Chaya schreef:Als buitenstaanders er geen verstand van zouden hebben, zullen we maar eens een kenner aan het woord laten.
De voormalige heks Elly Loos vindt de groeiende populariteit van Halloween „een enge ontwikkeling.” De vrouw zwierf jarenlang regelmatig over kerkhoven om geesten van doden op te roepen. Als zwarte heks sprak ze vervloekingen uit over christenen. Totdat ze besloot een keer naar de kerk te gaan en werd gegrepen door de boodschap van het kruis.
„In ons Noord-Hollandse dorp is morgen voor de vijfentwintigste keer een Halloweenmarkt. Je komt er van alles tegen. Het wordt allemaal steeds enger en heftiger. Helaas zie je steeds vaker dat ook christelijke scholen aan Halloween doen. Pure onwetendheid. Halloween is een van de belangrijkste feesten van satanisten en heksen, terwijl de gemiddelde Nederlander het ziet als een leuk en gezellig feestje met pompoenen en verkleedpartijtjes. Dat baart me zorgen.”
Christenen verarmen steeds verder, stelt Elly, lid van een evangelische gemeente. „Ze komen nauwelijks tot niet met een tegengeluid. Sterker nog, veel christenen lopen gewoon over een Halloweenmarkt alsof er niets aan de hand is. Er zijn er zelfs die verkleed als heks een kraampje huren en er spulletjes verkopen. Ik vind dat onvoorstelbaar. Ik zie het als tekortkoming van de leiders en voorgangers in kerkelijke gemeenten dat zij hun volgelingen onvoldoende toerusten.”
Wie denkt dat kinderen vanzelfsprekend worden beschermd tegen een sinister Halloween komt bedrogen uit. Steeds vaker raken kinderen volledig betrokken bij de festiviteiten. Zo bood het Anton Pieck Museum in Hattem in de herfstvakantie griezelworkshops aan voor kinderen.
De toenemende betrokkenheid van kinderen bij Halloween baart ex-heks Elly zorgen. „De jongeren groeien op tot volwassenen die de andere duistere wereld heel gewoon gaan vinden. Halloween wordt steeds meer een volksfeest. Maar zo onschuldig is het allemaal niet. Zoals christenen Kerst vieren, zo viert de duisternis morgen Halloween. In de wereld van de satanisten is de avond van 31 oktober het beste tijdstip om de geesten van overledenen op te roepen.”
Het terrein van de zwarte hekserij is levensgevaarlijk, waarschuwt Elly. „Ik heb gebroken met de heksenkring, maar nog steeds houden ze me in de gaten. Ze duiken her en der op en soms zegt er eentje tegen me dat ik de groetjes krijg van de heksenleidster van destijds. Het netwerk van het satanisme is wijdvertakt. Ze weten wie je bent. Maar de Heere Jezus staat erboven. Ik ben niet bang. Zonder Jezus zou ik het niet volhouden. Het gebed is van levensbelang.”
En irmo, wat Elly hierboven zegt, is dat onzin?
Bovenstaande zijn citaten uit
DIT ARTIKEL
Ja, dat is onzin voor het grootste gedeelte. Ten eerste is dit gewoon nalatigheid van het RD, aangezien dit artikel al uit 2011 komt. Ze hadden zeker geen zin om iets nieuws te verzinnen, dus hebben ze het artikel maar gekopieerd blijkbaar. Nog te lui om journalistiek te plegen daar.
Ten tweede, zijn een aantal dingen die zij presenteert als feiten gewoon onjuist. Zwarte hekserij bestaat niet, evenals satanische hekserij. En is ze nou heks of satanist geweest? Ik weet het wel, maar het is niet duidelijk uit het artikel.
Daarnaast heeft ze wel gelijk dat hedendaagse christenen vrij lui en dom zijn ja. Ze bidden niet, ze luisteren niet, ze gaan niet naar de kerk en ze weten al helemaal niet wat hun godsdienst inhoudt. Daar zouden ze best iets meer aan mogen doen, dus daar heeft ze wel een punt.
Ook deze uitspraak: Zoals christenen Kerst vieren, zo viert de duisternis morgen Halloween. Is onjuist. Wij vieren kerst gewoon op 25 december hoor, alleen heeft het bij ons een andere naam. Zou zij als `heks´ toch moeten weten, maar schijnbaar is ze die feiten even vergeten.
Als julie het met dat soort bekeerlingen moeten doen, geen wonder dat het christendom dan afglijdt. Ik kan dat mens echt niet serieus nemen, interview ook gelezen waarin de kabouters voor haar de afwas deden?
Doen ze niet voor mij hoor, wat doe ik toch verkeerd?