Eng wereldje

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

yochanan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:17
Locatie: Maasbracht

Eng wereldje

Berichtdoor yochanan » 10 jul 2008 17:02

Heb de topics van 2004 eens doorgelezen, dit n.a.v. het onderschrijven van de geloofsbelijdenis om op een andere topic te mogen reageren.Het is al wat jaartjes geleden dat ik in een kerk kwam en men mij daar vroeg om de papieren of ik belijdenis had gedaan want anders mocht ik niet aan het Avondmaal deelnemen, ik heb mij omgedraaid en heb die kerk
maar mijn rug laten zien.De vraag is: Wat zou YAHSHUA toen hebben gedaan en wat zou Hij nu doen?
Hoe komt nederland tot God

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: Eng wereldje

Berichtdoor coupe soleil » 10 jul 2008 17:22

yochanan schreef:De vraag is: Wat zou YAHSHUA toen hebben gedaan en wat zou Hij nu doen?


Ik denk dat Hij tegen je zou zeggen dat er niets vreemds gevraagd wordt en dat de kerk de rug toekeren vanwege zo'n vraag nogal vreemd is.

Gebruikersavatar
corne91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2007 14:11

Berichtdoor corne91 » 10 jul 2008 17:31

iemand mag toch wel een bewijsje vragen voor iets wat jij voor God en de gemeente gedaan heb?
Those who see Gods hand in everything, better leave everything in Gods Hands...

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 10 jul 2008 18:10

Lijkt me inderdaad een goede zaak dat men daar wat controle op houd.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Re: Eng wereldje

Berichtdoor Machiavelli » 11 jul 2008 12:33

yochanan schreef:Heb de topics van 2004 eens doorgelezen, dit n.a.v. het onderschrijven van de geloofsbelijdenis om op een andere topic te mogen reageren.Het is al wat jaartjes geleden dat ik in een kerk kwam en men mij daar vroeg om de papieren of ik belijdenis had gedaan want anders mocht ik niet aan het Avondmaal deelnemen, ik heb mij omgedraaid en heb die kerk
maar mijn rug laten zien.De vraag is: Wat zou YAHSHUA toen hebben gedaan en wat zou Hij nu doen?
Zijn belijdenispapieren van de CGK overhandigen natuurlijk.

Michael
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:28

Berichtdoor Michael » 11 jul 2008 14:12

Je herkent een boom door zijn vruchten, niet door zijn geloofsbelijdenis papieren. Als er een labeltje op een appelboom zit die beweert dat het een peer is. Geloof je dat dan? Als er geen labeltje is, geloof je dan niet dat het een appelboom is?

Natuurlijk heeft Jezus geen geloof belijdenis papieren. Jezus accepteerde geen enkele aardse autoriteit om te oordelen over zijn relatie met God. Hij accepteerde enkel God als autoriteit en maakte hen die het probeerden vaker dan eens belachelijk. (Johannes 8 )

De boodschap is duidelijk. Het gaat niet om je kerk of je papieren. Het gaat om je relatie met God. Het enige wat een kerk doet is je daarin helpen. Jammer dat mensen soms doen alsof gelovig zijn een papiertje of lidmaatschap is.

De zoon is gekomen en heeft ons vrijgemaakt. En dus zijn we vrij. Zo simpel is het. Sommige mensen doen daar meer voor dan anderen. Maar het offer was voor de mensheid...

Jammer voor mij gaat het niet om lidmaatschappen, want ik ben door mijn religieuze omzwervingen spiritueel lid van toch wel 4 verschillende tradities. Dan ga ik toch zeker naar een of andere hemel denken jullie niet?

Zo werkt het natuurlijk niet. :mrgreen:

Gebruikersavatar
corne91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2007 14:11

Berichtdoor corne91 » 11 jul 2008 16:08

uuuhh je maakt een foutje:

Jezus accepteerde wel zeker de 'wettelijke macht' dus de romeinen.

Hij moest veroordelld worden door Pilatus, 'de rechterlijke macht', om zeker onschuldig te zijn... het is dus dubbel bewezen door de rechter dat Hij onschuldig was.

en ook, ik weet niet waar het staat, dat de tempelbelastingen geint worden. Jezus zegt dan tot Petrus (meen ik) ga vissen en de eerste vis die je vangt zal geld zitten. Hij zei, om niemand kwaad mee te doen.

waar staat trouwens dat Jezus de autoritaire macht weigert? Hij zegt ook dat wij de mensen die boven ons gesteld zijn moeten gehoorzamen en moeten eren?

groetjes
Those who see Gods hand in everything, better leave everything in Gods Hands...

Michael
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:28

Berichtdoor Michael » 11 jul 2008 17:47

corne91 schreef:uuuhh je maakt een foutje:

Nou, ik denk dat we over verschillende dingen spreken, jij spreekt over de romeinen, ik heb het niet over de romeinen maar ik spreek over de kerk van de tijd. Daar heb ik ook referenties bij gegeven.

Jezus maakte ook een duidelijke statement in datzelfde boek toen ze de overspelige vrouw bij hem brachten samen met een handje vol stenen. Terwijl de wet zegt dat ze gestenigd moest worden heeft hij haar leven gered. De zoon van God zal Gods wetten toch wel verdedigen? Hij heeft haar daad een zonde genoemd en haar opgedragen om niet meer te zondigen. Blijkbaar was dat in Gods ogen een betere manier om te reageren op deze zonde.

Ik kan dat wel waarderen ;)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Eng wereldje

Berichtdoor kwebbel » 11 jul 2008 19:53

yochanan schreef:Heb de topics van 2004 eens doorgelezen, dit n.a.v. het onderschrijven van de geloofsbelijdenis om op een andere topic te mogen reageren.Het is al wat jaartjes geleden dat ik in een kerk kwam en men mij daar vroeg om de papieren of ik belijdenis had gedaan want anders mocht ik niet aan het Avondmaal deelnemen, ik heb mij omgedraaid en heb die kerk
maar mijn rug laten zien.De vraag is: Wat zou YAHSHUA toen hebben gedaan en wat zou Hij nu doen?
Wat YAHSHUA gedaan zou hebben weet ik niet. Om eerlijk te zijn kan je ook niet voor Hem antwoorden (bijv. Ik denk dat Hij zus of zo heeft gedaan). Wel is het goed om met zulk soort vragen bezig te houden. Wat zou Hij hebben gedaan? Tsja.. de Heere hield ook een Avondmaal vlak voor Hij aan het kruis moest. En alle dicipelen hebben ook oprecht beleden dat ze Hem als Messias zien en Hem volgen. Waarom zouden wij deze Belijdenis dan ook niet afleggen?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 jul 2008 20:43

Ik denk dat je dat altijd kunt afvragen, alleen dat het niet terzake doet. Hoe zou Jezus preken in een PKN gemeente? In een Baptistengemeente? Und So Weiter. Jezus preekt in elke christelijke gemeente waar 'het Woord' gepredikt word.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

sela

Re: Eng wereldje

Berichtdoor sela » 11 jul 2008 20:50

yochanan schreef:Heb de topics van 2004 eens doorgelezen, dit n.a.v. het onderschrijven van de geloofsbelijdenis om op een andere topic te mogen reageren.Het is al wat jaartjes geleden dat ik in een kerk kwam en men mij daar vroeg om de papieren of ik belijdenis had gedaan want anders mocht ik niet aan het Avondmaal deelnemen, ik heb mij omgedraaid en heb die kerk
maar mijn rug laten zien.De vraag is: Wat zou YAHSHUA toen hebben gedaan en wat zou Hij nu doen?


waar 2 of 3 in Mijn Naam..

Gebruikersavatar
corne91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2007 14:11

Berichtdoor corne91 » 11 jul 2008 21:01

Michael schreef:
corne91 schreef:uuuhh je maakt een foutje:

Nou, ik denk dat we over verschillende dingen spreken, jij spreekt over de romeinen, ik heb het niet over de romeinen maar ik spreek over de kerk van de tijd. Daar heb ik ook referenties bij gegeven.

Jezus maakte ook een duidelijke statement in datzelfde boek toen ze de overspelige vrouw bij hem brachten samen met een handje vol stenen. Terwijl de wet zegt dat ze gestenigd moest worden heeft hij haar leven gered. De zoon van God zal Gods wetten toch wel verdedigen? Hij heeft haar daad een zonde genoemd en haar opgedragen om niet meer te zondigen. Blijkbaar was dat in Gods ogen een betere manier om te reageren op deze zonde.

Ik kan dat wel waarderen ;)


maar de romeinen waren in die tijd de 'regering' laat ik het zo zeggen, zij hadden dus de feitelijke macht , deze wet was dor de joden gemaakt..:mrgreen:

waar jij nu over praat is vergeving van de zonde(die overspelige vrouw) door Jezus
Those who see Gods hand in everything, better leave everything in Gods Hands...

Michael
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:28

Berichtdoor Michael » 12 jul 2008 00:17

corne91 schreef:maar de romeinen waren in die tijd de 'regering' laat ik het zo zeggen, zij hadden dus de feitelijke macht , deze wet was dor de joden gemaakt..:mrgreen:

waar jij nu over praat is vergeving van de zonde(die overspelige vrouw) door Jezus


Ik snap de verwarring niet... Ik heb de hele tijd over die spirituele authoriteiten gesproken. Nooit over aardse regeringen.

Gebruikersavatar
corne91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2007 14:11

Berichtdoor corne91 » 12 jul 2008 07:23

mijn excuses :oops: 8)
Those who see Gods hand in everything, better leave everything in Gods Hands...

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 13 jul 2008 09:13

corne91 schreef:iemand mag toch wel een bewijsje vragen voor iets wat jij voor God en de gemeente gedaan heb?


Zalig zij die niet gezien hebben en toch hebben gelooft.

Daarbij, Jezus heeft nooit de spirituele regels aanvaard in zijn tijd.
"Being second is to be the first of the ones who lose."


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 95 gasten