Is God man,vrouw of geest???

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

eml

Re: Is God man,vrouw of geest???

Berichtdoor eml » 30 jul 2008 15:50

[modbreak] post verwijdert - graag alleen zinvolle reacties plaatsen

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 30 jul 2008 18:14

kwebbel schreef:
Wullimpie schreef:Als Jezus alleen maar 100% mens was geweest had Hij wel gekruisigd kunnen worden, Hij had dan alleen geen zondeloos leven geleefd, en had dus ook niet kunnen functioneren als middelaar tot God.

De kruisiging had dan dus zinloos geweest voor de mensheid.
Juist doordat Jezus mens en god was, kon Hij een zondeloos leven lijden, en zo de middelaar worden voor de mensheid.
Dan suggereer je (denk ik) dat een ander dit ook had kunnen doen ? En dat geloof ik dus niet. Een mens zou dit nooit kunnen volbrengen.

@lailahaillallah: In de Koran staat Allah aangeduid met Hem, in de Bijbel wordt God ook aangeduid met Hem. Hij is dus een Man :wink:


:shock: Ik zeg juist dat geen enkel mens dit zou kunnen doen, alleen een God/mens, Jezus dus.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 jul 2008 16:02

Wullimpie schreef:
kwebbel schreef:
Wullimpie schreef:Als Jezus alleen maar 100% mens was geweest had Hij wel gekruisigd kunnen worden, Hij had dan alleen geen zondeloos leven geleefd, en had dus ook niet kunnen functioneren als middelaar tot God.

De kruisiging had dan dus zinloos geweest voor de mensheid.
Juist doordat Jezus mens en god was, kon Hij een zondeloos leven lijden, en zo de middelaar worden voor de mensheid.
Dan suggereer je (denk ik) dat een ander dit ook had kunnen doen ? En dat geloof ik dus niet. Een mens zou dit nooit kunnen volbrengen.

@lailahaillallah: In de Koran staat Allah aangeduid met Hem, in de Bijbel wordt God ook aangeduid met Hem. Hij is dus een Man :wink:


:shock: Ik zeg juist dat geen enkel mens dit zou kunnen doen, alleen een God/mens, Jezus dus.
oooooo oke sorry verkeerd begrepen!!!! :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten

cron