Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Chaya » 30 okt 2015 20:19

rotterdam schreef:Kom kom Chaya,

Kom kom Rotterdam, heb jij de ziel van jezelf en van je (klein)kinderen ervoor over?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 31 okt 2015 06:53

Chaya schreef:Kom kom Rotterdam, heb jij de ziel van jezelf en van je (klein)kinderen ervoor over?

Oh het kan nog erger, nu is zelfs mijn eeuwig heil en dat van mijn (klein)kinderen in gevaar.

Staat nog steeds mijn vraag of je ook bezwaar maakt tegen sprookjesboeken en de Efteling ?
1 April doe je ook niet aan mee, neem ik aan ? Liegen mag n.l. niet.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 31 okt 2015 09:59

rotterdam schreef:
Oh het kan nog erger, nu is zelfs mijn eeuwig heil en dat van mijn (klein)kinderen in gevaar.

Staat nog steeds mijn vraag of je ook bezwaar maakt tegen sprookjesboeken en de Efteling ?

Halloween is het feest van de doden en de geesten.
De Bijbel verbiedt om ons in te laten hiermee.
Lees Deuteronomium:
Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.
Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt.
Want al wie zulks doet, is den Heere een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de Heere, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting.
Oprecht zult gij zijn met den Heere, uw God.
Want deze volken, die gij zult erven, horen naar guichelaars en waarzeggers; maar u aangaande, de Heere, uw God, heeft u zulks niet toegelaten.

Sterker nog, als je je met dit soort feesten inlaat, hoor je niet deel te nemen aan het H.A.!
1 Kor.10 Ja, ik zeg, dat hetgeen de heidenen offeren, zij den duivelen offeren, en niet Gode; en ik wil niet, dat gij met de duivelen gemeenschap hebt.
Gij kunt den drinkbeker des Heeren niet drinken, en den drinkbeker der duivelen; gij kunt niet deelachtig zijn aan de tafel des Heeren, en aan de tafel der duivelen.

Maar jij hebt ook een paar lijkkisten in de tuin begrijp ik? En als er aangebeld wordt vanavond, doe je de deur open met een scream-masker op?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 31 okt 2015 13:09

Chaya schreef:Halloween is het feest van de doden en de geesten.
Lees Deuteronomium:
Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.
Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt.
Want al wie zulks doet, is den Heere een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de Heere, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting.
Want deze volken, die gij zult erven, horen naar guichelaars en waarzeggers; maar u aangaande, de Heere, uw God, heeft u zulks niet toegelaten.

Sterker nog, als je je met dit soort feesten inlaat, hoor je niet deel te nemen aan het H.A.!
1 Kor.10 Ja, ik zeg, dat hetgeen de heidenen offeren, zij den duivelen offeren, en niet Gode; en ik wil niet, dat gij met de duivelen gemeenschap hebt.
Gij kunt den drinkbeker des Heeren niet drinken, en den drinkbeker der duivelen; gij kunt niet deelachtig zijn aan de tafel des Heeren, en aan de tafel der duivelen.

Maar jij hebt ook een paar lijkkisten in de tuin begrijp ik? En als er aangebeld wordt vanavond, doe je de deur open met een scream-masker op?

Chaya wat overdrijf je schromelijk.
Je weet best dat ik niet met een masker aan de deur zal staan en geen doodskisten in mijn tuin heb - waarom zeg je van die rare dingen ? - wel hebben we snoepjes in huis voor de kinderen die aanbellen.
Waarom deze giga overdrijving ? En Bijbelteksten citeren over waarzeggers, en andere gruwelen - guichelaars - mooi scrabble woord.
en waarom reageer je niet (voor de 2e keer) op mijn vragen ?

Heb je ook bezwaar tegen sprookjesboeken en de Efteling ?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 31 okt 2015 13:32

rotterdam schreef:Chaya wat overdrijf je schromelijk.
Je weet best dat ik niet met een masker aan de deur zal staan en geen doodskisten in mijn tuin heb - waarom zeg je van die rare dingen ? - wel hebben we snoepjes in huis voor de kinderen die aanbellen.
Waarom deze giga overdrijving ? En Bijbelteksten citeren over waarzeggers, en andere gruwelen - guichelaars - mooi scrabble woord.
en waarom reageer je niet (voor de 2e keer) op mijn vragen ?

Heb je ook bezwaar tegen sprookjesboeken en de Efteling ?

Je leest geen kranten?
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... -hip.dhtml

En dit artikel: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_365094

Een klein citaat hieruit:
In christelijke kring leven bezwaren tegen Halloween, waarbij onder meer de (uitgeholde) pompoen een rol speelt. „Het is een heidens feest, waarbij contact zoeken met het dodenrijk een rol speelt. Terwijl de God van de Bijbel heel duidelijk zegt dat we ons daar verre van moeten houden”, zegt Van Helden.

Hij wijst erop dat Halloween voor wicca’s (heksen) de „belangrijkste” feestdag is. „Ze denken dat op die dag de scheiding tussen doden en levenden het makkelijkst is te doorbreken.”

Van Helden noemt het „verschrikkelijk” dat in sommige protestantse kringen Halloween wordt ‘verchristelijkt’.

================================
En dat noem jij een onschuldig kinderfeest. :?
Ik heb mijzelf, noch mijn kinderen, hiervoor over!!

Als je een reactie wilt op de Efteling of sprookjes, open dan een hiervoor bestemd topic.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 okt 2015 14:20

Sommige christenen kunnen fantasie nu eenmaal niet onderscheiden van de werkelijkheid. Vermoeiend is het wel. De gekste dingen worden erbij gehaald, gebruiken van 1000 jaar geleden alsof die nog steeds actueel zijn.

Niemand associeert griezelen en Halloween zo met de dood en de geesteswereld als christenen doen. Kinderen die zich leuk verkleden en om snoep komen vragen al helemaal niet. Het is een leuk verkleedfeestje met snoep voor de kids en alcohol voor de ouders. nks niet occult.

Maar zielenheil, satanisten, guichelaars... sommige christenen nemen het allemaal iets te serieus. En dan nog denken dat het dé christelijke houding is, terwijl christenland bij uitsrek, de VS juist de plek is waar het het meest wordt gevierd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 31 okt 2015 16:29

Chaya schreef:Je leest geen kranten?

Heb ik die indruk gewekt ?

Als je een reactie wilt op de Efteling of sprookjes, open dan een hiervoor bestemd topic.

Ben je bevorderd tot moderator ?

Jij begon over heksen enz.

Maar ik voel het al aan :mrgreen: , kritiek leveren op Halloween en zelf wel naar de efteling en je (klein) kinderen voorlezen over heksen, kabouters, reuzen en gnomen.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 31 okt 2015 22:25

Mensen kijk een christen voert geen strijd tegen mensen maar tegen geestelijke overheden.
Helloweeeeeen is nou niet echt bevorderlijk voor het geestelijk keven van een christen.
Daarnaast breng het God, Jezus en de Heilige Geest (de drie-eenheid) geen eer, (die trouwens levend zijn) maar de dode en verdoemde.
Nu kan je het geloven of niet maar van uit het christelijk geloof zeggen wij: (ik weet dat niet iedereen er met mij eens is) het is niet goed voor je geest, het brengt je eerder verder van God dan dichterbij.
Maar waarom vraagt niemand zich af waarom het feest zo vlucht heeft genomen?
(een gedachte) Zou de ontkerkelijking hier ook mee te make hebben?
Haast u langzaam.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 okt 2015 23:11

Bartje schreef:Mensen kijk een christen voert geen strijd tegen mensen maar tegen geestelijke overheden.

Joh, het lijkt er anders verdacht veel op dat het een strijd tegen mensen is.

Helloweeeeeen is nou niet echt bevorderlijk voor het geestelijk keven van een christen.
Daarnaast breng het God, Jezus en de Heilige Geest (de drie-eenheid) geen eer, (die trouwens levend zijn) maar de dode en verdoemde.

Kijk, dit is nu zo'n voorbeeld van veel te zwaar op de hand. De dode(n) en verdoemde(n) wordt totaal geen eer gebracht. Mensen verkleden zich gek en kinderen krijgen wat snoep. Enkel en alleen christenen bijten zich zo vast in die mythen van 1000 jaar geleden. Best vreemd eigenlijk, dat de mensen die geloven dat de dood overwonnen is, er het meeste mee bezig zijn... :-oo

Nu kan je het geloven of niet maar van uit het christelijk geloof zeggen wij: (ik weet dat niet iedereen er met mij eens is) het is niet goed voor je geest, het brengt je eerder verder van God dan dichterbij.
Maar waarom vraagt niemand zich af waarom het feest zo vlucht heeft genomen?
(een gedachte) Zou de ontkerkelijking hier ook mee te make hebben?

Lijkt me niet. Het lijkt me eerder het insluipen van de Amerikaanse cultuur en de handelsgeest van de Nederlandse detailhandel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 nov 2015 00:31

Mortlach schreef:Enkel en alleen christenen bijten zich zo vast in die mythen van 1000 jaar geleden.

Vlak joden en moslims ook niet uit hoor.
Mortlach schreef:Best vreemd eigenlijk, dat de mensen die geloven dat de dood overwonnen is, er het meeste mee bezig zijn... :-oo

Klopt en dat geldt evenzeer voor de zonde.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 01 nov 2015 11:35

Mortlach schreef:Lijkt me niet. Het lijkt me eerder het insluipen van de Amerikaanse cultuur en de handelsgeest van de Nederlandse detailhandel.

Yep. Daarnaast zijn veel mensen nou eenmaal van nature wel in voor een feestje.
Je gaf verder al aan dat Halloween vooral in de VS populair is, toch een vrij christelijk land (evenals Canada en Ierland waar het schijnbaar ook wel populair is). Kortom, veruit de meeste religieuzen hebben niets tegen een wat vreemd feestje.

En ja, ook de timing is natuurlijk wel ontzettend goed zo net voor Allerheiligen en Allerzielen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 nov 2015 18:48

Ook in Italië is het in opkomst. Volgens mij zijn het vooral orthodoxe joden, moslims en reformatorisch gezinde christenen die bang zijn voor feestjes.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 nov 2015 03:01

Chaya schreef:Halloween is het feest van de doden en de geesten.
Lees Deuteronomium:

Wow, we draven een beetje door
In het verleden was het een feest waar mensen dachten dat de geesten van overledenen terugkwamen 1 keer per jaar

Tegenwoordig is het alleen nog maar een verkleedpartijtje en heeft het niets met geesten en doden en demonen te maken

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 02 nov 2015 08:50

ja ja jullie hebben allemaal gelijk, God en de duivel niet gezien en wees maar ook blij mee. =D>
ja het is ook maar een verkleedpartytje.
maar waarom is sint maarte dan niet gegoeg?
waarom moeten mensen zich zo dirke als doden en andere wezens?
oja dat is voor de fun.....................
waarom is het zwaar overtrokken?
houden jullie geen rekening met het geestelijke leven en wat daar in kan verankerd worden?
Haast u langzaam.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 02 nov 2015 21:39

“Wanneer gij komt in het land, dat de HEERE, uw God, u geven zal, zo zult gij niet leren te doen naar de gruwelen van dezelve volken. Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar. Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt. Want al wie zulks doet, is den HEERE een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de HEERE, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting. Oprecht zult gij zijn met den HEERE, uw God. Want deze volken, die gij zult erven, horen naar guichelaars en waarzeggers; maar u aangaande, de HEERE, uw God, heeft u zulks niet toegelaten” (DEUTERONOMIUM 18:9-14).

“… zij zullen Mijn volk onderscheid leren tussen het heilige en onheilige, en hun bekend maken het onderscheid tussen het onreine en rein” (EZECHIËL 44:23).

“Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is; dewijl gij de kennis verworpen hebt, heb Ik u ook verworpen, dat gij Mij het priesterambt niet zult bedienen; dewijl gij de wet uws Gods vergeten hebt, zal Ik ook uw kinderen vergeten” (HOSÉA 4:6).

“Leer den jongen de eerste beginselen naar den eis zijns wegs; als hij ook oud zal geworden zijn, zal hij daarvan niet afwijken.” (SPREUKEN 22:6)

“Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee. Wee der wereld van de ergernissen, want het is noodzakelijk, dat de ergernissen komen; doch wee dien mens, door welken de ergernis komt!” (MATTHÉÜS 18:6-7)

“De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan” (ROMEINEN 12:9).

“Laat ons dan afleggen de werken der duisternis, en aandoen de wapenen des lichts” (ROMEINEN 13:12).

“Gij kunt den drinkbeker des Heeren niet drinken, en den drinkbeker der duivelen; gij kunt niet deelachtig zijn aan de tafel des Heeren, en aan de tafel der duivelen” (1 KORINTHE 10:21).

“Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis? En wat samenstemming heeft Christus met Belial, of wat deel heeft de gelovige met den ongelovige? Of wat samenvoeging heeft de tempel Gods met de afgoden? Want gij zijt de tempel des levenden Gods; gelijkerwijs God gezegd heeft: Ik zal in hen wonen, en Ik zal onder hen wandelen; en Ik zal hun God zijn, en zij zullen Mij een Volk zijn. Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen” (2 KORINTHE 6:14-17).

“En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer” (ÉFEZE 5:11).

“Voorts, broeders, al wat waarachtig is, al wat eerlijk is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat liefelijk is, al wat wel luidt, zo er enige deugd is, en zo er enige lof is, bedenkt datzelve;” (FILIPPENZEN 4:8).

“Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen, Door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid” (1 TIMÓTHEÜS 4:1-2).

“Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden” (JAKOBUS 4:7).

“De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en den Vader is deze: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking, en zichzelven onbesmet bewaren van de wereld” (JAKOBUS 1:27).

“Geliefde, volgt het kwade niet na, maar het goede. Die goed doet, is uit God; maar die kwaad doet, heeft God niet gezien.

Deelnemen aan het heidendom
In plaats van deel te nemen aan het heidendom, bezig te zijn met Wicca, in harmonie zijn met Halloween, onze kinderen wreedheid te laten vieren en rondscharrelen in een dag des doods, zouden we onze familie en gemeente moeten richten op het vieren van de dag van de Reformatie op 31 oktober.

Reformatiedag versus Halloween
Op 31 oktober 1517 nagelde Luther de 95 stellingen aan de deur van de Slotkerk te Wittenberg, Duitsland. Zijn gewaagde uitdaging tegen de on-Bijbelse gebruiken van het middeleeuwse roomse pausdom, inspireerde de Protestantse Reformatie. Elke Bijbelgetrouwe kerk zou deze grootste opwekking van geloof en vrijheid ooit moeten vieren. De Reformatie was een van de belangrijkste keerpunten in de wereldgeschiedenis. De energie die werd ontketend door de herontdekking van de Bijbel in de gesproken taal, leidde tot de meest buitengewone geestelijke opwekking in de geschiedenis. De Reformatie bevrijdde de mensen uit Noord-Europa van decadent renaissance heidendom en leidde tot de grootste vrijheden en wetenschappelijke ontdekkingen in de geschiedenis.

Elke Bijbelgetrouwe Christen zou de Reformatie moeten vieren. Geen enkele christen zou deel moeten nemen aan de feesten rond het occulte Halloween.

We zijn in een geestelijke wereldoorlog. Wreedheid tegenover dieren, vandalisme en zelfs moord gebeurd met een veel hogere frequentie tijdens Halloween. Iedere Halloween worden duizenden dieren en zelfs mensen, geofferd in satanische rituelen wereldwijd, terwijl miljoenen anderen, inclusief christenen die het goed voorhebben, deelnemen aan Halloween feesten. Halloween is de beste rekruteringstijd voor heksen en satanisten. Veel mensen getuigen dat ze werden geïntroduceerd aan het occulte tijdens een Halloween feestje. Halloween is heel religieus, maar niet christelijk.

“Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede” (ROMEINEN 12:21).

“Beproeft alle dingen; behoudt het goede. ONTHOUDT U VAN ALLE SCHIJN DES KWAADS.”
1 THESSALONICENSEN 5:21-22

overgenomen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Terug naar “[Religie] - Open forum”