onvergeeflijke zonde/zonde tegen de heilige geest

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 30 dec 2007 19:44

[
Laatst gewijzigd door zahra op 11 aug 2011 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 30 dec 2007 21:42

Zahra schreef:ikzelf geloof wel dat ik volgens het Christendom deze zonde heb begaan, want ik wijs Jezus als God resoluut
Is mijn uitleg van Matt. 12 nu niet duidelijk, klopt het niet of negeer je het nu gewoon?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 30 dec 2007 21:48

zahra schreef:
André schreef:
kurtyo schreef:Dat de Bijbel krom is en dat er tegenstellingen instaan, vind ik ook.
Even iets persoonlijker, geloof jij (met de Bijbelkennis die jij hebt) dat je de zonde hebt gedaan waar dit topic over gaat?


ikzelf geloof wel dat ik volgens het Christendom deze zonde heb begaan, want ik wijs Jezus als God resoluut af, terwijl ik er wel mee op gevoed ben, en gedoopt ben in de naam van de vader/zoon/heilige geest
Maar ik zie het Christendom ook niet als de waarheid, dus ook de zonde tegen de heilige geest(3-eenheid) niet, want ik geloof weer dat de 3-eenheid fout is

In de Islaam kennen we ook zoiets..dat heet shirk..dat betekend dat je naast de enige God ook afgoden aanbid..of deelgenoten aan God toekent, of bv bijgeloof
Ik heb weleens gehoord dat Christenen deze shirk ook begaan, omdat ze God als 3-eenheid zien(dus deelgenoten).
Maar voor shirk kun je wel altijd berouw tonen, tenzij je in die positie sterft dan is shirk een onvergevelijke zonde


Geloof/denk je zelf ook dat christenen die 'shirk' begaan?
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 30 dec 2007 22:11

[
Laatst gewijzigd door zahra op 11 aug 2011 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
.

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 30 dec 2007 22:14

[
Laatst gewijzigd door zahra op 11 aug 2011 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 30 dec 2007 23:42

zahra schreef:Ik wijs zoiezo het christendom helemaal af als ware religie..en dat zal ik altijd blijven doen, dus dan heb ik zoieso die zonde gepleegd, en ga ik volgens het Christendom toch niet naar de hemel
Met zo'n opmerking maak je mij heel verdrietig. :cry: Ik bid voor je en ik weet zeker dat meer mensen dat hier doen.

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 30 dec 2007 23:48

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 31 dec 2007 15:08

zahra schreef:Ik weet dat je het heel goed bedoeld en dat waardeer ik, maar ik denk dat het bidden voor mij niet zal helpen :wink:
Er zijn wel grotere wonderen gebeurd! En ik bid ook voor de islamitische mensen om jou heen, dat zij geraakt zullen worden door God.

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 31 dec 2007 17:12

zahra schreef:
André schreef:
kurtyo schreef:Dat de Bijbel krom is en dat er tegenstellingen instaan, vind ik ook.
Even iets persoonlijker, geloof jij (met de Bijbelkennis die jij hebt) dat je de zonde hebt gedaan waar dit topic over gaat?


ikzelf geloof wel dat ik volgens het Christendom deze zonde heb begaan, want ik wijs Jezus als God resoluut af, terwijl ik er wel mee op gevoed ben, en gedoopt ben in de naam van de vader/zoon/heilige geest
Maar ik zie het Christendom ook niet als de waarheid, dus ook de zonde tegen de heilige geest(3-eenheid) niet, want ik geloof weer dat de 3-eenheid fout is


Of jij de zonde tegen de H. Geest hebt begaan, hangt af van de indrukken door de Geest die jij vroeger hebt gehad en niet zozeer van de loochening van de Geest of de drie-eenheid op zich. Ook is het een zonde die altijd openlijk, zichtbaar begaan zal worden: lastering van de Geest, d.w.z. openlijk beschimpen, bespotten. In Matth. 12 haalt Jezus het voorbeeld aan van de man die zijn huis reinigde, maar dat daarna toch weer zeven boze geesten kwamen, omdat het huis leeg gebleven was. Wel indrukken gehad, maar geen echt geestelijk leven en openlijk afgevallen...

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor marcel081276 » 31 dec 2007 17:20

goshen schreef:
zahra schreef:Ik weet dat je het heel goed bedoeld en dat waardeer ik, maar ik denk dat het bidden voor mij niet zal helpen :wink:
Er zijn wel grotere wonderen gebeurd! En ik bid ook voor de islamitische mensen om jou heen, dat zij geraakt zullen worden door God.


nou zo te horen is zahra al door God geraakt hoor, ik denk inderdaad dat bidden weinig zin heeft. Allah is ook God en aangezien er maar 1 God is aanbidden moslims dus dezelfde God als jij, wij en zovelen.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 31 dec 2007 17:28

marcel081276 schreef:
goshen schreef:
zahra schreef:Ik weet dat je het heel goed bedoeld en dat waardeer ik, maar ik denk dat het bidden voor mij niet zal helpen :wink:
Er zijn wel grotere wonderen gebeurd! En ik bid ook voor de islamitische mensen om jou heen, dat zij geraakt zullen worden door God.


nou zo te horen is zahra al door God geraakt hoor, ik denk inderdaad dat bidden weinig zin heeft. Allah is ook God en aangezien er maar 1 God is aanbidden moslims dus dezelfde God als jij, wij en zovelen.


Nou dan moet je beter je bijbel lezen, 1 Johannes bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor marcel081276 » 31 dec 2007 17:33

ja er staat wel meer in de bijbel, maar dat wil niet zeggen dat het zo is.. maar daar is al een topic over.

greetz mars
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 31 dec 2007 17:39

marcel081276 schreef:ja er staat wel meer in de bijbel, maar dat wil niet zeggen dat het zo is.. maar daar is al een topic over.

greetz mars


Nou dan.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 31 dec 2007 18:34

Er zijn wel grotere wonderen gebeurd! En ik bid ook voor de islamitische mensen om jou heen, dat zij geraakt zullen worden door God.


Kun je hun geloof niet respecteren ofzo?
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Riska

Berichtdoor Riska » 31 dec 2007 20:16

The Engineer schreef:
Er zijn wel grotere wonderen gebeurd! En ik bid ook voor de islamitische mensen om jou heen, dat zij geraakt zullen worden door God.


Kun je hun geloof niet respecteren ofzo?

De vraag die bij mij leeft is of Zahra de mensen respecteert die hier het reformatorisch geloof, of, algemener, het christelijk geloof respecteert... soms bekruipt mij het gevoel dat ze alleen maar provocerend aan de gang is...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten