De ark des Verbonds.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor meribel » 29 jan 2011 00:50

wat een ingewikkeld verhaal over Maria die een ark is,

maar een mooie aanhaling van schaapje over lucas 11:27, eerlijk gezegd :oops: was mij die tekst nog nooit opgevallen, en hoe toevallig dat in datzelfde hoofdstuk de Here Jezus ons leert bidden! ( en wat toevallig, niet naar Maria maar naar de Vader )

mohamed

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2011 11:27

meribel schreef:wat een ingewikkeld verhaal over Maria die een ark is,

maar een mooie aanhaling van schaapje over lucas 11:27, eerlijk gezegd :oops: was mij die tekst nog nooit opgevallen, en hoe toevallig dat in datzelfde hoofdstuk de Here Jezus ons leert bidden! ( en wat toevallig, niet naar Maria maar naar de Vader )

Inderdaad een mooie tekst en daar blijkt maar weer uit dat Mariaverering voor de mensen is en NIET voor God. Want terwijl iemand zit om Maria te aanbidden, kan men ook een oud vrouwtje van dienst zijn. Wat heeft God liever?

mohamed

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2011 11:32

Aurelius schreef:Wat kan ik meer zeggen? Hier heb ik de waarheid. Zal jij je bekeren indien dit juist blijkt te zijn? Ga je er reeds mee akkoord dat Maria de ark is?

Meen je dat nou serieus of ben je een trol? Wat denk jij Faramir, als katholiek zijnde, is Aurelius een van je broeders of is hij slechts een trol die zich voordoet als een katholiek om even lekker te jennen?

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: De ark des Verbonds.

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 15:04

Aurelius schreef:Beste Coupe Soleil,

Maria is de ark van het Nieuwe Verbond.

Zij is de 'kist' die Jezus de wereld binnendroeg; Jezus die op zijn beurt de inhoud van de ark vervuld heeft in het Nieuwe Verbond. Ik had graag gewild dat je het zelf had gezien, daarom formuleerde ik het aldus. Hiermee hoop ik dus inzicht te doen ontwikkelen bij hen die Mariaverering in de oude Kerken niet begrijpen of zelfs verguizen: het is een mooi leerstuk en geheel en al naar de Schrift.

Is het niet schitterend dat zon Schriftgeheim zich niet zomaar prijsgeeft: je moet er echt wat voor doen! Schriftpassages met elkaar vergelijken, verbanden trekken en ons gezond verstand gebruiken: het ligt niet zomaar voor het grijpen! Een verband tussen 2Sam6 en Luc1: gewoonweg schitterend! Dan nog geholpen door Psalm 132 en Apoc 11,19 met Apoc 12 en enkele anderen en je hebt een waar Schriftgeheim.

Evenzo dat de ark in het OV verering verkreeg, nu ook de nieuwe: het verklaart voor een groot deel de Mariaverering door de Christenen: de verering van de ark van het Verbond door het volk van God, de kinderen van het Nieuwe Verbond.

Hartelijke groet,

Aurelius


De ark is Christus, maar door je katholieke(roomse) bril plaats je Maria op een hoog voetstuk en ben je een volgeling van dwaalleer, jammer, maar ik zou je willen oproepen je te bekeren tot de ware ark van het nieuwe verbond, Christus


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten