De Koran

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 30 okt 2006 08:27

http://en.wikipedia.org/wiki/Wafa_Sultan

het is interressant om te zien wat deze vrouw - over haar achtergrond en de religie waarmee ze is groot gebracht heeft te zeggen . ook interressant is de video clip interview op el-jazeera tv.te bekijken waarop ze zich heeft uitgesproken over de politieke situatie in het m oosten......
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 okt 2006 15:08

salty schreef:@0ptimatus ,
als je de moslims wilt proberen te begrijpen behoor je je ook te verdiepen in de hadiths............


Ik doe mijn best, ik had afgelopen weekend twee islamitische jongens in huis (die overigens met plezier meegingen naar de kerkdienst in de PKN-gemeente te Berkenwoude, toen ik daar orgeldienst had) en we hebben inderdaad nog een half uurtje over religie gesproken. Helaas stokt mijn kennis van het Frans op dat soort onderwerpen, maar het gehakkel van mijn kant werd gelukkig met groot geduld en begrip opgevangen, zodat er toch een geanimeerde en boeiende discussie aan de gang kwam. We wisten van te voren allang dat we niet tot overeenstemming konden komen, maar het besef dat er Eén (namelijk God) is Die ons bindt, leidde tot een uitstekende verstandhouding.

Ik heb een Koran gekocht en ik probeer me er zo nu en dan doorheen te worstelen - het lijkt wel op een grote versie van het boek Spreuken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 nov 2006 18:45

Optimatus schreef:We wisten van te voren allang dat we niet tot overeenstemming konden komen, maar het besef dat er Eén (namelijk God) is Die ons bindt, leidde tot een uitstekende verstandhouding.


Hoe goed blijft die verhouding als je het over Jezus gaat beginnen? Laat staan over Israel en Gods Verbonden.


Ik heb een Koran gekocht en ik probeer me er zo nu en dan doorheen te worstelen - het lijkt wel op een grote versie van het boek Spreuken


Ach ja uiteindelijk ligt de roots van de Koran, in de Bijbel dus het is niet zo vreemd als er bepaalde overeenkomsten kunnen zijn. Voor mij heeft de Koran overigens geen autoriteit.

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor marcel081276 » 02 nov 2006 00:19

ik weet verder weinig van de koran maar als mohammed echte onvoorwaardelijke liefde preekte krijgt hij van mij respect, ik heb wel eens gehoord dat hij meerdere vrouwen had maar abraham luste er ook wel pap van..

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 13 okt 2007 11:01

[TEGEN MAGISCHE PRAKTIJKEN]

102 En zij volgden
wat de satans (5) voordroegen
tijdens het koningschap van Sulayman (6)
doch niet Sulayman was ongelovig
onderwijzende aan de mensen de toverij
en wat neergezonden was
over de beide engelen in Babel
Harut en Marut.
Doch dezen onderwijzen niemand zonder dat zij zeggen:
Wij zijn slechts een verzoeking
word dus niet ongelovig.
Zo leren zij dan van hen beiden datgene
waardoor zij scheiding maken
tussen de man en zijn echtgenote
maar zij schaden daardoor niemand
tenzij met verlof van God.
En zij laten zich leren
wat hun schade brengt
en geen voordeel
terwijl zij toch wel weten
dat wie het koopt
geen geluksdeel zal hebben
in het latere leven.
Maar kwaad is waarlijk dat
waarvoor zij hun zielen verkocht hebben
zo zij het geweten hadden.
103 En zo zij geloofd hadden en gevreesd
dan zou een beloning vanwege God
iets beters zijn geweest
zo zij het geweten hadden.

5. De demonen.
6. Koning Salomo.


Dat is natuurlijk wel een verdraaiing van de geschiedenis. We weten immers uit 1 Koningen 11 dat Salomo de afgoden ging dienen. Hij deed dat doordat hij verzocht werd door zijn vrouwen.
Dus dat Salomo niet ongelovig was, is in zoverre waar, dat hij God eerst oprecht diende. Maar het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen. En Salomo's benen bleken niet sterk genoeg. Het kwam tot afwijking van dienst aan God, door die vreemde vrouwen. Maar die vreemde vrouwen waren wel een overtreding van een voorschrift, zie Deuteronomium 17:17. Ja, uit de Bijbel is wel een duidelijk en consistent beeld te verkrijgen, zo constateren we. Maar de Koran gaat niet verder dan een vaag verhaal, waarin ons niet erg veel duidelijk wordt. De zaken worden niet concreet beschreven, en de bronnen zijn niet te raadplegen. Dat in grote tegenstelling tot de Bijbel! Da's wel een manier om halve waarheden aan de man te verkopen. Zolang je maar niet al te onderzoekend bent kun je tevreden zijn met de Koran.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 13 okt 2007 11:02

[DE GELOVIGEN WORDEN GEWAARSCHUWD VOOR DE JODEN]

104 O gij, die gelooft
zegt niet:
Hoed ons (1)
maar zegt:
Aanzie ons
en hoort.
Maar voor de ongelovigen
is een pijnlijke bestraffing.

105 Niet behaagt het
aan de lieden van de Schrift (2)
die ongelovig zijn
en ook niet aan de genotengevers (3)
dat iets goeds (4) op u is neergezonden
vanwege uw Heer.
Maar God begenadigt
met Zijn barmhartigheid
wie Hij wil.
God is de Gever van ontzaglijke genade.

1. Het is nog niet duidelijk waar de Koran hier over spreekt.
De moslimse commentatoren menen dat het woord ra'ina 'behoed ons' betekent.
2. De joden en de christenen.
3. Galalayn: De heidense Arabieren.
4. Galalayn: De openbaring van de Koran.


Er is dus een onduidelijkheid in het hondervierde vers, maar ik volg hierin gewoon maar de vertaling. Zo vormt dat vers een vermaning tegen bescheidenheid, en in plaats daarvan moet je je als moslim tot voorbeeld stellen voor de joden. 'Aanzie ons', tsjonge, dan moet je toch wel behoorlijk van je onfeilbaarheid als mens overtuigd zijn! Verder dan deze oproep gaat het weer eens niet, maar er wordt gelijk overgestapt op de verdoemenis. Ofwel, het begint nu eindelijk bij mij door te dringen: de Koran is gewoon een vaag boek, die alles een beetje in het wazige laat. Je wordt er niet zo heel veel wijzer van.
En wat vers 105 betreft: och, ik ben niet jaloers op de nederdaling van de Koran op de moslims. Op misleiding hoef je niet jaloers te zijn. En die laatste vier regels zijn dan wel weer waar, al is het dan in islamitisch besmette taal geschreven. Maar dat moet je af en toe natuurlijk ook doen: waarheden vertellen om het bedrog geloofwaardig te doen lijken. En houd dat ware dan vooral vaag.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Dewaarheid
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2007 18:32

Berichtdoor Dewaarheid » 26 okt 2007 15:33

Dit staat in de koran lees de waarheid[9.32] Zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.



Meer info over islam kun je hier vinden
* link verwijderd door moderator *
Leer hier de dialoog tussen een christen en moslim heel interessant

http://www.freewebs.com/dialoog/

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 27 okt 2007 18:57

En wat wil je zeggen met die tekst?

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 19 nov 2007 18:10

Kijk, de Islam bestaat niet alleen uit de Quraan.... Er is nog iets dat vergeten word, en dat het daarom "vaag" voor sommige mensen kan overkomen, wij hebben namelijk ook Hadith verzamelingen, Oftewel, de Sunnah.

Om in het nederlands te vertalen, de Sunnah kan je vergelijken met een soort van "traditie", maar een traditie die verplicht is endus niet voor de sier bestaat.

Quraan en Sunnah = wat een Moslim behoort te volgen.

En graag zou ik reageren op Optimatius over de Kinderen van Israel, het gezegende volk van Musa (Mozes) (Vrede zij met hem), Wij zeggen ook dat dit volk het eerste Islamitische volk is dat Jihaad heeft gepleegd, in de zin van het oorlog voeren tegen de dreigende heidense volkeren, zoals die van Goliath en de Farao etc..

Je moet begrijpen dat het Volk van Israel altijd een koppig volk was geweest, toen Taloet koning zou worden wouden de yisraeliten dit niet, puur omdat hij niet uit de hoge klasse kwam, en zo zijn ze vaker koppig geweest.

Dit volk is ook het volk dat heeft geprobeerd om profeten te vermoorden, zoals 1 van de grootste ( Jezus (as) ), Natuurlijk zijn de plannen van De God beter dan de plannen van het volk Israel, en daarom is Jezus as opgeheven.

Als jij de Quraan leest, zie je dat de toorn van Allah op dit volk ligt, een volk dat de waarheid kent, maar niet eraan wilt toegeven. Dit is geen Anti Semitisme, want Heidenen zijn vervloekt, en vanuit het oogpunt van de Quraan zijn Joden, maar ook Christenen vervloekt omdat zij op de verkeerde pad zitten.

Iemand haten op basis van zijn Afkomstt (hierbij dus Joods) is puur onwetendheid en racisme, Allah zegt:

34: 28 "En Wij hebben u slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor het gehele mensdom; maar de meeste mensen begrijpen het niet."

Zoals hier duidelijk staat, zegt Allah dat de Mohammed (saw) is gekomen voor de gehele mensdom, behoren Joden niet daartoe dan?

En in Sahih Bukhari, volume1, book7 nummer 331 zegt de profeet (*censuur*):

"5. Every Prophet used to be sent to his nation only but I have been sent to all mankind."

Behoren de Joden soms niet daartoe? ( all mankind, ( gehele mensdom)?

Anti Semitisme is NIET van de Islam, en dat palestijnen conflict Anti Semitisme heeft opgewekt in de Arabische wereld is volgens mij ook te verwachten. Maarja palestijnen willen niet op de rechte pad van Islam leven lijkt het wel, vele palestijnen vergeten Allah (swt) en houden zich niet aan de verplichtingen van de Islam, Allah(swt) helpt de volkeren niet totdat zij zich aan hem onderwerpen in haar volledigheid, de Palestijnen moeten stoppen met slachtofferrol spelen, en ze moeten 1 vuist maken In de naam van Islam, dan pas zullen zij overwinnen, Moge Allah de Palestijnen leiden op Siraat Al mustaqeen ( de rechte pad).

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2007 18:42

Yael schreef:
Optimatus schreef:We wisten van te voren allang dat we niet tot overeenstemming konden komen, maar het besef dat er Eén (namelijk God) is Die ons bindt, leidde tot een uitstekende verstandhouding.


Hoe goed blijft die verhouding als je het over Jezus gaat beginnen? Laat staan over Israel en Gods Verbonden.


Dan ontspint zich een interessante discussie (in een jaar tijd is mijn Frans sterk verbeterd) en dan komen we er nog niet uit. De conclusie is doorgaans dat we in elk geval weer iets meer van elkaars geloof hebben opgestoken hetgeen de verstandhouding alleen maar versterkt heeft. Ik ben blij deze mensen te kennen - ze beschouwen mij inmiddels als deel van de familie.

Ik het een van hen een koran cadeau gedaan toen hij achttien werd, met een koranvers (in het Frans).

Toen ik in hun land met vakantie was (Rwanda), heb ik bij hun familie gelogeerd. Het geloof werd daar geheel in de traditie van Oost-Afrika beleefd: als jij iets anders gelooft, prima, dan hebben we het er over, maar je wordt er niet minder om als je hun geloof niet overneemt.

En volgens mij is dat de juiste instelling.

Yael schreef:
Optimatus schreef:Ik heb een Koran gekocht en ik probeer me er zo nu en dan doorheen te worstelen - het lijkt wel op een grote versie van het boek Spreuken


Ach ja uiteindelijk ligt de roots van de Koran, in de Bijbel dus het is niet zo vreemd als er bepaalde overeenkomsten kunnen zijn. Voor mij heeft de Koran overigens geen autoriteit.


Ik ben te allen tijde redelijk kritisch.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 19 nov 2007 22:23

@Ilias: De Hadith, is dat niet een verzameling uitspraken waar o.a. het volgende in staat:
Abu Hurairah (radi Allahu ‘anhu) zei, “De Profeet (sallallahoe ‘alayhi wa sellem) zei, ‘Het uur zal niet komen totdat de Moslims tegen de Joden zullen vechten en hun allen vermoorden. Wanneer een Jood achter een rots of een boom verstopt, zal het zeggen, “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood achter mij, kom en vermoordt hem!”Alle bomen zullen dit doen behalve de buks-doorn (boom) (al-Gharaqad), omdat het de boom is van de Joden

Gehaald van een Islamitische site.
Ook al zou het anders bedoeld worden dan er staat, het wordt toch wel heel erg vaak gebruikt om de vernietiging van Israel met deze hadith te legitimeren. En (helaas) niet alleen door extremisten.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 19 nov 2007 23:18

dalethvav schreef:@Ilias: De Hadith, is dat niet een verzameling uitspraken waar o.a. het volgende in staat:
Abu Hurairah (radi Allahu ‘anhu) zei, “De Profeet (sallallahoe ‘alayhi wa sellem) zei, ‘Het uur zal niet komen totdat de Moslims tegen de Joden zullen vechten en hun allen vermoorden. Wanneer een Jood achter een rots of een boom verstopt, zal het zeggen, “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood achter mij, kom en vermoordt hem!”Alle bomen zullen dit doen behalve de buks-doorn (boom) (al-Gharaqad), omdat het de boom is van de Joden

Gehaald van een Islamitische site.
Ook al zou het anders bedoeld worden dan er staat, het wordt toch wel heel erg vaak gebruikt om de vernietiging van Israel met deze hadith te legitimeren. En (helaas) niet alleen door extremisten.


Deze hadith spreekt over het einde der tijden, en is inderdaad sahih. Dit spreekt over de terugkomt van Jezus (*censuur*).

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2007 23:44

Ilias schreef:
dalethvav schreef:@Ilias: De Hadith, is dat niet een verzameling uitspraken waar o.a. het volgende in staat:
Abu Hurairah (radi Allahu ‘anhu) zei, “De Profeet (sallallahoe ‘alayhi wa sellem) zei, ‘Het uur zal niet komen totdat de Moslims tegen de Joden zullen vechten en hun allen vermoorden. Wanneer een Jood achter een rots of een boom verstopt, zal het zeggen, “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood achter mij, kom en vermoordt hem!”Alle bomen zullen dit doen behalve de buks-doorn (boom) (al-Gharaqad), omdat het de boom is van de Joden

Gehaald van een Islamitische site.
Ook al zou het anders bedoeld worden dan er staat, het wordt toch wel heel erg vaak gebruikt om de vernietiging van Israel met deze hadith te legitimeren. En (helaas) niet alleen door extremisten.


Deze hadith spreekt over het einde der tijden, en is inderdaad sahih. Dit spreekt over de terugkomt van Jezus (*censuur*).


Ik geloof niet dat er nog een holocaust zal plaatsvinden als de Heer terugkomt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 20 nov 2007 00:09

Optimatus schreef:
Ilias schreef:
dalethvav schreef:@Ilias: De Hadith, is dat niet een verzameling uitspraken waar o.a. het volgende in staat:
Abu Hurairah (radi Allahu ‘anhu) zei, “De Profeet (sallallahoe ‘alayhi wa sellem) zei, ‘Het uur zal niet komen totdat de Moslims tegen de Joden zullen vechten en hun allen vermoorden. Wanneer een Jood achter een rots of een boom verstopt, zal het zeggen, “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood achter mij, kom en vermoordt hem!”Alle bomen zullen dit doen behalve de buks-doorn (boom) (al-Gharaqad), omdat het de boom is van de Joden

Gehaald van een Islamitische site.
Ook al zou het anders bedoeld worden dan er staat, het wordt toch wel heel erg vaak gebruikt om de vernietiging van Israel met deze hadith te legitimeren. En (helaas) niet alleen door extremisten.


Deze hadith spreekt over het einde der tijden, en is inderdaad sahih. Dit spreekt over de terugkomt van Jezus (*censuur*).


Ik geloof niet dat er nog een holocaust zal plaatsvinden als de Heer terugkomt.


Ik geloof dat ook niet.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 20 nov 2007 08:03

Ilias schreef:
Optimatus schreef:
Ilias schreef:
dalethvav schreef:@Ilias: De Hadith, is dat niet een verzameling uitspraken waar o.a. het volgende in staat:
Abu Hurairah (radi Allahu ‘anhu) zei, “De Profeet (sallallahoe ‘alayhi wa sellem) zei, ‘Het uur zal niet komen totdat de Moslims tegen de Joden zullen vechten en hun allen vermoorden. Wanneer een Jood achter een rots of een boom verstopt, zal het zeggen, “O Moslim, O dienaar van Allaah. Er staat een Jood achter mij, kom en vermoordt hem!”Alle bomen zullen dit doen behalve de buks-doorn (boom) (al-Gharaqad), omdat het de boom is van de Joden

Gehaald van een Islamitische site.
Ook al zou het anders bedoeld worden dan er staat, het wordt toch wel heel erg vaak gebruikt om de vernietiging van Israel met deze hadith te legitimeren. En (helaas) niet alleen door extremisten.


Deze hadith spreekt over het einde der tijden, en is inderdaad sahih. Dit spreekt over de terugkomt van Jezus (*censuur*).


Ik geloof niet dat er nog een holocaust zal plaatsvinden als de Heer terugkomt.


Ik geloof dat ook niet.
Hoe moet ik de betekenis van deze hadith dan wel zien?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten