Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor Mortlach » 27 okt 2010 11:14

Zouden er ufo's bestaan die met de snelheid van het licht van a naar b gaan in vliegende schotels?


Zelfs al zouden die bestaan, dan zou het nog járen duren voordat ze van hun zonnestelsel bij dat van ons zijn (en dan heb ik het alleen over de dichtsbijzijnde sterren). Voor dat soort ruimtverkeer moet je echt sneller dan licht, en dat is natuurkundig voor zover wij nu weten onmogelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor Mortlach » 27 okt 2010 11:16

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Omdat mensen graag wíllen geloven dat het waar is.

Waarom willen ze dat?


Omdat magie en geesten en geloof bij mensen zit ingebakken. Het is toch ook hardstikke saai als blijkt dat de hele wereld 'gewoon normaal is. Het idee dat een ander iets bijzonders kan geeft het idee dat je zelf ook iets bijzonders kan, of in ieder geval dat je in een bijzondere wereld leeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor mohamed » 27 okt 2010 11:21

Mortlach schreef:
mohamed schreef:
Mortlach schreef:Omdat mensen graag wíllen geloven dat het waar is.

Waarom willen ze dat?


Omdat magie en geesten en geloof bij mensen zit ingebakken. Het is toch ook hardstikke saai als blijkt dat de hele wereld 'gewoon normaal is. Het idee dat een ander iets bijzonders kan geeft het idee dat je zelf ook iets bijzonders kan, of in ieder geval dat je in een bijzondere wereld leeft.

Dus eigenlijk denk jij dat het geloof in paragnosten zijn oorsprong vindt in het feit dat mensen zich speciaal willen voelen? Een hele interessante analyse.

mohamed

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor mohamed » 27 okt 2010 11:21

Mortlach schreef:
Zouden er ufo's bestaan die met de snelheid van het licht van a naar b gaan in vliegende schotels?


Zelfs al zouden die bestaan, dan zou het nog járen duren voordat ze van hun zonnestelsel bij dat van ons zijn (en dan heb ik het alleen over de dichtsbijzijnde sterren). Voor dat soort ruimtverkeer moet je echt sneller dan licht, en dat is natuurkundig voor zover wij nu weten onmogelijk.

Fysiek onmogelijk lijkt mij!

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor scheermes » 27 okt 2010 18:15

mohamed schreef:
Mortlach schreef:
Zouden er ufo's bestaan die met de snelheid van het licht van a naar b gaan in vliegende schotels?


Zelfs al zouden die bestaan, dan zou het nog járen duren voordat ze van hun zonnestelsel bij dat van ons zijn (en dan heb ik het alleen over de dichtsbijzijnde sterren). Voor dat soort ruimtverkeer moet je echt sneller dan licht, en dat is natuurkundig voor zover wij nu weten onmogelijk.

Fysiek onmogelijk lijkt mij!

De mogelijkheid van een wormhole is nog niet uitgesloten volgens mij. Maar zelfs al zouden ze via een wormhole hierheen komen, waarom laten ze zich dan zien? Zelfs met onze aardse technieken zou je veel minder opzichtig een kijkje bij een andere planeet kunnen nemen, denk bijvoorbeeld aan kleine onbemande spionagevliegtuigjes.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

mohamed

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor mohamed » 28 okt 2010 20:11

scheermes schreef:De mogelijkheid van een wormhole is nog niet uitgesloten volgens mij. Maar zelfs al zouden ze via een wormhole hierheen komen, waarom laten ze zich dan zien? Zelfs met onze aardse technieken zou je veel minder opzichtig een kijkje bij een andere planeet kunnen nemen, denk bijvoorbeeld aan kleine onbemande spionagevliegtuigjes.

Het probleem van de wormhole hypothese is dat je jezelf letterlijk zou tegenkomen zoals in de film 'Back to the Future.'

Afbeelding
Is rock & roll het resultaat van handelen met voorkennis?

Hoe dan ook, om mijzelf tegen te komen hoef ik het universum niet af te snijden, nee die Einstein-Rosen brug is mij er een te ver! ;)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2010 20:31

mohamed schreef:Hoe dan ook, om mijzelf tegen te komen hoef ik het universum niet af te snijden, nee die Einstein-Rosen brug is mij er een te ver! ;)


Ik meen wel eens iets te hebben gelezen dat sneller dan licht wél kan, maar alleen als het voorwerp al sneller dan licht gáát. Dus daar heb je niet zo veel aan als ruimtereiziger. Versnellen voorbij lichtsnelheid kan inderdaad niet. Het probleem is trouwens ook dat als je eenmaal lichtsnelheid bereikt, je ook niet meer kunt remmen. :mrgreen:

Verder moet ik zeggen dat ik dat hele paranormale een beetje links laat liggen. Ik vind figuren als Char en die lepelbuiger gewoonweg niet zo interessant. Ik mag dan wel weer graag kijken naar een goede illusionist, zoals David Copperfield maar dat is alweer een tijdje terug geloof ik.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor mohamed » 28 okt 2010 22:34

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Hoe dan ook, om mijzelf tegen te komen hoef ik het universum niet af te snijden, nee die Einstein-Rosen brug is mij er een te ver! ;)


Ik meen wel eens iets te hebben gelezen dat sneller dan licht wél kan, maar alleen als het voorwerp al sneller dan licht gáát. Dus daar heb je niet zo veel aan als ruimtereiziger. Versnellen voorbij lichtsnelheid kan inderdaad niet. Het probleem is trouwens ook dat als je eenmaal lichtsnelheid bereikt, je ook niet meer kunt remmen. :mrgreen:

](*,)
Verder moet ik zeggen dat ik dat hele paranormale een beetje links laat liggen. Ik vind figuren als Char en die lepelbuiger gewoonweg niet zo interessant. Ik mag dan wel weer graag kijken naar een goede illusionist, zoals David Copperfield maar dat is alweer een tijdje terug geloof ik.

Ik vind het wel een opmerkelijk verschijnsel waar vooral uit blijkt dat de mensen zich maar al te graag laten oplichten door een charismatisch iemand. Zolang ze maar zeggen wat de mensen willen horen en het goed voelt is er geen vuiltje aan de lucht.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2010 23:03

mohamed schreef:Ik vind het wel een opmerkelijk verschijnsel waar vooral uit blijkt dat de mensen zich maar al te graag laten oplichten door een charismatisch iemand. Zolang ze maar zeggen wat de mensen willen horen en het goed voelt is er geen vuiltje aan de lucht.


Net politiek eigenlijk... :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor mohamed » 29 okt 2010 20:30

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ik vind het wel een opmerkelijk verschijnsel waar vooral uit blijkt dat de mensen zich maar al te graag laten oplichten door een charismatisch iemand. Zolang ze maar zeggen wat de mensen willen horen en het goed voelt is er geen vuiltje aan de lucht.


Net politiek eigenlijk... :-oo

Ja en ook net een relatie, je vermoedt dat ze vreemdgaat, maar zolang haar verhaal goed is en je haar wilt geloven.... :-({|=

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor schelpje3 » 30 okt 2010 15:14

Volgens een of andere troela op RTL 4 (meen ik) wel.
Ze gaat nu met kinderen aan de slag, walgelijk :frown:

mohamed

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor mohamed » 30 okt 2010 15:47

schelpje3 schreef:Volgens een of andere troela op RTL 4 (meen ik) wel.
Ze gaat nu met kinderen aan de slag, walgelijk :frown:

Ik heb het ook gezien, de kinderen wordt aangepraat dat ze paranormaal begaafd zijn tot ze er zelf in gaan geloven.

Berjan

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor Berjan » 30 okt 2010 17:08

Ik vind het wel een opmerkelijk verschijnsel waar vooral uit blijkt dat de mensen zich maar al te graag laten oplichten door een charismatisch iemand. Zolang ze maar zeggen wat de mensen willen horen en het goed voelt is er geen vuiltje aan de lucht.


Ja, dat doet me ergens aan denken :-oo

mohamed

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2010 09:35

Berjan schreef:
Ik vind het wel een opmerkelijk verschijnsel waar vooral uit blijkt dat de mensen zich maar al te graag laten oplichten door een charismatisch iemand. Zolang ze maar zeggen wat de mensen willen horen en het goed voelt is er geen vuiltje aan de lucht.


Ja, dat doet me ergens aan denken :-oo

Ik ben blij dat mijn topic je grijze massa laat kraken, maar wil je zeggen dat jij niet heel graag gelooft dat jouw overtuigingen juist zijn?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten