Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor Antoinette » 04 aug 2010 19:15

elbert schreef:@Antoinette: als je het echt wilt weten, zou je het hem zelf ook kunnen vragen en wel via deze link.


Mag ik aub antwoord van degene aan wie ik de vraag stelde?
Dankjewel.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor schelpje3 » 04 aug 2010 19:21

Ja, van mij dus.
Ken ds Pieters wel zo'n beetje.
Het is een ontzettend lieve man, met veel empathie.
Ik ken hem van zijn prediking.
Ook heb ik hem wel eens per mail een vraag gesteld en kreeg wederkerend antwoord.
Ik houd niet van predikanten op een voetstuk te zetten, maar ds Pieters heeft bij mij een paar streepjes voor !
Is dat voor jou genoeg ?

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor em_ma » 04 aug 2010 21:30

Antoinette schreef:
em_ma schreef:
Ik moet ook denken aan ds. Pieters die kroegen afging en naast zijn jonge gemeenteleden ging zitten in de kroeg. Echt, dat vind ik zo mooi!


Waar heb je deze info vandaan?


Het is algemeen bekende informatie omtrent dominee Pieters, die ik oa van mijn vader gekregen heb (die kent hem persoonlijk). Het was toen hij in Genemuiden stond.
Ik meen dat er ook een artikel in het RD over heeft gestaan, ooit...
Waarom wil je dat zo graag weten?
Heb je nog meer vragen dat hoor ik het wel :-)
Ik ken deze dominee redelijk goed en heb hem regelmatig gehoord.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor Antoinette » 05 aug 2010 06:28

schelpje3 schreef:Ja, van mij dus.
Ken ds Pieters wel zo'n beetje.
Het is een ontzettend lieve man, met veel empathie. Mee eens!
Ik ken hem van zijn prediking.
Ook heb ik hem wel eens per mail een vraag gesteld en kreeg wederkerend antwoord.Idd dat doet hij
Ik houd niet van predikanten op een voetstuk te zetten, maar ds Pieters heeft bij mij een paar streepjes voor !hou ik ook niet van , maar heeft hij bij mij ook.
Is dat voor jou genoeg ?nee, waar haal je het vandaan dat hij de kroeg(en) afging..??? om plaats te nemen naast zijn gemeenteleden in de kroeg..?? hoe vaak is dat voorgekomen?? En waar heb je die info vandaan?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor Antoinette » 05 aug 2010 06:37

em_ma schreef:
Het is algemeen bekende informatie omtrent dominee Pieters, die ik oa van mijn vader gekregen heb (die kent hem persoonlijk). Het was toen hij in Genemuiden stond. Nou je zegt dat hij kroeg(en) afging?? ik vraag me af of dat zo is, dat is in Genemuiden wel 1 keer gebeurt ja.. maar jullie doen net of dat hij dat heel vaak gedaan heeft.
Ik meen dat er ook een artikel in het RD over heeft gestaan, ooit...
Waarom wil je dat zo graag weten? Ik hou er niet zo van als mensen zomaar dingen zeggen die ze van mensen gehoord hebben... die vaak niet eens op waarheid berusten..

Heb je nog meer vragen dat hoor ik het wel :-)
Ik ken deze dominee redelijk goed en heb hem regelmatig gehoord.hij is een wederomgeboren christen en dat kun je heel goed merken in zijn preken.
Hij staat open voor vernieuwing en verandering in zijn denken wat elke christen zou moeten staan. Maar wat niet gebeurd. Helaas!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor elbert » 05 aug 2010 07:41

Antoinette schreef:Mag ik aub antwoord van degene aan wie ik de vraag stelde?
Kunnen jullie dit niet beter per pb afhandelen? Dit topic gaat over de Gay Pride, niet over ds. Pieters.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor Antoinette » 05 aug 2010 07:43

elbert schreef:
Antoinette schreef:Mag ik aub antwoord van degene aan wie ik de vraag stelde?
Kunnen jullie dit niet beter per pb afhandelen? Dit topic gaat over de Gay Pride, niet over ds. Pieters.


Idd mee eens!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor JeeWee » 05 aug 2010 08:12

En dit is het persbericht zoals dat in veel kranten stond:

Predikanten varen mee in Canal Parade

Tijdens de Amsterdamse Canal Parade zullen op 7 augustus diverse predikanten aan boord stappen van het ‘heilig bootje’. Samen met ruim dertig christelijke homo’s en lesbiennes willen zij duidelijk maken dat geloof en homoseksualiteit samengaan.

Niemand valt buiten de boot
Het ‘heilig bootje’ zal varen onder het motto ‘christen en homo – niemand valt buiten de boot’. Een groep enthousiaste christelijke homo’s is vanaf begin 2010 bezig met de organisatie. Woordvoerder van het ‘heilig bootje’ Erik Bolks: “Wij willen met de boot een positief geluid laten horen in een tijd waarin vaak alleen maar afgegeven wordt op het geloof. Met onze boot willen we het publiek laten zien dat het ook anders kan en iedereen bereiken die ooit als homo van zijn geloof is gevallen vanwege negatieve ervaringen.“ Het is voor de derde maal dat de christelijke homo’s meevaren in de Amsterdamse Canal Pride.

Kopstukken
Vorig jaar stak tweedekamerlid Corien Jonker van het CDA de christenhomo’s een hart onder de riem en ontstond een rel toen de EO haar presentator Manuel Venderbos verbood om mee te varen op het ‘heilig bootje’. Dit jaar varen predikanten uit verschillende kerkgenootschappen mee. Deze voorgangers zijn zelf homo of ondersteunen van harte de homo-emancipatie in christelijke kring. Robert Jan Bakker, predikant te Amsterdam, motiveert zijn meevaren als volgt: “Ik vind het mooi om vanuit de kerken het signaal af te geven, dat homo’s meetellen. Dat ervaar ik namelijk zelf ook zo.”
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor schelpje3 » 07 aug 2010 14:29

Gisteravond hoorde ik in het nieuws dat er ook een Joodse homoboot meevaart.
Double blessed werd dit genoemd. ( en Jood, en homo zijn, beiden moeten geaccepteerd worden en dat gebeurt nog niet was de stelling)
Je kunt als homo beter in een joods gezin geboren worden dan in een islam. gezin.
Ik denk dat als je alom geaccepteerd wilt worden in de maatschappij, je je zeker niet "anders" moet gedragen dan de rest, d.w.z. geen uitdagende vaartochten, geen obsceen gedrag.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Evangeliseren overal! Maar op de GayPride dan?

Berichtdoor Bastiaan30 » 08 aug 2010 08:50

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Dit probleem speelt niet in onze directe omgeving.
Onze pubers vinden het belachelijk, die hele g.p.


Dat mag natuurlijk, en is ook wel te verwachten, maar als je je verdiept in de geschiedenis en het doel van de Gay Pride, dan merk je pas hoe nodig het is dat dat evenement gehouden wordt.

Zij haten al een roze truitje :wink:


Is ook de leeftijd. Ik zit hier nu met een heel mooi zachtroze overhemd, niks homo aan hoor...


Ik houd sowieso niet van massale mensenmassa's.
Ben meer van het kleine, het intieme.
Ik vind evangeliseren helemaal moeilijk, laat het liever door mijn daad zien. (gewaad en gelaat ?)


Je bereikt sowieso veel meer als de ander naar jou toekomt met vragen dan wanneer je met jouw denkbeelden op iemand afstapt.

Heb door mijn werk contact met andersdenkenden en ik word gerespecteerd om mijn levenswandel.
Hoop daardoor anderen tot jaloersheid te wekken.
Soms laat ik een eenvoudig boekje achter bij iemand, als ik denk dat dat kan.
Maar opdringen werkt averechts, ik ben geen Jeh. getuige. Die irriteren ook als ze zondagsmorgens om 8 uur aan de bel hangen [-(


Gewoon kopje thee geven, en dan wierrookstokjes voor je Boeddhabeeld aansteken, ervoor in lotushouding gaan zitten en mantra's prevelen en hen natuurlijk uitnodigen mee te doen. Of doe ik dat alleen maar?

Ja ik denk dat je de enige bent


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten