Paus schrapt gebed voor bekering joden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 13 feb 2008 19:48

The Engineer schreef:Sorry: ik bedoelde "Je hebt dan geen respect voor zijn geloof. Je doet het af als onzin."

Dat snapte ik ook wel. Maar daarmee is mijn kritiek nog niet weerlegd.
Het is een onderdeel van mijn geloof dat het niet alleen voor mij is, maar voor ieder mens, dus ook voor jou, The Engineer.
Ik ga niemand dwingen om zich met zijn hele hart tot God, de God van de christenen, te bekeren, maar ik raad het wel iedereen aan, dus ook jou!
En daarbij bid ik tot God of Hij door wil gaan met het werken van het geloof in de harten van hen die niet voor Hem willen buigen, omdat ik geloof dat dat voor hen het beste is.
Zonder deze noties zou mijn geloof niet compleet zijn. Jij wilt deze noties niet en respecteert dus mijn geloof niet, volgens je eigen uitspraken.

Gebruikersavatar
Shito
Mineur
Mineur
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:20
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 13 feb 2008 20:12

Goede stap. Ik geloof dat geloof gemeten moet worden in daden, niet in woorden. Het is makkelijk voor een christen te zeggen dat een jood verkeerd gelooft; voor een moslim te zeggen dat een christen verkeerd gelooft, en voor een jood te zeggen dat een moslim verkeerd gelooft. Kunnen we ons milennia mee zoet houden, maar ik betwijfel dat er zelfs maar 1 ziel mee gewonnen wordt.

Nee. Laat als christenen maar zien waarom joden verkeerd geloven; laat zien dat het christelijke geloof perfect is, door een perfecte wereld te creëren, in plaats van de hoop ellende waar we nu in leven.
Zolang je faalt in die daden, zijn de mooiste woorden niet meer dan hete lucht en vals trompetgeschal.
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 14 feb 2008 11:09

Zachariah 4;6
'Niet door kracht of door geweld, maar alleen door mijn Geest

Wij bidden dagelijks voor ons volk en voor de moslim wereld dat iedereen de Vrede en Het Licht mag ervaren in de Liefde en Genade van Yeshua de Messiah
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 14 feb 2008 16:13

Zonder deze noties zou mijn geloof niet compleet zijn. Jij wilt deze noties niet en respecteert dus mijn geloof niet, volgens je eigen uitspraken.


Heb je mij horen bidden voor jouw bekering? Dacht het niet.

Kijk ik vind dat als jij zo gelooft, je dat lekker moet doen. Maar val mij er niet mee lastig. Hou in ieder geval op als ik daarom vraag. Dat is alles wat ik zeg. En als iedereen nou zo deed, dan was er heel wat minder leed.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 14 feb 2008 17:12

The Engineer,

jij vraagt iets van mij wat ik niet kan. Jij wilt dat ik stop met geloven. Ik doe het niet. En als jij het gevoel hebt dat je lastig wordt gevallen doordat ik voor je bid, dan vraag ik me af waar dat vandaag komt...

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2008 17:41

Ik vraag me af waarom de rooms-katholieke kerk zich eigenlijk heeft gevoegd naar de wil van wat joden...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

darren
Mineur
Mineur
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 dec 2007 18:00

Berichtdoor darren » 14 feb 2008 19:44

Jezus zegt dat God al weet wat we nodig hebben, al voor we ernaar zouden vragen. Ik ben van mening dat het niet aan ons is om God iets te vragen. alsof wij beter zouden weten hoe Hij zijn schepping moet leiden.

Daarom heb ik niets met bidden. En als je dan perse wilt bidden tot God in plaats van op Hem te mediteren, bidt dan dat Hij je dicht bij Zich zal houden en doe verder gewoon je best.

Op zich dus een goede zet van de bischop van Rome, maar als je naar het geheel kijkt van weinig belang.
mateloze fascinatie voor de historische Jezus en het ontstaan van het christendom

Gebruikersavatar
Vittorio
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2008 17:52
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Vittorio » 01 mar 2008 22:56

Optimatus schreef:Ik vind het slecht dat een niet-christelijke groepering zoveel invloed kan uitoefenen op de daden van de chef van de grootste christelijke kerk ter wereld.

Ik vind het juist een hele vooruitgang. De Rooms Katholieke Kerk heeft geen goede staat van dienst in het verleden gehad wat betreft de omgang met onder meer de Joden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten