-Vaarwel-

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 aug 2008 05:55

Ik mis iets heel cruciaals in deze discussie: waar is de genezing op gericht?

:arrow: Op het ontlopen van lichamelijk ongemak zoals pijn?
:arrow: Het uitstellen van de dood?

Alles moet zijn tot God's eer!!! Ik geloof in genezing door Jezus Christus als Zijn eer daarmee gemoeid is. Als de genezene daarmee anderen tot Jezu brengt.
Een moeder die wordt genezen omdat God haar langer bij haar kinderen wil laten, omdat die het nodig hebben.
Een man die van zijn genezing gaat getuigen als van wonder van God..

Nogmaals: is de genezing tot Gods eer of tot verwijdering van ons eigen ongemak?
Ik ben niet alle genezingsgevallen na gegaan in de bijbel, maar zover ze mij nu te binnen schieten, monden ze allemaal uit in lofprijzing tot Gods eer. En met dat wonder ging ook een sprake uit van de macht van de Almachtige.

God is geen tovenaar die kunstjes doet.

Ik geloof zeker dat Zijlstra een oprecht gelovig man is, maar hij is zo gefixeerd op fysieke genezing, dat het gevaar groot is dat geestelijke genezing niet meer de boventoon voert.

Leer mij volgen zonder vragen (en zefs mét mijn vragen)
Vader wat Gij doet is goed!

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 22 aug 2008 08:50

tante-tortel schreef:
leclerc schreef:ah,en jij hebt de gave des onderscheids 8)


Kijk dat is nu echt een: ik heb gelijk opmerking :(


Nee. Ik loope een beetje tegen het feit aan dat jij iets als een absolute waarheid poneert -JZ als valse profeet- omdat jij dat zo vind maar echt onderbouwd is het niet.

@HJ
Ik ben er ook niet voor dat men aparte genezingsdiensten organiseert, en JZ is ook drammerig in het willen bepalen van het moment van de genezing.
Naar mijn bescheiden mening zouden zulke diensten niet nodig zijn als de kerken in alle voorzichtigheid en ootmoed hun taak weten te verstaan en ziekenzalving zouden toepassen.

Volgens mij heb ik in dit topic al een aantal malen aangegeven dat JZ ook fouten maakt en dat er dingen in zijn bediening zijn waar ik vraagtekens bij zet maar het voert veel te ver om die man af te schilderen als een bedrieger of zelfs een valse profeet.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Chris7
Mineur
Mineur
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 mar 2008 11:39

Bedrieger of genezer

Berichtdoor Chris7 » 22 aug 2008 10:26

tante-tortel,

Ik denk niet dat we mogen zeggen, dat JZ een valse profeet is. Ik ben het met je eens dat we kunnen discussiëren over de manier waarop hij dingen zegt en brengt. Ik las pas in een boek, dat hoogmoed de grootste zonden van allemaal is.
Hoogmoed heeft Adam en Eva er tenslotte ook toe gebracht dat zij van de appel hebben gegeten. Ik denk dat JZ een mens is, zoals wij allemaal zijn, dus bij lange na niet volmaakt, maar beslist geen bedrieger.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 22 aug 2008 13:14

ik wel. en aangezien er in elke gemeente wel dingen te vinden zijn die niet oké zijn, is het niet nodig om die hier op te noemen.
wat wel oké was, is dat ik in een van die diensten zelf genezen ben.
God is groot. en Hij is zeker aanwezig in die kerk.


Waarvan als ik vragen mag?

Ik vind het altijd erg bijzonder die genezingsdiensten alleen vind ik het jammer dat nog nooit iemand genezen is die een arm of been mist (amputatie).


Als je van te voren ongeneeselijk ziek bent wordt je niet eens toegelaten heb ik weleens gehoord. Bij Benny Hinn is dat zeker zo, maar dat doet er hier niet toe.

Ik vraag mij daar vervolgens af, wat J-Z zegt als iemand niet direct genezen wordt?


Kijk dan de video van Netwerk, dan zie je het. Dan zegt ie dat we ons niet moeten richten op wat we voelen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten