De punt;komma van Amos 9:11

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor jaapo » 29 jan 2011 16:46

Aurelius lijkt in zijn schrijven veel op een JG, inclusief het dwingende en het angst aanpraten. Als reactie op het onderwerp begrijp ik het ook niet. Evenmin de reactie van discipel. Ook in andere forums zie je, dat heel gemakkelijk off-topic gegaan wordt, soms ook opzettelijk, om het probleem te omzeilen. (Ik ben maar op een paar forums actief, waaronder ook die niet over geloof of bijbel gaan). Het is overal hetzelfde: sommigen discussiëren tolerant en leerzaam, anderen met de botte bijl. Over Amos: het lijkt mij een profetie over de tijd na de ballingschap, die in de NT-tijd weer van toepassing verklaard is op hun tijd. Is daar iets mis mee? Dacht het niet. Troostrijke woorden toen kunnen ook nu troostrijke woorden zijn. De bijbel geldt immers voor alle tijden en voor alle mensen. Zo worden veel profetieën ook toepasselijk verklaard voor de tijd van nu, evenals de visioenen van bijv. Daniël of Openbaring. Maar het gevaar schuilt erin, dat je het allemaal erg letterlijk gaat nemen.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 18:48

Ik neem jou letterlijk en dan ben je een aanhanger van de Tolerantie-god....

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor jaapo » 29 jan 2011 20:46

@discipel2011: Als je het niet erg vindt, haak ik af, in ieder geval met jou. Ik begrijp het niet en wil er ook geen moeite voor doen. Want ik vind reageren op een forum alleen zinvol, als we bij het onderwerp blijven en daarover heldere antwoorden op vragen of probleemstellingen optekenen. Of op tolerante, aandachtige wijze iets naar voren brengen over je eigen of de ander zijn/haar mening, met oprecht respect voor ieders persoonlijke geloof. Goede zondag gewenst.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 20:59

Wil de rest ook niet weggaan? Dat zijn ook woorden van Jezus, zoek ze maar op...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten