Lydia63 schreef:Even 'n vraag aan jou Marnix, geloof jij dat Allah de zelfde is als Jahweh?
Mohammed schijnbaar niet, toen hij zijn overwinnning's /oorlogs kreet Allahu Akbar uit riep.
En persoonlijk denk ik dat wij als hedendaagse christenen die ons verbonden voelen met de leer van onze Heer Jezus Christus, zich niet schuldig hoeven te voelen wat andere " MACHTEN" in zijn Naam hebben gedaan, 'n rechtvaardig oordeel komt nog .Mattheüs 7:21-23
Dit soort woorden lees je nergens in de koran, want Mohammed is onfeilbaar volgens de Islam en de koran.
Wat hij deed was goed in de ogen van zijn god.
Ik geloof niet dat Allah en God en Jahweh dezelfde zijn. Er zijn duidelijker verschillen in hoe ze zich presenteren en wat ze leren en het meeste komt dat tot uiting in Gods Zoon, Jezus Christus die moslims (en veel Joden trouwens ook) ontkennen. Waar het mij om gaat is dat ook moslims geloven in een god die ze aanbidden en willen loven en dat "Allah is de grootste" daar een uiting van is. En dat er in naam van een god soms ook misdaden worden gepleegd door sommigen doet daar niet zoveel aan af, dat is bij het christendom ook het geval en het geval geweest. Maar dat wil nog niet zeggen dat elke moslim die zijn gebed begint met "mijn god is de grootste" zich daarmee schuldig maakt aan die misdaden. Die twee zaken moet je gescheiden houden.