The Passion of the Christ

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 09 okt 2008 07:42

Wilt u weten hoe een God zich kenmaar maakt als een waarachtig God?

Toch niet alleen met woorden, mag ik hopen?
Wat zijn z'n daden?

1 Sam 2:2 Er is niemand heilig, gelijk de HEERE; want er is niemand dan Gij, en er is geen rotssteen, gelijk onze God!
...
6 De HEERE doodt en maakt levend; Hij doet ter helle nederdalen, en Hij doet weder opkomen.
7 De HEERE maakt arm en maakt rijk; Hij vernedert, ook verhoogt Hij.
8 Hij verheft den geringe uit het stof, en den nooddruftige verhoogt Hij uit den drek, om te doen zitten bij de vorsten, dat Hij hen den stoel der ere doe beërven; want de grondvesten des aardrijks zijn des HEEREN, en Hij heeft de wereld daarop gezet.

2 Sam 7:22 Daarom zijt Gij groot, HEERE God! Want er is niemand gelijk Gij, en er is geen God dan alleen Gij, naar alles, wat wij met onze oren gehoord hebben.
23 En wie is, gelijk Uw volk, gelijk Israël, een enig volk op aarde, hetwelk God is heengegaan Zich tot een volk te verlossen, en om Zich een Naam te zetten, en om voor ulieden deze grote en verschrikkelijke dingen te doen aan Uw land, voor het aangezicht Uws volks, dat Gij U uit Egypte verlost hebt, de heidenen en hun goden verdrijvende.

Allah heeft geen heilsgeschiedenis. Ook wel logisch, want Allah laat zich niet kennen. Hij is daarmee de grote onbekende.

De God van de Bijbel is ook daadwerkelijk Verlosser.
Hij is het die hemel en aarde schiep. Hij is het die Zijn volk Israel bevrijdde uit Egypte, Hij is het die Zijn volk bewaard heeft en Hij is het die het in ballingschap liet gaan. Hij is het die het ook weer uit de ballingschap liet terugkeren. Hij is het die Zijn Zoon zond om de zonden van de mensen te verzoenen. Hij is het die de macht van de duivel, de zonde en de dood heeft gebroken aan het kruis.
Die Zoon is "met kracht bewezen te zijn de Zoon van God, vanuit de opstanding van de doden, namelijk Jezus Christus, onze Heere." (Rom. 1:4).
Want die God heeft Hem uit de doden opgewekt (Hand. 3:15, 4:10, 13:30-34, 17:31, Rom. 4:24, enz.) en heeft Hem gezet tot Zijn rechterhand in de hemel (Ef. 1:20), ver boven alle overheid, en macht, en kracht, en heerschappij, en alle naam, die genaamd wordt, niet alleen in deze wereld, maar ook in de toekomende (Ef. 1:21).

Dat is concrete aanwijsbare heilsgeschiedenis.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:15

Berichtdoor lailahaillallah » 23 okt 2008 06:11

Assalaam alaikum,
Maakt het erg veel uit of Jezus impliciet of expliciet laat zien dat Hij God is? Dacht het niet.


Hoi Dalethvav, het maakt natuurlijk erg veel uit dat het belangrijk is om te weten dat Jezus (*censuur*) zoals we hem kennen in de Bijbel zich niet schuldig heeft gemaakt aan blasfemie, waar (sommige) christenen hem impliciet en expliciet mee beschuldigen op grond van slechts interpretaties met als gevolgen van dien verschillende opvattingen/vertakkingen in het christendom over zijn zogenaamde "Goddelijkheid", waar we in alle soorten Bijbels geen duidelijk statement over kunnen vinden.

Waar zegt Jezus (*censuur*) zelf in de Bijbel met een duidelijke claim "Ik ben God of Aanbid mij". Ik zeg u en zal blijven herhalen dat niemand de recht heeft om hem te beschuldigen op blasfemie zonder enig bewijs. Ik geef integendeel u een bewijs om aan te tonen dat uw geloof gebasseerd is op slechts interpretatie. Kijk eens goed op het forum, bij de wil van Allah (swt) zijn er vandaag de dag mensen die de drie-eenheid en andere Godslasterende uitspraken in zijn geheel verwerpen, omdat het totaal ingaat tegen de gezonde verstand van de mens!

Allah heeft geen heilsgeschiedenis. Ook wel logisch, want Allah laat zich niet kennen. Hij is daarmee de grote onbekende.


Hoi elbert,

Allah (swt) laat zich kennen aan diegene die hem willen kennen. Ik adviseer u om de heilige Koran door te lezen en u zult vast en zeker antwoorden vinden op al uw vragen, welke overigens niet te vinden zijn in de Bijbel.


Allah (swt) zegt in soera 2 het volgende:

136. Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Ismaël, Izaäk, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.



Salaam.
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 23 okt 2008 08:03

Hmm, ik heb niet zoveel vragen die ik door de koran beantwoord zou willen zien. :)
Bovendien zegt de soera die je citeert dat ik de bijbel maar moet lezen. Mooi, dat doe ik al.
Ik neem aan dat de koran verwijst naar de bijbel omdat het heilshistorisch niet zoveel heeft te zeggen?
En v.w.b. Allah leren kennen: ik lees weinig over moslims die getuigen dat ze Allah kennen en nog minder over wie Allah is. Daardoor vraag ik me af hoe diep de godskennis van moslims gaat. Wat kun je over je relatie met Allah vertellen? Dat lijkt me van belang.
Wie ben je, hoe is je relatie met Allah, wie is hij, hoe denkt hij over jou en waar zul je na het laatste oordeel straks zijn en waarom.
Dat zijn de belangrijke vragen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten