De punt;komma van Amos 9:11

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor Optimatus » 14 nov 2010 23:02

Ik respecteer andermans religie, maar dat betekent niet dat ik die religie omarm.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor mohamed » 15 nov 2010 12:08

Aurelius schreef:Beste Mohamed,

Hartelijk dank voor je reactie, al is deze wat inhoud betreft niet zo verheven.

Je mopje begrijp ik niet zo goed. Staat 'JG's' voor Jehova's getuigen? Of in jouw geval Jehova's getuiges, dan toch.

Had je al een antwoord geformuleerd op mijn vraag en aanbod? Jantjes en Bastiaan: jullie wellicht?

Hartelijke groeten,

Aurelius

Gaat de RKK soms door een crisis? Ik heb zelden katholieken zo wanhopig als jij gezien.

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor Aurelius » 21 nov 2010 19:53

Beste Mohamed,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben wanhopig, zeg je? Dat begrijp ik niet. Ik wil je graag iets vertellen, maar wil niet tegen een muur praten.

Heb je dan een antwoord voor mij op de vraag die ik je stelde? Ik kan je veel vertellen. Zal je bereid zijn de consequenties ervan te dragen?

@Jantjes en Bastiaan: zullen jullie Jezus gehoorzamen en doen wat Hij ook moge vragen van jullie? Wees niet bang voor de waarheid.

Hartelijke groeten,

Aurelius

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor Bastiaan30 » 21 nov 2010 22:48

Aurelius schreef:Beste Mohamed,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben wanhopig, zeg je? Dat begrijp ik niet. Ik wil je graag iets vertellen, maar wil niet tegen een muur praten.

Heb je dan een antwoord voor mij op de vraag die ik je stelde? Ik kan je veel vertellen. Zal je bereid zijn de consequenties ervan te dragen?

@Jantjes en Bastiaan: zullen jullie Jezus gehoorzamen en doen wat Hij ook moge vragen van jullie? Wees niet bang voor de waarheid.

Hartelijke groeten,

Aurelius
Ik ben benieuwd wat je te vertellen hebt, kom er maar mee voor de draad.
natuurlijk zoeken we de Waarheid.

mohamed

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor mohamed » 24 nov 2010 10:13

Aurelius schreef:Beste Mohamed,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben wanhopig, zeg je? Dat begrijp ik niet. Ik wil je graag iets vertellen, maar wil niet tegen een muur praten.

Nee, je kerk gaat door een crisis en daarom probeer jij mensen met het mes op de keel voor je karretje te spannen. Echter deden Jezus en de apostelen dat niet.
Heb je dan een antwoord voor mij op de vraag die ik je stelde? Ik kan je veel vertellen. Zal je bereid zijn de consequenties ervan te dragen?

@Jantjes en Bastiaan: zullen jullie Jezus gehoorzamen en doen wat Hij ook moge vragen van jullie? Wees niet bang voor de waarheid.

Hartelijke groeten,

Aurelius

Eerder schreef je dat de paus de plaatsbekleder - en niet de plaatsvervanger is van Jezus en aangezien ik geloof dat Jezus de waarheid is, tot wie zou ik mij dan moeten bekeren volgens jou?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor Optimatus » 24 nov 2010 13:31

Waarom zou de paus dat zijn? Wie heeft hem die functie toebedeeld en waaruit zou dat blijken?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor mohamed » 24 nov 2010 15:29

Optimatus schreef:Waarom zou de paus dat zijn? Wie heeft hem die functie toebedeeld en waaruit zou dat blijken?

Ik zeg niet dat ik geloof dat de paus de plaatsbekleder van Jezus is.

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor Aurelius » 19 dec 2010 15:25

Beste Bastiaan, Mohamed en Optimatus,

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik heb inderdaad wel wat te vertellen, Bastiaan. Ik vind je reactie erg goed. Indien Jantjes en Mohamed nog toegeven dat ze er naast kunnen zitten en zich zullen bekeren indien de waarheid hen daartoe dwingt, dan zal ik deze exegese hier uitschrijven. Je ziet wel dat jouw reactie nogal verschilt met die van Mohamed.

Mohamed, ik zet mensen het mes op de keel, zeg je? Dan bid voor mij, beste vriend, opdat ik dergelijke wandaden af mag leren.

Ik heb het je reeds trachten uit te leggen. Ik wil en mag geen parels voor de zwijnen werpen. Ook in je eigen belang. Indien je mij liever ziet gaan dan komen, dan kan je mij dat gewoon vertellen, hoor.

Zou je nu dan eens antwooord kunnen geven op mijn vraag? Ik heb je er al drie keer om gevraagd.

In antwoord op de vragen van jou en Optimatus mbt. bekering. Ik kan jullie laten zien dat de katholieke Kerk de bedoeling van Christus is. Jullie mogen niet aannemen dat ik dit inderdaad kan, maar jullie dienen wel de mogelijkheid open te houden. Houd jij die mogelijkheid open, Mohamed? Zoniet, waarom zou ik dan mijn mond open doen? Wat heeft dat voor zin, indien jij reeds bij voorbaat zegt je toch nooit te zullen bekeren? Dan praat ik tegen een muur. Daar schiet niemand iets mee op. Daar zijn we het toch over eens?

Enkele maanden geleden deed ik een bekend EO coryfee een aanbod. Ik zei hem: "Laten wij de theologische discussie aangaan. Ik geloof dat u binnen een uur zult beseffen dat u katholiek moet worden. Dit is geen grap en is niet overdreven. Geef mij een uur en u bent katholiek". Hij wist niet hoe snel hij weg moest komen. Hij stond niet open voor de waarheid. Hetgeen ik hem zou vertellen behoeft hij natuurlijk niet als waarheid te erkennen. Het gaat erom dat hij eerlijk is en dat hij er voor open staat. Dat laatste bleek niet het geval.

Hier betrof het iemand waarvan ik meende dat hij eerlijk en kritisch was. Aangezien ik jullie niet ken, vraag ik het jullie op voorhand: zijn jullie eerlijk en kritisch en zoeken jullie oprecht naar de waarheid? Zijn jullie tot alles bereid, ook tot bekering? Men dient het Lam te volgen, waar het ook gaat, of men is hooguit naamchristen, zonder Hem te volgen.

Hartelijke groeten,

Aurelius

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor Aurelius » 28 jan 2011 22:10

Beste Jantjes en Mohamed,

Is het mogelijk dat jullie je vergissen in jullie bijbelinterpretaties, in jullie kerkkeuze of in jullie inzichten mbt. Jezus? Of is dit onmogelijk?

Geef dat eens toe, dan schrijf ik het antwoord op dit topic eens uit. Het antwoord zoals dat reeds 2000 jaar geleerd wordt door de Kerk.

Zo'n grote mond wanneer de Kerk iets onfeilbaar verklaart,maar zelf doen jullie blijkbaar niet anders. De waanzin ten top.

Vervolgens reageren jullie niet eens: hoevaak heb ik dit jullie nu gevraagd? De vraag is eenvoudig; het antwoord zou dat ook moeten zijn.

Hartelijke groeten,

Aurelius

mohamed

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2011 11:16

Aurelius schreef:Jullie mogen niet aannemen dat ik dit inderdaad kan, maar jullie dienen wel de mogelijkheid open te houden. Houd jij die mogelijkheid open, Mohamed? Zoniet, waarom zou ik dan mijn mond open doen? Wat heeft dat voor zin, indien jij reeds bij voorbaat zegt je toch nooit te zullen bekeren? Dan praat ik tegen een muur. Daar schiet niemand iets mee op. Daar zijn we het toch over eens?

Ik ben al bekeerd en daar heb ik de katholieke kerk nooit bij nodig gehad en dat houd ik graag zo!

hazelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 mei 2010 16:55

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor hazelaar » 29 jan 2011 14:08

Beste Aurelius,

Ik sta altijd open voor mensen die vanuit de Bijbel kunnen aantonen dat ik het bij het verkeerde eind zou hebben. 1 probleem met jou is echter: Je gaat er heel stellig van uit dat jij de wijsheid in pacht hebt, dat wij allemaal dwalen. Je stelt telkens op hoge toon de vraag of wij open staan voor jouw argumenten, terwijl ik jou nog geen 1 zinnig argument heb horen geven, waarom we ons naast het bekeren tot Jezus Christus, ons ook zouden moeten bekeren tot de R.K. Dus ik wil gerust met jou die discussie aangaan, maar dan wel op die voorwaarde, dat jij erkent, dat je een zondig mens bent met een beperkt blikveld en het dus ook verkeerd kunt hebben en dat je hierom ook open staat voor andere argumenten. Misschien kom je er dan wel achter dat je de R.K. moet verlaten weet jij veel? Kom maar op zou ik zeggen!
Jezus zei tot hem: Ik ben de weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 14:39

Efeze1 Daarom gedenkt, dat gij, die eertijds heidenen waart in het vlees, en die voorhuid genaamd werdt van degenen, die genaamd zijn besnijdenis in het vlees, die met handen geschiedt;
12 Dat gij in dien tijd waart zonder Christus, vervreemd van het burgerschap Israëls, en vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld.
13 Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus.
14 Want Hij is onze vrede, Die deze [b]beiden een gemaakt heeft, en den middelmuur des afscheidsels gebroken hebbende,[/b]
15 Heeft Hij de vijandschap in Zijn vlees te niet gemaakt, namelijk de wet der geboden in inzettingen bestaande; opdat Hij die twee in Zichzelven tot een nieuwen mens zou scheppen, vrede makende;
16 En opdat Hij die beiden met God in een lichaam zou verzoenen door het kruis, de vijandschap aan hetzelve gedood hebbende.
17 En komende, heeft Hij door het Evangelie vrede verkondigd u, die verre waart, en dien, die nabij waren.
18 Want door Hem hebben wij beiden den toegang door een Geest tot den Vader.ze 2:



Efeze 4:

1 Zo bid ik u dan, ik, de gevangene in den Heere, dat gij wandelt waardiglijk der roeping, met welke gij geroepen zijt;
2 Met alle ootmoedigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, verdragende elkander in liefde;
3 U benaarstigende te behouden de enigheid des Geestes door den band des vredes.
4 Een lichaam is het, en een Geest, gelijkerwijs gij ook geroepen zijt tot een hoop uwer roeping;
5 Een Heere, een geloof, een doop,
6 Een God en Vader van allen, Die daar is boven allen, en door allen, en in u allen.
7 Maar aan elkeen van ons is de genade gegeven, naar de maat der gave van Christus.


Er is vanaf Christus. opstanding en hemelvaart de Gemeente van Christus, in het begin vooral bestaande uit Joden en Jodengenoten, maar later ook heidenen en die twee volken zijn 1 volk in Christus.
In Christus zijn alle beloften van God vervuld en rest alleen de wederkomst.
Al het aards verwachtingspatroon voor Israel en andere theorieen zijn niet vanuit de Schrift
en gans Israel zal alleen zalig worden door heden te geloven in Jezus Christus, dat wordt door Paulus beschreven als het Israel Gods bestaande uit Joden en andere volken, waarvan op de pinksterdag al velen uit allerlei rassen al tot geloof in Hem kwamen en nu nog steeds in en buiten Israel

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor Horeb » 29 jan 2011 15:00

discipel2011 schreef:Al het aards verwachtingspatroon voor Israel en andere theorieen zijn niet vanuit de Schrift
en gans Israel zal alleen zalig worden door heden te geloven in Jezus Christus, dat wordt door Paulus beschreven als het Israel Gods bestaande uit Joden en andere volken, waarvan op de pinksterdag al velen uit allerlei rassen al tot geloof in Hem kwamen en nu nog steeds in en buiten Israel


wat niet wegneemt dat er wel degelijk verwachting is voor het volk Israel. inderdaad zullen de joden hetzelfde "bekeerd" moeten worden als alle andere mensen.........God beloofd echter in Zijn woord dat die grote Opwekking zal plaatsvinden onder de joden voordat Hij wederkomt.
ik ben met je eens dat er geen zogenaamd "tweede" verbond is wat dan voor de joden zou moeten gelden. er is 1 verbond....het genadeverbond in Christus.....doorwelken alle mensen moeten zalig worden. ook de joden. en dat zal ook zeker gebeuren op Gods tijd.

Bastiaan30......ook onder messias belijdende joden zijn vele valse gelovigen. je kunt echt niet stellen dat God daar werkt, en elders niet onder de joden. ik ben met je eens dat geen zaligheid mogelijk is voor degene die Christus verwerpen.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor Horeb » 29 jan 2011 15:06

Aurelius schreef:Beste Jantjes en Mohamed,

Is het mogelijk dat jullie je vergissen in jullie bijbelinterpretaties, in jullie kerkkeuze of in jullie inzichten mbt. Jezus? Of is dit onmogelijk?

Geef dat eens toe, dan schrijf ik het antwoord op dit topic eens uit. Het antwoord zoals dat reeds 2000 jaar geleerd wordt door de Kerk.

Zo'n grote mond wanneer de Kerk iets onfeilbaar verklaart,maar zelf doen jullie blijkbaar niet anders. De waanzin ten top.

Vervolgens reageren jullie niet eens: hoevaak heb ik dit jullie nu gevraagd? De vraag is eenvoudig; het antwoord zou dat ook moeten zijn.

Hartelijke groeten,

Aurelius

ik zou niet bij een instituut (wil het niet eens een kerk noemen) willen horen waar op zo grote schaal misbruik is gemaakt van kinderen.
een "kerk" die dat ook nog wenst goed te praten, of weigert schuld te bekennen en slachtoffers schadeloos te stellen voor zover dat nog mogelijk is, heeft niets met een heilige God uitstaande. de R.K. zal totaal verdwijnen de komende 10 jaar. terecht overigens want de mensen zijn lang genoeg bedrogen voor de eeuwigheid.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: De punt;komma van Amos 9:11

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 15:12

R.K. betekent Recalsitrante Kerkorde


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten