Wie is Israel?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaver
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:24

Wie is Israel?

Berichtdoor Chaver » 31 jan 2008 22:34

Hallo,
Ik was met dit onderwerp begonnen, maar ik kon er niet meer op komen, omdat het was verplaatst.

Ik denk en dan ga ik uit van de Schrift, dat Israel uit twee huizen bestaat. Te weten Israel en Judah. Ik kom dat vele malen tegen o.a in Ezechiël, Jesaja, Jeremia e.a.
Dat deze twee huizen nog niet samengevoegd zijn als het ganse Israel (zie o.a.Romeinen 11, Jeremia 3:18, Jeremia 31,Amos 9:11) komt ook vanwege de strafmaat van huize Israels.Een eenvoudig rekensommetje :De tijdsduur van de bestraffing en verbanning van het huis Israëls (niet te verwarren met het huis van Judah-Ezechiël 37) is bijna ten einde. Dan zal Judah ontdekken dat Israël iets(=gehele Torah) heeft wat zij (nog) niet heeft.(dat wekt tot jaloersheid Romeinen 11:11).Kijk naar de geschiedenis van Jozef in Genesis 44, waar Juda iets aan Jozef vraagt, terwijl hij hem niet herkent en hem hoger acht dan hemzelf, terwijl het z'n eigen broeder is (Genesis 44:18).
Huis israels werd in 721 BC verbannen naar Assyrië. Ezechiël moest in hoofstuk 4 '390 dagen op zijn zij liggen voor de ongerechtigheid van huize Israëls'.In Leviticus 26:18 lees ik over de vermenigvuldiging van de straf(zevenvoudig).Voor elke dag één jaar lees ik in Ezechiël 4:6. Dat maakt zeven maal 390 jaar 2730 jaar is en vanaf 721 BC kortgezegd zeer binnenkort.
Nu weet men of ontkent huize Israels. Logisch vanwege de strafmaat en de Lo-Ammi.
Ook Judah ziet haar al áánkomen. Men weet in bijvoorbeeld een Messiaanse gemeente niet wat men eigenlijk met de 'gelovigen uit de heidenen aanmoet, want 'jood'zijn ze niet.Logisch.In Zacharia 11:7 en 14 lezen we over hun verbinding én hun scheiding.
Verder staat er in Genesis 6:3 staat dat YHWH de mens niet ouder laat worden dan honderd en twintig jaar, maar Noach werd veel ouder. Zou dat te maken hebben met de jubeljaren?(120 jubeljaren(50) maakt 6000 jaar, de afgelopen drie waren 1867,1917,1967 volgens informatie.
Maar zoals de Schrift zegt, zal het huis Israels hersteld worden en tesamen met het huis van Judah zullen zij optrekken naar het land van hun voorvaderen(Ezechiël 37, Jeremia 31 en vele anderen.Dus er komt een opening,denk ik.
Van de grote en vreselijke dag (oordeelsdag) weet niemand, maar over de tijd voor de uittocht, geeft de Schrift genoeg gegevens ter voorbereiding.
Of zie ik dat verkeerd?
Shalom, Chaver.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Wie is Israel?

Berichtdoor Hero » 01 feb 2008 18:53

Chaver schreef:Of zie ik dat verkeerd?


Nee ... want >

........................ joden + christenen = ISRAEL

Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Chaver
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:24

Re: Wie is Israel?

Berichtdoor Chaver » 03 feb 2008 14:45

Hero schreef:
Chaver schreef:Of zie ik dat verkeerd?


Nee ... want >

........................ joden + christenen = ISRAEL


Heb ik een andere vraag. In openbaringen staat er iets over het Nieuwe Jeruzalem. Er staan namen op de poorten. Namen van de twaalf stammen. Tot welke behoren de christenen?
Zie openbaring 21:12 " En zij had een groten en hogen muur, en had twaalf poorten, en in de poorten twaalf engelen, en namen daarop geschreven, welken zijn de namen der twaalf geslachten der kinderen Israëls'.

Shalom, Chaver

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Wie is Israel?

Berichtdoor dalethvav » 03 feb 2008 18:57

Hero schreef:
Chaver schreef:Of zie ik dat verkeerd?


Nee ... want >

........................ joden + christenen = ISRAEL


No way
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Wie is Israel?

Berichtdoor Hero » 04 feb 2008 13:59

Chaver schreef:Heb ik een andere vraag. In openbaringen staat er iets over het Nieuwe Jeruzalem. Er staan namen op de poorten. Namen van de twaalf stammen. Tot welke behoren de christenen? Zie openbaring 21:12 " En zij had een groten en hogen muur, en had twaalf poorten, en in de poorten twaalf engelen, en namen daarop geschreven, welken zijn de namen der twaalf geslachten der kinderen Israëls'


De de gewone joden zijn Juda --- de utra'orthodoxen zijn Benjamin, en de overige stammen zijn de christenen ....

NB > Juda + Benjamin, zijn ONafscheidelijk --- dwz : daar waar Juda is, zal Benjamin ook altijd wezen ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Wie is Israel?

Berichtdoor Hero » 04 feb 2008 14:01

dalethvav schreef:
Hero schreef:
Chaver schreef:Of zie ik dat verkeerd?
Nee ... want >
........................ joden + christenen = ISRAEL
No way


Uh ... ROADBLOCK to peace ?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Wie is Israel?

Berichtdoor dalethvav » 04 feb 2008 14:45

Hero schreef:
Chaver schreef:Heb ik een andere vraag. In openbaringen staat er iets over het Nieuwe Jeruzalem. Er staan namen op de poorten. Namen van de twaalf stammen. Tot welke behoren de christenen? Zie openbaring 21:12 " En zij had een groten en hogen muur, en had twaalf poorten, en in de poorten twaalf engelen, en namen daarop geschreven, welken zijn de namen der twaalf geslachten der kinderen Israëls'


De de gewone joden zijn Juda --- de utra'orthodoxen zijn Benjamin, en de overige stammen zijn de christenen ....

NB > Juda + Benjamin, zijn ONafscheidelijk --- dwz : daar waar Juda is, zal Benjamin ook altijd wezen ....
Tot welke stam behoor jij dan?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 feb 2008 16:52

:mrgreen: Das een goeie daletvav.

Hero, christenen horen niet bij 1 van de stammen of je moet Joods zijn.

Chaver
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:24

Berichtdoor Chaver » 04 feb 2008 17:03

Yael schreef::mrgreen: Das een goeie daletvav.

Hero, christenen horen niet bij 1 van de stammen of je moet Joods zijn.

Yael, wat bedoel je met 'joods'?

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 feb 2008 17:15

Ja wat zou ik daar mee bedoelen?
Ik denk dat Joden weer afgeleid is van de stam van Juda/ Jehoeda.
Nu komen alle stammen samen in het Jodendom, en worden zo automatisch Joden genoemt.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Wie is Israel?

Berichtdoor Hero » 04 feb 2008 19:14

dalethvav schreef:Tot welke stam behoor jij dan?


De stam ASER ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 04 feb 2008 19:22

Yael schreef:Hero, christenen horen niet bij 1 van de stammen of je moet Joods zijn


@Yael ... het begrip *joden*, is per definitie gerelateerd aan de stam JUDA --- de overige stammen, komen (binnen ISRAEL) terug uit de volheid der heidenen ... wij dus !!

NB > want de overige stammen, zijn reeds tevoren van godswege : uitgezaaid onder de heidenen ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 feb 2008 20:23

Ah dus nu kun je emigreren naar Israel.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 04 feb 2008 20:44

Yael schreef:Ah dus nu kun je emigreren naar Israel


Nee !!... want ik BEN ER AL !! --- ik behoor tot het bijbelse ISRAEL, en dus niet tot het joodse of staatkundige ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 04 feb 2008 20:47

De AIVD zal je daar echter niet meer weten te vinden, schat ik zo in...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten