-Vaarwel-

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 aug 2008 08:23

Je zegt twee verschillende dingen: ziekenzalving en genezen op gebed.
Als je geloofd op genezing op gebed, wat ik doe, dan doe je dat gewoon rechtstreeks tot God. Zonder tussen komst van wie dan ook mag ik gewoon bidden om genezing. Wij hebben een voorspraak in de Hemel: Jezus Christus.

Ziekenzalving heeft voor mij geen meer waarde.

Ik kan niet anders dan JZ scharen onder de valse profeten die genoemd worden in het eerder aangehaalde Bijbel gedeelte.
Genezing kunnen we niet afdwingen, daar mogen we om vragen.
Met daarbij altijd de toevoeging: Maar UW wil geschiedde. En dan hoor ik niet in diensten van JZ.

Gebruikersavatar
RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 nov 2003 20:34
Locatie: De mooie Veluwe

Berichtdoor RECI-TATIVO » 19 aug 2008 09:38

Layna schreef:
Distrofie


Alleen de posttraumatische variant zeker?...

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 19 aug 2008 19:02

Mensen ik raad aan om even de sites te bezoeken die ik gewezen heb en daarbij even naar de video van Netwerk te kijken. Meer hoef je niet te doen om te concluderen dat JZ heeeel erg weinig geneest.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 20 aug 2008 10:45

tante-tortel schreef:Je zegt twee verschillende dingen: ziekenzalving en genezen op gebed.
Als je geloofd op genezing op gebed, wat ik doe, dan doe je dat gewoon rechtstreeks tot God. Zonder tussen komst van wie dan ook mag ik gewoon bidden om genezing. Wij hebben een voorspraak in de Hemel: Jezus Christus.

Ziekenzalving heeft voor mij geen meer waarde.

Ik kan niet anders dan JZ scharen onder de valse profeten die genoemd worden in het eerder aangehaalde Bijbel gedeelte.
Genezing kunnen we niet afdwingen, daar mogen we om vragen.
Met daarbij altijd de toevoeging: Maar UW wil geschiedde. En dan hoor ik niet in diensten van JZ.


1. Ziekenzalving gaat gepaard met gebed. Dat jij geen tussenkomst wens betekent nog niet dat dit niet de bijbelse weg is. Lees Jacobus 5 maar eens. Dat het voor jouw geen meerwaarde heeft vind ik geen punt, wle als je het anderen probbeert af te raden om dat dit ook een bijbelse weg is. De bijbel is over ziekenzalving duidelijker dan over kinderdoop om maar eens een voorbeeld te noemen.

2.Iemand een valse profeet noemen is nogal wat. De Bijbel is erg scherp over mensen die Gods werk verslijten voor duivels werk. (om het maar zwart wit te stellen, want De Facto zeg je dat wel)
Er zijn mensen genezen. sommige blijvend en anderen niet. "dat JZ dat probeeert te verdoezelen is niet goed te praten, evenals de andere fouten die hij ongetwijfeld zal hebben.
De fouten die jij en ik hebben maken omns toch ook niet meteen valse christenen?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 20 aug 2008 18:26

1. Ziekenzalving gaat gepaard met gebed. Dat jij geen tussenkomst wens betekent nog niet dat dit niet de bijbelse weg is. Lees Jacobus 5 maar eens. Dat het voor jouw geen meerwaarde heeft vind ik geen punt, wle als je het anderen probbeert af te raden om dat dit ook een bijbelse weg is. De bijbel is over ziekenzalving duidelijker dan over kinderdoop om maar eens een voorbeeld te noemen.


Absoluut waar. Daarbij, zieken werden ook genezen door de apostelen. Wederom een tegenspraak in de bijbel.

2.Iemand een valse profeet noemen is nogal wat. De Bijbel is erg scherp over mensen die Gods werk verslijten voor duivels werk. (om het maar zwart wit te stellen, want De Facto zeg je dat wel)
Er zijn mensen genezen. sommige blijvend en anderen niet. "dat JZ dat probeeert te verdoezelen is niet goed te praten, evenals de andere fouten die hij ongetwijfeld zal hebben.
De fouten die jij en ik hebben maken omns toch ook niet meteen valse christenen?


Dat hoor je mij dan ook niet zeggen. Ik concludeer slechts dat JZ erg weinig geneest. Ik weet dat je het niet tegen mij bedoelt maar ik noem het nog even zodat mensen er miss wat van opsteken.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 aug 2008 21:39

leclerc schreef:
tante-tortel schreef:Je zegt twee verschillende dingen: ziekenzalving en genezen op gebed.
Als je geloofd op genezing op gebed, wat ik doe, dan doe je dat gewoon rechtstreeks tot God. Zonder tussen komst van wie dan ook mag ik gewoon bidden om genezing. Wij hebben een voorspraak in de Hemel: Jezus Christus.

Ziekenzalving heeft voor mij geen meer waarde.

Ik kan niet anders dan JZ scharen onder de valse profeten die genoemd worden in het eerder aangehaalde Bijbel gedeelte.
Genezing kunnen we niet afdwingen, daar mogen we om vragen.
Met daarbij altijd de toevoeging: Maar UW wil geschiedde. En dan hoor ik niet in diensten van JZ.


1. Ziekenzalving gaat gepaard met gebed. Dat jij geen tussenkomst wens betekent nog niet dat dit niet de bijbelse weg is. Lees Jacobus 5 maar eens. Dat het voor jouw geen meerwaarde heeft vind ik geen punt, wle als je het anderen probbeert af te raden om dat dit ook een bijbelse weg is. De bijbel is over ziekenzalving duidelijker dan over kinderdoop om maar eens een voorbeeld te noemen.

2.Iemand een valse profeet noemen is nogal wat. De Bijbel is erg scherp over mensen die Gods werk verslijten voor duivels werk. (om het maar zwart wit te stellen, want De Facto zeg je dat wel)
Er zijn mensen genezen. sommige blijvend en anderen niet. "dat JZ dat probeeert te verdoezelen is niet goed te praten, evenals de andere fouten die hij ongetwijfeld zal hebben.
De fouten die jij en ik hebben maken omns toch ook niet meteen valse christenen?


Zo scherp steld de Bijbel het inderdaad: Mat 7,15
Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.

2. Mat 24,11
En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden.

3. Mat 24,24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

4. Mar 13,22
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen tekenen en wonderen doen om, ware het mogelijk, de uitverkorenen te verleiden.

1 Joh 4,1
Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan.

Het zal je duidelijk zijn dat voor mij deze man voldoet aan bovenstaande.
Verder onraad ik niemand om ziekenzalving te ondergaan maar het heeft geen enkele meerwaarde. Je wordt niet door de zalving genezen.
Het is niet een wondermiddel om maar te zeggen.
Het is nog maar de vraag of het inderdaad zo duidelijk is wat er bedoeld wordt in Jakobus 5.

Layna
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2008 13:41

Berichtdoor Layna » 21 aug 2008 13:16

Verder onraad ik niemand om ziekenzalving te ondergaan maar het heeft geen enkele meerwaarde. Je wordt niet door de zalving genezen.
Het is niet een wondermiddel om maar te zeggen.


Nee, maar blijkbaar is het wel belangrijk, anders zou het er niet staan. Natuurlijk is het geen wondermiddel, maar dat is het avondmaal met de wijn en het brood, en de doop met het water, ook niet.

Zoals het avondmaal en de doop een meerwaarde zijn, zo is de ziekenzalving ook een meerwaarde.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 21 aug 2008 15:00

Layna schreef:
Verder onraad ik niemand om ziekenzalving te ondergaan maar het heeft geen enkele meerwaarde. Je wordt niet door de zalving genezen.
Het is niet een wondermiddel om maar te zeggen.


Nee, maar blijkbaar is het wel belangrijk, anders zou het er niet staan. Natuurlijk is het geen wondermiddel, maar dat is het avondmaal met de wijn en het brood, en de doop met het water, ook niet.

Zoals het avondmaal en de doop een meerwaarde zijn, zo is de ziekenzalving ook een meerwaarde.


Nu je kunt de doop en het avondmaal niet vergelijken met ziekenzalving.
Dat is van geheel andere strekking.
De doop en het avondmaal zijn ingesteld door Christus. En zijn alleen daarom al belangrijk te noemen. Ik deel zeker niet je mening dat het brood en de wijn en het water bij de doop niet belangrijk zijn.
Want dat is het wel degelijk. Maar dit lijkt me niet het juiste topic om daarover door te gaan.

Maar de ziekenzalving is iets geheel anders. Het is niet door Christus ingesteld als : doe dit tot mijn gedachtenis, of : ga dan heen en doopt...

Er staat dit: 13 Heeft iemand onder u leed te dragen? Laat hij bidden. Is iemand blij te moede? Laat hij lofzingen. 14 Is er iemand bij u ziek? Laat hij dan de oudsten der gemeente tot zich roepen, opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren. 15 En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden.

Dus blijkbaar was de zalving helemaal niet een belangrijk punt voor de genezing maar meer een gewoonte die men had. Zoals het zalven van de voeten van Jezus. Nu doet niemand dat meer bij de ander. Waarom dan wl die zalving?

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 21 aug 2008 20:49

tante-tortel schreef:
leclerc schreef:
tante-tortel schreef:Je zegt twee verschillende dingen: ziekenzalving en genezen op gebed.
Als je geloofd op genezing op gebed, wat ik doe, dan doe je dat gewoon rechtstreeks tot God. Zonder tussen komst van wie dan ook mag ik gewoon bidden om genezing. Wij hebben een voorspraak in de Hemel: Jezus Christus.

Ziekenzalving heeft voor mij geen meer waarde.

Ik kan niet anders dan JZ scharen onder de valse profeten die genoemd worden in het eerder aangehaalde Bijbel gedeelte.
Genezing kunnen we niet afdwingen, daar mogen we om vragen.
Met daarbij altijd de toevoeging: Maar UW wil geschiedde. En dan hoor ik niet in diensten van JZ.


1. Ziekenzalving gaat gepaard met gebed. Dat jij geen tussenkomst wens betekent nog niet dat dit niet de bijbelse weg is. Lees Jacobus 5 maar eens. Dat het voor jouw geen meerwaarde heeft vind ik geen punt, wle als je het anderen probbeert af te raden om dat dit ook een bijbelse weg is. De bijbel is over ziekenzalving duidelijker dan over kinderdoop om maar eens een voorbeeld te noemen.

2.Iemand een valse profeet noemen is nogal wat. De Bijbel is erg scherp over mensen die Gods werk verslijten voor duivels werk. (om het maar zwart wit te stellen, want De Facto zeg je dat wel)
Er zijn mensen genezen. sommige blijvend en anderen niet. "dat JZ dat probeeert te verdoezelen is niet goed te praten, evenals de andere fouten die hij ongetwijfeld zal hebben.
De fouten die jij en ik hebben maken omns toch ook niet meteen valse christenen?


Zo scherp steld de Bijbel het inderdaad: Mat 7,15
Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.

2. Mat 24,11
En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden.

3. Mat 24,24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

4. Mar 13,22
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen tekenen en wonderen doen om, ware het mogelijk, de uitverkorenen te verleiden.

1 Joh 4,1
Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan.

Het zal je duidelijk zijn dat voor mij deze man voldoet aan bovenstaande.
Verder onraad ik niemand om ziekenzalving te ondergaan maar het heeft geen enkele meerwaarde. Je wordt niet door de zalving genezen.
Het is niet een wondermiddel om maar te zeggen.
Het is nog maar de vraag of het inderdaad zo duidelijk is wat er bedoeld wordt in Jakobus 5.

Beste Aunt T.
Die bijbelteksten zijn mij bekend maar ik kan ze niet eenduidig herleiden tot J.Z.
J.Z. wijst naar Christus, en houdt ze daar niet vanaf. Al zullen mensen door teleurstelling in JZ ahaken, maar er haken ook mensen af omdat ze teleurgesteld zijn in hun (refo)kerk.
ik bedoel maar: Dat hij niet iedereen geneest - en hij zegt ook niet dat hij geneest, maar dat God geneest- maakt van hem geen valse profeet.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 21 aug 2008 21:20

Onderkend de geest of die uit God is, en we komen duidelijk tot een andere conclusie.

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 21 aug 2008 21:44

ah,en jij hebt de gave des onderscheids 8)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Berichtdoor haring » 21 aug 2008 22:06

Ik vind het altijd erg bijzonder die genezingsdiensten alleen vind ik het jammer dat nog nooit iemand genezen is die een arm of been mist (amputatie).
*onderschrift verwijderd door moderator*

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 21 aug 2008 22:22

leclerc schreef:ah,en jij hebt de gave des onderscheids 8)


Kijk dat is nu echt een: ik heb gelijk opmerking :(

Pauline

Berichtdoor Pauline » 21 aug 2008 22:40

makkelijk he...kritiek leveren..oordelen..
waren jullie er zelf bij?

ik wel. en aangezien er in elke gemeente wel dingen te vinden zijn die niet oké zijn, is het niet nodig om die hier op te noemen.
wat wel oké was, is dat ik in een van die diensten zelf genezen ben.
God is groot. en Hij is zeker aanwezig in die kerk.
xxx

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 22 aug 2008 00:54

leclerc schreef:Beste Aunt T.
Die bijbelteksten zijn mij bekend maar ik kan ze niet eenduidig herleiden tot J.Z.
J.Z. wijst naar Christus, en houdt ze daar niet vanaf. Al zullen mensen door teleurstelling in JZ ahaken, maar er haken ook mensen af omdat ze teleurgesteld zijn in hun (refo)kerk.
ik bedoel maar: Dat hij niet iedereen geneest - en hij zegt ook niet dat hij geneest, maar dat God geneest- maakt van hem geen valse profeet.
a

Leclerc, als ik even in mag haken op wat jij aan Aunt T schreef?

Jij schrijft in jouw laatste zin, Dat J.Z. zegt dat God geneest. J-Z lijkt dan toch wel God voor zijn karretje te willen spannen, want het moet gebeuren als J.Z. het wil, niet wanneer God het wil! Ik vraag mij daar vervolgens af, wat J-Z zegt als iemand niet direct genezen wordt?
J-Z kan dan misschien wel zeggen dat het Gods wil niet was, of dat die persoon zijn geloof groot genoeg is. Mijn inziens spreekt J-Z in beide gevallen voor God! Wie is de mens dat hij voor God kan spreken, of kan proberen Hem te dwingen wonderen te verichten....!

Eigenlijk snap ik het principe van genezingsdiensten al niet, het woord alleen al. Lees bijvoorbeeld het hier onder geplaatste citaat van de site, de levenstroom.

In iedere dienst wordt de wonderbare kracht van Jezus geopenbaard en komt de aanraking van Hem tot de zieken, de verslaafden en de gebondenen en zien wij Zijn genezende kracht.


Hetl lijkt mij zo dat de tekst voor zich zelf spreekt.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten