De Koran

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 20 nov 2007 15:21

salty schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Wafa_Sultan

het is interressant om te zien wat deze vrouw - over haar achtergrond en de religie waarmee ze is groot gebracht heeft te zeggen . ook interressant is de video clip interview op el-jazeera tv.te bekijken waarop ze zich heeft uitgesproken over de politieke situatie in het m oosten......

Is dat niet die vrouw die ooit met een groot interview in De Pers stond? Ik vond dat ze toen niet veel zinnigs te zeggen had eigenlijk. Ze kan zo aanchuiven in het rijtje van-dik-hout-zaagt-men-planken-islam-bashers.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 nov 2007 23:50

Volgens mij is zij dat inderdaad, maar ik weet het niet zeker.

Overigens houd ik niet zo van islambashers, ik houd sowieso niet zo van diehardbashers. Echter, als ik dan weer een berichtje lees dat in een bepaald islamitisch land een meisje dat verkracht is in de cel komt en stokslagen krijgt omdat zij haar verkrachting uitlokte door in de auto te zitten bij een man die niet tot haar familie behoorde, dan ga ik toch weer meer twijfelen aan het gezonde verstand van religieuzen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 nov 2007 00:33

kurtyo schreef:Volgens mij is zij dat inderdaad, maar ik weet het niet zeker.

Overigens houd ik niet zo van islambashers, ik houd sowieso niet zo van diehardbashers. Echter, als ik dan weer een berichtje lees dat in een bepaald islamitisch land een meisje dat verkracht is in de cel komt en stokslagen krijgt omdat zij haar verkrachting uitlokte door in de auto te zitten bij een man die niet tot haar familie behoorde, dan ga ik toch weer meer twijfelen aan het gezonde verstand van religieuzen.


Daar lijkt de wet zijn doel een beetje voorbijgestreefd te zijn, inderdaad.

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 21 nov 2007 13:32

Vind je dat niet een beetje een verschrikkelijk groot eufemisme? :roll:

Het enige doel dat dat soort wetten lijkt te hebben is het consolideren van een achterlijke macho-cultuur waarin mannen het voor het zeggen hebben en bijkans boven de wet staan terwijl vrouwen om het minste of geringste voor hoer uitgemaakt worden en gestenigd worden.

Wbt Wafa Sultan, die speelt fundamentalisten en extremisten alleen maar in de kaart. Zij beweert namelijk dat er maar één juiste interpretatie van de islam is, namelijk een extremistische/agressieve en dat 'gematigde' moslims die er anders over denken de islam niet begrijpen. Dat is precies wat dat soort zieke figuren zelf ook zegt en daarmee geef je alle hoop op normaal samenleven op.

Als mensen er een gematigde interpretatie op na willen houden is dat alleen maar toe te juichen, of dat nu 'echte islam' is of niet.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 21 nov 2007 16:46

dalethvav schreef:
Ilias schreef:
Optimatus schreef:
Ilias schreef:
dalethvav schreef:@Ilias: De Hadith, is dat niet een verzameling uitspraken waar o.a. het volgende in staat:
Abu Hurairah (radi Allahu ‘anhu) zei, “De Profeet (sallallahoe ‘alayhi wa sellem) zei, ‘Het uur zal niet komen totdat de Moslims tegen de Joden zullen vechten en hun allen vermoorden. Wanneer een Jood achter een rots of een boom verstopt, zal het zeggen, “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood achter mij, kom en vermoordt hem!”Alle bomen zullen dit doen behalve de buks-doorn (boom) (al-Gharaqad), omdat het de boom is van de Joden

Gehaald van een Islamitische site.
Ook al zou het anders bedoeld worden dan er staat, het wordt toch wel heel erg vaak gebruikt om de vernietiging van Israel met deze hadith te legitimeren. En (helaas) niet alleen door extremisten.


Deze hadith spreekt over het einde der tijden, en is inderdaad sahih. Dit spreekt over de terugkomt van Jezus (*censuur*).


Ik geloof niet dat er nog een holocaust zal plaatsvinden als de Heer terugkomt.


Ik geloof dat ook niet.
Hoe moet ik de betekenis van deze hadith dan wel zien?


Isa (as) zal aan onze kant staan, en hij zal de Dajaal de Anti-Christ verslaan in Palestina, exacte locatie weet ik niet meer, maar het zal een grote slag om het heilige land zijn, de Joden tegen de Moslims.

Ik geloof niet dat de Heer op aarde komt, Ik geloof niet in een 2e Holocaust, het genocide plegen op basis van ras is geen oorlog.... En wij geloven in een oorlog die tussen de joden en moslims zal komen, joden zullen moslims vermoorden, en moslims zullen joden vermoorden.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 nov 2007 00:10

Lekker geloof, jouw vorm van islam zeg. Moord en nog meer moord. De moslims die ik ken, zien dat toch heel anders.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 nov 2007 09:27

Ilias, ik vraag me echt af of je het nu echt zo vreemd vindt dat mensen de islam zien als een geweldadige en vreselijk primitieve godsdienst?

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 22 nov 2007 10:21

Ilias schreef:Isa (as) zal aan onze kant staan, en hij zal de Dajaal de Anti-Christ verslaan in Palestina, exacte locatie weet ik niet meer, maar het zal een grote slag om het heilige land zijn, de Joden tegen de Moslims.
Ik denk dat ik het even niet meer begrijp. Je schrijft:
- Isa (Yeshoea of Jezus) zal aan onze (de moslim)kant staan.
- Het zal gaan om de Joden tegen de moslims.
Maar feit is en blijft, dat Jezus voor de volle 100% een Jood IS. Jezus zal zich dus, wanneer hij zich (volgens jouw redenering) aan de kant van de moslims schaart, tegen zijn volksgenoten en zichzelf als Jood keren.

En ook nog dit:
Als de al eerder aangehaalde hadith zegt: “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood achter mij, kom en vermoordt hem!”
En omdat Jezus=Jood zegt deze hadith feitelijk: “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood (o.a. Jezus, want hij IS Jood) achter mij, kom en vermoordt hem!”
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 22 nov 2007 10:43

dalethvav schreef:
Ilias schreef:Isa (as) zal aan onze kant staan, en hij zal de Dajaal de Anti-Christ verslaan in Palestina, exacte locatie weet ik niet meer, maar het zal een grote slag om het heilige land zijn, de Joden tegen de Moslims.
Ik denk dat ik het even niet meer begrijp. Je schrijft:
- Isa (Yeshoea of Jezus) zal aan onze (de moslim)kant staan.
- Het zal gaan om de Joden tegen de moslims.
Maar feit is en blijft, dat Jezus voor de volle 100% een Jood IS. Jezus zal zich dus, wanneer hij zich (volgens jouw redenering) aan de kant van de moslims schaart, tegen zijn volksgenoten en zichzelf als Jood keren.

En ook nog dit:
Als de al eerder aangehaalde hadith zegt: “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood achter mij, kom en vermoordt hem!”
En omdat Jezus=Jood zegt deze hadith feitelijk: “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood (o.a. Jezus, want hij IS Jood) achter mij, kom en vermoordt hem!”


Fout, je kan niet zelf je teksten interpreteren zoals jij wilt dat er moeten staan. Want jouw definitie van het woordje " Jood" is zeer verkeerd, toen de profeet (*censuur*) sprak over Joden sprak hij over degene die het " Jodendom" aanhangen, de profeet(*censuur*) had zelf ook een Joodse vrouw, ze was moslim, maar Joods van afkomst (etniciteit), en de Etniciteit word vaak door de war gehaald met de aanhanger van het Jodendom, van Saffiya (ra) de Joodse vrouw van de profeet (*censuur*) was een moslim en zoals wij zeggen: Ze was een moeder van de gelovigen, " Umm al mumineen" .


Vele profeten hadden een Joodse afkomst, zelf vind ik de term Joods verkeerd, ik geloof meer in de term : " Yisraeliet".
Joods is afgeleid van de stam van Juda, en niet elke profeet behoorde tot deze stam.

Dus Joods is een verkeerde term voor de afkomst van de profeten, als er in de quraan of hadiths over joden word gesproken dan gaat het over degene die het vervloekte jodendom aanhangen.

Alle profeten zijn brengers van Tawheed ( De eenheid van God), zij kwamen allemaal met dezelfde de boodschap, de boodschap van het geloven en aanbidden van de Ene God, en het Ware Monotheisme.

Dat maakt alle profeten moslims, Jezus was moslim, David was moslim, Abhraham was moslim, Noah was moslim, en zo kan ik doorgaan, Dat de term " moslim" in hun tijd niet gebruikt werd zegt niets... " moslim" is een ander woord voor iemand die zich overgeeft aan de Ene God, volledige onderwerping aan de Ene God.

Dat er oorlog op het einde der tijden zal uitbreken tussen joden en moslims is niet iets afschuwlijks, de Joden geloven dat zij hun tempels weer zullen herbouwen, op de plek waar 1 van onze heiligste moskee's en plekken staan ( tempelberg), als de Joden hun tempels willen herbouwen moeten ze al onze gebouwen vernietigen, en denken jullie dat dat zomaar gaat gebeuren? De Joden wachten op de messias van hun, en die zal die zogenaamde tempel herbouwen... Je moet je afvragen wie de oorlog zal beginnen :).

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 22 nov 2007 12:45

Ilias schreef:Fout, je kan niet zelf je teksten interpreteren zoals jij wilt dat er moeten staan.

Ilias schreef:zelf vind ik de term Joods verkeerd, ik geloof meer in de term : " Yisraeliet".

Jammer dat je jezelf binnen twee alinea's tegen moet spreken om e.e.a uitgelegd te krijgen.....

Overigens, ik weet nu wel wat je visie is in deze (zonder dat ik 'm onderschrijf, maar dat zal je niet verbazen lijkt me).
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 22 nov 2007 12:47

Ilias schreef:Isa (as) zal aan onze kant staan, en hij zal de Dajaal de Anti-Christ verslaan in Palestina, exacte locatie weet ik niet meer, maar het zal een grote slag om het heilige land zijn, de Joden tegen de Moslims.

En jij gelooft dat soort grappen ook serieus?
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 22 nov 2007 13:02

Russell schreef:En jij gelooft dat soort grappen ook serieus?

Dat er een grote oorlog in het midden-oosten zal zijn, is niet zo'n gewaagde profetie. Daarin stemmen joden, christenen en moslims overeen.
De verschillen zitten hem (uiteraard!) vooral in de aard en de uitkomst van dat conflict.

Ilias schreef:Vele profeten hadden een Joodse afkomst,

Allemaal zelfs.

Ilias schreef:Dat maakt alle profeten moslims, Jezus was moslim, David was moslim, Abhraham was moslim, Noah was moslim, en zo kan ik doorgaan

De joden zijn moslims, de christenen zijn moslims enz. (tja, allemaal monotheisten die in de Eenheid van God geloven).

Ilias schreef:Dat de term " moslim" in hun tijd niet gebruikt werd zegt niets... " moslim" is een ander woord voor iemand die zich overgeeft aan de Ene God, volledige onderwerping aan de Ene God.

Wie is die Ene God, ken je Hem? En zo ja, hoe is Hij?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 22 nov 2007 13:07

elbert schreef:
Russell schreef:En jij gelooft dat soort grappen ook serieus?

Dat er een grote oorlog in het midden-oosten zal zijn, is niet zo'n gewaagde profetie. Daarin stemmen joden, christenen en moslims overeen.

En waarom zou dat het minder gewaagd maken? Alsof joden, christenen en moslims er niet allemaal naast zouden kunnen zitten.. die overeenkomsten zijn ook niet zo vreemd, gezien de mate waarin die religies door elkaar geïnspireerd zijn.

Overigens is het wel een beetje vervelend voor de rest van de wereld dat zulke profetieën met een beetje pech nog zelfvervullend zijn ook.

De verschillen zitten hem (uiteraard!) vooral in de aard en de uitkomst van dat conflict.

Wat ik in de opmerking van Ilias vooral bijzonder vond is de vanzelfsprekendheid van het feit dat zijn god de juiste is en aan zijn kant zou staan en het feit dat hij wel even de exacte locatie van dit soort apocalyptische visioenen zou weten. Nu is dat niet iets dat voorbehouden is aan moslims overigens, maargoed.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 22 nov 2007 13:23

Russell schreef:En waarom zou dat het minder gewaagd maken?

Dat schreef ik niet.
Dat het niet zo gewaagd is, is met een beetje realiteitszin en het nieuws volgen ook vast te stellen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 22 nov 2007 13:47

elbert schreef:
Russell schreef:En waarom zou dat het minder gewaagd maken?

Dat schreef ik niet.
Dat het niet zo gewaagd is, is met een beetje realiteitszin en het nieuws volgen ook vast te stellen.

Ok, dat schreef je niet letterlijk idd. Je leek het te impliceren.

Maar dan nog zie ik weinig reden om te veronderstellen dat het midden-oostenconflict uit gaat lopen op een totale apocalyps en wereldoorlog en al helemaal niet dat ieders godje een robbertje mee komt vechten.
En als het al gebeurt, is dat in belangrijke mate te danken aan die profetieën zelf.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Race406 en 38 gasten