The Passion of the Christ

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 01 okt 2008 10:20

kwebbel schreef:
egbert schreef:
lailahaillallah schreef:Als je een "en" toevoegt aan het word God, dan wordt het "Goden", dat is het meervoud van God. Allah is een enkelvoud, er is geen meervoud van Allah. Als je "in" toevoegt aan het woord God dan wordt het Godin, dat is een vrouwelijke God. Er bestaat geen mannelijke of vrouwelijke Allah. Allah heeft geen geslacht. Als je woord "father" toevoegt aan het God (in het engels), dan wordt het Godfather, dit betekent in het nederlands peetvader. Er bestaat geen woord als Allah-father, Allah-vader. Als je in het engels het woord "mother" toevoegt dan wordt het Godmother. Er bestaat niet zoiets aan een Allah-mother of Allah-moeder.


Wat is dat voor rare redenering.....

Ik kan gewoon een 's achter Allah plaatsen en dan krijg je Allah's of je dat nu wilt of niet. Dat voor jou zoiets ondenkbaar is begrijp ik maar taalkundig is het geen enkel probleem.

door 'en' echter God te plaatsen maak je van het woord God meervoud. Maar er ontstaan echt niet meer goden door!
:roll:

|:)| |:)| |:)| |:)| |:)| |:)| |:)|


Helemaal mee eens!
Ik wacht nog op een antwoord van lailahaillallah op mijn vraag hoe moslims Allah zien. Is Hij genadig? Of moeten we zeggen is HET genadig? Want Allah heeft geen geslacht zeg je. Onze God is geest, maar presenteert Zich in de mannelijke vorm. Hoe komt een mens bij Allah in de hemel na de dood? Er is geen enkele god die zijn zoon gaf dan onze God. En dat voor zondaren als wij zijn!
Maar goed, stellingen op Refoweb gooien is makkelijk. Maar als je dan zo overtuigd moslim bent, vertel dan ook van je geloof. Getuig dan! En dan ga je vragen niet uit de weg....... :x
Moslims op Refoweb: Best, maar niet topics openen of verzieken en dan op vragen/reacties niet reageren. Dan wordt het tijd voor een permanente ban! Henkie???????????
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:15

Berichtdoor lailahaillallah » 05 okt 2008 02:54

Esselamoen aleykoem, (Vrede zij met u)
Ik wacht nog op een antwoord van lailahaillallah op mijn vraag hoe moslims Allah zien. Is Hij genadig?


Hoi Race406,


Allah (swt) zegt in soera 39 het volgende:


In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

53. Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijt geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.
54. "Wendt u tot uw Heer en onderwerpt u aan Hem voordat de straf over u komt, want dan zult gij niet meer worden geholpen.

55. "En volgt het beste dat u geopenbaard is door uw Heer voordat de straf onverwachts over u komt terwijl gij het (naderen er van) niet bemerkt;

56. Opdat geen ziel moge zeggen: "O wat een spijt heb ik over hetgeen waarin ik te kort schoot tegenover Allah! En inderdaad behoorde ik tot de spotters."

57. Of opdat zij niet moge zeggen: "Had Allah mij geleid dan zou ik zeker tot de godvruchtigen hebben behoord."

58. Of opdat zij de straf ziende, niet moge zeggen: "Ik wilde dat er voor mij een terugkeer was, dan zou ik tot de goeden behoren."

59. (God zal antwoorden): "Neen, Mijn tekenen kwamen tot u, doch gij verloochendet deze, gij waart hoogmoedig en behoordet tot de ongelovigen.''


Hoe komt een mens bij Allah in de hemel na de dood?


Allah (swt) zegt in soera 103 het volgende:


In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Bij de tijd.

2. Voorzeker, de mens is te midden van verlies.

3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.



Om je volledig over te geven aan de islam zijn er 6 basiselementen waarin je moet geloven:

1. De Eénheid van God: Er is geen god dan Allah.
2. De profeten: De islam vereist geloof in alle profeten zonder onderscheidt, van Adam tot Mohammed (vrede zij met hen allen)
3. De Boeken: Geloof in alle openbaringen van God, waaronder de Torah aan Mozes, de Psalmen aan David, het Evangelie aan Jezus, die oorspronkelijk door God zijn geopenbaard en die allen destijds zuivere bronnen van leiding waren voor de mensen van die tijd.
4. De engelen: Allah heeft de engelen geschapen uit puur licht. Engelen zijn Gods dienaren, die in opdracht van Hem taken uitvoeren.
5. De dag des oordeels: De moslims geloven in het dag waarin de mensen en de jinns (gidsen) zullen worden veroordeeld voor de hiernamaals. De Hel is een plaats waar de menselijke ziel wordt gestraft. De Hemel is het verkrijgen van een eeuwig leven van volledige blijheid en geluk door verbondenheid met God en door het ontwikkelen van de spirituele kwaliteiten en eindeloze positieve capaciteiten die een mens bezit.
6. De voorbeschikking: Moslims geloven in de Goddelijke voorbeschikking (Al-Qadr), goed of slecht, die Allah voor al Zijn schepselen volgens Zijn allesomvattende kennis heeft voorbestemd. Allah heeft alles geschapen in perfecte verhoudingen en Hij is de absolute Beheerser en Regeerder.

De religie van de islam bestaat dus uit 6 basiselementen waarin je moet geloven (al iman), maar ook uit praktijk (al Amel), namelijk de vijf zuilen van de islam.

De vijf zuilen zijn de volgende:

1. De geloofsbelijdenis (shahadah)
2. De rituele gebeden (salat)
3. Het geven van aalmoezen (zakat)
4. Het vasten tijdens ramadan (saum)
5. De pelgrimstocht naar Mekka (hadj)

Wanneer je het geloof en goede daden goed gebaseerd hebt op al deze elementen, dan heb je de Islam geaccepteerd. En door het geloof te verklaren (Shahadah), onderwerp je je aan de Islam en word je een herboren moslim waarmee je de poorten van genade en vergiffenis voor jezelf opent.

De Shahadah: Ik getuig dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah en ik getuig dat Mohammed de boodschapper van Allah is.

Er is geen enkele god die zijn zoon gaf dan onze God. En dat voor zondaren als wij zijn!


Allah (swt) zegt in soera 19 het volgende:


In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."

89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.

90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.

91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.

92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.

94. Voorwaar, Hij kent hen en heeft hen allen precies geteld.

95. En op de Dag der Opstanding zal elk hunner alleen tot Hem komen.

96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen.





Salaam.
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 okt 2008 11:38

Optimatus schreef:@ lailahaillallah

Ik wacht nog op een reactie inzake de uitspraken van Mgr. Muskens. Gaarne antwoorden.

Verder wacht ik nog op een antwoord inzake mijn uitleg over het Grieks - Ik ben blij dat die twee jaar Grieks op het gymnasium niet voor niets waren.

Voorts lijkt het erop dat het leerstuk der H. Drievuldigheid aan jou voorbij gegaan is. De H. Drievuldigheid, +Vader, +Zoon en +Heilige Geest, is vrij evident aanwezig in de H. Schrift.

Voorbeeldje: Christus zegt: "De Vader en Ik zijn één".
Er staat verder: "Hoor, Israel, de Heer is onze God, de Heer is één". Derhalve is het eenvoudig vast te stellen dat Jezus God is.

Wat betreft het begin van Jezus: Zijn menselijke natuur heeft inderdaad een begin, namelijk Zijn geboorte uit de H. Maagd Maria (het Roomse toevoegsel "altijd maagd" geloof ik niet, gelet op de "broeders van Jezus").

lailahaillallah, het zou fijn zijn als je niet alleen je eigen verhaal zou opschrijven, maar ook ècht in zou gaan op de argumenten van anderen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MarinusCopy

Re: The Passion of the Christ

Berichtdoor MarinusCopy » 05 okt 2008 13:41

lailahaillallah schreef:
Wie zijn het hier eens met bisschop Tiny Muskens dat een ieder gelovige samen de naam Allah hoort te gebruiken, zoals Jezus.[/b]



Mss moeten we hutspot ook maar couscous gaan noemen en Amsterdam Mekka. Of we blijven gewoon Nederlands en noemen de dingen bij hun naam. Voor mij persoonlijk is het enige arabische woord wat ik regelmatig gebruik: alcohol.

Als er iemand iets anders zou moeten gaan noemen zijn het de moslims: iets met jezelf aanpassen in je gastcultuur.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: The Passion of the Christ

Berichtdoor Race406 » 05 okt 2008 14:26

MarinusCopy schreef:Voor mij persoonlijk is het enige arabische woord wat ik regelmatig gebruik: alcohol.


hysterisch-smile
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 05 okt 2008 14:38

@ lailahaillallah:
Je hebt precies omschreven waar 1 van de grote verschillen zit:
In Soera 19 staat het volgende: "96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen."

Wij christenen geloven dat God genadig is, en uit GENADE mensen zalig maakt. En Gods kinderen gaan uit dankbaarheid goede werken doen.

Zoals jij het nu stelt moeten jullie geloven en goede daden doen, en dan afwachten of Allah het geloof wel goed genoeg vindt, en of jouw goede daden inderdaad wel goed genoeg zijn.
In Psalm 2: 7 staat: "Ik wil gewagen van het besluit des HEREN:
Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij;
Ik heb u heden verwekt."
Dit wijst heen naar de Here Jezus. Dus heeft God WEL een Zoon. Een Zoon Die Zijn leven gaf voor de Zijnen.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 okt 2008 16:46

Volgens mij dwalen we af, of heb ik het mis ? Ik vind The Passion of the Christ ook best wel een heftige film. Maar kan je nagaan dat het ook gewoon echt gebeurd is, dat word ik triest van :(
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 okt 2008 09:41

kwebbel schreef:Volgens mij dwalen we af, of heb ik het mis ? Ik vind The Passion of the Christ ook best wel een heftige film. Maar kan je nagaan dat het ook gewoon echt gebeurd is, dat word ik triest van :(


Zuster Kwebbel: U hebt volkomen gelijk. Race buigt zich diep in het stof en maakt zijn nederige excuses... :oops:
:wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:15

Berichtdoor lailahaillallah » 07 okt 2008 20:10

Esselamoen aleykoem, (Vrede zij met u)

Voorts lijkt het erop dat het leerstuk der H. Drievuldigheid aan jou voorbij gegaan is. De H. Drievuldigheid, +Vader, +Zoon en +Heilige Geest, is vrij evident aanwezig in de H. Schrift.

Voorbeeldje: Christus zegt: "De Vader en Ik zijn één".


Hoi Optimatus, het lijkt mij integendeel dat de voorbeeld die jij aangeeft jou helaas is voorbij gegaan, waar ik en dalethvav (in gedachten) één(s) over zijn geworden. Jezus (vrede en zegeningen zij met hem) wordt namelijk verkeerd begrepen, doordat mensen zijn woorden uit de context halen. Ik herhaal en zeg u dat hij geen Goddelijkheid had geclaimt met zijn woorden als "Ik en mijn Vader zijn één." Sterker nog, nergens in alle soorten Bijbel versies komen we verzen tegen waar Jezus (*censuur*) zich gelijk stelt aan God in termen als "Ik ben God of aanbid mij."

Integendeel lezen we in Johannes 14: "28 Mijn Vader is meerder dan Ik." (Meer zijn is niet hetzelfde als gelijk zijn.)


We lezen in Johannes 10, waar Jezus (*censuur*) zegt: 30 Ik en de Vader zijn één. Een ieder persoon die deze woorden zonder de context zal lezen, zal het zéér zeker letterlijk opnemen en zal geloven dat Jezus Goddelijkheid had geclaimt. Laten we nu analyseren wat Jezus (*censuur*) bedoelde met ''Ik en de Vader zijn één'' door naar de context te kijken:

We lezen in Johannes 17:

21 Opdat zij allen één zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij één zijn, gelijk als Wij Eén zijn;

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in één, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.



Jezus (*censuur*) maakt het duidelijk dat zijn discipelen, hijzelf en Allah (swt) volmaakt zijn in één. Niet letterlijk natuurlijk, maar figuurlijk in de zin dat zij oprechte dienaren zijn en zich onderwerpen aan de wil van Allah (swt) de Enige.

Er staat verder: "Hoor, Israel, de Heer is onze God, de Heer is één". Derhalve is het eenvoudig vast te stellen dat Jezus God is.


Nee, zo eenvoudig is het echt niet om vast te stellen dat Jezus (*censuur*) met deze woorden zich gelijk stelt aan God.

We lezen in Marcus 12 het volgende:

29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.

Heel insteressant, want het zijn exact hetzelfde woorden van Mozes (*censuur*). Zo lezen we in Deuteronomium 6 het volgende:

4 Hoor, Israël! de HEERE, onze God, is een enig HEERE!

De terminologie 'drie-eenheid' wordt niet letterlijk in de Bijbel gebruikt, noch in het Oude, noch in het Nieuwe Testament. Vanwege onder andere het letterlijke ontbreken van het woord Drie-eenheid in de Bijbel zijn er diverse groeperingen (zoals de Jehovah's getuigen) die het begrip van een goddelijke drie-eenheid verwerpen. Nog enkele redenen daarvoor zijn dat Jezus herhaaldelijke keren aangeeft dat de Vader groter is dan Hijzelf, zoals in Johannes 14:28: Gij hebt gehoord dat ik tot U heb gezegd: Ik ga heen en Ik kom tot u [terug]. Indien gij liefhadt, zoudt gij u verheugen dat Ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan Ik.

Ook binnen de islam wordt de drie-eenheid duidelijk afgewezen. In de Koran staan verschillende verwijzingen naar de afwijzing van Jezus als Zoon van God. De twee sterkste afwijzingen staan in Soera De Vrouwen 171 ('Gelooft dus in God en Zijn boodschappers en zegt niet: 'Drie (in één).' Houdt daarmee op, dat is beter voor u) en Soera De Tafel 73 (Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "God is Eén der Drie." Er is geen godheid dan de enige God').
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid.

Wat betreft het begin van Jezus: Zijn menselijke natuur heeft inderdaad een begin, namelijk Zijn geboorte uit de H. Maagd Maria (het Roomse toevoegsel "altijd maagd" geloof ik niet, gelet op de "broeders van Jezus").


We lezen in Openbaring 3 het volgende:

14 En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicensen: Dit zegt de Amen, de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der schepping Gods.

We lezen in Kolossensen 1 het volgende:

15 Dewelke het Beeld is des onzienlijken Gods, de Eerstgeborene aller kreaturen.


De verzen van de Bijbel maakt het duidelijk dat Jezus (*censuur*) degelijk een begin had, zoals wij mensen allen een begin hebben, de schepselen (kreaturen) zijn van Allah (swt).




Salaam.
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 08 okt 2008 00:11

@lalalalala

Het woord "God"is vanuit de oude geschriften:YHWH ELOHIM.
De EEUWIGE in meervoudsvorm in tegenstelling tot Allah dat gewoon godheid betekend

Shema Israel ; YHWH ELOHENU YHWH ACHAD
Hoor Israel YHWH - De EEuwige onze God is EEN >>>dwz een EENHEID!!

dat wil niet zeggen dat Hij Enig (yachid) is- nee er staat :EEN dwz een EENHEID
veel mensen bij elkaar vormt samen EEN menigte
EEN WEEK bestaat uit zeven dagen
man en vrouw worden samen EEN

Door de hele Tenach heen toont de YHWH zich aan zijn volk onder verschillende omstandigheden
en wordt aangesproken als YHWH - De EEuwige.

nu werd HIJ YHWH als mens door Zijn WOORD in Maria tot stand gebracht en werd HIJ REDDER genoemd YESHUA.
Maar Yeshua is YHWH omdat Hij EEUWIG is . Het is geen tegenspraak- We moeten allleen teruggaan naar de bron . De Tenach. de oude geschriften .

van daaruit de woorden van Het NT= Nieuwe Verbond

Johannes 1
1-2In het allereerste begin was "Christus"= de Messias er al. Hij was bij God en was Zèlf God.
3Alles ontstond door Zijn Woord. Zonder Hem is niets ontstaan; al het bestaande heeft Hij gemaakt.
4In Hem is eeuwig leven en dat leven is het licht voor de mensen.
5Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in zijn macht kunnen krijgen.
6-7 God stuurde Johannes om de mensen ervan te overtuigen dat Jezus Christus de Messias het licht is. Het was zijn taak de mensen tot geloof te brengen.
8Johannes was zelf niet het licht maar iemand die over het licht vertelde.
9Want het echte licht, dat is Christus (de MESSIAS), kwam in de wereld om iedereen te verlichten.
10Christus=de Messias kwam in de wereld die door Hem Zelf gemaakt is, maar de wereld wilde niets van Hem weten.
11Hij kwam in Zijn eigen land, maar Zijn eigen volk heeft Hem niet aanvaard.
12Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden.
13Door geloof in Zijn naam worden zij opnieuw geboren, natuurlijk niet als mens, maar geestelijk uit God.
14En Christus (de Messias) kreeg een menselijk lichaam en leefde bij ons hier op aarde. Hij was vol vergevende liefde en waarheid. Wij hebben gezien hoe groot en machtig Hij is, de enige Zoon van de hemelse Vader.

http://www.biblegateway.com/passage/?se ... ersion=30;

Vrede


[/quote]
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 08 okt 2008 07:24

lailahaillallah schreef:Hoi Optimatus, het lijkt mij integendeel dat de voorbeeld die jij aangeeft jou helaas is voorbij gegaan, waar ik en dalethvav (in gedachten) één(s) over zijn geworden. Jezus (vrede en zegeningen zij met hem) wordt namelijk verkeerd begrepen, doordat mensen zijn woorden uit de context halen. Ik herhaal en zeg u dat hij geen Goddelijkheid had geclaimt met zijn woorden als "Ik en mijn Vader zijn één." Sterker nog, nergens in alle soorten Bijbel versies komen we verzen tegen waar Jezus (*censuur*) zich gelijk stelt aan God in termen als "Ik ben God of aanbid mij."

He, je gaat aardig met mijn woorden aan de haal geloof ik. Nergens en nooit heb ik ook maar zelfs de suggestie willen wekken dat Jezus NIET de Zoon van God is. Ik ben er namelijk ten volle van overtuigd dat Hij het wel is. Laten we dat even duidelijk stellen.
Jezus stelt zich zeker wel voor als zijnde God:

Bij de verzoeking in de woestijn zegt Jezus tegen de satan:
Ga weg, satan, want er staat geschreven: Den Heere, uw God, zult gij aanbidden, en Hem alleen dienen. (Matt 4:10)
Ga weg van Mij, satan, want er is geschreven: Gij zult den Heere, uw God, aanbidden, en Hem alleen dienen. (Luk. 4:8 ).
Bij verschillende gebeurtenissen aanbad men Jezus. Hij liet dit toe, daarmee aangevend dat Hij ook werkelijk God is:
Die nu in het schip waren, kwamen en aanbaden Hem, zeggende: Waarlijk, Gij zijt Gods Zoon! (Matt 14:33)
En als zij heengingen, om Zijn discipelen te boodschappen, ziet, Jezus is haar ontmoet, zeggende: Weest gegroet! En zij, tot Hem komende, grepen Zijn voeten, en aanbaden Hem. (Matt 28:9)
En zij aanbaden Hem, en keerden weder naar Jeruzalem met grote blijdschap. (Luk 24:52)
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God!
(Joh. 20:28 )

Omdat nog eens te benadrukken lezen we ergens anders in de bijbel het volgende voorval:
En als het geschiedde, dat Petrus inkwam, ging hem Cornelius tegemoet, en vallende aan zijn voeten, aanbad hij.
Maar Petrus richtte hem op, zeggende: Sta op, ik ben ook zelf een mens. (Hand. 10:24,25). Petrus wil dus duidelijk dat hij niet aanbeden wordt, omdat hij "een mens" is. We zien hier dat Petrus protesteert, en Jezus het Zich laten aanbidden toeliet.

Bovendien, en dat heb ik meen ik al vaker aangehaald: Op de vraag of Jezus Gods Zoon is zegt Hij: Ik ben het:
Mark. 14:61: Maar Hij zweeg stil, en antwoordde niets. Wederom vraagde Hem de hogepriester, en zeide tot Hem: Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods?
En Jezus zeide: Ik ben het. En gijlieden zult den Zoon des mensen zien zitten ter rechter hand der kracht Gods, en komen met de wolken des hemels.
En de hogepriester, verscheurende zijn klederen, zeide: Wat hebben wij nog getuigen van node?
Gij hebt de gods lastering gehoord; wat dunkt ulieden? En zij allen veroordeelden Hem, des doods schuldig te zijn.

Wil je het nog duidelijker hebben??
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3400
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Berichtdoor Cicero » 08 okt 2008 10:18

Even voor de duidelijkheid:

zoon van God # God

In de oudheid kon men ook mensen (bijv. koningen) 'aanbidden' / hulde betuigen, zonder dat men daarmee aangaf dat die mens ook God was.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 08 okt 2008 14:20

Blijft nog de uitspraak van Thomas, en het feit dat Jezus Zich Gods Zoon noemt. Lijkt me al meer dan genoeg overigens om lailahaillallah stelling (het betere knip en plakwerk) te pareren.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:15

Berichtdoor lailahaillallah » 09 okt 2008 03:35

Esselamoen aleykoem,

He, je gaat aardig met mijn woorden aan de haal geloof ik. Nergens en nooit heb ik ook maar zelfs de suggestie willen wekken dat Jezus NIET de Zoon van God is. Ik ben er namelijk ten volle van overtuigd dat Hij het wel is. Laten we dat even duidelijk stellen.


Hoi dalethvav, het ging slechts met name over de voorbeeld die Optimatus gaf om de "Goddelijkheid" van Jezus (*censuur*) te bewijzen, namelijk de woorden "Ik en mijn Vader zijn één", waar ik u bewezen heb dat zijn woorden uit de context wordt gehaald en verkeerd wordt begrepen.

Bij de verzoeking in de woestijn zegt Jezus tegen de satan:
Ga weg, satan, want er staat geschreven: Den Heere, uw God, zult gij aanbidden, en Hem alleen dienen. (Matt 4:10)
Ga weg van Mij, satan, want er is geschreven: Gij zult den Heere, uw God, aanbidden, en Hem alleen dienen. (Luk. 4:8 ).
Bij verschillende gebeurtenissen aanbad men Jezus. Hij liet dit toe, daarmee aangevend dat Hij ook werkelijk God is:
Die nu in het schip waren, kwamen en aanbaden Hem, zeggende: Waarlijk, Gij zijt Gods Zoon! (Matt 14:33)
En als zij heengingen, om Zijn discipelen te boodschappen, ziet, Jezus is haar ontmoet, zeggende: Weest gegroet! En zij, tot Hem komende, grepen Zijn voeten, en aanbaden Hem. (Matt 28:9)
En zij aanbaden Hem, en keerden weder naar Jeruzalem met grote blijdschap. (Luk 24:52)
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God!
(Joh. 20:28 )


We lezen in Johannes 4 het volgende:


19 De vrouw zeide tot Hem: Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.

20 Onze vaders hebben op dezen berg aangebeden; en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.

21 Jezus zeide tot haar: Vrouw, geloof Mij, de ure komt, wanneer gijlieden, noch op dezen berg, noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden.

22 Gijlieden aanbidt, wat gij niet weet; wij aanbidden, wat wij weten; want de zaligheid is uit de Joden.

23 Maar de ure komt, en is nu, wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en waarheid; want de Vader zoekt ook dezulken, die Hem alzo aanbidden.

24 God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.



In zijn gesprek met de Samaritaanse vrouw heeft Jezus (*censuur*) de waarachtige aanbidding omschreven wat voor mij duidelijk is dat u de verzen verkeerd hebt begrepen en dat Jezus (*censuur*) daarmee aangevend geen Goddelijkheid had geclaimt. We lezen verder in Johannes 8:49 Jezus antwoordde: Ik heb den duivel niet; maar Ik eer Mijn Vader, en gij onteert Mij. 50 Doch Ik zoek Mijn eer niet; er is Eén, Die ze zoekt en oordeelt.


Beste dalethvav, het punt is dat in de Bijbel geen verzen bestaan waar Jezus (*censuur*) zichzelf gelijk stelt aan God met woorden als "Ik ben God of Aanbid mij."

Wilt u weten hoe een God zich kenmaar maakt als een waarachtig God?

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "Allah is de Enige.

2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."






Salaam.
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 09 okt 2008 07:06

Maakt het erg veel uit of Jezus impliciet of expliciet laat zien dat Hij God is? Dacht het niet.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten