Eeuwig Leven!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Eeuwig Leven!

Berichtdoor xsidd » 05 jul 2013 16:13

Misschien ben ik éen van de weinigen, maar ik vraag me af wat er in de hemel wacht!

Er staat geschreven in de Bijbel, dat Jezus zag welke heerlijkheid Hem wachtte!!

In de Bijbel, lees je wel over de ondergang van de mens, en ook wat er wacht na dit leven, maar niet veel over de hemel!

Hoe zien jullie dit, en hoe gaan jullie ermee om?

Met vriendelijke groet,

Gebruikersavatar
meiske
Verkenner
Verkenner
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 dec 2011 20:54

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor meiske » 05 jul 2013 17:51

xsidd schreef:Misschien ben ik éen van de weinigen, maar ik vraag me af wat er in de hemel wacht!



Ik denk eigenlijk niet zozeer wat ik daar zal zien, want hoe het eruit zal zien is toch niet zo belangrijk?

Hij zal in het middelpunt staan en eindelijk kan je Hem echt oprecht danken voor alles wat Hij gedaan heeft!
Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft!
1 Joh 4:19

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor mealybug » 05 jul 2013 18:00

xsidd schreef:Misschien ben ik éen van de weinigen, maar ik vraag me af wat er in de hemel wacht!

Er staat geschreven in de Bijbel, dat Jezus zag welke heerlijkheid Hem wachtte!!

In de Bijbel, lees je wel over de ondergang van de mens, en ook wat er wacht na dit leven, maar niet veel over de hemel!

Wellicht toch meer dan je denkt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Jeruzalem

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor JHM » 06 jul 2013 08:32

xsidd schreef:Misschien ben ik éen van de weinigen, maar ik vraag me af wat er in de hemel wacht!


Een onvergankelijke, ongerepte erfenis die nooit verwelkt (1 Petr 4). Belangrijker is dat we waakzaam zijn om onze Heer die ieder moment weder kan komen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor Lalage » 06 jul 2013 09:17

Misschien moet je zoeken naar de nieuwe aarde in plaats van de hemel, want daar komen wij namelijk terecht :)

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor xsidd » 06 jul 2013 14:00

Bedankt:)

Er staat in de Bijbel, dat Hij door wat voor hem lag allerlei zaken heeft verdragen waar Hij door heen ging. Op mij is dat altijd overgekomen als zijnde dat dat vooruitzicht, het draagbaar voor Hem maakten.

Ja, er komt een nieuwe hemel en nieuwe aarde! En ja, er zal geen pijn, verdriet, of rouw meer zijn! Bedankt voor de bemoedigende woorden!

Met vriendelijke groet,

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4640
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor Spreeuw » 08 jul 2013 09:43

xsidd schreef:Misschien ben ik éen van de weinigen, maar ik vraag me af wat er in de hemel wacht!

Er staat geschreven in de Bijbel, dat Jezus zag welke heerlijkheid Hem wachtte!!

In de Bijbel, lees je wel over de ondergang van de mens, en ook wat er wacht na dit leven, maar niet veel over de hemel!

Hoe zien jullie dit, en hoe gaan jullie ermee om?

Met vriendelijke groet,


Het is zo heerlijk ,dat het nauwelijks valt te beschrijven.
Het gaat in het christenleven niet zozeer om de hemel, maar wel om het feit dat je Hem voor eeuwig mag loven!

mohamed

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2013 22:50

xsidd schreef:Misschien ben ik éen van de weinigen, maar ik vraag me af wat er in de hemel wacht!

Er staat geschreven in de Bijbel, dat Jezus zag welke heerlijkheid Hem wachtte!!

In de Bijbel, lees je wel over de ondergang van de mens, en ook wat er wacht na dit leven, maar niet veel over de hemel!

Hoe zien jullie dit, en hoe gaan jullie ermee om?

Met vriendelijke groet,

Een broeder zei in dit verband eens tegen me dat het hier en hiernamaals van dezelfde ontwerper zijn en dat vond ik zo mooi gesproken. We weten wat dit leven behelst en dat het goed kan zijn, maar wat hierna komt is een mysterie dus kunnen we beter maar vertrouwen hebben i.p.v. te speculeren over hoe het zal zijn. Want ook al geloof ik niet dat iets mis is met jezelf afvragen hoe het in de hemel zal zijn, het antwoord krijgen we op aarde niet dus heeft het simpelweg geen zin jezelf die vraag te stellen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor mealybug » 24 jul 2013 23:19

En zij zongen een nieuw gezang, zeggende: Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt hen [mensen] voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie; 10 en Gij hebt hen voor onze God gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters, en zij zullen als koningen heersen op de aarde.

Hemel?

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor Boaz » 25 jul 2013 02:35

Mealybog schreef:
En zij zongen een nieuw gezang, zeggende: Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt hen [mensen] voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie; 10 en Gij hebt hen voor onze God gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters, en zij zullen als koningen heersen op de aarde.

Hemel?


Ja, dat zie ik net zo, Mealybug...
Het valt mij vaak op dat veel mensen praten over de hemel als 'eindbestemming' van de gelovige, maar volgens mij leert de Bijbel dat God een nieuwe hemel en een nieuwe aarde gaat geven, waar de gelovigen gaan wonen in het Nieuwe Jeruzalem, en waar God bij de mensen komt wonen. (Openb. 21)

Wat ik wèl herken Xsidd, is een sterk verlangen hier naar!

mohamed

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor mohamed » 25 jul 2013 08:40

mealybug schreef:En zij zongen een nieuw gezang, zeggende: Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt hen [mensen] voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie; 10 en Gij hebt hen voor onze God gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters, en zij zullen als koningen heersen op de aarde.

Hemel?

Vergelijk dat eens met Openbaring 22,5:

Het zal er geen nacht meer zijn en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig, want God, de Heer, zal hun licht zijn. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

Heersen op aarde betekent niet dat we afstevenen op een theocratie hier op de planeet, want Jezus zei duidelijk dat zijn koninkrijk niet van de wereld is (Joh 18,36) en dat de armen er altijd (Mat 26,11) zullen zijn. Wat betekent het dan wél? Een ieder die in Christus gelooft heeft de wereld overwonnen (1 Joh 4,4; 1 Joh 5,4) en de overwinnaar heerst! Dat er geen verdriet, rouw noch ziekte meer zullen zijn onder de nieuwe hemel en aarde betekent niet dat iedereen altijd lacht en voor eeuwig gezond is want waartoe dienen de bladeren van de levensboom ter genezing van de volken (Op 22,2) dan voor?

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor alexander91 » 25 jul 2013 09:11

Als je openbaring 21 leest, moet je eens nagaan hoe groot het nieuwe Jeruzalem zal zijn. Daar past de huidige stad Jeruzalem heeeeeeel veel keren in :-). Het nieuwe Jeruzalem kun je ook als hemel beschouwen denk ik. Bij het woord hemel moeten we denk ik nagaan wat er in de kern mee bedoelt wordt. Iets als hiernamaals dicht bij God? In elk geval moet de gedachte aan lopen over wolkjes er uit denk ik.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor JHM » 25 jul 2013 21:29

alexander91 schreef:Als je openbaring 21 leest, moet je eens nagaan hoe groot het nieuwe Jeruzalem zal zijn. Daar past de huidige stad Jeruzalem heeeeeeel veel keren in :-). Het nieuwe Jeruzalem kun je ook als hemel beschouwen denk ik. Bij het woord hemel moeten we denk ik nagaan wat er in de kern mee bedoelt wordt. Iets als hiernamaals dicht bij God? In elk geval moet de gedachte aan lopen over wolkjes er uit denk ik.


Het nieuwe Jeruzalem is 12000 stadie wat omgerekend 2304 km is, de totale oppervlakte komt uit op 5,3 miljoen km². Ik wist niet dat het nieuwe Jeruzalem zo enorm groot is tot ik de omrekening zag.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor JHM » 25 jul 2013 21:55

mohamed schreef:Dat er geen verdriet, rouw noch ziekte meer zullen zijn onder de nieuwe hemel en aarde betekent niet dat iedereen altijd lacht en voor eeuwig gezond is want waartoe dienen de bladeren van de levensboom ter genezing van de volken (Op 22,2) dan voor?


Dat is een goede vraag. Ik zie overeenkomsten tussen de derde tempel van Ezechiel (Ezechiel 40:12) en het nieuwe Jeruzalem (Openbaring 22:1-2), maar kan ze niet goed plaatsen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor mohamed » 25 jul 2013 23:12

mohamed schreef:Dat er geen verdriet, rouw noch ziekte meer zullen zijn onder de nieuwe hemel en aarde betekent niet dat iedereen altijd lacht en voor eeuwig gezond is want waartoe dienen de bladeren van de levensboom ter genezing van de volken (Op 22,2) dan voor?

JHM schreef:Dat is een goede vraag. Ik zie overeenkomsten tussen de derde tempel van Ezechiel (Ezechiel 40:12) en het nieuwe Jeruzalem (Openbaring 22:1-2), maar kan ze niet goed plaatsen.

De overeenkomsten zijn inderdaad onmiskenbaar. Ik denk dat we door deze materie te bestuderen een beter beeld krijgen van wat de bijbel leert over de nieuwe hemel en aarde.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten