-Vaarwel-

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Prince Caspian

-Vaarwel-

Berichtdoor Prince Caspian » 14 aug 2008 00:08

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 14 aug 2008 05:59

Heb het filmpje niet gezien, want dan moet ik weer iets installeren en daar heb ik nu geen zin in.

Ik heb wel dezelfde vraag als jou. Toen Janneke Vlot genezen was, was ik stellig van mening dat Jan Zijlstra in de naam van God handelde. Toen kwam dat geval van Leonie. die werd genezen maar viel later weer terug. Dat lees ik nergens in de bijbel dat mensen die toen genezen werden, weer ziek werden.
Ook vind ik het raar dat bepaalde ziekten wel genezen kunnen worden en andere niet. Bijv. geamputeerde ledematen groeien niet aan. Mensen met het syndroom van down hebben 1 chromosoom teveel, kan hij dat chromosoom niet weghalen, dan zijn ze ook weer "normaal".

En wie krijgt de eer van de genezing, God de Heer of Jan Zijlstra

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 14 aug 2008 06:50

pol schreef:Heb het filmpje niet gezien, want dan moet ik weer iets installeren en daar heb ik nu geen zin in.

Ik heb wel dezelfde vraag als jou. Toen Janneke Vlot genezen was, was ik stellig van mening dat Jan Zijlstra in de naam van God handelde. Toen kwam dat geval van Leonie. die werd genezen maar viel later weer terug. Dat lees ik nergens in de bijbel dat mensen die toen genezen werden, weer ziek werden.
Ook vind ik het raar dat bepaalde ziekten wel genezen kunnen worden en andere niet. Bijv. geamputeerde ledematen groeien niet aan. Mensen met het syndroom van down hebben 1 chromosoom teveel, kan hij dat chromosoom niet weghalen, dan zijn ze ook weer "normaal".

En wie krijgt de eer van de genezing, God de Heer of Jan Zijlstra


Mee eens... ik ken ook mensen die genezen leken, doordat zich op dat moment goed te voelen, maar achteraf niet genezen waren.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 aug 2008 08:05

Vorig jaar op het Flevofestival vond ik hem sympathiek en oprecht overkomen, dus ik begrijp dat mensen naar hem toe gaan. Maar je hoeft maar even te googlen en je vindt vreselijke verhalen over hoe het eraan toegaat als je eenmaal bij die gemeente bent... Dus ik ben bang dat het niet zo mooi is als het allemaal lijkt.

Gebruikersavatar
Ger(nl)
Mineur
Mineur
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 sep 2005 23:00

Berichtdoor Ger(nl) » 14 aug 2008 11:55

Lalage schreef:Vorig jaar op het Flevofestival vond ik hem sympathiek en oprecht overkomen, dus ik begrijp dat mensen naar hem toe gaan. Maar je hoeft maar even te googlen en je vindt vreselijke verhalen over hoe het eraan toegaat als je eenmaal bij die gemeente bent... Dus ik ben bang dat het niet zo mooi is als het allemaal lijkt.

Ik ben inderdaad ook op flevofestival bij zijn studie/toelichting geweest. Verder was ik ook al eens bij een dienst geweest en ik moet zeggen dat hij de genezing niet op plaatst één zet in de dienst (hoewel hier wel veel mensen voor komen en het zeker een soort en met van "trekpleister" is). geloof in Jezus Christus is voor Hem absoluut nummer één. En natuurlijk staat het internet vol van negatieve verhalen. Is dat logisch? Ja ik denk het wel, ga maar eens zoeken op Paulus, Jezus of wie dan ook (en ik wil hem daar niet mee vergelijken ofzo) maar alle "grote" mannen van God is veel negatieviteit over te vinden? Ik denk dat de Bijbel hier al duidelijk over spreekt "De wereld zal je haten"

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 14 aug 2008 14:39

pol schreef:Dat lees ik nergens in de bijbel dat mensen die toen genezen werden, weer ziek werden.

wat niet wil zeggen dat het nooit is gebeurd. Jezus waarschuwde de man in Bethesda iig wel voor iets 'terugkerends':

Johannes 5:
"Daarna vond hem Jezus in den tempel, en zeide tot hem: Zie, gij zijt gezond geworden; zondig niet meer, opdat u niet wat ergers geschiede."

pol schreef:Ook vind ik het raar dat bepaalde ziekten wel genezen kunnen worden en andere niet. Bijv. geamputeerde ledematen groeien niet aan.

schijnt wel te gebeuren her en der. of het bij J. Zijlstra ook gebeurt weet ik niet..
..

Harold.
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jul 2008 23:29

Berichtdoor Harold. » 15 aug 2008 00:17

Ik heb het verhaal van Janneke Vlot ook gehoord in een kerkdienst door haar zelf en haar hele gezin verteld.

Het verhaal valt trouwens hier te lezen: linkje naar Algemeen Dagblad

Hun verhaal kun je hier zien:
linkje (vanaf minuut 34 ongeveer).

Deze dienst is ruim een half jaar na haar genezing opgenomen, dus het is niet iets tijdelijks geweest oid.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 15 aug 2008 02:08

Wat ik mij in deze materie afvraag, moet er eerst een wonder gebeuren voordat men in God (wil gaan geloven) gelooft? Met hulp van God zijn inderdaad wonderen mogelijk, ware het niet dat God zijn eigen "niet" laat dwingen als een mens op een bepaalde tijd direct op dat moment genezing wenst of andere zaken direct opgelost wil zien.

God luistert zeker naar een oprecht gebed , al zal de uitwerking daarvan misschien op een geheel andere manier geschieden dan waar de mens om heeft gevraagd of heeft gewenst.

Dat is wat mij ook tegenstaat van Jan Zijlstra, hij lijkt God wel de eer te geven, maar de genezing moet wel plaats vinden op Jan Zijlstra zijn tijd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 15 aug 2008 10:31

Ik vind het nog steeds allemaal erg moeilijk. Aan de ene kant denk ik: mensen wórden ook genezen.
maar aan de andere kant zijn het alleen maar ziektes waarvan door bepaalde delen van de medische wereld ook gedacht wordt dat het vooral psychische ziektes zijn. (niet om nu iemand zijn/haar ziekte af te doen, helemaal niet, want ik geloof absoluut dat je pijn kunt hebben), maar ik twijfel dan wel eens, wanneer wordt er nu iemand genezen met bijvoorbeeld brandwonden o.i.d?

Niet dat mensen met die ziektes die wel genezen worden beter een psychiater op kunnen zoeken ofzo, want al zit iets tusen je oren, het IS er wel, dus het is net zo aanwezig als bij ieder ander zeg maar, maar daardoor twijfel ik wel aan Jan Zijlstra...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 11:21

Heb een een tijdje terug bij de EO, nederland zingt op zondag, naar haar (Janneke Vlot) verhaal zitten luisteren.
Wat heeft die vrouw een groot geloof zeg, zoals ze over God sprak en over haar genezing, ze geloofde echt dat die man haar kon genezen.
Nu wordt er gezegd, als je echt gelooft dat het kan, dan word je genezen.
Denk ook niet dat het 'verkeerd' zou zijn als Jan zijlstra iemand geneest, maar waar gaat het om uiteindelijk? Wil je graag genezen en dan vrolijk verder leven zonder God of bindt het je juist meer vast aan God?
Ze lieten ook een stukje film zien van de genezingsdienst van Jan Zijlstra, hoe het komt ik weet het niet, maar het gaf me toch een vreemd gevoel van hoe die Janneke genezen werd.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 15 aug 2008 13:06

Tuinfluiter schreef:Nu wordt er gezegd, als je echt gelooft dat het kan, dan word je genezen


Lijkt mij een gevaarlijke uitspraak! Als je dit door zou trekken zou je dus kunnen schrijven, dat iedereen die waar gelooft nooit meer ziek zal zijn.

Waarom moet ik nu toch ineens aan Job denken.... 8)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 15:04

@Harm-J,
Het zijn ook niet mijn woorden, zou zoiets niet zomaar kunnen zeggen.
Maar de mensen die met Jan Zijlstra te maken hebben die menen dat als je het echt gelooft, je dan ook echt zult genezen.
Verder zeg ik niet of ik vind dat die uitspraak wel of niet klop, want ik weet het niet.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3400
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Berichtdoor Cicero » 15 aug 2008 15:08

Die klopt. Want mensen die een groot vertrouwen hebben in de genezer/God, worden vaak genezen van psychosomatische klachten. Hun geloof heeft hen dan gered, zogezegd.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 15 aug 2008 15:34

Tuinfluiter schreef:@Harm-J,
Het zijn ook niet mijn woorden, zou zoiets niet zomaar kunnen zeggen.


Tuinfluiter, ik had per ongeluk je naam laten staan in de quote, sorry.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 15 aug 2008 15:36

En toch blijft het een gevaarlijke uitspraak, want als je toch niet genezen wordt krijg je te horen dat je geloof dus niet groot genoeg is geweest...

Een vriendin van mijn is hier ook bij een gebedsgenezer geweest, zij heeft op jonge leeftijd een hersenbloeding gehad, heeft veel gerevalideerd, maar het is nooit helemaal goed gekomen. Zij geloofd heel vast dat God haar kan genezen, maar toch gebeurt het (nog) niet. Wie weet wat God nog van plan is, maar ik vind dat je dan niet kan zeggen dat je geneest als je geloof maar groot genoeg is!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten