Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor mohamed » 02 nov 2015 22:03

Wie weet dat God Eén is vreest geen afgoderij.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2015 22:42

Johan100 schreef:We zijn in een geestelijke wereldoorlog. Wreedheid tegenover dieren, vandalisme en zelfs moord gebeurd met een veel hogere frequentie tijdens Halloween. Iedere Halloween worden duizenden dieren en zelfs mensen, geofferd in satanische rituelen wereldwijd, terwijl miljoenen anderen, inclusief christenen die het goed voorhebben, deelnemen aan Halloween feesten. Halloween is de beste rekruteringstijd voor heksen en satanisten. Veel mensen getuigen dat ze werden geïntroduceerd aan het occulte tijdens een Halloween feestje. Halloween is heel religieus, maar niet christelijk.

Hier wil ik wel eens een onderbouwinkje voor zien, want dit is echt je reinste larie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 nov 2015 07:39

Johan100 schreef:We zijn in een geestelijke wereldoorlog. Wreedheid tegenover dieren, vandalisme en zelfs moord gebeurd met een veel hogere frequentie tijdens Halloween. Iedere Halloween worden duizenden dieren en zelfs mensen, geofferd in satanische rituelen wereldwijd.

Hier heb je toch wel bewijs van - neem ik aan ?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 03 nov 2015 09:02

bewijs, bewijs, onderbouwinkje hier en daar.
ik heb het overgenomen, zoals we de meeste kennis overnemen.
je kan er over nadenken.

Trick or Treat (snoepjes ophalen langs de deur tegenwoordig)
Om aan offers te komen, gingen de druïden priesters van deur tot deur om vette kalveren, zwarte schapen en mensen in te zamelen. Degenen die gaven, werd voorspoed beloofd en weigeraars werden bedreigd en vervloekt. Dit is de oorsprong van “trick or treat.”

Jack-O-Lantern (pompoen tegenwoordig)
Jack-O-Lantaarn” vindt zijn oorsprong in een pompoen of schedel met een brandende kaars erin. Deze dienden als een teken om de boerderijen en huizen die de religie van de druïden ondersteunden, en dus de “treat” zochten, aan te duiden wanneer de terreur van Halloween begon. De Wereld Boek Encyclopedie zegt: “Het schijnbaar onschuldige, verlichte pompoengezicht van de Jack-O-Lantaarn is een oud symbool voor een verdoemde ziel.”

ALs ik al die maskers zie tijdens halloween, zogenaamd lugubere afgehakte ledematen in de supermarkt, dit heeft niks met de Heere Jezus te maken.
Halloween is door en door kwaadaardig van oorsprong; er bestaat niets dat het acceptabel zou kunnen maken voor de Heere Jezus.”

Laat je niet misleiden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2015 09:37

Johan100 schreef:bewijs, bewijs, onderbouwinkje hier en daar.
ik heb het overgenomen, zoals we de meeste kennis overnemen.
je kan er over nadenken.

Overgenomen van een site met 'truth' of 'bible' in de naam en met een HTML-opmaak uit de jaren 90?

Je hebt dus geen bewijs en bent gewoon ononderbouwde onzin aan het verspreiden.

ALs ik al die maskers zie tijdens halloween, zogenaamd lugubere afgehakte ledematen in de supermarkt, dit heeft niks met de Heere Jezus te maken.

Ongetwijfeld. Het lugubere is trouwens geen integraal onderdeel. De meeste kinderen/volwassenen verkleden zich als piraat of agent of bouwvakker. Het is een groter probleem dat er voor vrouwen alleen 'sexy'-varianten bestaan.

Halloween is door en door kwaadaardig van oorsprong; er bestaat niets dat het acceptabel zou kunnen maken voor de Heere Jezus.”

Laat je niet misleiden.

Heb je het nu tegen jezelf? Ik heb soms het idee dat je christenen alles kunt laten geloven als je maar genoeg 'in Jezus' naam' zegt.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 03 nov 2015 09:43

Geen onderbouwing dus. Lijkt me dat we jouw laatste regel moeten hanteren. Laat je niet misleiden. Bij deze negeer ik je eerdere reactie dus maar.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 03 nov 2015 11:23

dat heb ik ook zeker tegen mezelf, dat geld voor iedereen.

of het uit de jaren 90 komt of uit het jaar 0 dat doet er niet toe, Gods Woord veranderd niet en ja het draait inderdaad om Jezus het christelijke geloof.

Dus in Zijn naam hoort er gesproken te worden, niet uit dogma of de naam van boeddha of iets anders spiritueels of wie dan ook.

Iets is goed of fout, licht of duister, dit is de tegenstelling die er is en er is geen middenweg en dit is een verzinsel van het duistere, de duivel, die ook hier op de site actief is, juist hier, want waar het Woord niet is, heeft hij minder werk.

God is een God van leven en dit heeft niets daarmee te maken.

we zijn gewaarschuwd.

ononderbouwde onzin? pardon? wat een lariekoek.

Mortlach:Ongetwijfeld. Het lugubere is trouwens geen integraal onderdeel. De meeste kinderen/volwassenen verkleden zich als piraat of agent of bouwvakker. Het is een groter probleem dat er voor vrouwen alleen 'sexy'-varianten bestaan.

dit is voor jou een groter probleem en jouw mening, mijn mening is dat heel dat halloween een groot probleem is uit de afgrond.

Ook als het nog zo onschuldig LIJKT, de oorsprong is niet goed en het is niet van God en niet tot eer van God.
Dat is de scheidslijn.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2015 13:41

Johan100 schreef:dat heb ik ook zeker tegen mezelf, dat geld voor iedereen.

of het uit de jaren 90 komt of uit het jaar 0 dat doet er niet toe, Gods Woord veranderd niet en ja het draait inderdaad om Jezus het christelijke geloof.

Jammer alleen dat het sommige christenen te hoog gegrepen is om kritisch te zijn als iemand iets roept zogenaamd in Gods naam... Dan krijg je situaties waar mensen de grootst mogelijke onzin gaan lopen verspreiden, zoals moderne mensenoffers tijdens Halloween. Het lijkt me dat de waarheid met kleine letter toch ook wel belangrijk is als je het over Waarheid hebt. Wat er nu gebeurt is dat je jezelf als christen volledig in je hemd zet, waardoor ik nu dus minder geneigd ben alle andere zaken die je beweert serieus te nemen.

Dus in Zijn naam hoort er gesproken te worden, niet uit dogma of de naam van boeddha of iets anders spiritueels of wie dan ook.

Iets is goed of fout, licht of duister, dit is de tegenstelling die er is en er is geen middenweg en dit is een verzinsel van het duistere, de duivel, die ook hier op de site actief is, juist hier, want waar het Woord niet is, heeft hij minder werk.

Och, wat moet het toch overzichtelijk zijn in zo'n zwartwit-wereld te leven en je geen zorgen hoeven te maken om al die (50?) tinten grijs.

God is een God van leven en dit heeft niets daarmee te maken.

Fijn, doe er dan niet aan mee, maar ga niet volslagen onzin lopen verkondingen over mensenoffers.

we zijn gewaarschuwd.

Alleen, omdat je dus blijkbaar klinkklare onzin loopt te verdedigen alsof het waarheid was, ben ik niet geneigd je waarschuwing serieus te nemen.

ononderbouwde onzin? pardon? wat een lariekoek.

Oké, onderbouw het dan maar met een paar politierapporten of iets dergelijks.

Ook als het nog zo onschuldig LIJKT, de oorsprong is niet goed en het is niet van God en niet tot eer van God.
Dat is de scheidslijn.

Kijk, voor mij is de scheidslijn of je klinkklare onzin loopt te verkondigen of niet. Zodra dat is opgelost, kijken we wel weer wat er allemaal tot eer van God is en wat niet. Je bent het toch met me eens dat onzin/leugens niet tot eer van God kunnen zijn, hoop ik.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 03 nov 2015 14:18

joh, de waarheid met een kleine letter is net zo belangrijk.
je verdraaid de discussie (wat voor mij niet ter discussie staat trouwens, of het nou wel of niet goed is)
ik publiceer ook een stukje (heb ik erbij gezet) wat gebeurt zou kunnen zijn (of misschien nog steeds gebeurt)
in wezen doe je hetzelfde, door te zeggen dat het allemaal onzin is. Daarmee verkoop je zelf klinkklare onzin, want bewijs maar dat het onzin is en dat het niet gebeurt(is).
Als ik op een zoekmachine halloweeen intyp en bij afbeeldingen kijk en de geschiedenis/herkomst opzoek weet ik genoeg en zie ik alleen maar dingen wat regelrecht uit de hel komt. (horrorfiguren, kindjes met een pakje afgebeeld met een geraamte, etc, etc.)
Als het zo'n duistere kant heeft horen naar mijn mening christenen en niemand niet daar aan mee te doen.(ook niet met snoepjes op halen, dan doe je er toch aan mee)
Wel spannend he dat duistere, het heeft wel iets, ja daar zijn we allemaal toe geneigd inderdaad.
En grijs bestaat hierin niet inderdaad, het is goed of fout.
Alleen Gods licht laat wat anders zien, daar ben ik van overtuigd.

Verbazingwekkend dat dit op een refoweb door bepaalde mensen goedgepraat wordt, ja dat heb je als iedereen lid kan worden, dat is de keerzijde daarvan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2015 14:52

Johan100 schreef:joh, de waarheid met een kleine letter is net zo belangrijk.
je verdraaid de discussie (wat voor mij niet ter discussie staat trouwens, of het nou wel of niet goed is)
ik publiceer ook een stukje (heb ik erbij gezet) wat gebeurt zou kunnen zijn (of misschien nog steeds gebeurt)
in wezen doe je hetzelfde, door te zeggen dat het allemaal onzin is. Daarmee verkoop je zelf klinkklare onzin, want bewijs maar dat het onzin is en dat het niet gebeurt(is).

Oké, je wilt dat ik bewijs dat er tegenwoordig op Halloween geen mensen meer worden geofferd? Hoe zie je dat voor je?

Als ik op een zoekmachine halloweeen intyp en bij afbeeldingen kijk en de geschiedenis/herkomst opzoek weet ik genoeg en zie ik alleen maar dingen wat regelrecht uit de hel komt. (horrorfiguren, kindjes met een pakje afgebeeld met een geraamte, etc, etc.)
Als het zo'n duistere kant heeft horen naar mijn mening christenen en niemand niet daar aan mee te doen.(ook niet met snoepjes op halen, dan doe je er toch aan mee)

Nogmaals, dat is helemaal prima. Niemand die jou er toe dwingt. Het gaat mij enkel en alleen over de uitspraken over moderne mensenoffers.

Wel spannend he dat duistere, het heeft wel iets, ja daar zijn we allemaal toe geneigd inderdaad.
En grijs bestaat hierin niet inderdaad, het is goed of fout.
Alleen Gods licht laat wat anders zien, daar ben ik van overtuigd.

Verbazingwekkend dat dit op een refoweb door bepaalde mensen goedgepraat wordt, ja dat heb je als iedereen lid kan worden, dat is de keerzijde daarvan.

Ik praat niks goed. Ik vind het onschuldig vermaak, maar daar gaat het niet om. Het gaat om die mensen- en dierenoffers waar jij over begon. Alle hits in Google komen van christenen en/of ex-satanisten-nu-christenen af. Er is geen neutrale melding te vinden.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 03 nov 2015 14:57

Je doet een paar boude uitspraken. Men vraagt daar onderbouwing voor en die weiger je te geven. In plaats daarvan kom je met een algemeen verhaaltje. En het dan gek vinden dat mensen je niet meer serieus nemen....

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 03 nov 2015 15:54

Johan100 schreef:
We zijn in een geestelijke wereldoorlog. Wreedheid tegenover dieren, vandalisme en zelfs moord gebeurd met een veel hogere frequentie tijdens Halloween. Iedere Halloween worden duizenden dieren en zelfs mensen, geofferd in satanische rituelen wereldwijd, terwijl miljoenen anderen, inclusief christenen die het goed voorhebben, deelnemen aan Halloween feesten. Halloween is de beste rekruteringstijd voor heksen en satanisten. Veel mensen getuigen dat ze werden geïntroduceerd aan het occulte tijdens een Halloween feestje. Halloween is heel religieus, maar niet christelijk.

Als je dan toch bezig bent met bewijs verzamelen, graag je bewijs dan hiervoor ook gelijk. Ik weet namelijk 100% zeker dat het gezwets is. Er is niemand geinitieerd afgelopen halloween. Dus tenzij je het tegendeel bewijst, beschouw ik dit gewoon als laster, en dat neem ik je kwalijk [-(

Dus ik ben heel beniewd.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 03 nov 2015 16:37

irmo schreef:
Als je dan toch bezig bent met bewijs verzamelen, graag je bewijs dan hiervoor ook gelijk. Ik weet namelijk 100% zeker dat het gezwets is. Er is niemand geinitieerd afgelopen halloween. Dus tenzij je het tegendeel bewijst, beschouw ik dit gewoon als laster, en dat neem ik je kwalijk [-(

Dus ik ben heel beniewd.

Als buitenstaanders er geen verstand van zouden hebben, zullen we maar eens een kenner aan het woord laten.

De voormalige heks Elly Loos vindt de groeiende populariteit van Halloween „een enge ontwikkeling.” De vrouw zwierf jarenlang regelmatig over kerkhoven om geesten van doden op te roepen. Als zwarte heks sprak ze vervloekingen uit over christenen. Totdat ze besloot een keer naar de kerk te gaan en werd gegrepen door de boodschap van het kruis.

„In ons Noord-Hollandse dorp is morgen voor de vijfentwintigste keer een Halloweenmarkt. Je komt er van alles tegen. Het wordt allemaal steeds enger en heftiger. Helaas zie je steeds vaker dat ook christelijke scholen aan Halloween doen. Pure onwetendheid. Halloween is een van de belangrijkste feesten van satanisten en heksen, terwijl de gemiddelde Nederlander het ziet als een leuk en gezellig feestje met pompoenen en verkleedpartijtjes. Dat baart me zorgen.”

Christenen verarmen steeds verder, stelt Elly, lid van een evangelische gemeente. „Ze komen nauwelijks tot niet met een tegengeluid. Sterker nog, veel christenen lopen gewoon over een Halloweenmarkt alsof er niets aan de hand is. Er zijn er zelfs die verkleed als heks een kraampje huren en er spulletjes verkopen. Ik vind dat onvoorstelbaar. Ik zie het als tekortkoming van de leiders en voorgangers in kerkelijke gemeenten dat zij hun volgelingen onvoldoende toerusten.”

Wie denkt dat kinderen vanzelfsprekend worden beschermd tegen een sinister Halloween komt bedrogen uit. Steeds vaker raken kinderen volledig betrokken bij de festiviteiten. Zo bood het Anton Pieck Museum in Hattem in de herfstvakantie griezelworkshops aan voor kinderen.

De toenemende betrokkenheid van kinderen bij Halloween baart ex-heks Elly zorgen. „De jongeren groeien op tot volwassenen die de andere duistere wereld heel gewoon gaan vinden. Halloween wordt steeds meer een volksfeest. Maar zo onschuldig is het allemaal niet. Zoals christenen Kerst vieren, zo viert de duisternis morgen Halloween. In de wereld van de satanisten is de avond van 31 oktober het beste tijdstip om de geesten van overledenen op te roepen.”

Het terrein van de zwarte hekserij is levensgevaarlijk, waarschuwt Elly. „Ik heb gebroken met de heksenkring, maar nog steeds houden ze me in de gaten. Ze duiken her en der op en soms zegt er eentje tegen me dat ik de groetjes krijg van de heksenleidster van destijds. Het netwerk van het satanisme is wijdvertakt. Ze weten wie je bent. Maar de Heere Jezus staat erboven. Ik ben niet bang. Zonder Jezus zou ik het niet volhouden. Het gebed is van levensbelang.”

En irmo, wat Elly hierboven zegt, is dat onzin?

Bovenstaande zijn citaten uit DIT ARTIKEL
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2015 16:56

Chaya schreef:Als buitenstaanders er geen verstand van zouden hebben, zullen we maar eens een kenner aan het woord laten.

De voormalige heks Elly Loos vindt de groeiende populariteit van Halloween „een enge ontwikkeling.” De vrouw zwierf jarenlang regelmatig over kerkhoven om geesten van doden op te roepen. Als zwarte heks sprak ze vervloekingen uit over christenen. Totdat ze besloot een keer naar de kerk te gaan en werd gegrepen door de boodschap van het kruis.

Het spijt me zeer, maar getuigenissen van ex-satanisten-nu-christen maken nooit heel erg veel indruk op me. Het is die mensen er natuurlijk alles aan gelegen om hun nieuwe sociale netwerk te vertellen wat dat netwerk wil horen.

Wie denkt dat kinderen vanzelfsprekend worden beschermd tegen een sinister Halloween komt bedrogen uit. Steeds vaker raken kinderen volledig betrokken bij de festiviteiten. Zo bood het Anton Pieck Museum in Hattem in de herfstvakantie griezelworkshops aan voor kinderen.

En wat is daar mis mee? Met griezelen dan? Ik mag zelf graag griezelverhalen lezen, hardstikke leuk, en mijn vader nam ze vroeger op van de radio en die kon ik als jong kind dus heerlijk luisteren.

De toenemende betrokkenheid van kinderen bij Halloween baart ex-heks Elly zorgen. „De jongeren groeien op tot volwassenen die de andere duistere wereld heel gewoon gaan vinden. Halloween wordt steeds meer een volksfeest. Maar zo onschuldig is het allemaal niet. Zoals christenen Kerst vieren, zo viert de duisternis morgen Halloween. In de wereld van de satanisten is de avond van 31 oktober het beste tijdstip om de geesten van overledenen op te roepen.”

Niet heel gewoon, maar 'gewoon' een constructie van de fantasie. Maar dat mag je natuurlijk niet vinden, dat is precies wat Satan wil, etc...

Het terrein van de zwarte hekserij is levensgevaarlijk, waarschuwt Elly. „Ik heb gebroken met de heksenkring, maar nog steeds houden ze me in de gaten. Ze duiken her en der op en soms zegt er eentje tegen me dat ik de groetjes krijg van de heksenleidster van destijds. Het netwerk van het satanisme is wijdvertakt. Ze weten wie je bent. Maar de Heere Jezus staat erboven. Ik ben niet bang. Zonder Jezus zou ik het niet volhouden. Het gebed is van levensbelang.”

Klinkt eerlijk gezegd niets erger dan met je kerk breken en zo nu en dan van oud-kerkgenoten te horen krijgen dat ze voor je bidden.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 nov 2015 17:06

Chaya schreef:
De voormalige heks Elly Loos vindt de groeiende populariteit van Halloween „een enge ontwikkeling.”

Geloof jij in heksen ? Welke ? Op de bezemsteel ?
Of alleen wonende oude vrouwtjes die kruiden verzamelen in het bos ?
Leuke tip ; bezoek eens het museum "het dolhuis in Haarlem".
Kun je zien hoe de kerk die soort stumpers op de brandstapel gooide.

Elly Loos hoort stemmen en heeft m.i. psychiatrische hulp nodig.

Terug naar “[Religie] - Open forum”