Jehova

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Jehova

Berichtdoor antoon » 23 okt 2016 05:20

Als je de vertaling van de Jehova's erbij haalt lust ik er nog wel een paar.
Een predikant kreeg eens Jehova's aan de deur. Hij wilde met ze praten, maar dan moesten ze eerst de grondtalen gaan leren. En dan zou hij ze vanuit de grondtalen aantonen dat ze belazerd werden waar ze bij stonden. Je raadt het al: Ze zijn niet teruggekomen.....

Dat ze niet terugkomen ligt grotendeels aan mensen die niet willen luisteren,JG doet niet anders dan onderwijzen uit het woord zoals Jezus ook deed daarom als iemand JG de deur wijst, wijst hij geen JG of mensen de deur, maar de schepper en zijn woord.

Ook wijst hij/zij dan de juiste betekenis af betreffende de vader en de zoon, op die manier zal de huisbewoner mogenlijK wel eens niet tot nauwkeurige kennis kunnen komen, een vereiste in de schrift
Bruno schrijft over waarheden oa. dit
Dit schema van meningsverschil is alleen te doorbreken met onomstotelijke bewijzen. Zodat niemand meer om de waarheid heen kan.
Mijn stelling is dat er noch voor de geloofsvoorstellingen van gelovigen noch voor de aannames van ongelovigen onomstotelijke bewijzen te geven zijn.


De schepper geeft in zijn boek die bewijzen voor die ene waarheid

vreemdeling

Re: Jehova

Berichtdoor vreemdeling » 23 okt 2016 07:06

Het is allemaal exoterische godsdienstbeoefening, dus het maakt weinig uit of je je nu bij de getuigen van Jehova aansluit of bij een andere christelijke denominatie. Al moet je dan wel in weer en wind langs de deuren bij allerlei mensen natuurlijk, het is ietsjes avontuurlijker.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Jehova

Berichtdoor Race406 » 23 okt 2016 07:15

Daar gaat het over de engelen. Daartegen is nooit God gezegd. Maar tegen de Zoon zegt de Vader dat de Zoon God is. Kwestie van goed lezen.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Yoshi

Re: Jehova

Berichtdoor Yoshi » 23 okt 2016 08:10

antoon schreef:Dat ze niet terugkomen ligt grotendeels aan mensen die niet willen luisteren,JG doet niet anders dan onderwijzen uit het woord zoals Jezus ook deed daarom als iemand JG de deur wijst, wijst hij geen JG of mensen de deur, maar de schepper en zijn woord.

@Bruno, lezen we even mee?

Eerder vertelde je dat je een huwelijk hebt met je vrouw en dat jullie samen een kind hebben.
Bovenstaande geeft wel mooi aan wat dit gaat doen met jouw huwelijk en de relatie met je vrouw en kind. Daarover is overigens ook al veel bekend en te lezen op internet. Wat het doet als een lid wordt van het WTG en de ander niet. Je geeft aan dat je vrouw zich nooit zal aansluiten bij het WTG.

Je vrouw zal, aldus dit genootschap zoals Antoon het zo mooi verwoord, de Schepper en Zijn Woord de deur wijzen. Vroeg of laat zal het WTG gaan stoken in je huwelijk en je overtuigen dat je vrouw en haar niet-WTG overtuiging (welke dat dan ook mag zijn) uit Satan voortkomen. Wil jij je huwelijk op het spel zetten enkel en alleen omdat een aantal ideeën van het WTG en jou overeenkomen en er een aardige meneer een praatje met je heeft gemaakt? Wil je werkelijk een weg onderzoeken die jouw huwelijk tot op de grond zal afbranden?

@Antoon, hartelijk dank in het kader van dit topic. Ik neem an dat de topicstarter nu meer dan genoeg informatie heeft.

@Bruno; Iets anders; Het bijwonen van andere kerkdiensten (dus alles wat niet WTG is) is ook verboden want afgoderij aldus het WTG. Hoe zou het zijn als jij niet eens naar de begrafenis van familie of vrienden mag gaan (indien die kerkelijk zijn). Hoe leuk is het dat jij nooit meer de verjaardag van je kind mag vieren?

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 23 okt 2016 10:23

Wel Yoshi, die verjaardagen kan ik enigszins begrijpen.
Maar of ik geen begrafenis mag bijwonen niet. Ik zal hen ook duidelijk maken dat mijn vriendin geen intentie heeft zich te bekeren.
Ik heb ook niet de intentie folders te kopen en te verspreiden. Wel sta ik open om te ontdekken wat de bijbel volgens hen leert.
Door mijn "aandoening" kan ik ook niet altijd naar meetings gaan, noch van deur tot deur.

Ik zou nooit "all the way" kunnen gaan zoals meeste Jehova Getuigen. Ik hoop dat ze daar begrip voor hebben.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Jehova

Berichtdoor gravo » 23 okt 2016 12:07

antoon schreef:(...)Bruno schrijft over waarheden oa. dit


Niet Bruno schrijft het hier bedoelde citaat over waarheden, maar gravo,

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Jehova

Berichtdoor irmo » 23 okt 2016 12:12

Bruno schreef:Wel Yoshi, die verjaardagen kan ik enigszins begrijpen.
Maar of ik geen begrafenis mag bijwonen niet. Ik zal hen ook duidelijk maken dat mijn vriendin geen intentie heeft zich te bekeren.
Ik heb ook niet de intentie folders te kopen en te verspreiden. Wel sta ik open om te ontdekken wat de bijbel volgens hen leert.
Door mijn "aandoening" kan ik ook niet altijd naar meetings gaan, noch van deur tot deur.

Ik zou nooit "all the way" kunnen gaan zoals meeste Jehova Getuigen. Ik hoop dat ze daar begrip voor hebben.


Ik zou zeggen, droom fijn verder. Voor minder dan 100% hebben ze geen begrip. Vooral niet als jij je kinderen niet ` in de waarheid´ wil opvoeden.

Yoshi

Re: Jehova

Berichtdoor Yoshi » 23 okt 2016 12:17

irmo schreef:Ik zou zeggen, droom fijn verder. Voor minder dan 100% hebben ze geen begrip. Vooral niet als jij je kinderen niet ` in de waarheid´ wil opvoeden.

In het begin vast wel, dan maakt het allemaal nog niet zo heel veel uit en vinden ze het alleen jammer. Maar ben je eenmaal in de greep van zo'n sekte zal het steeds verder opschuiven. En je zit er zelf middenin dus grote kans dat je erin mee gaat.

Als je een kikker in kokend of te heet water gooit zal hij er gelijk uitspringen. Als je een kikker in koud water gooit op een vuurtje dan zal hij er rustig in blijven zitten totdat hij gekookt en dood is. Dat principe hanteren ze bij sekten als het WTG ook.

De topicstarter kan nu nog gewoon in alle nuchterheid een keuze maken zonder enige schade. Kiest hij voor verdere verkenning van het WTG of kiest hij voor zijn gezin. Zo simpel is het eigenlijk.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 23 okt 2016 16:47

Ik ga al die vooroordelen aan de man brengen en horen wat ze zeggen.
Het spreekt voor zich dat ik mijn kinderen niet ga indoctrineren met fundamentalisme.

mohamed

Re: Jehova

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2016 17:02

Het is een eindtijdsbeweging waar je je beter verre van kunt houden. Wat de Bijbel leert heb je de Bijbel bij nodig en niet een mens die je vertelt wat de Bijbel leert op straffe van de hel.

antoon

Re: Jehova

Berichtdoor antoon » 23 okt 2016 17:21

Zij prediken geen hel integendeel, zij wijzen op wat de bijbel over de toekomst zegt

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Jehova

Berichtdoor rotterdam » 23 okt 2016 17:44

irmo schreef:
Ik zou zeggen, droom fijn verder. Voor minder dan 100% hebben ze geen begrip. Vooral niet als jij je kinderen niet ` in de waarheid´ wil opvoeden.


En voortaan extra voorzichtig leven want het Besturend Lichaam schrijft voor dat transfusies van volbloed en bepaalde bestanddelen van bloed (plasma, erytrocyten, leukocyten, trombocyten) niet acceptabel zijn (op straffe van uitsluiting).

Yoshi

Re: Jehova

Berichtdoor Yoshi » 23 okt 2016 17:45

antoon schreef:Zij prediken geen hel integendeel, zij wijzen op wat de bijbel over de toekomst zegt

Ze prediken idd geen hel. Ze hanteren waarzeggerij betreffende de toekomst. En wel op zo'n bedenkelijk niveau dat het net zo waardevol is als de wekelijkse horoscoop in de Libelle of de waarzegster op de plaatselijke kermis. 1914 en vele andere jaartallen hebben de revue al gepasseerd en vele WGT aanhangers hebben al schoon genoeg gehad van de valse profetieën van het WTG dat ze het WTG vaarwel hebben gezegd.

Yoshi

Re: Jehova

Berichtdoor Yoshi » 23 okt 2016 17:52

rotterdam schreef:En voortaan extra voorzichtig leven want het Besturend Lichaam schrijft voor dat transfusies van volbloed en bepaalde bestanddelen van bloed (plasma, erytrocyten, leukocyten, trombocyten) niet acceptabel zijn (op straffe van uitsluiting).

Hier hebben ze in de loop der tijd meerdere standpunten over gehad. Maar als je met voortschrijdend inzicht hebt gehandeld en je leven hebt gered of dat van je kinderen bijvoorbeeld ben je nog steeds in de ban.
Indien zo'n situatie zich voordoet bij WTG ouders dan moeten ouders koste wat kost (om niet uitgesloten en voor dood gehouden te worden) voorkomen dat hun kind een transfusie krijgt. Vaak worden zulke ouders dan uit hun ouderlijke macht gezet en heeft het kind bewaking nodig tegen ontvoering.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 23 okt 2016 19:43

Nou, ik geloof hen wel op dat vlak.
We zijn nu aan de zesde zegel, het opdrogen van de Eufraat. Zie Irak.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten