Christengemeente Sebaoth

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor scheermes » 24 okt 2009 09:27

Een familielid heeft zich aangesloten bij Sebaoth in Emmen, zie http://www.sebaoth.nl. Kort daarna heeft ze zich afgesloten van de familie omdat God dat haar had opgedragen, waarschijnlijk omdat mijn familie niet gelovig is. Het contact is nu al bijna een half jaar verbroken en iedereen maakt zich zorgen om haar. Het schijnt dat ze heel dun is geworden door het vasten. Deze gemeente heeft haar volledig in haar macht, ook haar gezin lijdt eronder. Het begint sektarische vormen aan te nemen.

Wie kent deze gemeente en zijn de zorgen terecht?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2009 09:52

Oei, heftig hoor, Scheermes.

Ik ken de naam niet, maar het afzonderen klinkt inderdaad behoorlijk sektarisch. Heb je nog wel contact met haar gezin?

Er zijn wel speciale programma's voor het "deprogrammeren" als mensen eenmaal uit een sekte zijn bevrijdt, maar geen idee of dat (al) van toepassing is. Het enige wat je kunt doen, lijkt me, is toch proberen contact te houden, al is het maar via een kaartje ofzo, en als de situatie het toelaat, je zorgen uitspreken zonder te veroordelen. Dat familielid zal uiteindelijk zelf moeten besluiten terug te komen uit die gemeente/sekte.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2009 10:27

scheermes schreef:Een familielid heeft zich aangesloten bij Sebaoth in Emmen, zie http://www.sebaoth.nl/pages/simple_index.html. Kort daarna heeft ze zich afgesloten van de familie omdat God dat haar had opgedragen, waarschijnlijk omdat mijn familie niet gelovig is. Het contact is nu al bijna een half jaar verbroken en iedereen maakt zich zorgen om haar. Het schijnt dat ze heel dun is geworden door het vasten. Deze gemeente heeft haar volledig in haar macht, ook haar gezin lijdt eronder. Het begint sektarische vormen aan te nemen.

Wie kent deze gemeente en zijn de zorgen terecht?

Klinkt niet gezond, maar het echte christelijke geloof is ook een sekte.

Hand 24,5
Want wij hebben bevonden dat deze man een pest is, en een, die oproer verwekt onder al de Joden, door de ganse wereld, en een opperste voorstander van de sekte der Nazarénen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2009 12:21

mohamed schreef:
Wie kent deze gemeente en zijn de zorgen terecht?

Klinkt niet gezond, maar het echte christelijke geloof is ook een sekte.

Hand 24,5
Want wij hebben bevonden dat deze man een pest is, en een, die oproer verwekt onder al de Joden, door de ganse wereld, en een opperste voorstander van de sekte der Nazarénen.[/quote]

Dan denk ik dat je het woord "sekte" niet op dezelfde manier gebruikt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor scheermes » 24 okt 2009 17:50

Mortlach schreef:Oei, heftig hoor, Scheermes.

Ik ken de naam niet, maar het afzonderen klinkt inderdaad behoorlijk sektarisch. Heb je nog wel contact met haar gezin?

Contact met haar man is er gelukkig nog wel, maar die weet zich er ook weinig raad mee. Ik vraag me ook af of er in de bijbel aanwijzingen staan om niet met niet-gelovigen om te gaan, zelfs niet familie.

Mortlach schreef:Er zijn wel speciale programma's voor het "deprogrammeren" als mensen eenmaal uit een sekte zijn bevrijdt, maar geen idee of dat (al) van toepassing is. Het enige wat je kunt doen, lijkt me, is toch proberen contact te houden, al is het maar via een kaartje ofzo, en als de situatie het toelaat, je zorgen uitspreken zonder te veroordelen. Dat familielid zal uiteindelijk zelf moeten besluiten terug te komen uit die gemeente/sekte.

Op dit moment is er absoluut nog geen sprake van herziende inzichten, dus is het afwachten.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor TheKeimpe » 26 okt 2009 08:03

Mohammed schreef:Hand 24,5
Want wij hebben bevonden dat deze man een pest is, en een, die oproer verwekt onder al de Joden, door de ganse wereld, en een opperste voorstander van de sekte der Nazarénen.

Tja, de christenen wordt het verwijt gemaakt dat ze een sekte zijn, maar jij gelooft dus alles wat over christenen gezegd wordt door hun vijanden?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2009 12:08

scheermes schreef:Contact met haar man is er gelukkig nog wel, maar die weet zich er ook weinig raad mee. Ik vraag me ook af of er in de bijbel aanwijzingen staan om niet met niet-gelovigen om te gaan, zelfs niet familie.


Het "probleem" met de Bijbel is, dat alles erin staat wat je wilt, als je maar selectief genoeg leest. Maar er staat dus ook vast in dat je je níet van je familie moet afwenden. Maar ja, ik weet niet op theologische grond de discussie aangaan zin heeft. Ik hoop natuurlijk van wel. Sterkte!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

knuffel

christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor knuffel » 10 mar 2010 08:03

Kennt iemand deze Gemeente in Emmen. Wat zijn de regels en kennt iemand iets(homepage) zodat we iets over deze groep lezen kunnen. De oude homepage is weg.

Prince Caspian

Re: christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor Prince Caspian » 10 mar 2010 11:56

Hier staat een oud gastenboek van Sebaoth. Hier nog een topic erover op het forum.

Christengemeente Sebaoth

Evangelische gemeente
Jules Verneweg 22 , 7821AE, EMMEN | chris.beek@getronics.com

knuffel

Re: christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor knuffel » 10 mar 2010 14:00

deze dingen weet ik al, maar het is alles oud.ik wil graag nieuws, hoeveel leden, wat is hun doel en zo.

Faramir

Re: christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor Faramir » 10 mar 2010 14:05

knuffel schreef:deze dingen weet ik al, maar het is alles oud.ik wil graag nieuws, hoeveel leden, wat is hun doel en zo.

Als ik zo lees dan is het een sekte. Een sekte heeft over het algemeen als doel om leden te manipuleren om ze zoveel mogelijk geld afhandig te maken en zo afhankelijk mogelijk te maken van de leider. En natuurlijk absoluut gehoorzaam aan de leider.

Hoeveel leden is dan van geen enkel belang. Zo ver mogelijk van uit de buurt blijven.

knuffel

Re: christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor knuffel » 10 mar 2010 14:22

ik heb kontakt gehad, en het klinkt allemaal normal. ze houden zich aan de bijbel en hebben andere mensen uit een sekte gehaald en bevrijdt van Demonen. staat ook in de bijbel. ik weet dat een sekte de mensen manipuleert, maar als ze het doel hebben Jezus na te volgen en hij boven alles staat, hoe kom je dan erachter of het een sekte is of niet. wij gaan ook in een christelijk evangelische gemeente, en ben aan het bidden dat God me laat zien of deze mensen op een goede weg zijn, want dan doet het er niet toe welke kerk.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor JeeWee » 10 mar 2010 14:54

knuffel schreef:deze dingen weet ik al, maar het is alles oud.ik wil graag nieuws, hoeveel leden, wat is hun doel en zo.


Je hebt het adres, dus wat let je: ga er heen, ga leden tellen, ga vragen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2010 19:11

JeeWee schreef:
knuffel schreef:deze dingen weet ik al, maar het is alles oud.ik wil graag nieuws, hoeveel leden, wat is hun doel en zo.


Je hebt het adres, dus wat let je: ga er heen, ga leden tellen, ga vragen...


Ja, goed plan... ](*,) Als je al een vermoeden hebt dat het een sekte is, dan ga je er toch zeker niet heen om te laten weten dat je misschien interesse hebt? Zodra je over de drempel bent, weten ze dat ze je hebben. Als je pech hebt klinken de verkooppraatjes allemaal erg goed, en heb je niet eens door dat je in een web terecht komt waar je nooit meer uit komt.

Wat Faramir zegt: zo ver mogelijk uit de buurt blijven. En vergeet alsjeblieft niet dat mensen de Bijbel en Jezus ook kunnen misbruiken om anderen te manipuleren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

knuffel

Re: christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor knuffel » 10 mar 2010 20:25

mijn problem is dat een Familielid van niets nu het tegendeel is wat het geloof aangaat. ze vertellen goede dingen en doetmet zo kaartjes proklameren van derec......prince of zo. Ze is nu al een tijdje daarbij en we zien geen verandering wat de heilige geest ja eigenlijk zou moeten doen. Zeker, ik weet dat niet alles in een keer gebeurd, maar zodra een van deze gemmente er in haar huis is, praat ze anders. geloviger en met een verandering, maar is die person weg, praat ze zoals vroeger ook, roddeltjes oever de ander. Dat doe je toch niet als je de HG in je hebt, of niet?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten