Psychiaters: Geloof in God is een hardnekkige illusie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 17 nov 2008 18:27

ja hoor kapitein, ik roep bang te zijn voor psychologen....

Kun je nog dommere reacties geven? Probeer het eens... ;)

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 nov 2008 18:42

ArjanDokelaar schreef:ja hoor kapitein, ik roep bang te zijn voor psychologen....

Kun je nog dommere reacties geven? Probeer het eens... ;)
En nu nog een poging doen om inhoudelijk te reageren. :)

Mocht je dat niet kunnen, ook prima hoor. Maar geef dat dan even aan, dan hoef ik hier ook geen energie meer in te steken.

Gebruikersavatar
Rufi
Sergeant
Sergeant
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 aug 2004 20:54

Berichtdoor Rufi » 18 nov 2008 10:20

Beste Arjan Dokelaar, volgens mij ben je hier niet gekomen om te discussiëren, maar om je eigen 'evangelie' te prediken. Je strategie komt me erg bekend voor, sterker nog, je post ook op allerlei andere fora en maakt reclame voor je eigen website. Ook onder de naam Astrada = Astrid Jansen wordt deze onzin op het net gekwakt. Je bent óf dezelfde persoon óf lid van dezelfde groepering die ten strijde trekt tegen de psychiatrie.
Ik raad iedereen aan even te googelen op de naam Arjan Dokelaar. Dan denk ik dat we deze discussie wel kunnen sluiten.
Arjan, of wie je mag zijn, ik denk dat je een roepende in de woestijn blijft en ik denk dat het ook maar beter is zo.

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 18 nov 2008 11:03

Rufi schreef:Beste Arjan Dokelaar, volgens mij ben je hier niet gekomen om te discussiëren, maar om je eigen 'evangelie' te prediken. Je strategie komt me erg bekend voor, sterker nog, je post ook op allerlei andere fora en maakt reclame voor je eigen website. Ook onder de naam Astrada = Astrid Jansen wordt deze onzin op het net gekwakt. Je bent óf dezelfde persoon óf lid van dezelfde groepering die ten strijde trekt tegen de psychiatrie.
Ik raad iedereen aan even te googelen op de naam Arjan Dokelaar. Dan denk ik dat we deze discussie wel kunnen sluiten.
Arjan, of wie je mag zijn, ik denk dat je een roepende in de woestijn blijft en ik denk dat het ook maar beter is zo.


Nee, dat is niet de waarheid. Ik bespreek hier weliswaar iets waar ik intensief mee bezig ben, maar zeker niet uit eigen belang en niet met vage theorieën.

Ik sta in contact met hoogleraren die mij vertellen dat ze mijn mening delen, en dat geeft toch wel iets aan.

Psychiaters doen dingen die volgens de wetenschap dubieus zijn.

En ik wil de kerk waarschuwen voor een ophande zijnde stigma.

Psychiaters laten mensen denken dat ADHD kinderen het uitschot van de maatschappij zijn. Ze propageren in de media ADHD kinderen zijn sneller verslaafd, ADHD kinderen zijn sneller werkloos, ADHD kinderen dit, ADHD kinderen dat en dan diagnosticeren ze die dubieuze stigmatiserende 'ziekte' bij kinderen jonger dan 5 jaar op basis van een 'vragenlijst' en symptomen die stuk voor stuk 'normaal' kinderlijk gedrag omschrijven.

Er zijn heel veel wetenschappers die dit een schande vinden overigens, maar de psychiatrische hersenstoornis hypothese heeft 100 biljard beschikbaar en goede en eerlijke artsen -100.000. Je kunt niet bewijzen dat de hersenstoornis hypothese psychiaters ongelijk hebben. Als jij een 100.000 euro onderzoek doet om hun ongelijk te bewijzen, dan doen zij 1000 onderzoeken om te bewijzen dat ze wel gelijk hebben en dat medicijnen de oplossing zijn. Onderzoeken bekostigd en uitgevoerd door farmaceuten.

Wist je dat farmaceuten in Nederland jaarlijks 1.3 miljard uitgeven aan reclame? En dat meer dan 50% van de inkomsten van psychiatrische medicijnen afkomstig is?

(zie video documentaire van Tros Radar op: http://www.psychiater.nu/farmaceutische ... eheim.html )

De diagnosticering van ADHD is gebaseerd op een kind jonger dan 7 jaar dat tekenen vertoont van onachtzaamheid of hyperactieve en impulsieve gedragingen.

De criteria zijn onder andere tollen in een stoel, antwoord geven voordat de vraag uitgesproken is, moeite hebben met op de beurt wachten, stoeien tijdens gesprekken of spelletjes en veel praten.

Andere symptomen zijn onder meer onzorgvuldig zijn en fouten maken op school, instructies niet opvolgen, taken niet afmaken, spullen verliezen omdat ze te vaak worden afgeleid en vergeetachtig zijn in dagelijkse activiteiten.

Dat is gewoon dubieus, dat ben je toch wel met mij eens?

Je kunt psychiaters niet vergelijken met de wetenschappers die stellen dat er geen bewijs is voor UFO's en paranormale gaven.

Psychiaters zijn hier namelijk degene die stellen dat er bewijs is voor paranormale gaven en UFO's, en hun theorie wint niet door wetenschappelijke correctheid maar alleen maar omdat die theorie veel meer geld oplevert.

De wetenschappers die stellen dat het 'bewijs' van psychiaters wetenschappelijk ondeugdelijk is, dat zijn de ware eerlijke wetenschappers in deze.

En dat ik zeg dat er een wil om te leven is en dat je die niet terug vindt in de bouwstenen impliceert niet dat er een God bestaat die ons heeft gemaakt maar op basis van mijn stelling dat 'de wil om te leven' (de kern van het leven) niet teruggevonden kan worden in de bouwstenen, denk ik wel dat religie (geloof in God) dichter bij de echte waarheid staat dan de theorie dat er niet meer is dan men kan waarnemen.

Dat is dus mijn motivatie. Niet om te spammen of om mijn 'vage ideeën' rond te bazuinen en haat te zaaien tegen psychiaters, maar om mensen te behoeden voor de kwade praktijken van de psychiaters waarvan de gevolgen als je kritisch kijkt niet te ontkennen zijn.

Gebruikersavatar
Icesurfer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2008 22:27
Locatie: Alexandrië-) Germany
Contacteer:

Berichtdoor Icesurfer » 18 nov 2008 13:27

snicker schreef:Volgens mij strookt jouw beeld van psychiaters niet helemaal met de werkelijkheid.

Je hebt ook christelijke psychiaters: Gerrit Glas bijvoorbeeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerrit_Glas


Of Piet Stuitje die het boek schreef :

MELODISCH ROLT DE WERELD UIT GODS HAND

Afbeelding

[quote="cosmox"]

Piet Stuitje
Dit ontroerende boek is het verslag van een bijzondere alternatieve genezing. Noch de client noch de therapeut bereikt op eigen kracht de helende bron. Alleen als beiden in een therapeutisch verbond daarheen geleid worden door de Geest, wordt de bron bereikt. Het woord 'therapie'krijgt zo haar oorspronkelijke betekenis en functie terug: het eren van God en het dienen van elkaar. De benaming 'transpersoonlijke therapie'die hier en daar opduikt, geeft goed aan waar het om gaat in een therapeutisch verbond.

Recentie:

Piet Stuitje is een psychiater die in dit boek zijn cliënte Margo beschrijft die hij drie jaar lang psychotherapeutisch begeleidt. In die begeleiding laat hij zich met name leiden door het geloof en probeert hij vergelijkingen te vinden in de literatuur. Hij laat zich daarbij vooral leiden door Frederik van Eeden en in grote mate het dagboek van Etty Hillesum. Zijn conclusie is uiteindelijk dat zowel de therapeut als de patiënte zich laat leiden door de Heilige Geest en samen een genezing kunnen bereiken. De zwangerschap van Margo wordt gebruikt om uitgebreid het boek van F. Leboyer te bespreken. In het laatste deel van het boek beschrijft een tweede patiënte hoe ze samen met deze therapeut dit boek heeft gemaakt en wat het voor haar heeft betekend. Voor driekwart bestaat het boek uit citaten uit andere boeken, waardoor het erg moeilijk leesbaar is omdat verbanden soms ontbreken. Het is ook meer een theologisch dan een medisch boek geworden. Hij praat zelf over genezing van zijn patiënte, toch gaat deze patiënte uiteindelijk dood.

Recensent: A. Jeeninga, huisarts, Biblion
[/quote
Wanneer iemand zich bewust wordt van de realiteit,schijnt het licht daarvan voor hem uit,
de lamp van Aladdin, het licht dat ons leidt.
[ Inayat Khan ]


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cicero, Google [Bot] en 99 gasten