Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Johan100 schreef:We zijn in een geestelijke wereldoorlog. Wreedheid tegenover dieren, vandalisme en zelfs moord gebeurd met een veel hogere frequentie tijdens Halloween. Iedere Halloween worden duizenden dieren en zelfs mensen, geofferd in satanische rituelen wereldwijd, terwijl miljoenen anderen, inclusief christenen die het goed voorhebben, deelnemen aan Halloween feesten. Halloween is de beste rekruteringstijd voor heksen en satanisten. Veel mensen getuigen dat ze werden geïntroduceerd aan het occulte tijdens een Halloween feestje. Halloween is heel religieus, maar niet christelijk.
Johan100 schreef:We zijn in een geestelijke wereldoorlog. Wreedheid tegenover dieren, vandalisme en zelfs moord gebeurd met een veel hogere frequentie tijdens Halloween. Iedere Halloween worden duizenden dieren en zelfs mensen, geofferd in satanische rituelen wereldwijd.
Johan100 schreef:bewijs, bewijs, onderbouwinkje hier en daar.
ik heb het overgenomen, zoals we de meeste kennis overnemen.
je kan er over nadenken.
ALs ik al die maskers zie tijdens halloween, zogenaamd lugubere afgehakte ledematen in de supermarkt, dit heeft niks met de Heere Jezus te maken.
Halloween is door en door kwaadaardig van oorsprong; er bestaat niets dat het acceptabel zou kunnen maken voor de Heere Jezus.”
Laat je niet misleiden.
Johan100 schreef:dat heb ik ook zeker tegen mezelf, dat geld voor iedereen.
of het uit de jaren 90 komt of uit het jaar 0 dat doet er niet toe, Gods Woord veranderd niet en ja het draait inderdaad om Jezus het christelijke geloof.
Dus in Zijn naam hoort er gesproken te worden, niet uit dogma of de naam van boeddha of iets anders spiritueels of wie dan ook.
Iets is goed of fout, licht of duister, dit is de tegenstelling die er is en er is geen middenweg en dit is een verzinsel van het duistere, de duivel, die ook hier op de site actief is, juist hier, want waar het Woord niet is, heeft hij minder werk.
God is een God van leven en dit heeft niets daarmee te maken.
we zijn gewaarschuwd.
ononderbouwde onzin? pardon? wat een lariekoek.
Ook als het nog zo onschuldig LIJKT, de oorsprong is niet goed en het is niet van God en niet tot eer van God.
Dat is de scheidslijn.
Johan100 schreef:joh, de waarheid met een kleine letter is net zo belangrijk.
je verdraaid de discussie (wat voor mij niet ter discussie staat trouwens, of het nou wel of niet goed is)
ik publiceer ook een stukje (heb ik erbij gezet) wat gebeurt zou kunnen zijn (of misschien nog steeds gebeurt)
in wezen doe je hetzelfde, door te zeggen dat het allemaal onzin is. Daarmee verkoop je zelf klinkklare onzin, want bewijs maar dat het onzin is en dat het niet gebeurt(is).
Als ik op een zoekmachine halloweeen intyp en bij afbeeldingen kijk en de geschiedenis/herkomst opzoek weet ik genoeg en zie ik alleen maar dingen wat regelrecht uit de hel komt. (horrorfiguren, kindjes met een pakje afgebeeld met een geraamte, etc, etc.)
Als het zo'n duistere kant heeft horen naar mijn mening christenen en niemand niet daar aan mee te doen.(ook niet met snoepjes op halen, dan doe je er toch aan mee)
Wel spannend he dat duistere, het heeft wel iets, ja daar zijn we allemaal toe geneigd inderdaad.
En grijs bestaat hierin niet inderdaad, het is goed of fout.
Alleen Gods licht laat wat anders zien, daar ben ik van overtuigd.
Verbazingwekkend dat dit op een refoweb door bepaalde mensen goedgepraat wordt, ja dat heb je als iedereen lid kan worden, dat is de keerzijde daarvan.
Johan100 schreef:
We zijn in een geestelijke wereldoorlog. Wreedheid tegenover dieren, vandalisme en zelfs moord gebeurd met een veel hogere frequentie tijdens Halloween. Iedere Halloween worden duizenden dieren en zelfs mensen, geofferd in satanische rituelen wereldwijd, terwijl miljoenen anderen, inclusief christenen die het goed voorhebben, deelnemen aan Halloween feesten. Halloween is de beste rekruteringstijd voor heksen en satanisten. Veel mensen getuigen dat ze werden geïntroduceerd aan het occulte tijdens een Halloween feestje. Halloween is heel religieus, maar niet christelijk.
irmo schreef:
Als je dan toch bezig bent met bewijs verzamelen, graag je bewijs dan hiervoor ook gelijk. Ik weet namelijk 100% zeker dat het gezwets is. Er is niemand geinitieerd afgelopen halloween. Dus tenzij je het tegendeel bewijst, beschouw ik dit gewoon als laster, en dat neem ik je kwalijk
Dus ik ben heel beniewd.
Chaya schreef:Als buitenstaanders er geen verstand van zouden hebben, zullen we maar eens een kenner aan het woord laten.
De voormalige heks Elly Loos vindt de groeiende populariteit van Halloween „een enge ontwikkeling.” De vrouw zwierf jarenlang regelmatig over kerkhoven om geesten van doden op te roepen. Als zwarte heks sprak ze vervloekingen uit over christenen. Totdat ze besloot een keer naar de kerk te gaan en werd gegrepen door de boodschap van het kruis.
Wie denkt dat kinderen vanzelfsprekend worden beschermd tegen een sinister Halloween komt bedrogen uit. Steeds vaker raken kinderen volledig betrokken bij de festiviteiten. Zo bood het Anton Pieck Museum in Hattem in de herfstvakantie griezelworkshops aan voor kinderen.
De toenemende betrokkenheid van kinderen bij Halloween baart ex-heks Elly zorgen. „De jongeren groeien op tot volwassenen die de andere duistere wereld heel gewoon gaan vinden. Halloween wordt steeds meer een volksfeest. Maar zo onschuldig is het allemaal niet. Zoals christenen Kerst vieren, zo viert de duisternis morgen Halloween. In de wereld van de satanisten is de avond van 31 oktober het beste tijdstip om de geesten van overledenen op te roepen.”
Het terrein van de zwarte hekserij is levensgevaarlijk, waarschuwt Elly. „Ik heb gebroken met de heksenkring, maar nog steeds houden ze me in de gaten. Ze duiken her en der op en soms zegt er eentje tegen me dat ik de groetjes krijg van de heksenleidster van destijds. Het netwerk van het satanisme is wijdvertakt. Ze weten wie je bent. Maar de Heere Jezus staat erboven. Ik ben niet bang. Zonder Jezus zou ik het niet volhouden. Het gebed is van levensbelang.”
Chaya schreef:
De voormalige heks Elly Loos vindt de groeiende populariteit van Halloween „een enge ontwikkeling.”
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten