Hobbyloos :S :D

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

MrSokkie

Re: Hobbyloos :S :D

Berichtdoor MrSokkie » 08 mei 2008 09:55

janwillem schreef:Ben nu dus op zoek naar een leuke nieuwe hobby waar niet teveel tijd in kan gaan zitten.


Dit had ik de eerste keer mog niet eens gezien, maar onderstreept wel mijn ount denk ik. Het heeft weinig zin om al je spellen weg te gooien om jezelf daarna verslaafd te maken aan hardlopen of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 09:57

Daar ben je toch zelf bij?

En als je met 2 verschillende dingen begint, kan je afwisselen!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 09:59

Trwns, ik wordt van hardlopen heus wel moe!

Dus dan moet je toch wel een keer stoppen?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 mei 2008 10:28

88alries88 schreef:Trwns, ik wordt van hardlopen heus wel moe!

Dus dan moet je toch wel een keer stoppen?


Haha, jij bent duidelijk niet gevoelig voor verslaving. Wees daar maar heel erg dankbaar voor.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 mei 2008 22:06

Hou je van dieren, TS? Ik zie in mijn omgeving dat een aquarium ook een leuke hobby kan zijn bijv. en je kunt er net zo veel (of weinig) tijd in stoppen als je zelf wilt...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 09 mei 2008 13:59

Ga wat doen met de de jongeren die ook op de JV zitten, ik neem tenminste aan dat je daar lid van bent, gezien de vakantie.

En natuurlijk mag je God altijd bidden om wijsheid, ook bij het zoeken van een verantwoorde hobby.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Dirk
Sergeant
Sergeant
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 mei 2005 20:44

Berichtdoor Dirk » 13 mei 2008 19:45

Mijn tip: zoek iets! een leeg huis wordt snel weer bewoond door de slechte gewoonte (met als het tegenzit nog zeven slechte gewoontes erbij!) (nee ik ben niet orgineel...). Bid dan ook om wijsheid en kracht en vervulling met Gods Geest.

Wat ik zelf doe: af en toe een spelletje op de computer wat je vanzelf zat wordt; me verdiepen in de wereld van de spoorwegen; muziek maken (in dit geval orgel, maar het instrument is niet heel belangrijk, wel is er een toenemend te kort aan goede organisten in de refogezindte). En niet te vergeten: vrienden! om samen iets te gaan doen of een goed gesprek te voeren! De laatste met mezelf als voorbeeld: vrijwilligerswerk, in mijn geval voor kinderclub en bibliotheek, beide van de kerk.

En kom eens naar een RW-meeting. in de refoagenda staat de eerstvolgende datum.

Niet alles komt op een dag, sommige dingen zoals een totaal ander leefpatroon moeten groeien.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Gebruikersavatar
goose
Verkenner
Verkenner
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2003 07:26
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Berichtdoor goose » 15 mei 2008 10:01

Kun je niet bepaalde games blijven spelen? Ik begrijp dat dan de verleiding snel weer komt om meer-meer-meer, maar je hebt je altijd vermaakt met games en in het gros van de games zie ik geen kwaad, zolang het maar niet een verslaving wordt, maar dat is zo met alle hobbies!

Ikzelf speel ook geregeld games, liefst met vrienden op de Wii, PS3 of andere console, maar ook alleen start ik nog wel 's een spel op om een verloren uurtje te vullen. Waar ik in studietijd tot diep in de nacht kon zitten is dat nu allang niet meer zo omdat het mijn interesse niet meer in die mate heeft, maar ook nu kan ik soms een game niet neerleggen, maar ik stel mezelf wel gewoon grenzen!

Succes ermee!!!

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 15 mei 2008 13:38

Is dat wel zo verstandig?
Een (ex) alcohol verslaafde ga je toch ook niet aanraden om dan maar af en toe een biertje te nemen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 mei 2008 14:35

Wullimpie schreef:Is dat wel zo verstandig?
Een (ex) alcohol verslaafde ga je toch ook niet aanraden om dan maar af en toe een biertje te nemen.


Je bent dan ook nooit een ex-alcoholverslaafde maar alleen een alcoholverslaafde die al een tijd niet meer drinkt.

Gameverslaving is serieus en een ernstige vorm van verslaving. Dat beginnen mensen gelukkig steeds meer in te zien.

Gebruikersavatar
goose
Verkenner
Verkenner
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2003 07:26
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Berichtdoor goose » 15 mei 2008 18:02

Wullimpie schreef:Is dat wel zo verstandig?
Een (ex) alcohol verslaafde ga je toch ook niet aanraden om dan maar af en toe een biertje te nemen.


Als je het zo vergelijkt heb je gelijk, maar ik zie alcoholverslaving en gamesverslaving toch als iets anders, in elk geval in deze context; het betreft hier immers een verslaving waardoor het geloof verdrongen wordt en niet een heel leven kapot gemaakt wordt (wat bij alchoholverslaving wel vaak het geval is (en ja, ik weet dat gamesverslavingen ook zover door kunnen slaan)).

Ik weet echter uit ervaring dat hobbyloos door het leven gaan ook geen pretje is! Een beetje ontspanning zoeken, wat afleiding, is soms gewoon nodig!!
Mijn "advies met een vraagteken" was dan ook enkel bedoeld wanneer degene die de op zoek is naar een hobby hier (kan de naam ff niet te binnen schieten) echt geen andere hobby vindt.
Ik waarschuwde in mijn eerste reactie al dat het wel oppassen geblazen wordt dat je dan niet meer-meer-meer wilt... maar als je bijv. andere genres opzoekt dat je gewend bent scheelt dat al een stuk; bijv. World of Warcraft, nooit gedaan overigens, is een spel wat uren aandacht vraagt... en zo zijn er meer games. Maar er zijn ook genoeg games die gewoon niet te doen zijn om uren achtereen te spelen!!

Ps. helaas al offline, maar in verleden heb ik geschreven voor een games-site (niet christelijk) en mocht in columns wel 's mijn christelijke visie op games schijnen. In die periode heb ik dan ook best een beeld gekregen van gevaar van games / gameverslaving etc.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 mei 2008 18:20

goose schreef:
Wullimpie schreef:Is dat wel zo verstandig?
Een (ex) alcohol verslaafde ga je toch ook niet aanraden om dan maar af en toe een biertje te nemen.


Als je het zo vergelijkt heb je gelijk, maar ik zie alcoholverslaving en gamesverslaving toch als iets anders, in elk geval in deze context; het betreft hier immers een verslaving waardoor het geloof verdrongen wordt en niet een heel leven kapot gemaakt wordt (wat bij alchoholverslaving wel vaak het geval is (en ja, ik weet dat gamesverslavingen ook zover door kunnen slaan)).


Hmm, dan lees je de openingspost toch anders als ik, want ik lees wél dat de verslaving was doorgeslagen.

Ik weet echter uit ervaring dat hobbyloos door het leven gaan ook geen pretje is! Een beetje ontspanning zoeken, wat afleiding, is soms gewoon nodig!!


Natuurlijk, niemand beweert ook wat anders. Maar als je gevoelig bent voor verslaving kun je overál verslaafd aan raken en is het aan te raden hulp te zoeken bij het stellen en bewaken van je eigen grenzen.

Mijn "advies met een vraagteken" was dan ook enkel bedoeld wanneer degene die de op zoek is naar een hobby hier (kan de naam ff niet te binnen schieten) echt geen andere hobby vindt.
Ik waarschuwde in mijn eerste reactie al dat het wel oppassen geblazen wordt dat je dan niet meer-meer-meer wilt... maar als je bijv. andere genres opzoekt dat je gewend bent scheelt dat al een stuk; bijv. World of Warcraft, nooit gedaan overigens, is een spel wat uren aandacht vraagt... en zo zijn er meer games. Maar er zijn ook genoeg games die gewoon niet te doen zijn om uren achtereen te spelen!!


Bij Warcraft loopt dat makkelijk op naar dagen, maar dat terzijde. Het is een geweldig spel als je er verantwoord mee om kunt gaan. Ik kan dat niet en speel dan ook niet meer.

Mijn punt is dat je ook verslaafd kunt raken aan Snake op je GSM. Het is wat minder aannemelijk, maar het komt echt voor.

Ps. helaas al offline, maar in verleden heb ik geschreven voor een games-site (niet christelijk) en mocht in columns wel 's mijn christelijke visie op games schijnen. In die periode heb ik dan ook best een beeld gekregen van gevaar van games / gameverslaving etc.


Hmm, grappig. Heb je nog wat van die teksten? Ik ben wel benieuwd. Ik had het er laatst over dat het zo lijkt alsof tegenwoordig voor het eerst de entertainment draait om de slechterikken. De bad guys hebben de rol van held opgenomen. Maar goed, beetje off topic

Gebruikersavatar
goose
Verkenner
Verkenner
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2003 07:26
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Berichtdoor goose » 15 mei 2008 20:29

OK, in zekere zin is openingspost te haastig gelezen; echter zie ik nog steeds dat puur de vrije tijd "verpest" werd door games... niet het verdere leven (en dat wilde ik aangeven, dat dat bij alcoholverslaving dus meer impact heeft)!
Dus ligt er maar aan wat je onder "doorgeslagen" verstaat, schijnbaar vind ik dingen minder snel vreemd... :wink:

Op het overige moet ik je, als we echt serieus discusseren hierover gelijk geven wat je als argumenten aandraagt! Kan natuurljk gaan ja-maren... Maar in hoofdlijnen kan ik je niet echt ongelijk geven, hoewel ik natuurlijk nog best een laatste commentaar zou willen geven, maar daarmee vermaken wij ons door te discussren, maar schiet de vraagsteller niks mee op, dus ik laat het maar achterwege! :)

Ik heb betreffende stukken geschreven voor de gamessite niet meer op deze PC, wel nog ergens op een oude PC, maar zou ik dus echt moeite voor moeten doen!
Aangaande dat de slechterikken de entertainment beginnen te veroveren moet ik je ongelijk geven, zeker films zijn er al langer met slechterikken, alleen waren het geen blockbusters, terwijl nu met massamedia de films makkelijker gepromoot worden, waardoor films met slechterikken gewoon sneller opvallen!
In games is het wel een trend om in de hoofdrol een slechterik te laten spelen! Het begon met een eigen game voor Wario (bekend als bad guy uit Super Mario serie) en inmiddels kun je in steden de schurk uithangen, huurmoordenaar spelen, moet je het slechtste jongetje worden in de klas, etc. etc.
Het is denk een trend om de gamers vanuit ander gezichtsveld dingen te laten beleven, over enige tijd verzinnen ze wellicht weer iets anders!!
Maar inderdaad... behoorlijk offtopic dit... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Carl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 288
Lid geworden op: 01 jan 2004 21:18
Contacteer:

Re: Hobbyloos :S :D

Berichtdoor Carl » 17 mei 2008 18:22

janwillem schreef:Mijn ex-grote hobby
computergames

thuiskomen eten gamen slapen
thuiskomen eten gamen slapen
enz.
Ik had hierdoor geen tijd meer voor God of Bijbelstudies.

(....)

Maar nu ben ik wel hobbyloos.
Heb wel tijd voor Bijbelstudie nu, das wel fijn.
Maar de rest van de avond verveel ik me.

Ben nu dus op zoek naar een leuke nieue hobby waar niet teveel tijd in kan gaan zitten.

Kan iemand me hiermee helpen of tips geven?

Zou fijn zijn.

Greetz JanWB

Lees eens wat.
Iets wat wel over God gaat maar niet de bijbel is:
"Een Ongewoon Gesprek met God" van ND Walsch

je broer
carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 17 mei 2008 18:23

Fotografie.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten