Ontstellende ontdekking!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Re: Airke

Berichtdoor Machiavelli » 27 jun 2008 00:40

yochanan schreef:Machiavelli,

Ten eerste heb ik niets van doen met de JG,


Ah, dan vergis ik mij. Kan gebeuren, drammen over Constantijn en vertalingen is typisch JG.

yochanan schreef: ten tweede is jou antwoord ook niet bepaald vriendelijk te noemen.


Dat valt toch wel mee? Ik scheld niet en de eventuele belediging door jou als JG te betitelen was onopzettelijk.

yochanan schreef:Blijf dus beleefd, en laat zien dat je een volgeling bent van Jezus,of vergis ik mij.
Dat weet er maar Een.

Welke relevantie heeft het trouwens of wij nu Christenen, Nazoreeër of malloten worden genoemd, het verandert de boodschap toch niet?

yochanan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:17
Locatie: Maasbracht

Re: Airke

Berichtdoor yochanan » 27 jun 2008 00:42

[quote="Machiavelli


Machiavelli,

Het doet mij genoegen dat je het maar één keer zegd:Ik mag jou niet,dat is wel erg vriendelijk,en ook al mag je mij niet:ER IS NOG HOOP,
ook voor jou!!!!!!
Hoe komt nederland tot God

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ontstellende ontdekking!

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2008 08:24

yochanan schreef:Ben tot de ontdekking gekomen dat de naam: Christenen helemaal niet
van toepassing is op ons "gelovigen", want Jezus was een Nazoreër.
Kan iemand mij verklaren hoe men dan aan de naam; christen komt.
Gooi ik de handdoek in de ring als ik nu zeg dat ik mij toch wel ongelukkig voel met deze ontdekking want wat ben ik dan wel? Heeft dat soms te maken met de 39 vertalingen door al de eeuwen en jaren heen?
Wie kan mij nu een gedegen antwoord geven?


Wat is precies het probleem? Dat Jezus geen "christen" genoemd werd lijkt me logisch. Hij is zelf de Christus. Een christen is een navolger van Hem.. Als Hij christen was zou Hij een navolger van zichzelf zijn. De mensen die Hem navolgden, in Hem geloofden en over Hem praatten worden christenen genoemd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Berichtdoor Cicero » 27 jun 2008 10:01

Je zult eens goed in de geschiedenis moeten duiken vanaf Constantijn,
die zichzelf al de eerste paus zag,je zult dan ook bemerken dat de "christenen"zoal zij inderdaad vanuit de Griekse annex roomse cultuur
werden genoemd,je zult dan ook stellig bemerken hoe men tot nu toe de Bijbelse vertalingen in mekaar hebben geknutseld.

Wie heeft je die complottheorieën ingefluisterd? Constantijn heeft helemaal niets met de Bijbeltekst van doen.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Re: Ontstellende ontdekking!

Berichtdoor goshen » 27 jun 2008 10:08

Marnix schreef:Wat is precies het probleem? Dat Jezus geen "christen" genoemd werd lijkt me logisch. Hij is zelf de Christus. Een christen is een navolger van Hem.. Als Hij christen was zou Hij een navolger van zichzelf zijn. De mensen die Hem navolgden, in Hem geloofden en over Hem praatten worden christenen genoemd.
Weet het niet zeker ik zal het eens navragen maar ik dacht wel eens begrepen te hebben dat de uitleg van Christen niet is volgeling van Christus maar dat de uitleg eerder is "willen zijn als Christus". In ieder geval komt dat voor mij meer in de goede richting.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2008 12:31

Oke.... ik vind dat beiden belangrijk zijn en niet zonder elkaar kunnen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: antwoord aan Hero

Berichtdoor TheKeimpe » 27 jun 2008 15:45

yochanan schreef: Hero,bedankt voor je antwoord,je zult het beslist wel goed bedoelen,
maar met Bijbel teksten kom ik niet zo erg ver over de vraag wat mijn indentiteit moet zijn.

Tjsa, nu kon ik eens van harte instemmen met Hero, ben je niet gecharmeerd van Bijbelteksten die je in de richting van je antwoord wijzen.

Waar wil jij je christelijke (oké, jij wil het anders noemen, je volgelings-) identiteit vandaan halen, zonder Bijbelteksten?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten

cron