rotterdam schreef:Kom kom Chaya,
Kom kom Rotterdam, heb jij de ziel van jezelf en van je (klein)kinderen ervoor over?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
rotterdam schreef:Kom kom Chaya,
Chaya schreef:Kom kom Rotterdam, heb jij de ziel van jezelf en van je (klein)kinderen ervoor over?
rotterdam schreef:
Oh het kan nog erger, nu is zelfs mijn eeuwig heil en dat van mijn (klein)kinderen in gevaar.
Staat nog steeds mijn vraag of je ook bezwaar maakt tegen sprookjesboeken en de Efteling ?
1 April doe je ook niet aan mee, neem ik aan ? Liegen mag n.l. niet.
Chaya schreef:Halloween is het feest van de doden en de geesten.
De Bijbel verbiedt om ons in te laten hiermee.
Lees Deuteronomium:
Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.
Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt.
Want al wie zulks doet, is den Heere een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de Heere, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting.
Oprecht zult gij zijn met den Heere, uw God.
Want deze volken, die gij zult erven, horen naar guichelaars en waarzeggers; maar u aangaande, de Heere, uw God, heeft u zulks niet toegelaten.
Sterker nog, als je je met dit soort feesten inlaat, hoor je niet deel te nemen aan het H.A.!
1 Kor.10 Ja, ik zeg, dat hetgeen de heidenen offeren, zij den duivelen offeren, en niet Gode; en ik wil niet, dat gij met de duivelen gemeenschap hebt.
Gij kunt den drinkbeker des Heeren niet drinken, en den drinkbeker der duivelen; gij kunt niet deelachtig zijn aan de tafel des Heeren, en aan de tafel der duivelen.
Maar jij hebt ook een paar lijkkisten in de tuin begrijp ik? En als er aangebeld wordt vanavond, doe je de deur open met een scream-masker op?
rotterdam schreef:Chaya wat overdrijf je schromelijk.
Je weet best dat ik niet met een masker aan de deur zal staan en geen doodskisten in mijn tuin heb - waarom zeg je van die rare dingen ? - wel hebben we snoepjes in huis voor de kinderen die aanbellen.
Waarom deze giga overdrijving ? En Bijbelteksten citeren over waarzeggers, en andere gruwelen - guichelaars - mooi scrabble woord.
en waarom reageer je niet (voor de 2e keer) op mijn vragen ?
Heb je ook bezwaar tegen sprookjesboeken en de Efteling ?
1 April doe je ook niet aan mee, neem ik aan ? Liegen mag n.l. niet.
Chaya schreef:Je leest geen kranten?
Heb ik die indruk gewekt ?
Als je een reactie wilt op de Efteling of sprookjes, open dan een hiervoor bestemd topic.
Ben je bevorderd tot moderator ?
Jij begon over heksen enz.
Maar ik voel het al aan , kritiek leveren op Halloween en zelf wel naar de efteling en je (klein) kinderen voorlezen over heksen, kabouters, reuzen en gnomen.
Bartje schreef:Mensen kijk een christen voert geen strijd tegen mensen maar tegen geestelijke overheden.
Helloweeeeeen is nou niet echt bevorderlijk voor het geestelijk keven van een christen.
Daarnaast breng het God, Jezus en de Heilige Geest (de drie-eenheid) geen eer, (die trouwens levend zijn) maar de dode en verdoemde.
Nu kan je het geloven of niet maar van uit het christelijk geloof zeggen wij: (ik weet dat niet iedereen er met mij eens is) het is niet goed voor je geest, het brengt je eerder verder van God dan dichterbij.
Maar waarom vraagt niemand zich af waarom het feest zo vlucht heeft genomen?
(een gedachte) Zou de ontkerkelijking hier ook mee te make hebben?
Mortlach schreef:Enkel en alleen christenen bijten zich zo vast in die mythen van 1000 jaar geleden.
Mortlach schreef:Best vreemd eigenlijk, dat de mensen die geloven dat de dood overwonnen is, er het meeste mee bezig zijn...
Mortlach schreef:Lijkt me niet. Het lijkt me eerder het insluipen van de Amerikaanse cultuur en de handelsgeest van de Nederlandse detailhandel.
Chaya schreef:Halloween is het feest van de doden en de geesten.
De Bijbel verbiedt om ons in te laten hiermee.
Lees Deuteronomium:
Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.
Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt.
Want al wie zulks doet, is den Heere een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de Heere, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting.
Oprecht zult gij zijn met den Heere, uw God.
Want deze volken, die gij zult erven, horen naar guichelaars en waarzeggers; maar u aangaande, de Heere, uw God, heeft u zulks niet toegelaten.
Sterker nog, als je je met dit soort feesten inlaat, hoor je niet deel te nemen aan het H.A.!
1 Kor.10 Ja, ik zeg, dat hetgeen de heidenen offeren, zij den duivelen offeren, en niet Gode; en ik wil niet, dat gij met de duivelen gemeenschap hebt.
Gij kunt den drinkbeker des Heeren niet drinken, en den drinkbeker der duivelen; gij kunt niet deelachtig zijn aan de tafel des Heeren, en aan de tafel der duivelen.
Maar jij hebt ook een paar lijkkisten in de tuin begrijp ik? En als er aangebeld wordt vanavond, doe je de deur open met een scream-masker op?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten