Wat zegt de bijbel over vliegen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

klaretaal
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 sep 2006 14:34

Berichtdoor klaretaal » 29 jan 2008 21:25

vreemde vogel.. Prima! dat kan. maar verklaar je nader, ik dacht dat eenheid met god in de hemel etc het ultieme doel was van iedere zichzelf respecterende christen.. maw, ik heb t niet zelf bedacht, maar zoek naar paralellen..!

PS ben zelf geen christen, maar das een andere discussie.

Gebruikersavatar
Shito
Mineur
Mineur
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:20
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 13 feb 2008 17:57

Simpelweg een uiterste van het menselijke psychologische conflict tussen vrijheid en geborgenheid. Vrijheid, ongebondenheid aan regels, natuurwetten, zwaartekracht, kunnen vliegen... en anderzijds vliegangst omdat we ons niet thuis voelen op 10km hoogte en ons niet kunnen voorstellen hoe weinig pijn het doet als we van die hoogte op de grond pletteren :).

Als je daar al iets Bijbels aan wilt verbinden is Genesis 3 de makkelijkste tekst. De menselijke wens om bevrijd te zijn van Gods dictatuur, eigen regels te stellen, vrijheid. Anderzijds de realisatie achteraf dat die vrijheid ook ellende meebrengt door het gebrek aan geborgenheid (naaktheid, verbanning).
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten