Hoe weet je zo zeker dat de oude wetten niet meer gelden?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 377
Lid geworden op: 11 nov 2004 06:33

Re: Hoe weet je zo zeker dat de oude wetten niet meer gelden?

Berichtdoor Divrei Shmuel » 15 mar 2009 16:01

Wat denk je dat "het koninkrijk der hemelen" ook het "Koninkrijk G-ds" betekent - 1 van de kernbegrippen in de leer van de Gezalfde Jesjoea?
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Hoe weet je zo zeker dat de oude wetten niet meer gelden?

Berichtdoor haring » 15 mar 2009 16:39

The Engineer schreef:Die wetten zijn voor de joden geschreven niet voor de christenen. Zo simpel als wat. Er wordt ook niet naar terug verwezen in het NT. Dit in tegenstelling tot de 10 geboden waar weldegelijk naar wordt terugverwezen.


Nee dus.

Jesaja 40:8

Het gras verdort, de bloem valt af; maar het Woord onzes Gods bestaat in der eeuwigheid

1 Petrus 1:24-25

Want alle vlees is als gras, en alle heerlijkheid des mensen is als een bloem van het gras. Het gras is verdord, en zijn bloem is afgevallen; Maar het Woord des Heeren blijft in der eeuwigheid; en dit is het Woord, dat onder u verkondigd is.

Er was nog een goede, die kan ik helaas niet vinden

*edit*

Mattheüs 5

5:17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen. 5:18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Ik weet niet hoeveel wetten de joden hadden maar het waren er meer als 10.
Laatst gewijzigd door haring op 15 mar 2009 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

mohamed

Re: Hoe weet je zo zeker dat de oude wetten niet meer gelden?

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2009 17:13

Divrei Shmuel schreef:Wat denk je dat "het koninkrijk der hemelen" ook het "Koninkrijk G-ds" betekent - 1 van de kernbegrippen in de leer van de Gezalfde Jesjoea?

Het nieuwe verbond.
Mattheüs 22 [1 v.] "Het Koninkrijk der hemelen is gelijk een zeker koning, die zijn zoon een bruiloft bereid had;"

En wat denk jij?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten