Islam & Christendom, hoe moeten we met elkaar omgaan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 24 dec 2008 00:16

Ilias schreef:Er bestaan geen wahhabistische moslims, er bestaat namelijk geen stroming die zich toeschrijft aan het wahabisme, ( Al-wahab) is een naam van Allaah, en word weer afgeleid van de grote Imaam de Mujadid ( hervormer) Mohammed ibn abdel wahab. Hoewel wij moslims we wel aan zijn dawah (uitnodiging) toeschrijven, noemen we onszelf geen wahabisten, maar gewoon moslims.


Dan kun je vinden, maar als ik een serieuze documentaire zie, waarin imams van andere stromingen verwijzen naar de Wahabitische moslims, wie ben ik om dan eigenwijs te doen?

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 24 dec 2008 13:38

Sabra schreef:
Ilias schreef:Er bestaan geen wahhabistische moslims, er bestaat namelijk geen stroming die zich toeschrijft aan het wahabisme, ( Al-wahab) is een naam van Allaah, en word weer afgeleid van de grote Imaam de Mujadid ( hervormer) Mohammed ibn abdel wahab. Hoewel wij moslims we wel aan zijn dawah (uitnodiging) toeschrijven, noemen we onszelf geen wahabisten, maar gewoon moslims.


Dan kun je vinden, maar als ik een serieuze documentaire zie, waarin imams van andere stromingen verwijzen naar de Wahabitische moslims, wie ben ik om dan eigenwijs te doen?


Die documentaires zijn dan fout bezig, met het verkeerde informatie verspreiden die niet klopt, het klopt namelijk wat je zegt. Ik heb ook in meerdere documentaires deze termen gehoord, het komt er gewoon op neer dat het onwetendheid is, je kan naar elke Geleerde in Saudi Arabië gaan en zeggen dat hij een wahabist is, of je noemt hem een wahabist, dan zal die je gelijk de moskee uitzetten. Het is namelijk een scheldwoord om iemand een wahabist op te noemen, heel veel mensen weten dat helaas niet, het woord vooral gebruikt door Sufies ( mystieke sekte in islam), die haten Selefies ( wahabisten in hun ogen dan).

Pauline

Berichtdoor Pauline » 24 dec 2008 17:21

wikipedia zal er dan ook wel naast zitten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wahabisme

geen klein kansje dat jij het misschien niet bij het juiste eind hebt?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 dec 2008 11:37

Ik vind de Soefi's een stuk sympathieker - die filosoferen in plaats van aanslagen te plegen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 25 dec 2008 19:05

Optimatus schreef:Ik vind de Soefi's een stuk sympathieker - die filosoferen in plaats van aanslagen te plegen.


Diegene die aan aanslagen plegen horen zijn khaawarij, een zeer afgedwaalde sekte die vooral moslims doodmaakt, en rebelleert tegen moslimleiders. Dezelfde sekte heeft Uthman en Ali ( Moge Allaah tevreden met hen zijn) dood gemaakt, Uthman en Ali zijn metgezellen van de profeet( moge de salaat van Allaah en de vrede met hem zijn), + Ali was ook de neef van de profeet.

Deze sekte heeft veel verderf veroorzaakt in de wereld, zoals bij 9/11, Madrid, Londen... Maar nog erger, ze plegen elke dag bomaanslagen in de markten in het midden oosten. Ooit had ik sympathie voor die terroristen, die ik ooit vrijheidsstrijders noemde, maar dat was een zeer grote fout, en ik dank Allaah dat hij mij heeft weggehouden van deze sekte en alles wat hen maar steunt.

Kijk wat de Islamitische geleerde van deze tijd zeggen over deze zaken:

Question: What is the ruling regarding acts of jihad by means of suicide, such as attaching explosives to a car and storming the enemy, whereby he knows without a doubt that he shall die as a result of this action?

Answer: Indeed, my opinion is that he is regarded as one who has killed himself (committed suicide), and as a result he shall be punished in Hell, for that which is authenticated on the authority of the Prophet (sallallaahu alaihi wa sallam).

"Indeed, whoever (intentionally) kills himself, then certainly he will be punished in the Fire of Hell, wherein he shall dwell forever", [Bukhaaree (5778) and Muslim (109 and 110).

However, one who is ignorant and does not know, and assumes his action was good and pleasing to Allah (the Sublime and Exalted), then we hope Allah (the Sublime and Exalted) forgives him for that which he did out of (ignorant) ijtihaad (personal judgement), even though I do not find any excuse for him in the present day. This is because this type of suicide is well known and widespread amongst the people, so it is upon the person to ask the people of knowledge (scholars) regarding it, until the right guidance for him is differentiated from the error.

And from that which is surprising, is that these people kill themselves despite Allah having fordbidden this, as He (the Sublime and Exalted) says:

"And do not kill yourselves. Surely, Allah is Most Merciful to you." [Soorah an-Nisaa 4:29].

And many amongst them do not desire anything except revenge of the enemy, by whatever means, be it halal or haraam. So they only want to satisfy their thirst for revenge.

We ask Allah to bless us with foresight in His Deen and action(s) which please Him, indeed He is all Powerful over all things.





Shaikh Muqbil bin Hadi al-Wadi'i, the Salafi Scholar of Yemen stated, as was published in the Kuwaiti magazine "ar-Ra'i, dated 19/12/1998:

I absolve and exonerate myself (in front of Allah) from Bin Ladin, for he is a misfortune and a calamity upon the ummah (Muslim nation), and his actions are evil.


En wat betreft Extremisme en Terrorisme en alles wat hier maar mee te maken heeft kan ik je aanraden om ook op deze pagina te kijken:

http://selefieforum.nl/vb/forumdisplay. ... me-20.html

En ik vraag Allaah ( de verhevene) om ons te beschermen tegen de gevaar van terrorisme en alles wat daar mee te maken heeft.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 dec 2008 17:25

Ik ben blij dat je zo duidelijk afstand neemt van geweld in naam van de islam. Het siert je.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten