Film over het verhaal van Jezus

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4634
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor Spreeuw » 22 dec 2014 14:49

Pas geleden zag ik deze film over het verhaal van Jezus, gebaseerd op het evangelie volgens Lukas. Hebben jullie deze film ook gezien? Wat vinden jullie van deze film?

De film is hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=HCh9YeDQoGc

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor BladeStraight » 22 dec 2014 15:47

Ik vind het boek beter. ;)
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor MoesTuin » 22 dec 2014 15:57

Ik hou er niet zo van.
Door het zelf te lezen maak je misschien ook eigen gedachtes bij de bijbelse verhalen en gebeurtenissen.
Maar in de film, waar ook de Heere Jezus wordt afgebeeld, van mij zelf hoeft dat niet.
De Heere Jezus is niet uit te drukken in beeld.
Daarin wordt Hij tekort gedaan.
Het is fijn en je mag je gelukkig prijzen als je mag weten in Geloof en Gebed, dat de Heere Jezus woont binnen in je hart en zo altijd met je is en met je (mee) gaat
Daar kan geen verfilming tegen op.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor BladeStraight » 22 dec 2014 23:55

MoesTuin schreef:Maar in de film, waar ook de Heere Jezus wordt afgebeeld, van mij zelf hoeft dat niet.
De Heere Jezus is niet uit te drukken in beeld.


Vooral niet als blijkt dat dit weer het klassieke 'lange, blanke man met donkerblonde, perfect getrimde, baard' is.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4634
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor Spreeuw » 24 dec 2014 22:51

MoesTuin schreef:Maar in de film, waar ook de Heere Jezus wordt afgebeeld, van mij zelf hoeft dat niet.
De Heere Jezus is niet uit te drukken in beeld.

BladeStraight schreef:Vooral niet als blijkt dat dit weer het klassieke 'lange, blanke man met donkerblonde, perfect getrimde, baard' is.


Zag Jezus er als mens dan niet zo uit?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor mealybug » 24 dec 2014 22:54

Spreeuw schreef:Vooral niet als blijkt dat dit weer het klassieke 'lange, blanke man met donkerblonde, perfect getrimde, baard' is.---

Zag Jezus er als mens dan niet zo uit?

Nee, allicht niet.
Hij was een jood, niet een duitser.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4634
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor Spreeuw » 24 dec 2014 22:59

mealybug schreef:Nee, allicht niet.
Hij was een jood, niet een duitser.


Had Jezus dan helemaal geen baard?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor mealybug » 24 dec 2014 23:05

MoesTuin schreef:Ik hou er niet zo van.
Door het zelf te lezen maak je misschien ook eigen gedachtes bij de bijbelse verhalen en gebeurtenissen.
Maar in de film, waar ook de Heere Jezus wordt afgebeeld, van mij zelf hoeft dat niet.
De Heere Jezus is niet uit te drukken in beeld.
Daarin wordt Hij tekort gedaan.
Het is fijn en je mag je gelukkig prijzen als je mag weten in Geloof en Gebed, dat de Heere Jezus woont binnen in je hart en zo altijd met je is en met je (mee) gaat
Daar kan geen verfilming tegen op.


Maar ik ben niet tegen een film, die getrouw aan het verhaal is.
Eindelijk een waargebeurde film, dan toch ;-)

Hij was een man die niet begeerlijk was, een baard had, geen goed figuur had, vaak ziek was, etc.
Enfin, het staat allemaal in Jesaja.
Jammer dus wanneer de rl gespeeld wordt door iemand die deze eigenschappen niet heeft, dat doet alweer af aan het waarheidsgehalte.

mohamed

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2014 00:12

Wel, ik denk dat je Jesaja niet zó letterlijk moet lezen. Als Jezus ziek was genas hij zichzelf toch? ;)

Dat Jezus een baard had blijkt uit het gebod van Leviticus 19:27, waar hij als zijnde joods zich waarschijnlijk aan hield:

“Gij zult de hoeken uws hoofds niet rond afscheren; ook zult gij de hoeken uws baards niet verderven.”

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor bernard 3 » 25 dec 2014 11:46

spreeuw schreef:MoesTuin schreef:

Maar in de film, waar ook de Heere Jezus wordt afgebeeld, van mij zelf hoeft dat niet.
De Heere Jezus is niet uit te drukken in beeld.



BladeStraight schreef:

Vooral niet als blijkt dat dit weer het klassieke 'lange, blanke man met donkerblonde, perfect getrimde, baard' is.


Zag Jezus er als mens dan niet zo uit?



Het evangelie is er in de eerste plaats op gericht om hetgeen Jezus sprak en deed op de voorgrond te plaatsen. Zijn woorden en daden waren het centrale punt bij zijn verschijnen

Hoe Jezus er uit zag is hierbij in wezen bijkomstig; Maar de realiteit dwingt ons toch om te beseffen dat Hij er niet als een filmster of schoonheidsmodel zal uitgezien hebben wel in tegendeel. Want men weet dat na veertig dagen vasten bij de mens alle vetreserves zijn opgebruikt en dat langer vasten de spieren aantast.
Hij zal er uiterlijk dan wel niet uitgezien hebben als moeders mooiste maar eerder als een “door God geplaagde” zoals de Profeet het uitdrukte.

mohamed

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2014 11:58

bernard 3 schreef:Hoe Jezus er uit zag is hierbij in wezen bijkomstig; Maar de realiteit dwingt ons toch om te beseffen dat Hij er niet als een filmster of schoonheidsmodel zal uitgezien hebben wel in tegendeel. Want men weet dat na veertig dagen vasten bij de mens alle vetreserves zijn opgebruikt en dat langer vasten de spieren aantast.
Hij zal er uiterlijk dan wel niet uitgezien hebben als moeders mooiste maar eerder als een “door God geplaagde” zoals de Profeet het uitdrukte.

Wel, u mist hier een essentieel punt, want Jezus vastte niet voor de mensen maar voor God. Als hij zich afgepeigerd had getoond zou hij lof van de mensen hebben gekregen i.p.v. de Vader. Natuurlijk knapt men uiterlijk niet op van vasten en daarom adviseerde Jezus het volgende:

'Maar als jullie vasten, was dan je gezicht en wrijf je hoofd in met olie, zodat niemand ziet dat je aan het vasten bent, alleen je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.' (Mat 6,17-18)

Doordat Jezus een timmerman was en niet uit de grote stad Jeruzalem kwam was hij in de ogen van de mensen een geplaagde Gods. Dat zegt niet noodzakelijkerwijs iets over zijn uiterlijk, al denk ik evenmin dat hij uitgesproken aantrekkelijk was. Volgens mij zag Jezus er onopvallend uit, als een doorsnee Israëliet met een olijfkleurige huid. De profeet zegt:

Hij zal geen woordenstrijd aangaan
en op straat zijn stem niet verheffen.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor hettys » 25 dec 2014 20:06

bernard 3 schreef:
Het evangelie is er in de eerste plaats op gericht om hetgeen Jezus sprak en deed op de voorgrond te plaatsen. Zijn woorden en daden waren het centrale punt bij zijn verschijnen

Hoe Jezus er uit zag is hierbij in wezen bijkomstig; Maar de realiteit dwingt ons toch om te beseffen dat Hij er niet als een filmster of schoonheidsmodel zal uitgezien hebben wel in tegendeel. Want men weet dat na veertig dagen vasten bij de mens alle vetreserves zijn opgebruikt en dat langer vasten de spieren aantast.
Hij zal er uiterlijk dan wel niet uitgezien hebben als moeders mooiste maar eerder als een “door God geplaagde” zoals de Profeet het uitdrukte.


Hij had geen gedaante noch heerlijkheid; als wij Hem aanzagen, zo was er geen gestalte, dat wij Hem zouden begeerd hebben.
3 Hij was veracht, en de onwaardigste onder de mensen, een Man van smarten, en verzocht in krankheid; en een iegelijk was als verbergende het aangezicht voor Hem; Hij was veracht, en wij hebben Hem niet geacht.

Als hij nou de onwaardigste was onder de mensen, "geen gedaante noch heerlijkheid' had, ziekelijk. zag Hij er zeker niet uit zoals de acteur in die film.
Die is echt wel gekozen om z'n looks. en nog blank ook.

Wel gek dat alle verfilmers van een verhaal over Jezus Hem altijd als een knappe man uitbeelden.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor mealybug » 25 dec 2014 20:17

hettys schreef:Wel gek dat alle verfilmers van een verhaal over Jezus Hem altijd als een knappe man uitbeelden.

Ja, merkwaardig he?
En de duivel ziet er altijd lelijk en angstaanjagend uit in films en boeken, terwijl de Schrift leert dat hij prachtig was.

Werkelijk alles is 180 graden omgedraaid de laatste 2000 jaar.

mohamed

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2014 20:35

hettys schreef:Wel gek dat alle verfilmers van een verhaal over Jezus Hem altijd als een knappe man uitbeelden.

mealybug schreef:Ja, merkwaardig he?
En de duivel ziet er altijd lelijk en angstaanjagend uit in films en boeken, terwijl de Schrift leert dat hij prachtig was.

Werkelijk alles is 180 graden omgedraaid de laatste 2000 jaar.

Waar haal die kletskoek nou weer vandaan? Als je doelt op de koning van Tyrus moet je het hoofdstuk nog maar een keer goed doorlezen, want daar staat duidelijk dat hij een mens was.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Film over het verhaal van Jezus

Berichtdoor mealybug » 25 dec 2014 21:01

mohamed schreef:Waar haal die kletskoek nou weer vandaan? Als je doelt op de koning van Tyrus moet je het hoofdstuk nog maar een keer goed doorlezen, want daar staat duidelijk dat hij een mens was.
In Eden waart gij, Gods hof; allerhande edelgesteente overdekte u: rode jaspis, chrysoliet en prasem, turkoois, chrysopraas en nefriet, lazuursteen, hematiet en malachiet. Van goud was het werkstuk, waarin zij waren gevat en aan u vastgehecht; toen gij geschapen werd, waren zij gereed. Gij waart een beschuttende cherub met uitgespreide vleugels; Ik had u een plaats gegeven: gij waart op de heilige berg der goden, wandelend te midden van vlammende stenen. (Ezechiël 28:12-14)

Trots was uw hart op uw schoonheid. Met uw luister hebt gij ook uw wijsheid teniet doen gaan. Ter aarde wierp Ik u neer, … (Ezechiël 28:15-17)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 29 gasten