Lucas 14

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Lucas 14

Berichtdoor haring » 31 okt 2010 21:20

Ik zat pas de bijbel te lezen en er viel me iets op.

Lucas 14

1 Toen hij op sabbat naar het huis van een vooraanstaande farizeeër ging, waar hij voor een maaltijd was uitgenodigd, hielden ze hem in het oog. 2 Er was daar iemand met waterzucht. 3 Jezus vroeg aan de wetgeleerden en de farizeeën: ‘Is het toegestaan hem op sabbat te genezen of niet?’ 4 Maar ze zwegen. Hij pakte de man bij de hand, genas hem en stuurde hem weg. 5 En tegen de farizeeën en wetgeleerden zei hij: ‘Als uw zoon of uw os in een put valt, dan haalt u hem er toch meteen uit, ook al is het sabbat?’ 6 En daarop hadden ze geen antwoord.
7 Hij vertelde de genodigden een gelijkenis, want hij had gezien hoe ze de ereplaatsen voor zichzelf kozen. Hij zei tegen hen: 8 ‘Wanneer u door iemand wordt uitgenodigd voor een bruiloft, kies dan niet de ereplaats, want misschien is er wel iemand uitgenodigd die voornamer is dan u, 9 en dan moet uw gastheer tegen u zeggen: “Sta uw plaats aan hem af.” Dan zult u beschaamd de minste plaats moeten innemen. 10 Als u wordt uitgenodigd, kies dan de minste plaats, zodat uw gastheer tegen u zal zeggen: “Kom toch dichterbij!” Dan wordt u eer betoond ten overstaan van iedereen die samen met u aan tafel aanligt. 11 Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, en wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden.’
12 Hij zei ook tegen degene die hem had uitgenodigd: ‘Wanneer u een maaltijd aanbiedt of een feestmaal geeft, vraag dan niet uw vrienden, uw broers, uw verwanten of uw rijke buren, in de verwachting dat zij u op hun beurt zullen uitnodigen om iets terug te doen. 13 Wanneer u mensen ontvangt, nodig dan armen, kreupelen, verlamden en blinden uit. 14 Dan zult u gelukkig zijn, zij kunnen voor u dan wel niets terugdoen, maar u zult ervoor beloond worden bij de opstanding van de rechtvaardigen.’ 15 Toen een van de anderen die aan tafel aanlagen dit hoorde, zei hij tegen hem: ‘Gelukkig al wie zal deelnemen aan de maaltijd in het koninkrijk van God!’ 16 Jezus vervolgde: ‘Iemand wilde een groot feestmaal geven en nodigde tal van gasten uit. 17 Toen het tijd was voor het feestmaal, stuurde hij zijn dienaar naar de genodigden om tegen hen te zeggen: “Kom, want alles is klaar.”


Ik vraag me af waarom huidige christenen dit niet of maar zeer beperkt doen. Jezus is hier toch heel duidelijk over??
*onderschrift verwijderd door moderator*

mohamed

Re: Lucas 14

Berichtdoor mohamed » 01 nov 2010 15:28

Kom jij met de kerst gerust bij ons eten, geen enkel probleem!

Anders zou ik graag een heroïne junk uitnodigen, maar als ik daarna mijn huisraad kwijt ben kan ik dan bij jou komen wonen en eten?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Lucas 14

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2010 16:52

mohamed schreef:Anders zou ik graag een heroïne junk uitnodigen, maar als ik daarna mijn huisraad kwijt ben kan ik dan bij jou komen wonen en eten?


Nee, volgens dat bijbelvers zou je dan gelukkig zijn. Dan wilde God blijkbaar dat je je huisraad zou kwijtraken :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Lucas 14

Berichtdoor mohamed » 01 nov 2010 18:02

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Anders zou ik graag een heroïne junk uitnodigen, maar als ik daarna mijn huisraad kwijt ben kan ik dan bij jou komen wonen en eten?


Nee, volgens dat bijbelvers zou je dan gelukkig zijn. Dan wilde God blijkbaar dat je je huisraad zou kwijtraken :-oo

Een blinde, kreupele heroinejunk zal mijn huisraad meenemen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Lucas 14

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2010 19:58

mohamed schreef:Een blinde, kreupele heroinejunk zal mijn huisraad meenemen? :mrgreen:


Sterker nog, je zou hem moeten helpen met het wegdragen ervan. Als men vraagt een mijl te lopen, loop er dan twee. Als men om het bovenkleed vraagt, geef dan ook het onderkleed (ik vermangel even wat verzen, maar je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Lucas 14

Berichtdoor mohamed » 01 nov 2010 20:04

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Een blinde, kreupele heroinejunk zal mijn huisraad meenemen? :mrgreen:


Sterker nog, je zou hem moeten helpen met het wegdragen ervan. Als men vraagt een mijl te lopen, loop er dan twee. Als men om het bovenkleed vraagt, geef dan ook het onderkleed (ik vermangel even wat verzen, maar je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel).

Ja ik begrijp het, nou vooruit dan kom jij ook maar eten en dan sjouwen we daarna het beetje huisraad wat ik heb wel naar je penthouse! :lol:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Lucas 14

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2010 20:07

mohamed schreef:Ja ik begrijp het, nou vooruit dan kom jij ook maar eten en dan sjouwen we daarna het beetje huisraad wat ik heb wel naar je penthouse! :lol:


Is goed, dan help ik jou wel weer met het uitsteken van je oog en het afhakken van je hand of voet want die dingen brengen je ongetwijfeld zo nu en dan op het verkeerde pad.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Lucas 14

Berichtdoor mohamed » 01 nov 2010 21:10

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ja ik begrijp het, nou vooruit dan kom jij ook maar eten en dan sjouwen we daarna het beetje huisraad wat ik heb wel naar je penthouse! :lol:


Is goed, dan help ik jou wel weer met het uitsteken van je oog en het afhakken van je hand of voet want die dingen brengen je ongetwijfeld zo nu en dan op het verkeerde pad.

Als je weet hoe ik dergelijke teksten interpreteer adviseer ik je mij geen mes te geven. :mrgreen:


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten