Trekkerpull strand horst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

YMCA
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2016 22:42

Trekkerpull strand horst

Berichtdoor YMCA » 09 jul 2016 12:34

ik ben uitgenodigd voor trekkerpull op strand horst. Nou ben ik hier nog nooit geweest en weet niet of dit wel een verantwoorde activiteit is. Nou gaat dit evenement gepaard met veel herrie en kabaal, waardoor ik genoodzaakt ben om mijn oren te bedekken. Is dit te verantwoorden in leer en leven? Openbaring spreekt namelijk van "wie oren heeft die horen".

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Trekkerpull strand horst

Berichtdoor Chaya » 09 jul 2016 13:01

Beste Ymca,

Als jij van tractoren houdt en het geluid daarvan is daar op zich niets op tegen denk ik. Er zijn natuurlijk wel bezwaren te bedenken, zoals geluidsoverlast, stank, luchtvervuiling en berijders lopen toch wel enig risico, net als de omstanders.
YMCA schreef:Is dit te verantwoorden in leer en leven?

Als het op zondag is en je gaat dit tussen 2 kerkdiensten door doen, of je laat de middagdienst daarvoor schieten, zou ik zeggen van niet.
YMCA schreef:Openbaring spreekt namelijk van "wie oren heeft die horen".

Dat heeft niets te maken met het bedekken van je oren vanwege een irritant geluid.
Dat gaat over de "geestelijke" oren, we moeten kunnen verstaan wat de Geest tot ons zegt.
Een zondig mens verstaat dit niet, van nature.
De Heilige Geest moet dan eerst onze blinde ogen openen, net als onze dove oren.

Maar wat is nu je overweging precies? Waarom twijfel je?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Trekkerpull strand horst

Berichtdoor Mortlach » 09 jul 2016 13:40

YMCA schreef:ik ben uitgenodigd voor trekkerpull op strand horst. Nou ben ik hier nog nooit geweest en weet niet of dit wel een verantwoorde activiteit is. Nou gaat dit evenement gepaard met veel herrie en kabaal, waardoor ik genoodzaakt ben om mijn oren te bedekken. Is dit te verantwoorden in leer en leven? Openbaring spreekt namelijk van "wie oren heeft die horen".


Dat is wel een heel bijzondere reden om zoiets niet te bezoeken. Mag je dan ook niet meer met machines werken, in een fabriek of in de bouw?

Ik heb ontzettend spijt dat ik niet eerder oordopjes ben gaan gebruiken voor concerten die ik heb bezocht in mijn jeugd. Ik heb er toch merkbaar gehoorschade aan overgehouden. Ik wil het dus iedereen op het hart drukken. Is misschien niet cool als je 18 bent, maar je 38-jarige versie zal je er dankbaar om zijn.

Om religieuze redenen geen oordopjes gebruiken, ik denk niet dat dat het doel is van de tekst die je aanhaalt (en je weet dat "het doel missen" de definitie is van zonde, nietwaar?)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Trekkerpull strand horst

Berichtdoor pannenkoek » 09 jul 2016 18:03

Gaaf!!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

YMCA
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2016 22:42

Re: Trekkerpull strand horst

Berichtdoor YMCA » 09 jul 2016 18:06

Ik ben toch maar gegaan vandaag, blijkt een leuk evenement te zijn. Dank voor de geruststellend reacties.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten