De ark des Verbonds.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor learsi » 16 aug 2010 17:44

........Maria is natuurlijk niet de ark, dat is de Heere Jezus Zelf. Het gouden kruikje met manna tekent de Heere als die van boven(goud) kwam en Die het brood des levens is; de staf van Aaron(een dode tak die bloeit) beeld ook de Heere uit, Hij is gestorven en Hij leeft; de tafelen liggen in de ark, want Hij droeg de wet in Zijn binnenste..............
De ark was van hout, overtrokken met goud, het spreekt van de twee naturen (mens en God) van de Middelaar..........

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor learsi » 16 aug 2010 17:57

Iemand die de ark dacht te moeten redden, viel op slag dood neer; een mens moet van Christus afblijven en niet denken, dat hij onze hulp nodig heeft........

Gezond verstand?.........Spreuken 2:3-6; Spreuken 3:5; Spreuken 8:14:

.....Het oor dat de bestraffing des levens hoort, zal in het midden der wijzen vernachten.........die de tucht verwerpt, die versmaadt zijn ziel; maar die de bestraffing hoort, krijgt verstand.......de vreeze des Heeren is de tucht der wijsheid, en de nederigheid gaat voor de eer.........

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor learsi » 16 aug 2010 18:06

Aurelius schreef:. Indien je Maria geaccepteerd hebt als zijnde de ark van het Nieuwe Verbond, dan zal je spoedig verder raken.


Christus is de ark van het NV..........dat maakt de Schrift duidelijk(sola scriptura, je weet wel). Als jij vol blijft houden, dat Maria de ark is dan kom je steeds verder van de Schrift af, dacht je ook niet??

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor Aurelius » 29 aug 2010 10:33

Beste TheKeimpe,

Ja natuurlijk: indien nieuw gevonden potentiele waarheid je niet zo goed uitkomt, dan zeg je gewoon: mwah, toch niet zo belangrijk. Niemand zegt dan: leugen! Nee, mensen zeggen dan: mhaw, wat maakt het uit. Zo ook jij: We geloven toch allemaal in Jezus? De rest maakt niet uit. Bijbelse waarheid? Pfff...

Noem jij jezelf Christen, beste vriend? De vrijzinnigheid viert hoogtij. Denk eens goed na, jongen. Het gaat niet om Athanasius: het gaat om jou: wat geloof jij? Handel ernaar. Indien jij waarheid kent en vervolgens ontkent in plaats van bekent, dan ben je schuldig en ga je op in de wereld: de wereld staat niet voor leugen, ze is compromis en onverschilligheid.

Drie weken geleden stonden er bij mij twee Koreaanse meisjes voor de deur die mij een "Mere Celeste" in de maag wilde splitsen: een "God de Moeder" naast de Heilige Drieeenheid. En dat alles uitsluitend op basis van de Bijbel uiteraard: de hele wereld tracht zo zijn of haar God te rechtvaardigen. Indien jij gelijk hebt, dan zij ook. Zeg je: ach, wat maakt het uit, als ze maar in Jezus geloven? Waar gaat de wereld heen? Ik weet het wel.

Tegenwoordig schreeuwt de hele wereld: Jezus! En er achteraan: alleen de Bijbel! Alle sekten hebben een eigen Jezus, eentje die hen goed smaakt, of anders sticht men toch zelf een kerkje, met een eigen Schriftinterpretatie en daarmee een eigen Messias? Jezus a-la-carte: dat klinkt inderdaad smakelijk: je bent je eigen paus: zeer praktisch. Wil je niet opgaan in de wereld? Dan is er maar een manier: geen compromis op de waarheid. Wij mogen niet vrijzinnig zijn.

Ken jij Hugo Bastiaan Visser? Een gereformeerd predikant. Hij koos voor de waarheid, wat hem veel gekost heeft. Althans, hier op aarde. Ken jij Aurelius Augustinus? Hij koos voor de waarheid, ook al voelde hij zich "veel meer tot Christus behorend" in de quasi-Christelijke sekte der Manicheers. Ook hij is nu in het paradijs. Weet je hoe hij sprak over iemand als jij, iemand die verklaart dat verdere Bijbelse waarheid er niet toe doet en dat men aldus welke kerk dan ook kan bezoeken? Lees eens iets van hem, indien je niet naar mij wilt luisteren.

Misschien dat de anderen op het forum zo ook wel denken. In de aanval houdt men de Calvinistische Orthodoxie aan; in de verdediging is men opeens relativerend vrijzinnig. Is dat Christen-zijn?

De grootste vijand van de waarheid is niet de leugen: het is de halve waarheid en de mens die daar genoegen mee neemt en verkoopt alszijnde de hele.

De Gereformeerden: zo bekendstaande om hun diepe exegese. Komt er een keer een Schriftgeheim langs, dan rennen ze hard weg. Het zou namelijk wel eens consequenties kunnen hebben. De ark welke zo Schriftuurlijk is wordt afgewezen en het Sola Schriptura welke dat niet is omhelst men, om de discussie hier op het forum even samen te vatten. Maar het gaat dan ook maar om ons eeuwig leven, nietwaar? We moeten de ernst van de zaak ook weer niet overdrijven, natuurlijk.

@learsi Kijk nog eens naar mijn eerste postings: wat jij beschrijft is de inhoud van de ark: dit is inderdaad Christus. Maria is de ark zelf: wanneer je het helemaal ziet, zal je het zeer mooi vinden. Je laatste posting, over Maria en niet-Schriftuurlijkheid, begrijp ik niet: van waaruit zeg je dat?

Hartelijke groeten,

Aurelius

Berjan

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor Berjan » 29 aug 2010 11:34

Beste Aurelius,

dus jij hebt de waarheid? Er is maar 1 waarheid? De rest is leugen en slecht? Ik heb vroeger de Bijbel gelezen vanuit een Gereformeerd vrijgemaakt standpunt. En ik vond dat wij gelijk hadden, bijvoorbeeld over de kinderdoop. Nu ik er objectief tegenover sta, zie ik in dat de baptisten ook een punt hebben. Er zijn zoveel kerken en iedereen kan een tekst voorleggen om zijn/haar standpunt te verdedigen. Als je dit niet ziet, en maar 1 waarheid kent dan oordeel je niet objectief. Want toevallig ken JIJ de Waarheid, maar de Baptist kent OOK de Waarheid.

Vrijzinnigheid is juist goed, als je elkaar maar in de waarde laat. Dat er mensen vermoord worden omdat zij de waarheid dienen is ook niet helemaal juist. Zij DENKEN de waarheid te kennen en daarom laten ze zich vermoorden door mensen die een andere waarheid DENKEN te kennen. Vroeger werden gnostici vermoord om HUN waarheid door de R.K. de voorlopers van de Christelijke kerken.

Laten we wel zijn, er is niet EEN waarheid. Er zijn vele waarheden. Hindoes hebben net zoveel recht om hun geloof als waarheid te beschouwen als Christenen. Moslims ook, Joden ook.

Ken jij Hugo Bastiaan Visser? Een gereformeerd predikant. Hij koos voor de waarheid, wat hem veel gekost heeft. Althans, hier op aarde. Ken jij Aurelius Augustinus? Hij koos voor de waarheid, ook al voelde hij zich "veel meer tot Christus behorend" in de quasi-Christelijke sekte der Manicheers. Ook hij is nu in het paradijs. Weet je hoe hij sprak over iemand als jij, iemand die verklaart dat verdere Bijbelse waarheid er niet toe doet en dat men aldus welke kerk dan ook kan bezoeken? Lees eens iets van hem, indien je niet naar mij wilt luisteren.


En jij weet dat deze Augustinus nu in het paradijs is? Heb je een kaartje gehad? Nogmaals, dit is je geloof. Daar ben je vrij in, maar je moet je geloof niet verwarren met de werkelijkheid die bewezen is.


Groeten

Berjan

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor Aurelius » 17 sep 2010 20:15

Beste vrienden,

Zoeken jullie God? Zijn jullie bereid tot bekering? Het lijkt er niet op.

De mooiste Schriftgeheimen heb ik jullie te vertellen, maar jullie willen het niet horen.

Jullie zullen altijd blijven waar jullie zijn: hoe zouden jullie je Christen noemen? Jullie zijn opgevoed met een specifieke geloofsovertuiging en jullie zullen deze altijd blind verdedigen, nietwaar? Jullie gaan nog liever voor eeuwig verloren dan toe te geven dat jullie of jullie vaderen ernaast zitten, is het niet? Vergis ik mij? Zeg eens?

De mooiste Schriftgeheimen kan ik jullie vertellen, maar jullie rennen alleen maar. Dit heeft niets met Christen-zijn te maken: het is maar dat de naam van Jezus steeds valt. Trots is wat regeert, en wellicht een extatische geest. Dit heeft in het geheel niets met Christen-zijn te maken.

Denk hier eens over na: dit is ongelooflijk kwalijk en het belang is eindeloos. Kijk niet naar je buurman, wacht niet op een collectieve actie: kijk naar jezelf, hier en nu.

@Berjan Jij gelooft A en ik geloof B: wat is je probleem? Vrijzinnigheid is juist goed, zeg je. Dus dit geloof je? Wel, ik geloof iets anders. Jij draagt uit wat jij gelooft, hoe verwijt je mij dan dat ik hetzelfde doe? Er zijn vele waarheden, zeg je. Dus dit geloof jij? Wederom: ik geloof iets anders. Indien jij mij iets verwijt, dan treft dit tevens jezelf. Wat verwijt je mij eigenlijk? Dat ik evangeliseer? Hoe zie jij iemand als Paulus dan? En jezelf: draag jij je geloof ook niet uit? Ik verwijt jou niets, behalve het feit dat jij anderen iets verwijt wat geen kant raakt.

Inderdaad, een Hindoe heeft het recht te geloven wat hij of zij verkiest: zo ook jij en zo ook ik. Wat is dan je probleem? Je vraagt mij hoe ik weet dat Augustinus in het paradijs is. Wel, dat weet ik niet: dat geloof ik. Had ik dit er expliciet bij moeten schrijven, elke zin starten met "Ik geloof dat..."? En welke werkelijkheid is bewezen? Jouw plurale geloof?

@Allen Zoud u graag zien dat ik een volgend Schriftgeheim post op dit forum of niet?

Hartelijke groeten,

Aurelius

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor Aurelius » 21 nov 2010 19:55

Beste vrienden,

Wat vinden jullie van dit Schriftgeheim? Mariaverering blijkt zomaar bijzonder Schriftuurlijk te zijn! Nu begrijpen jullie de Mariologie van de Kerkvaders ook beter.

Laat eens wat horen. Gaan jullie akkoord? Zal ik een volgend Schriftgeheim op het forum plaatsen?

Hartelijke groeten,

Aurelius

mohamed

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor mohamed » 24 nov 2010 10:19

Niet kijken naar de buren zeg je? Hoe ironisch dat ik naast een katholieke kerk woon. :lol:

Definieer een extatische geest eens als je wilt, dat is nu een 'schriftgeheim' wat je mij wel mag onthullen! Overigens, zodra je het uit de doeken hebt gedaan is het geen geheim meer!

mohamed

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor mohamed » 24 nov 2010 10:38

Berjan schreef:Beste Aurelius,

dus jij hebt de waarheid? Er is maar 1 waarheid? De rest is leugen en slecht? Ik heb vroeger de Bijbel gelezen vanuit een Gereformeerd vrijgemaakt standpunt. En ik vond dat wij gelijk hadden, bijvoorbeeld over de kinderdoop. Nu ik er objectief tegenover sta, zie ik in dat de baptisten ook een punt hebben. Er zijn zoveel kerken en iedereen kan een tekst voorleggen om zijn/haar standpunt te verdedigen. Als je dit niet ziet, en maar 1 waarheid kent dan oordeel je niet objectief. Want toevallig ken JIJ de Waarheid, maar de Baptist kent OOK de Waarheid.

Vrijzinnigheid is juist goed, als je elkaar maar in de waarde laat. Dat er mensen vermoord worden omdat zij de waarheid dienen is ook niet helemaal juist. Zij DENKEN de waarheid te kennen en daarom laten ze zich vermoorden door mensen die een andere waarheid DENKEN te kennen. Vroeger werden gnostici vermoord om HUN waarheid door de R.K. de voorlopers van de Christelijke kerken.

Laten we wel zijn, er is niet EEN waarheid. Er zijn vele waarheden. Hindoes hebben net zoveel recht om hun geloof als waarheid te beschouwen als Christenen. Moslims ook, Joden ook.

Ken jij Hugo Bastiaan Visser? Een gereformeerd predikant. Hij koos voor de waarheid, wat hem veel gekost heeft. Althans, hier op aarde. Ken jij Aurelius Augustinus? Hij koos voor de waarheid, ook al voelde hij zich "veel meer tot Christus behorend" in de quasi-Christelijke sekte der Manicheers. Ook hij is nu in het paradijs. Weet je hoe hij sprak over iemand als jij, iemand die verklaart dat verdere Bijbelse waarheid er niet toe doet en dat men aldus welke kerk dan ook kan bezoeken? Lees eens iets van hem, indien je niet naar mij wilt luisteren.


En jij weet dat deze Augustinus nu in het paradijs is? Heb je een kaartje gehad? Nogmaals, dit is je geloof. Daar ben je vrij in, maar je moet je geloof niet verwarren met de werkelijkheid die bewezen is.


Groeten

Berjan

Ook al had ik mij voorgenomen niet weer met je in discussie te gaan, kan ik het niet nalaten hier toch even op te reageren aangezien het de meest baarlijke nonsense is die ik in tijden heb gelezen. Zijn er meerdere waarheden? Natuurlijk niet, want zodra twee mensen een ander verhaal over eenzelfde gebeurtenis vertellen en beide de waarheid claimen, kun je er op aan dat sowieso één van hen liegt, maar mogelijk beide. De evangeliën hebben onderling zoveel overeenkomsten dat wetenschappers het bestaan van een oudere verloren gegane bron vermoeden, welke zij bron q hebben genoemd. Indien deze bron heeft bestaan die op miraculeuze wijze is verdwenen en de oudste evangeliën rond het jaar 70 gedateerd worden (waar de geleerden overigens alles behalve eenduidig over zijn) dan betekent het ook dat de profetieën die door Jezus en de apostelen over de val van de tempel zijn gedaan, toen de tempel nog stond.

Kortom, je zal bedoelen dat er meerdere leugens zijn, want er is maar één waarheid en dat is Jezus Christus.

Joh 14,6
Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij.

Als jij mij een letterknecht noemt en zo'n hekel aan het geschreven woord hebt, wat doe je dan op een forum waar het vermaak draait om precies dat? Ben je zelf niet een letterknecht omdat je geknecht bent aan het voeren van zinloze discussies middels het geschreven, of beter gezegd getypte woord? Geef het maar toe, je bent verknocht aan het combineren van letters tot woorden die je post op een publiekelijk forum wat precies daar voor bedoeld is.

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor Aurelius » 19 dec 2010 15:12

Beste Mohamed,

Hartelijk dank voor je reactie. Sorry dat ik zo laat reageer: de studie vroeg veel aandacht de afgelopen weken.

Met een 'extatische geest' verwijs ik niet naar een Schriftgeheim. Hiermee doel ik op de ervaring van velen dat zij opeens overvallen worden door extase, meestal in de context van de een of andere kleine protestantse gemeente, vaak charismatisch. Vervolgens doet men er alles aan om deze heerlijke geest te behouden door (de leer van) de eigen gemeente te verdedigen. Zo schreeuwen 10 mensen dan 10 verschillende doctrines en zoals je zelf reeds aangeeft kan er maar een gelijk hebben en mogelijk zitten allen er zelfs naast.

Trek zelf de conclusie. Deze wereld kent vele 10-duizenden verschillende protestantse kerkjes die allemaal het grote gelijk claimen. Wie heeft er volgens jou gelijk? Ik weet het wel.

Ik ben het overigens eens met Berjan inzoverre dat hij erop wijst dat wij geen letterknechten dienen te zijn. Wij dienen slaven van het levende Woord van God te zijn, niet van het geschreven Woord van God: dat maakt ons vrij. Verder onderschrijf ik zijn filosofische God niet, maar ook jouw protestantse Jezus bestaat niet, ben ik bang.

Wees toch iets milder en vriendelijker, Mohamed. Daar ga je later geen spijt van krijgen, hoor.

Kan je nog eens antwoord geven op de vragen die ik stelde in mijn vorige bijdrage?

Hartelijke groeten,

Aurelius

mohamed

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2010 20:27

Aurelius schreef:Beste Mohamed,

Hartelijk dank voor je reactie. Sorry dat ik zo laat reageer: de studie vroeg veel aandacht de afgelopen weken.

Met een 'extatische geest' verwijs ik niet naar een Schriftgeheim. Hiermee doel ik op de ervaring van velen dat zij opeens overvallen worden door extase, meestal in de context van de een of andere kleine protestantse gemeente, vaak charismatisch. Vervolgens doet men er alles aan om deze heerlijke geest te behouden door (de leer van) de eigen gemeente te verdedigen. Zo schreeuwen 10 mensen dan 10 verschillende doctrines en zoals je zelf reeds aangeeft kan er maar een gelijk hebben en mogelijk zitten allen er zelfs naast.

Trek zelf de conclusie. Deze wereld kent vele 10-duizenden verschillende protestantse kerkjes die allemaal het grote gelijk claimen. Wie heeft er volgens jou gelijk? Ik weet het wel.

Ik ben het overigens eens met Berjan inzoverre dat hij erop wijst dat wij geen letterknechten dienen te zijn. Wij dienen slaven van het levende Woord van God te zijn, niet van het geschreven Woord van God: dat maakt ons vrij. Verder onderschrijf ik zijn filosofische God niet, maar ook jouw protestantse Jezus bestaat niet, ben ik bang.

Wees toch iets milder en vriendelijker, Mohamed. Daar ga je later geen spijt van krijgen, hoor.

Kan je nog eens antwoord geven op de vragen die ik stelde in mijn vorige bijdrage?

Hartelijke groeten,

Aurelius

Mild zijn is altijd goed, dat ben ik roerend met je eens. Het spijt me dat ik de indruk gewekt heb dat ik het tegenovergestelde daar van ben. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden, dat is de wet en de profeten maar als jij mijn Jezus protestant en een illusie noemt, overtreed jij de wet dan? Hoezo moet ik mij bekeren als jij nog moet leren wat het eerste en tweede gebod betekent?

Op deze manier doe je je RKK meer goed dan kwaad, overigens hoef je Optimatus volgens mij niet te bekeren.

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor Aurelius » 07 jan 2011 19:27

Beste Mohamed,

Hartelijk dank voor je reactie. De beste wensen voor het nieuwe jaar, beste vriend.

Je schreef: "Mild zijn is altijd goed, dat ben ik roerend met je eens. Het spijt me dat ik de indruk gewekt heb dat ik het tegenovergestelde daar van ben."

Je behoeft je niet te excuseren. Ik zeg dit meer voor jouw belang dan voor het mijne. Zij die hard schreeuwen, kunnen ook hard vallen. Maar ook indien je gelijk zou hebben is mild zijn de regel.

Je schreef: "Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden, dat is de wet en de profeten maar als jij mijn Jezus protestant en een illusie noemt, overtreed jij de wet dan?"

Nee, dat denk ik niet. Welke wet zou ik daarmee overtreden? Indien jij gelijk hebt en ik ernaast zit, dan bid ik dat jij mij dat zult vertellen. Nu vertel ik jou dat.

En dan: doe jij niet hetzelfde mbt. de God van Berjan? En ik ook, maar nu je zelf aan de beurt bent praat je over het overtreden van een wet?

Je schreef: "Hoezo moet ik mij bekeren als jij nog moet leren wat het eerste en tweede gebod betekent?"

Ik kan je wel uitleggen hoe de Kerk van 2000 jaar deze geboden uitlegt, indien je dit bedoelt. Ik denk dat jij deze op gelijke wijze leest. Of doel je op iets anders?

Je schreef: "Op deze manier doe je je RKK meer goed dan kwaad."

Op welke manier? Ik lees mijn posting nog eens na, maar zie niets dat verkeerd is.

Wat kan ik meer zeggen? Hier heb ik de waarheid. Zal jij je bekeren indien dit juist blijkt te zijn? Ga je er reeds mee akkoord dat Maria de ark is?

Hartelijke groeten,

Aurelius

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor schaapje » 07 jan 2011 21:26

In de tijd toen Jezus op aarde was, waren er al mensen die aan Maria een "status"
wilde geven Lucas 11:27 En het geschiedde toen Hij deze dingen sprak, dat een vrouw
uit de schare haar stem verhief en tot Hem zeide: Zalig de schoot die U heeft gedragen
en de borsten, die Gij hebt gezogen. En de Here Jezus zei, zeker, zalig die het Woord
Gods horen en het bewaren.

Heel nuchter als ik het zo mag zeggen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Aurelius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:54

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor Aurelius » 28 jan 2011 21:54

Best(e) schaapje,

Hartelijk dank voor je posting. Ik begrijp wat je schrijft over Maria: heel nuchter inderdaad. Heb je de content van dit Maria-ark topic gelezen en begrepen? Wat vond je ervan? Ga je akkoord?

Hartelijke groeten,

Aurelius

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor schaapje » 28 jan 2011 22:52

Aurelius schreef:Best(e) schaapje,

Hartelijk dank voor je posting. Ik begrijp wat je schrijft over Maria: heel nuchter inderdaad. Heb je de content van dit Maria-ark topic gelezen en begrepen? Wat vond je ervan? Ga je akkoord?

Hartelijke groeten,

Aurelius



Aurelius, ik heb veel gelezen je hebt hele mooie praatjes veel vocabulaire en je klinkt heel
geleerd, maar het maakt op mij absoluut geen indruk, holle phrase vind ik het, eigenlijk
heb ik nog nooit zo,n onzin gelezen.
Het spijt me als ik je beledig is niet de bedoeling, maar je vraagt mij op de man af wat ik
van vind, dus ik voel me zo vrij om mijn mening te geven.

En die nuchtere uitspraak, die deed de Here Jezus

met groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HSM en 97 gasten