Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor blijblij » 15 aug 2013 14:24

Katlheen schreef:Ik heb wel eens ter kennismaking met een predikant afgesproken in de kroeg. Was een gezellig gesprek hoor. Men was positief verrast dat ik daar met mijn toenmalige predikant zat. Een dominee die gewoon in de kroeg komt! "Zo kan het dus ook" was de veel gehoorde reactie.


Het zijn net mensen!

maaarten

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor maaarten » 15 aug 2013 18:13

blijblij schreef:Dan was je aardig geoefend! Student?


Toen nog niet, dus ja, was een beetje kansloos. Maar als je 16 bent denk je dat het stoer is om veel te kunnen drinken, hè 8-[

Maar goed, ik heb sinds mijn 16e misschien wel een beetje atypische ontwikkeling doorgemaakt...... :-k

Misschien ben ik geloviger geworden, omdat de ontwikkeling van mijn hersenen verpest is door al die alcohol, ik las in een ander topic namelijk over een onderzoek waaruit bleek dat slimme mensen minder gelovig waren. :mrgreen:

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor boer » 15 aug 2013 18:18

Ik ben 100% gelovig maar niet religieus ;-)

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor alexander91 » 15 aug 2013 18:27

Prediker 9: Wie nog in leven zijn, weten tenminste dat ze moeten sterven, maar de doden weten niets. Er is niets meer dat hun loont, want ze zijn vergeten. 6 Hun liefde en hun haat, alle hartstocht die ze ooit hebben gehad, ging allang verloren. Ze nemen nooit meer deel aan alles wat gebeurt onder de zon.
7 Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. 8 Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. 9 Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven. 10


God kent ons lijden op deze aarde, we mogen de lichtpuntjes die Hij geeft ook dankbaar aannemen.

PS ik zeg dus niet dat je laveloos moet worden en je moet bezatten in de kroeg.
PPS voor mij: beter een waarlijk gelovende predikant in vrolijke kleren dan een ongelovige predikant in een net driedelig pak... De vraag voor mij is alleen waar de dresscode des predikanten in de Bijbel staat :-)
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor Katlheen » 15 aug 2013 18:28

Ach ja, tuurlijk. Er zijn ook dominees die niet in God geloven, of in een Hemel. :roll:
Was hij wel te herkennen als predikant?
En man in poloshirtje met jeans, kan net zo goed de slager zijn.


Dus als je als predikant met een van je gemeenteleden in een kroeg een gesprek hebt, moet je gelijk gaan twijfelen of de beste man in God zou geloven? Of in een Hemel en een Hel? En hoe herken je een predikant? Stijf in het zwarte pak neem ik aan? Oh nee, aan de maniertjes natuurlijk. Joh, je hebt helemaal gelijk....Jezus ging tenslotte ook gekleed in koningskleren met kroon en al over deze aarde... #-o

Maar wat fijn dat joh, dat je zo begaan bent met de uiterlijkheden. De inhoud van het gesprek, en de indruk die bij andere bezoekers van dat etablissement achter bleef, is irrelevant...toch?

@wilsophie: er werd niet gebeden. Is dat trouwens verplicht als je met een predikant praat? :roll:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor Wilsophie » 15 aug 2013 18:55

Haha, nee hoor, ik ben heel vaak met dominees of hoe je deze roeping noemen wilt naar de kroeg geweest dus, voor mij geen enkel punt. Ik stak er de draak mee. [-X

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor blijblij » 16 aug 2013 09:27

@wilsophie: misschien dan iets meer blijk geven van het feit dat je er de draak mee stak! :D
dan is dat ook voor de rest helder. :lol:

HenkT

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor HenkT » 16 aug 2013 10:02

Het verschilt nogal hoe je naar de kroeg gaat. Ga je gezellig een biertje drinken met vrienden of ouders, of ga je helemaal los. Dat verschilt nog al. Het eerste doe ik vaker en kan erg fijn zijn.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor Wilsophie » 16 aug 2013 11:39

Wellicht heb ik het laatste wel eens gedaan, in mijn jonge jaren. :-oo

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor blijblij » 16 aug 2013 12:55

HenkT schreef:Het verschilt nogal hoe je naar de kroeg gaat. Ga je gezellig een biertje drinken met vrienden of ouders, of ga je helemaal los. Dat verschilt nog al. Het eerste doe ik vaker en kan erg fijn zijn.


Dat tweede is soms ook wel fijn. Alleen de volgende ochtend doet het soms zo'n pijn.....

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor Wilsophie » 16 aug 2013 13:24

Inderdaad, breek me de B... niet open. Jij hebt ook ervaring merk ik..... :lol:

Leon78

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor Leon78 » 16 aug 2013 14:25

schelpje3 schreef:
Maar toch, als je kerkelijk huisbezoek ontvangt, is dat niet gepast.
Geen haar op ons hoofd die er dan aan denkt een biertje of wijntje te serveren.


Nou, over een paar weken komt de pastoor langs en reken maar dat er een flesje wijn wordt opengetrokken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor Wilsophie » 16 aug 2013 20:39

Gelukkig maar, want de Here Jezus dronk lekker wijn met zijn discipelen. Lçhaim!

mohamed

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 00:49

schelpje3 schreef:
Maar toch, als je kerkelijk huisbezoek ontvangt, is dat niet gepast.
Geen haar op ons hoofd die er dan aan denkt een biertje of wijntje te serveren.

Leon78 schreef:Nou, over een paar weken komt de pastoor langs en reken maar dat er een flesje wijn wordt opengetrokken. :mrgreen:

Groot gelijk en die fles smaakt nog beter in combinatie met een goede maaltijd. Een tweede kan dan ook nog wel opengetrokken worden. Ik heb het verbod van gereformeerden op genieten nooit begrepen en vrolijker worden ze er ook niet van.

mohamed

Re: Mee naar de kroeg ( vragenrubriek )

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 00:52

HenkT schreef:Het verschilt nogal hoe je naar de kroeg gaat. Ga je gezellig een biertje drinken met vrienden of ouders, of ga je helemaal los. Dat verschilt nog al. Het eerste doe ik vaker en kan erg fijn zijn.

blijblij schreef:Dat tweede is soms ook wel fijn. Alleen de volgende ochtend doet het soms zo'n pijn.....

Dan drink je de verkeerde bieren, of je drinkt niet vaak genoeg. :P


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten