planeten meer ! Alles wat er nu is, dat is er dan niet meer, dus ik weet niet wat jij die jongeman geantwoord hebt ?
Dus ook de aarde wordt niet overnieuw gemaakt, de elementen zullen brandende vergaan !

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: 'Eeuwig', is dat niet een beetje lang?

Berichtdoor Cathy » 17 nov 2010 16:30

schelpje3 schreef:Rare dromen heb jij :-&

Lekker is dat :? :wink:
In het hiernamaals zijn geen planeten meer ! Alles wat er nu is, dat is er dan niet meer, ...

Waarom denk je dat?
Dus ook de aarde wordt niet overnieuw gemaakt, de elementen zullen brandende vergaan !

Hoe lees jij 2 Pet 3:13 en Openb 21 dan?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Sjaakje
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 nov 2010 11:27

Re: 'Eeuwig', is dat niet een beetje lang?

Berichtdoor Sjaakje » 17 nov 2010 16:35

elbert schreef:
mohamed schreef:Ik ook niet, want als er een eeuwig vuur voor ons bereid was zouden we nu reeds moeten branden, want eeuwig heeft begin noch einde.
Interessante logica.
Volgens mij is taalkundig gezien "eeuwig" hier bijvoeglijk naamwoord van vuur, niet van branden.


Die logica klopt niet. We zijn nu in de tijd, niet in de eeuwigheid. Je gaat de mist in op het moment dat je eeuwigheid als verlengstuk van de tijd ziet.

mohamed

Re: 'Eeuwig', is dat niet een beetje lang?

Berichtdoor mohamed » 17 nov 2010 18:40

Mortlach schreef:Er is een grens die nergens aan grenst.

:roll:

mohamed

Re: 'Eeuwig', is dat niet een beetje lang?

Berichtdoor mohamed » 17 nov 2010 18:42

schelpje3 schreef:van gisteravond 9.45 uur bedoel je ?
Ja dat kan ik wel onderschrijven hoor. Het is natuurlijk verborgen voor ons, toch wel.
God heeft in Zijn Wijsheid besloten dat dit voor ons nog niet openbaar komt, sommige predikanten krijgen daar wel licht over en kunnen een tipje van de sluier oplichten. Wij hebben ws allemaal zo onze voorstelling van een hemel, maar de eeuwigheid ?
Het is voor mij al niet te bevatten hoe immens het heelal is.
Als je hoort bijv hoe groot Rusland is, dat je daaaaagen moet reizen van de ene naar de andere kant.
Dus in die afstanden denk je normaliter, ja lichtjaren zijn er om uit te drukken hoe ver een planeet staat.
Er moet toch ergens een einde aan het heelal komen ?
En is de hemel echt boven ons ? Ik denk het niet.

Dus je bent het met me eens dat als er een eeuwig vuur in de hel is, dat dit vuur God is?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten