mohamed schreef:Die insteek is waarom ik zoveel geduld met hem heb.
Wat een broederliefde, en anders ik met jou wel

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JHM schreef:Wat een broederliefde, en anders ik met jou wel
mohamed schreef:Later wist hij het wel
JHM schreef:Hier geef je eigenlijk aan dat Jezus het eerst niet wist en zich dus vergisde dat Hij de Vader niet was. Dat gaat er bij mij niet in daar ik er van overtuigd ben dat Jezus nog de Vader een vergissing maakt.
Wat zie jij in 1 Johannes 2:18 wat ik niet zie?
JHM schreef:Maar op dit moment heb ik Jezus die spreekt dat Hij de Vader niet is (Matt 24:36) en sta ik voor de keuze:
1. Jezus heeft gelijk want Hij maakt geen vergissingen
2. Jezus vergisde zich dat Hij de Vader niet is dus mohamed zijn visie klopt
JHM schreef:Vervelend dat je dit zo ervaart zo was het zeker niet bedoeld.
JHM schreef: Dan houden we vast aan de SV, ook een prima vertaling namelijk. Je gaat wel voorbij aan wat voor de Vader staat, namelijk:
En als iemand gezondigd heeft, wij hebben een voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de rechtvaardige;
Iemand die voorspraak doet bij de Vader, ofwel een Advocaat of Pleitbezorger (paraklētos).
JHM schreef: Dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, ik zie geen enkele reden om aan de expertise van de vertaalmethode te twijfelen.
JHM schreef:Aangezien boer zich verder in de hele discussie niet gemengd heeft en de inhoud overeenkomt met mijn eerdere berichten nam ik aan dat het aan mij gericht was, vandaar mijn vraag.
mohamed schreef:Zo kan er ook maar één de eerste zijn en één de laatste en toch staat er geschreven dat God beide is. Het is een kwestie van geloven, geloof ik.
'Zegt gij tot Mij, Die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: Gij lastert God; omdat Ik gezegd heb: Ik ben Gods Zoon? ' (Joh 10,36)
Wilsophie schreef:Als je stelt dat de Here Jezus bij Zijn verhoging de Christus, de Zoon en de Hogepriester werd dan ga ik met je mee dat Jezus ook God is, maar eigenlijk moet je zeggen dat Jezus God was en dat Christus God werd.
Wilsophie schreef:Hij bevestigt het altijd, en ontkent het nooit, maar wist exact wanneer de aanstelling tot ERfgenaam plaats zou vinden.
JHM schreef:De Vader (Jes 48:12) en de Zoon (Openb 22:13) zijn beide vanaf den beginne en zijn beide God. Het probleem zit hem dat jij denkt dat God één is, maar God is meer dan één.
mohamed schreef:Johannes de Doper noemt hem ook de zoon en Jezus was al erfgenaam (Mat 21,38) want daartoe wordt niemand aangesteld maar zo wordt men geboren dus ik ben het niet met je eens, maar ieder zijn meug.
Nou nee: Mark. 12:7: de zoon wordt hier de Erfgenaam genoemd, nog voordat er iemand gestorven is.Wilsophie schreef:De Here Jezus was al erfgenaam zeg jij? Ik dacht dat je dat werd bij het sterven van de ERflater.
elbert schreef:Nou nee: Mark. 12:7: de zoon wordt hier de Erfgenaam genoemd, nog voordat er iemand gestorven is.
Datzelfde geldt bijv. in Jer. 49:1: wie kinderen heeft, heeft erfgenamen.
Je krijgt de erfenis pas bij de dood van de erflater, maar dat is wat anders.
En is/was ook het gangbare gebruik in Israël en de Bijbel (en ook in Nederland trouwens), dus dat is geen argument. Vandaar dat Jezus het in deze gelijkenis ook noemt.Ewan schreef:In Markus 12:7 wordt de Zoon wel de erfgenaam genoemd, maar aangezien de landlieden al aan de toekomst denken, veronderstellen zij ook, komt laten wij hem doden, zodat de erfenis de onze ZAL zijn.Dit beeld is echter vanuit de landlieden's gedachtengang geschreven
Nou nee: Mark. 12:7: de zoon wordt hier de Erfgenaam genoemd, nog voordat er iemand gestorven is.
Datzelfde geldt bijv. in Jer. 49:1: wie kinderen heeft, heeft erfgenamen.
Het is anders doordat er verschil is tussen erfgenaam zijn (het recht van bezit ontvangen) en de erfenis daadwerkelijk ontvangen.Wilsophie schreef:Hoe anders is dat dan?
Jezus is de Zoon, niet de Vader. Wel de Vader van eeuwigheid (Jes. 9:5), maar niet de Vader van de Zoon. Maar mohamed is het daar vast mee oneens.Wilsophie schreef:De Zoon is de Erfgenaam natuurlijk voordat er iemand gestorven is, en bij de Here Jezus is het natuurlijk een uitzondering omdat velen zeggen dat Hij de Vader en de Zoon is.
Je hebt gelijk, het is offtopic.Wilsophie schreef:Volgens mij is dit ook compleet off topic, dus wordt dan alles weer verwijderd..en dan is mijn energie weer helemaal voor niets. Maar goed als de moderator meedoet is het geen punt klaarblijkelijk.
Dat is waar. Het is zelfs zo dat aan de discipelen is bevolen de prediking van het Evangelie "te beginnen van Jeruzalem" (Luk. 24:47), wat ook is gebeurd (Hand. 2 e.v.). Dat neemt niet weg dat Evangelieverkondiging onder de joden wel enige voorzichtigheid en tact vergt, gezien wat er in het verleden allemaal is gebeurd. Daarom zijn degenen die vooral aangewezen zijn om dit Evangelie te verkondigen, joden die ook Jezus als hun Messias belijden. Voor hen geldt allereerst dat ze hun broeders tot jaloersheid verwekken en hen zo behouden (Rom. 11)Optimatus schreef:Waarom zou het bekeren van joden een belediging zijn? Er staat toch: "Maak ALLE volken tot Mijn discipelen?"
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten