De zondag.

Open voor alle onderwerpen en meningen
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

lekkerbek
Sergeant
Sergeant

Re: De zondag.

Berichtdoor lekkerbek » 07 nov 2018 19:14

Ik weet niet waarom je het negatief vind, het is juist positief dat er uit de mens niets goed kan gebeuren maar dat God dit werkt in de mens. Dan hebben we toch een wonderdoend God, dat er voor iedereen nog genade te verkrijgen is, al verspelen we dit dagelijks?
We willen dit gewoon niet horen dat ee uit de mens niets goeds kan komen, we vinden ons nog heel wat.......
Tot God ons laat zien hoe nietig we zijn zonder Zijn trouwe zorg, en vergevingsgezind naar mensen die het steeds weer verkondigen.
Als we dit mogen ervaren is het toch écht een dankdag? Eigenlijk verkeerde topic maar dit als antwoord ol de voorgaande reactie.

Veendam
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Veendam » 07 nov 2018 21:20

lekkerbek schreef:Ik weet niet waarom je het negatief vind, het is juist positief dat er uit de mens niets goed kan gebeuren maar dat God dit werkt in de mens. Dan hebben we toch een wonderdoend God, dat er voor iedereen nog genade te verkrijgen is, al verspelen we dit dagelijks?
We willen dit gewoon niet horen dat ee uit de mens niets goeds kan komen, we vinden ons nog heel wat.......
Tot God ons laat zien hoe nietig we zijn zonder Zijn trouwe zorg, en vergevingsgezind naar mensen die het steeds weer verkondigen.
Als we dit mogen ervaren is het toch écht een dankdag? Eigenlijk verkeerde topic maar dit als antwoord ol de voorgaande reactie.

Uit een niet wedergeboren mens kan inderdaad niets goeds komen.

Gode zij dank dat het wel kan uit de gelovigen die niet geboren zijn uit vlees en bloed, maar door de Heilige Geest.
En God roept de gelovigen om al het goede dat Hij IN CHRISTUS aan ons gegeven heeft gratis uit te delen aan een ieder die het maar wil ontvangen, zonder welk voorbehoud dan ook.

Liekels
Mineur
Mineur

Berichtdoor Liekels » 07 nov 2018 23:15

lekkerbek schreef:Ik weet niet waarom je het negatief vind, het is juist positief dat er uit de mens niets goed kan gebeuren maar dat God dit werkt in de mens. Dan hebben we toch een wonderdoend God, dat er voor iedereen nog genade te verkrijgen is, al verspelen we dit dagelijks?

Ik besef echt wel hoe nietig we zijn, masr ik geloof wel dat er goeds kan komen uit mensen. Vanuit jouw zienswijze kun je achterover leunen en bekritiseren, want vanuit ons zelf zal niets komen. Ik denk dat we hier nier voor niets zijn en dat onze taak ipv andere veroordelen, anderen helpen is, luisteren naar elkaar, leren van elkaar. Het is een dankdag, in ieder geval ook, als men elkaar wat liever heeft en daar moeite voor doet. Met alleen verkondigen, bekritiseren en oordelen leef je wel heel makkelijk naar deze dankdag toe.

Liekels
Mineur
Mineur

Berichtdoor Liekels » 07 nov 2018 23:22

elburger schreef:Liekels schreef

Ten eerste wil ik even reageren op het feit of iemand 3 maanden lid is van refoweb of 3 jaar.
Dat maakt toch helemaal niets uit?!
Men heeft, naar ik aanneem één overeenkomst, men is gelovig, men wil een kind van God zijn.
Misschien is het zelfs wel zo dat een "nieuwe bezoeker" van deze site een hele frisse blik heeft op hetgeen wordt geschreven, die niet vast geroest zit, als ik dat zo even mag omschrijven.
Als Christen heb je respect voor je medemens, althans dat is mij toch geleerd1
Jood of Griek, protestant of katholiek, moslim of atheïst, het is een mens, en zegt God niet?! : Heb uw naaste lief als uzelf!!!
Het siert een christen, ( mijns inziens ) als hij/zij zich inzet om niet gelovigen te brengen naar God Woord.
Steunen wij daarom bijvoorbeeld niet ook het zendingswerk?
Zorgen wij er daarom ook niet voor dat er Bijbels naar China en andere landen gesmokkeld worden?
Dit zijn maar een paar voorbeelden hoor, er zijn er nog velen.

Mensen, wees liefdevol voor elkaar, ook hier en respecteer elkaar, ga elkaar niet irriteren!!!!!
Heb zojuist nog een reactie geplaatst op een topic die ging erover of je iemand kunt corrigeren/kwetsen.
AUB, laat dat hier achterwege.
Verbeter, leer en laat leren maar wel het goede en volgens Gods wetten en geboden.
En kan dan niet aan met, jij bent een oud gereformeerde, want dat klopt, maar..... ik ben een zondaar en jij ook.
Allen kunnen wij niet zalig worden door te geloven, te smeken om vergeving van onze zonden en op voorspraak van onze Here Jezus Christus, die aan het vloekhout op Golgotha voor al onze zonden gestorven is.
Hem zij de glorie.
Halleluja.

Mooi geschreven, zo zou het naar mijn idee ook moeten zijn.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 nov 2018 08:32

Veendam schreef:Romeinen 12 spreekt over het vernieuwen van ons denken.
Door ons denken te vernieuwen krijgen wij wel de gedachten van God, de gezindheid van Jezus Christus. (1 Kor. 2:16)
God daalt niet met Zijn gedachten naar ons niveau, maar wil dat wij in ons denken toegroeien naar Zijn niveau.
Zeker, maar de gezindheid van Christus kan ook betekenen: met een zweep de geldwisselaars de tempel uitdrijven. (Joh. 2:15)
Dat is toch iets anders dan glimlachen over menselijke daden die hoe dan ook gebrekkig zijn. Want gebrekkig blijft het van onze kant altijd in dit leven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Nina
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Nina » 08 nov 2018 08:37

Elburger schreef:
Allen kunnen wij niet zalig worden door te geloven, te smeken om vergeving van onze zonden en op voorspraak van onze Here Jezus Christus, die aan het vloekhout op Golgotha voor al onze zonden gestorven is.
Hem zij de glorie.

Hoe worden wij dan zalig? Kan je dit toelichten Elburger? Ik neem aan dat je 'niet' moet vervangen door 'alleen maar'? Typfout?
Laatst gewijzigd door Nina op 08 nov 2018 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Veendam
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Veendam » 08 nov 2018 10:01

elbert schreef:Zeker, maar de gezindheid van Christus kan ook betekenen: met een zweep de geldwisselaars de tempel uitdrijven. (Joh. 2:15)
Dat is toch iets anders dan glimlachen over menselijke daden die hoe dan ook gebrekkig zijn. Want gebrekkig blijft het van onze kant altijd in dit leven.

Ik heb nooit gezegt dat het doen wat Jezus zegt alleen maar rozegeur en maneschijn is en lief zijn voor elkaar.
Als je een kind te ver over de rand ziet kijken op een hoog balkon en het kind valt er bijna door naar beneden en je kan niet anders dan aan de haren te trekken om het kind daarvoor te behoeden dan is het een daad van liefde om dat kind aan de haren terug te treken.
Zo denkt Jezus er ook over.

Dan kan iemand vroom gaan zitten roepen dat het niet goed is om aan de haren te trekken maar op dat moment was dat dan gewoon het beste.
Dat vernieuwen van ons denken moet ook niet alleen in ons hoofd zo zijn maar gepaard gaan met AKTIE, en dan an het soms zijn dat het mensen tegen de borst stuit. Het zij zo !

Het hoeft helemaal niet gebrekkig te blijven in ons leven, dat hangt er van af of je er wel of niet serieus mee bent en er moeite voor wilt doen of niet.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 nov 2018 11:11

elburger schreef:Ten eerste wil ik even reageren op het feit of iemand 3 maanden lid is van refoweb of 3 jaar.

Nee dat maakt ook niets uit. Maar dat is het punt nl niet.
Het gaat erom dat iemand een oordeel heeft over allerlei zaken, die je niet kunt weten omdat je slechts 3 maanden lid bent!
Of je moet hier al zijn, onder een andere naam.
Wee de mens die zich niet elke dag minstens een uur kan bezinnen over zichzelf ~ Rabbi Mosje Leib van Sasow

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 08 nov 2018 14:43

elburger schreef:Liekels schreef

Ten eerste wil ik even reageren op het feit of iemand 3 maanden lid is van refoweb of 3 jaar.
Men heeft, naar ik aanneem één overeenkomst, men is gelovig, men wil een kind van God zijn.
Misschien is het zelfs wel zo dat een "nieuwe bezoeker" van deze site een hele frisse blik heeft op hetgeen wordt geschreven, die niet vast geroest zit, als ik dat zo even mag omschrijven.
Als Christen heb je respect voor je medemens, althans dat is mij toch geleerd1
Jood of Griek, protestant of katholiek, moslim of atheïst, het is een mens, en zegt God niet?! : Heb uw naaste lief als uzelf!!!
Het siert een christen, ( mijns inziens ) als hij/zij zich inzet om niet gelovigen te brengen naar God Woord.
Steunen wij daarom bijvoorbeeld niet ook het zendingswerk?
Zorgen wij er daarom ook niet voor dat er Bijbels naar China en andere landen gesmokkeld worden?
Dit zijn maar een paar voorbeelden hoor, er zijn er nog velen.

Mensen, wees liefdevol voor elkaar, ook hier en respecteer elkaar, ga elkaar niet irriteren!!!!!
Heb zojuist nog een reactie geplaatst op een topic die ging erover of je iemand kunt corrigeren/kwetsen.
AUB, laat dat hier achterwege.
Verbeter, leer en laat leren maar wel het goede en volgens Gods wetten en geboden.
En kan dan niet aan met, jij bent een oud gereformeerde, want dat klopt, maar..... ik ben een zondaar en jij ook.
Allen kunnen wij alleen maar zalig worden door te geloven, te smeken om vergeving van onze zonden en op voorspraak van onze Here Jezus Christus, die aan het vloekhout op Golgotha voor al onze zonden gestorven is.
Hem zij de glorie.
Halleluja.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 08 nov 2018 14:44

@Nina

Bedankt voor jouw opmerkzaamheid.
Is gecorrigeerd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 nov 2018 19:59

Moderator opmerking: er zijn hier een aantal berichten verwijderd. Als jullie commentaar hebben op elkaars postgedrag, dan is dit topic daar NIET de juiste plek voor. Daarvoor hebben we een PB knop. Dus graag ontopic verder.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “[Religie] - Open forum”