De Koran

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 01 dec 2007 18:02

dalethvav schreef:
Ilias schreef:Fout, je kan niet zelf je teksten interpreteren zoals jij wilt dat er moeten staan.

Ilias schreef:zelf vind ik de term Joods verkeerd, ik geloof meer in de term : " Yisraeliet".

Jammer dat je jezelf binnen twee alinea's tegen moet spreken om e.e.a uitgelegd te krijgen.....

Overigens, ik weet nu wel wat je visie is in deze (zonder dat ik 'm onderschrijf, maar dat zal je niet verbazen lijkt me).


Ik bedoel het anders, het is dan ook een Mening wat ik geef, de term Jood doet namelijk veel stof opwaaien, het kan serieus een verwarrend woordje zijn.

@ elbert

Abraham, Noah, Adam hadden allemaal een Joodse afkomst?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 dec 2007 23:03

Nee, zij waren de voorouders van ondermeer de joden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 dec 2007 13:18

De Koran wordt ook verfilmd binnenkort, kan ik er eindelijk met weinig moeite kennis van nemen :)

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Cathy » 02 dec 2007 15:45

rafaell schreef:De Koran wordt ook verfilmd binnenkort, kan ik er eindelijk met weinig moeite kennis van nemen :)


O dear,....schuilkelder al ingericht? :? :D
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 02 dec 2007 22:10

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 dec 2007 00:52

zahra schreef:
rafaell schreef:De Koran wordt ook verfilmd binnenkort, kan ik er eindelijk met weinig moeite kennis van nemen :)


kun je niet beter zelf gewoon de NL weergave van de Koran lezen, dan lees je tenminste hoe het echt zit

die zogenaamde Koran film van Wilders zal nou niet echt veel info geven denk ik


Mooie anekdotes levert het lezen van de Nederlandse versie inderdaad op. Paul Cliteur beweerde in een college dat er geweldsoproepen in de Koran staan, een moslima ontkende dit. Hierop noemde Cliteur uit zijn hoofd een aantal soera's waarin tot geweld opgeroepen wordt. Vervolgens vroeg de studente in welke taal hij de Koran gelezen had, Cliteur liet daarop weten de Koran in het Nederlands en Engels meerdere malen gelezen te hebben. Daarop zei de studente dat het daar wel in kon staan, maar dat het er in het Arabisch niet stond :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 dec 2007 09:02

Haha, wat een grapjurken hè? Die moslima's. :mrgreen:

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 03 dec 2007 21:52

weg
.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 19 dec 2007 11:37

Een grappige anekdote;

Gisteren stond ik op de markt in Rotterdam, Blaak. Links naast ons stond een Turkse groenteboer. Op een gegeven moment zie ik hem met jerrycan water lopen en zijn bus starten. Zijn kraam stroomde vol met klanten, maar hij kwam die bus maar niet uit. de achterburen kwamen klagen dat ze bijna vergasten en tikten op het raampje. Geen reactie. Toen ik door de voorruit keek kon ik een glimlach niet onderdrukken. Hij zat met een gebedskleed om uitgebreid te bidden. Wat je ook deed, hij was in tranche, zo leek het.
Hoewel ik hoestend en proesten vanwege de rook weer aan het werk ging, kon ik toch wel respect opbrengen voor de beste man èn ik heb weer wat geleerd, ondanks mijn belabberde gevoel voor richting; als je met je gezicht naar de grote bibliotheek staat, ligt Mekka rechts van je :P

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 dec 2007 12:36

Vandaag hebben de moslims toch het offerfeest?

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 19 dec 2007 12:51

Ja ik kom net thuis van de moskee, We hadden een best gematigde preker vandaag, hij had het ook over christenen, en hij zei/noemde de christenen onze broers, en dat we hen een gelukkig kerstfeest moesten wensen etc.. Dat als verplichting als een moslim. Maarja dat doe ik elk jaar, wenskaartjes komen en gaan elk jaar de deur uit :D.

Verder het offerfeest natuurlijk, morgen kunnen we onze schaap halen, helaas niet vandaag :(.
En voor diegene die het afschuwlijk vinden dat we een schaap slachten, Als ik mij kon herinneren komt het verhaal van de schaap ook voor in het Oude testament, alleen was het niet Ismael, maar Izaak die op de rots word gezegd om te onthoofden. Kortom wij geloven dat Ismail de beloofde zoon was en Joden ( en christenen ) geloven dus dat het Izaak was.
En vandaag was ook het einde van de pelgrimstoch in Mekka, de Hadj, Dit noemen we dan ook Eid Al Adha.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 19 dec 2007 13:10

Koeien worden ook geslacht, evenals varkens, voor ons Nederlanders. Alleen begrijp ik dat het schaap ritueel geslacht wordt..hoe gaat dat precies in zijn werk eigenlijk?

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 19 dec 2007 13:18

Smurffie schreef:Koeien worden ook geslacht, evenals varkens, voor ons Nederlanders. Alleen begrijp ik dat het schaap ritueel geslacht wordt..hoe gaat dat precies in zijn werk eigenlijk?


Precies hetzelfde als de Koshere manier, alleen wij zeggen in het Arabisch:

"Bismillah"
In de naam van God

"allahu Akhbar"

Allah is de grootste

En dan tjakkk :D

En dit is ook waarom wij als moslims vlees van de Joden wel mogen eten, ik kan bij de koshere slager mijn vlees halen als ik wil, sommige halal slagers imprteren ook geslacht vlees van de koshere fabrieken.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 19 dec 2007 14:21

Oke, als ze maar niet hoeven lijden. Dat vroeg ik me namelijk af, of ze langzaam doodbloeden of in één klap dood zijn.

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 19 dec 2007 14:31

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:20, 2 keer totaal gewijzigd.
.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Teus en 110 gasten