onvergeeflijke zonde/zonde tegen de heilige geest

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 03 jan 2008 21:20

André schreef:Mm, volgens mij gebruik ik wel mijn denkvermogen om in dit geval Gods wegen met mijn leven te begrijpen. En wat daar volgens zijn Woord de uitkomst van zal worden.
Dus ik ben het niet met je eens dat ik daar passief in ben.
Maar misschien heb jij daar andere voorbeelden van?

Met een bushokje om je heen Christen zijn ofzo, je weet het niet hè? 8)

Ik zeg ook niet dat jij daar passief in bent (hoe zou ik dat kunnen weten?), maar vraag jij je dan weleens af of alles wat je verteld is en wat je gelooft niet toevallig onzin is? Dat lijkt me een fundamentele vraag, die veel gelovigen echter niet lijken te willen/durven overwegen.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

André

Berichtdoor André » 03 jan 2008 21:28

Russell schreef:
André schreef:Mm, volgens mij gebruik ik wel mijn denkvermogen om in dit geval Gods wegen met mijn leven te begrijpen. En wat daar volgens zijn Woord de uitkomst van zal worden.
Dus ik ben het niet met je eens dat ik daar passief in ben.
Maar misschien heb jij daar andere voorbeelden van?

Met een bushokje om je heen Christen zijn ofzo, je weet het niet hè? 8)

Ik zeg ook niet dat jij daar passief in bent (hoe zou ik dat kunnen weten?), maar vraag jij je dan weleens af of alles wat je verteld is en wat je gelooft niet toevallig onzin is? Dat lijkt me een fundamentele vraag, die veel gelovigen echter niet lijken te willen/durven overwegen.
Ach, misschien speelt leeftijd daar ook een rol in. En ik denk ook dat mijn geloofsleven niet meer strak in mijn kerkverband past, om maar wat te noemen.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 03 jan 2008 21:35

on topic maar weer. Waarbij het prettig zou zijn om een uitgangspunten discussie ergens anders te voeren.
Hoewel de topic-starter misschien de Bijbel niet als gezaghebbend ziet, zou het wel prettig zijn als deze discussie genegeerd wordt door mensen die sowieso al weinig met zonde, vergeving en oordeel door God kunnen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 04 jan 2008 00:35

@ zahra
Nou in de Bijbel staat dit erover (deze tekst heeft Jezus dus niet zelf gecshreven)
Also lief heeft God de wereld gehad , dat een ieder die in hem geloofd niet verloren gaat,maar het eeuwige leven hebben
.....

:idea: :?: Wat zegt Yeshua er zelf over..... waarom zei Hij dit ?

http://www.biblegateway.com/passage/?se ... ersion=30;
Johannes 10:
7"Wat Ik u zeg, is de waarheid.
8Ik ben de deur van de schaapskooi. Al die zogenaamde profeten en verlossers zijn dieven en rovers. Maar de schapen hebben niet naar hen geluisterd.
14-15Ik ben de goede herder. Ik ken mijn schapen en zij kennen Mij, zoals Ik de Vader ken en Hij Mij kent. Ik geef mijn leven voor mijn schapen.
16Ik heb nog meer schapen, die niet bij deze stal horen. Ik moet zorgen dat die er ook bijkomen. Zij zullen mijn stem horen en dan zal het één kudde zijn met één herder.
17De Vader houdt van Mij, omdat Ik mijn leven geef en het later zal terugnemen.
18Niemand berooft Mij van het leven; Ik geef het uit eigen vrije wil. Want Ik kan en mag mijn leven geven en het terugnemen. Ik doe dat omdat mijn Vader dat heeft gezegd."
24De Joden kwamen om Hem heen staan en vroegen: "Hoe lang houdt U ons nog in spanning? Als U de Messiah bent, zeg het dan!"
25"Dat heb Ik al gezegd", antwoordde Jezus, "maar u gelooft Mij niet. De wonderen die Ik in de naam van mijn Vader doe, zijn het overtuigende bewijs dat Ik de Messiah ben.
26U gelooft Mij niet, omdat u niet bij mijn kudde hoort.
27Mijn schapen luisteren naar mijn stem en Ik ken ze. Zij volgen Mij en Ik geef hun eeuwig leven.
28Zij zullen nooit verloren gaan. Niemand kan hen van Mij afnemen.
29Mijn Vader Die hen aan Mij gegeven heeft, is groter dan wie ook. Niemand kan hen uit de hand van mijn Vader wegroven.
30De Vader en Ik zijn één."


36Hoe durft u dan te beweren dat Ik God beledig door te stellen dat Ik Zijn Zoon ben? Ik ben nog wel door de Vader uitgekozen en naar de wereld gestuurd.
37Als Ik niet dezelfde wonderen doe als mijn Vader, hoeft u Mij niet te geloven.
38Maar als Ik dat wèl doe en u gelooft Mij nog niet, geloof dan in de dingen die Ik doe! Dan zult u weten en ook moeten erkennen dat de Vader in Mij is en dat Ik in de Vader ben."

41Velen kwamen naar Hem toe en zeiden tegen elkaar: "Johannes heeft geen wonderen gedaan. Maar alles wat hij over deze Jezus zei, is waar gebleken."
42En velen kwamen tot geloof in Jezus.

Johannes 12:
44"Wie op Mij vertrouwt", riep Jezus uit, "vertrouwt eigenlijk op God Die Mij gestuurd heeft.
45En wie Mij ziet, ziet God, Die Mij gestuurd heeft.
46Ik ben als licht naar de wereld gekomen om ieder die op Mij vertrouwt uit het donker te halen.

47Als iemand hoort wat Ik zeg en zich er niets van aantrekt, zal Ik hem niet veroordelen. Ik ben niet gekomen om de wereld te veroordelen, maar om haar te redden.
48Wie Mij afwijst en niet luistert naar wat Ik zeg, zal op de laatste dag veroordeeld worden; en wel door het woord dat Ik gesproken heb.
49Want Ik heb niet uit Mijzelf gesproken, maar Ik heb gezegd wat Mij is opgedragen door mijn Vader, Die Mij heeft gestuurd.
50Hij heeft Mij opgedragen de mensen eeuwig leven te geven. Daarom zeg Ik alleen wat mijn Vader Mij verteld heeft."
Johannes 1:

1-2In het allereerste begin was de Messiah er al. Hij was bij God en was Zèlf God.
3Alles ontstond door Zijn Woord. Zonder Hem is niets ontstaan; al het bestaande heeft Hij gemaakt.
4In Hem is eeuwig leven en dat leven is het licht voor de mensen.
5Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in zijn macht kunnen krijgen. ........
-----------
Dat is het Woord van YHWH uit
Het Woord in het lichaam van Yeshua de Messiah !

Je kunt het blijven negeren ! :?
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 04 jan 2008 00:41

De Islam zegt zelfs ook dat Isa door het woord van allah in de buik van miriam werd geschapen.

hoe antwoord je dan als ik jou vraag :?: wie de vader van Isa is?
:?:
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 jan 2008 09:07

parsifal schreef:on topic maar weer. Waarbij het prettig zou zijn om een uitgangspunten discussie ergens anders te voeren.
Hoewel de topic-starter misschien de Bijbel niet als gezaghebbend ziet, zou het wel prettig zijn als deze discussie genegeerd wordt door mensen die sowieso al weinig met zonde, vergeving en oordeel door God kunnen.


Het feit dat ik niet in de Bijbel en de christelijke God geloof, wil niet zeggen dat ik daarom weinig met begrippen als zonde, vergeving en oordeel (van God) heb.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cicero, Kandelaar en 37 gasten