Vragen over de inhoudelijk kant van de Bijbel en de Koran !

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 04 dec 2008 23:35

mohamed schreef:
Lovely schreef:
mohamed schreef:Volgens mij ben je de rode draad een beetje kwijt, want het punt is dat de Heere Zijn knechten nooit christenen heeft genoemd.

'...maar zijn knechten zal Hij met een andere naam noemen...' (Jes 65,15)

Joh 15,15
Ik noem u niet meer dienstknechten; want de dienstknecht weet niet, wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd; want al wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, dat heb Ik u bekend gemaakt.

De juiste aanduiding voor de discipelen van Jezus is dus geen christenen, maar vrienden van Christus.


Nogmaals probeer je vraag helder te formuleren en als je een tekst erbij zet dat zet je die tekst in zijn verband en niet in een halve zin of één hele zin.

Jij blijkt er waarschijnlijk vanuit te gaan, dat Christenen niet erkend worden door God omdat Jezus zijn volgelingen niet bij de naam ‘Christenen’ heeft genoemd terwijl hij dit toch had moeten doen. Is dit je standpunt :?:

Nee, dat denk ik niet, ik denk alleen dat het niet uitmaakt of we die naam gebruiken.
Nu een vraag terug:
Waarom is de Islam het ware geloof ?
Bij het antwoord wil ik niet alleen maar teksten uit de Koran zien maar ook beargumentatie waaruit blijkt in de maatschappij en de wereld dat de Islam een bevredigende religie is voor mensen. Vertel het me, Mo.

Duidelijke, heldere en gemeende geïnteresseerde vragen leiden naar correcte antwoorden.

De naam Mohamed kan verwarrend werken en dwingt je na te denken over mijn teksten. Blijkbaar heb jij niet veel van mij begrepen, want ik ben geen Moslim. ;)


Whatever Mo, het komt vaker voor dat forummers elkaar niet begrijpen, dat kan natuurlijk.

Ik verneem graag het volgende van je: Waaruit blijkt in de maatschappij en de wereld dat de Islam een bevredigend geloof is? Ik stel je deze vraag in de wetenschap dat je geen Moslim bent. Het is een vraag die ik dus ook een Christen, Jood of Boedhist zou kunnen stellen, maar ik vraag het jou.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 dec 2008 23:45

Lovely schreef:
mohamed schreef:
Lovely schreef:
mohamed schreef:Volgens mij ben je de rode draad een beetje kwijt, want het punt is dat de Heere Zijn knechten nooit christenen heeft genoemd.

'...maar zijn knechten zal Hij met een andere naam noemen...' (Jes 65,15)

Joh 15,15
Ik noem u niet meer dienstknechten; want de dienstknecht weet niet, wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd; want al wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, dat heb Ik u bekend gemaakt.

De juiste aanduiding voor de discipelen van Jezus is dus geen christenen, maar vrienden van Christus.


Nogmaals probeer je vraag helder te formuleren en als je een tekst erbij zet dat zet je die tekst in zijn verband en niet in een halve zin of één hele zin.

Jij blijkt er waarschijnlijk vanuit te gaan, dat Christenen niet erkend worden door God omdat Jezus zijn volgelingen niet bij de naam ‘Christenen’ heeft genoemd terwijl hij dit toch had moeten doen. Is dit je standpunt :?:

Nee, dat denk ik niet, ik denk alleen dat het niet uitmaakt of we die naam gebruiken.
Nu een vraag terug:
Waarom is de Islam het ware geloof ?
Bij het antwoord wil ik niet alleen maar teksten uit de Koran zien maar ook beargumentatie waaruit blijkt in de maatschappij en de wereld dat de Islam een bevredigende religie is voor mensen. Vertel het me, Mo.

Duidelijke, heldere en gemeende geïnteresseerde vragen leiden naar correcte antwoorden.

De naam Mohamed kan verwarrend werken en dwingt je na te denken over mijn teksten. Blijkbaar heb jij niet veel van mij begrepen, want ik ben geen Moslim. ;)


Whatever Mo, het komt vaker voor dat forummers elkaar niet begrijpen, dat kan natuurlijk.

Ik verneem graag het volgende van je: Waaruit blijkt in de maatschappij en de wereld dat de Islam een bevredigend geloof is? Ik stel je deze vraag in de wetenschap dat je geen Moslim bent. Het is een vraag die ik dus ook een Christen, Jood of Boedhist zou kunnen stellen, maar ik vraag het jou.

Je kan beter iemand vragen die de Islam een bevredigend geloof vindt.

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 04 dec 2008 23:57

mohamed schreef:
Lovely schreef:
mohamed schreef:
Lovely schreef:
mohamed schreef:Volgens mij ben je de rode draad een beetje kwijt, want het punt is dat de Heere Zijn knechten nooit christenen heeft genoemd.

'...maar zijn knechten zal Hij met een andere naam noemen...' (Jes 65,15)

Joh 15,15
Ik noem u niet meer dienstknechten; want de dienstknecht weet niet, wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd; want al wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, dat heb Ik u bekend gemaakt.

De juiste aanduiding voor de discipelen van Jezus is dus geen christenen, maar vrienden van Christus.


Nogmaals probeer je vraag helder te formuleren en als je een tekst erbij zet dat zet je die tekst in zijn verband en niet in een halve zin of één hele zin.

Jij blijkt er waarschijnlijk vanuit te gaan, dat Christenen niet erkend worden door God omdat Jezus zijn volgelingen niet bij de naam ‘Christenen’ heeft genoemd terwijl hij dit toch had moeten doen. Is dit je standpunt :?:

Nee, dat denk ik niet, ik denk alleen dat het niet uitmaakt of we die naam gebruiken.
Nu een vraag terug:
Waarom is de Islam het ware geloof ?
Bij het antwoord wil ik niet alleen maar teksten uit de Koran zien maar ook beargumentatie waaruit blijkt in de maatschappij en de wereld dat de Islam een bevredigende religie is voor mensen. Vertel het me, Mo.

Duidelijke, heldere en gemeende geïnteresseerde vragen leiden naar correcte antwoorden.

De naam Mohamed kan verwarrend werken en dwingt je na te denken over mijn teksten. Blijkbaar heb jij niet veel van mij begrepen, want ik ben geen Moslim. ;)


Whatever Mo, het komt vaker voor dat forummers elkaar niet begrijpen, dat kan natuurlijk.

Ik verneem graag het volgende van je: Waaruit blijkt in de maatschappij en de wereld dat de Islam een bevredigend geloof is? Ik stel je deze vraag in de wetenschap dat je geen Moslim bent. Het is een vraag die ik dus ook een Christen, Jood of Boedhist zou kunnen stellen, maar ik vraag het jou.

Je kan beter iemand vragen die de Islam een bevredigend geloof vindt.


Nee, nee. Ik jouw antwoord. Laat ik mijn vraag anders formuleren. Wat voor invloed vind jij dat de Islam op de maatschappij en de wereld heeft? Laat het mij weten, Mohamed :wink:
Laatst gewijzigd door Lovely op 05 dec 2008 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 dec 2008 00:36

Als Lovely boos is, is ze niet zo Lovely! :mrgreen:

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 05 dec 2008 01:05

mohamed schreef:Als Lovely boos is, is ze niet zo Lovely! :mrgreen:


Boos zul je mij zelden zien, eerder teleurgesteld, zoals nu. Een antwoord op de vraag hoef ik niet te verwachten. Dan kan ik de vraag wel 10 keer blijven stellen, het antwoord zal wederom ontbreken. Waarschijnlijk een gebrek aan kennis, de vraag is te moeilijk, of het is simpelweg gewoon te inspannend voor je, om het te beantwoorden.

Een keer denken, in plaats van smijten :idea:

De vraag zal ik daarom de volgende keer bij lovely Laila neerleggen, zij weet er vast raad mee :!:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 dec 2008 14:30

Lovely schreef:
mohamed schreef:Als Lovely boos is, is ze niet zo Lovely! :mrgreen:


Boos zul je mij zelden zien, eerder teleurgesteld, zoals nu. Een antwoord op de vraag hoef ik niet te verwachten. Dan kan ik de vraag wel 10 keer blijven stellen, het antwoord zal wederom ontbreken. Waarschijnlijk een gebrek aan kennis, de vraag is te moeilijk, of het is simpelweg gewoon te inspannend voor je, om het te beantwoorden.

Een keer denken, in plaats van smijten :idea:

De vraag zal ik daarom de volgende keer bij lovely Laila neerleggen, zij weet er vast raad mee :!:

Doe dat maar, lovely, ik hoop dat je lief bent en dit keer wel goed leest zodat Lailah niet voor niks zijn betoog doet net als ik :mrgreen:

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 05 dec 2008 15:35

mohamed schreef:
Lovely schreef:
mohamed schreef:Als Lovely boos is, is ze niet zo Lovely! :mrgreen:


Boos zul je mij zelden zien, eerder teleurgesteld, zoals nu. Een antwoord op de vraag hoef ik niet te verwachten. Dan kan ik de vraag wel 10 keer blijven stellen, het antwoord zal wederom ontbreken. Waarschijnlijk een gebrek aan kennis, de vraag is te moeilijk, of het is simpelweg gewoon te inspannend voor je, om het te beantwoorden.

Een keer denken, in plaats van smijten :idea:

De vraag zal ik daarom de volgende keer bij lovely Laila neerleggen, zij weet er vast raad mee :!:

Doe dat maar, lovely, ik hoop dat je lief bent en dit keer wel goed leest zodat Lailah niet voor niks zijn betoog doet net als ik :mrgreen:


Lovely is vol met liefde :8> dus dat komt helemaal goed!

Renealtena
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007 21:33
Locatie: Nijverdal

Re: Vragen over de inhoudelijk kant van de Bijbel en de Kora

Berichtdoor Renealtena » 11 jan 2009 15:40

lailahaillallah schreef:Esselamoen aleykoem,


Wie kan mij helpen een antwoord te geven op een aantal vragen over de inhoudelijke kant van de Bijbel?


Was Jezus (vrede zij met hem) opgevaren naar de hemel op dezelfde dag van de kruisiging?


A) Ja, "Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn" (Luke 23:43)
B) Nee, "Ik ben nog niet opgevaren tot Mijn Vader" (Johannes 20:17)




Alvast bedankt.


Kun jij me vertellen of de Koran werkelijk het onveranderde woord van God is?

Hoe komen de klinkertekens (pas rond 1000 na Christus in gebruik in het Arabisch) in de Koran terecht, als beweerd wordt dat de Koran het onveranderde woord van God is?

Hoe kunnen de Tawrah en de Injil corrupt zijn geraakt, als de Koran schrijft dat Allah zijn woord bewaakt? Sliep hij toen?

Jezus is profeet in de Koran. Hij heeft in de teksten in de Bijbel (a) de waarheid gesproken of (b) gelogen. Was hij een leugenaar? Was hij dan wel profeet?

Renealtena
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007 21:33
Locatie: Nijverdal

Berichtdoor Renealtena » 11 jan 2009 15:44

Lalage schreef:Meisje met de lange naam:


Het is niet haar naam. "lailahaillallah" betekent: "er is geen God behalve Allah"

Renealtena
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007 21:33
Locatie: Nijverdal

Berichtdoor Renealtena » 11 jan 2009 15:48

Beste lailahaillallah,
Een algemene opmerking nog van mijn kant: de manier van denken binnen het christendom is totaal anders dan binnen de Islam. Het lijkt zo makkelijk om de vergelijking te maken tussen de Drie-enige God van de Bijbel en Allah, tussen de Bijbel en de Koran, tussen Jezus en Mohammed. Maar dat gaat gewoon niet!


Dat klopt. De positie die de Koran vervult in de Islam is een soort 'koppelpunt' van hemel en aarde. De Koran is daar, waar hemel en aarde elkaar raken.

Voor christenen is dat bijv. niet de bijbel. Jezus is het koppelpunt tussen hemel en aarde.

Veel moslims begrijpen de positie van Jezus niet.

Renealtena
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007 21:33
Locatie: Nijverdal

Berichtdoor Renealtena » 11 jan 2009 15:55

lailahaillallah schreef:Assalaam alaikum,

kom maar eens met hedendaagse voorbeelden van groepen christenen die geweld gebruiken.


George W. Bush


Salaam.


Ander voorbeeld: 14 miljoen joden versus 1 miljard moslims. Islam dus gewelddadiger?

Of doen voorbeelden er niet toe, maar gaat het om de leer? Dus geen 'casuistiek', maar leerstellingen.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Vragen over de inhoudelijk kant van de Bijbel en de Koran !

Berichtdoor learsi » 10 feb 2009 21:18

Ik heb een poging gedaan in te lezen. Laila begon met een vraag over vermeende fouten in de bijbel.Dat is teruggespeeld naar haar(of moet ik zeggen ....hem...)daarna is het allemaal een beetje verzand,vastgeslibd.

Hier een poging om een en ander los te trekken,als ik het zo mag zeggen. De bal heen en weer spelen over werkelijke of vermeende fouten in koran of bijbel helpt niemand. Ik ben sinds gisteren een boek aan het lezen over koran en bijbel.Het heet" Islam ontsluierd" en is geschreven door twee broers die zich van de Islam bekeerd hebben tot Christus. Ergun en Emir Caner.Twee zoons van een muezzin(geestelijk leider). Een aanrader voor zowel moslims en christenen die aan een forum over inhoudelijke verschillen van koran en bijbel deelnemen,aanrader,nee verplichte stof voor beiden en vooral voor islamieten

Zelf heb ik een jaar of wat geleden de koran in zijn geheel gelezen,je moet toch kennis nemen van het heilige boek van
de ander
Voor mezelf heb ik toen de LEER uit die beide boeken in het kort samengevat m.b.t.de vraag "of God te kennen valt"
Of het mogelijk is dat er een werkelijke relatie mogelijk is(tijdens je leven)metGod

De koran leert:............dat dat niet mogelijk is tijdens dit leven en ook niet nodig.
Debijbel leert:.............dat dit mogelijk is tijdens dit leven en dat dit noodzakelijk is voor de mens.

Groter verschil is niet mogelijk.

Iemand heeft ooit gezegd:......."als je de leer van een boek niet in praktijk brengt,kom je er nooit achter of die
leer waar is of niet"......

De koran leert dat je eerst na je dood het bewijs zult krijgen.
De bijbel leert dat je tijdens je leven het bewijs zult krijgen.

Groter verschil is niet mogelijk.

Jezus zegt:.......Mijn leer is de Mijne niet,maar van Hem Die Mij gezonden heeft.Zo iemand wil Zijn(dat is Gods wil)wil doen die zal van deze leer bekennen,of zij uit God is of dat Ik van Mijzelf spreek!

Vrij vertaald betekent dat het volgende:........Wie het werkelijk gaat om Gods wil te doen in zijn leven,aan die persoon zal God Zelf bewijzen dat Jezus' leer van God afkomstig is.
Wonderlijkle Raad aan allen die God zoeken.

Deze leer wordt in de koran niet gevonden!
De rede daarvan is,dat de koran ontkent dat Jezus aan het kruis gestorven is.

De bijbel(oude en nieuwe test.)verwijzen ononderbroken naar het sterven van Het LAM Gods aan het kruis tot verzoening van hen die in Hem(het LAM Gods)geloven.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 99 gasten